Mračna strana Hollywooda

Nick Raider

NR LIB 23b/c | 192 str.

Jedna lijepa slavna hollywoodska glumica i naivan, mlad ali potentan student srednjeg staleža. Zvuči li to kao sretna ljubavna priča? Možda! Ali samo do onog trenutka kada je taj mladić nađen nad njenim lešom s pištoljem u ruci. Je li to zločin iz strasti ili je student žrtveno janje jedne spletke kojoj nije dorastao? Vrijeme je da Nick Raider posjeti Hollywood!

• Igra sjena - Mračna strana Hollywooda - Podla prijevara
    NR LIB 23
  • Mračni Holivud
    NR MV 1

• Hollywood nera
    NR SR 68
  • Un maledetto imbroglio
    NR SR 69

• U stripu se pojavljuju mnoga slavna lica: Richard Gere, Burt Reynolds, Kim Basinger, Goldie Hawn, Kurt Russell, Jack Lemon i Liz Taylor.
  • UCLA (University of California Los Angeles) je prestižni fakultet u SAD-u. Osim s ogromnim kampusom od 1,7 kvadratnih metara, 24 000 parkirnih mjesta, knjižnicom od 8 milijuna knjiga mogu se pohvaliti i velikim sportskim uspjesima svojih studenata. To se odnosi najviše na njihov košarkaški tim za kojeg su nekad igrali poznati NBA igrači kao Kareem Abdul-Jabbar ili Reggie Miller.
  • Hotel Roosevelt u kojem je Nick odjeo je također slavan hotel. U njemu se održala prva dodjela oskara (iako se tada ta statuica nije još zvala Oskar). Nagrada je otišla filmu Wings. Osim te zanimljivosti vezane za hotel, ima još jedna - kruže tračevi da se u njemu pojavljuju duhovi nekih ljudi koji su tamo često prebivali, među kojima je i vjerovali ili ne duh slavne Marylin Monroe. Nema druge nego poslati Dylana Doga da to malo istraži. Barem da riješi misteriju - dižu li se haljinice i duhovima.
  • Originalna izdanja izašla su u siječnju i veljači 1994. godine.

Raskoš, sjaj, vile, dobri automobili, raskalašene zabave, luksuzne jahte, lijepe žene – Hollywood. Ne pojesti ugljikohidrat još od 1979., stalno ležanje na stolovima plastičnih kirurga, brakovi i ljubavi koje traju koliko i tenisice kupljene na placu, dobro popunjavanje klinika i centara za odvikavanje od raznih droga... I to je Hollywood. Ipak, nas obične smrtnike to u principu ni ne bi trebalo zamarati - svakoj budali njegovo veselje.

Vicky & Kevin (naivac)

Ali ovaj put je drugačije, ovaj put se mračna strana Hollywooda tiče i nas običnih smrtnika koji volimo Nicka Raidera te njegove prijatelje i kolege. Mladić optužen za ubojstvo slavne glumice Vicky Valence je sin Warda Mulligana – Kevin. Čisto da osvježim pamćenje čitateljima koji ne pamte dobro imena - Ward je onaj malo stariji policajac, koji sjedi na pultu za informacije i obično ga Nick prvog sretne kada uđe u postaju. On ima naviku pričati glupe viceve, ali ovaj put ih ne priča i nije mu baš do komunikacije. Naravno, Nicku i ostatku ekipe odmah nešto smrdi i pitaju se - što li to muči starog Warda? Wardov sin studira na UCLA u Californiji, već danima se ne javlja. Nakon kobnog telefonskog poziva zabrinuti otac doznaje kako mu je sin u bijegu od policije jer je optužen za umorstvo poznate glumice. Nick je uvjeren u Kevinovu nevinost, te uz Artov blagoslov pakira torbe i odlazi u Kaliforniju.

U Kaliforniji upoznajemo hollywoodski odjel za umorstva u kojem glavnu riječ ima poručnik Luke Fisher. On pokušava ostaviti dojam nekog „old school“ pandura, pokušava biti autoritativan, čvrst, samouvjeren a zapravo je arogantna budala koja ne vidi dalje od pepeljare koja mu stoji na radnom stolu. Greta Lane, detektivka, spada u onaj pronicljiviji i mudriji dio odjela za umorstva. Svakako treba spomenuti i Stana Bermana, policajca koji je uvijek spreman s Gretom tračati i ogovarati poručnika Fishera. Kako god da okrenemo ne treba im San Andreas, tresti će se čitava Kalifornija uzduž i poprijeko kada Nick Raider dođe uvoditi reda!

Tekstopisac ove epizode Alberto Ongaro (Alfredo Nogara) u zadnjih petnaestak brojeva dobro gura serijal. Najviše mi se sviđa što je u nekoliko navrata napisao dvodijelne epizode Crni križ/U vučjem brlogu, zatim Visoki ulog/Obračun (pa i ova koju recenziram je dvodijelna) i tako dao priliku da i Nick dobije pokoju „epsku“ epizodu, s mnoštvom likova i bolje razrađenom pričom. Ali kao i mnogi Nickovi tekstopisci ni Ongaro nije pošteđen onih naivnosti kada odjednom svi postanu pametni i sve dobro zaključe i pretpostave na temelju nekakvih polovičnih indikacija i dokaza.

Greta i Stan

Renato Polese odradio je crtački dio. U Nickovoj epizodi „Posljednji s popisa“ me je poprilično oduševio, ali isto mislim da mu western puno bolje leži. Serijal Priče s Divljeg Zapada smatram njegovim terenom gdje je odlično odrađivao svoj dio crtačkog posla. Što se ove epizode tiče, nemam nekih zamjerki osim što je slavne ličnosti ipak mogao nacrtati tako da više sliče sami na sebe.

Za naslovnice originalnog izdanja je odgovoran Bruno Ramella. A što reći o tom nedjelu! Obratite pozornost na Nickovu facu, pogotovo u drugom nastavku. Pa to je nacrtano doslovno u tri poteza. Libellusovo izdanje s druge strane krasi izvrsna naslovnica i ako ikome Nick treba predati oskara kojeg drži u ruci onda je to Darko Perović koji ju je nacrtao. Na žalost, ocjene u recenziji idu originalnim izdanjima.

Luke Fisher - Ja volim samo sebe…

Nick Raider kao serijal rijetko kad ponudi epizodu iz koje bi mogli izvući neku dublju poantu. Uglavnom se drži nekih okvira akcije, krimića, trilera i tipičnih priča policijske procedure. Tako je i u ovoj epizodi, ali ipak se može kazati da strip pokušava poljuljati sliku slavnih ličnosti i njihovih savršenih života, upozoravajući na njihove „kosture u ormaru“. U ovom slučaju konkretno je riječ o glumicama koje u svom usponu i ne bi li se jednom dočepale slave i bogatstva pristaju na razne stvari među kojima je i gluma u pornićima. Možda je prije 20 godina kada je ovaj strip originalno izašao, gluma u pornićima bila nešto šokantno što bi narušilo status neke glumice ili glumca. Ali danas običan, normalan pornić (u kojem nema bolesnih i nezakonitih stvari poput iskorištavanja djece, životinja ili kasapljenja motornom pilom) ne može napraviti baš toliko štete koliko je izdramatizirano u pojedinim momentima odvijanja radnje u stripu. Ponekad ta vrsta filma slavnima čak može donijeti i korist. Pa i jedna naša dobro znana pjevačica, ne trebam je imenovati, je zahvaljujući jednom filmiću koji je „slučajno“ završio na internetu ugrabila ogroman dio kolača medijskog prostora. Pa nedavno je snimila i reklamu za sladoled. A način na koji konzumira taj sladoled gotovo rekonstruira događaje iz njenog filma.

U nekoj današnjoj situaciji da netko ucjenjuje glumicu njenim pornićima koje je snimala prije nego što je postala slavna... Što bi ta glumica danas (vjerojatno) rekla: „Stavi ih na internet i onako se malo piše o meni zadnje vrijeme!“ Dakle, strip je zanimljiv i napet ali ipak se ne mogu izbjeći poneki naivni dojmovi.

NR LIB 17a Silazak u pakao

NR SR 100 Aveti prošlosti

• Villain

7, 8, 8, 10

07.10.2013
    23:51:00 sati
    Villain

8, 8, 8, 6

Jedini Nik Rajder kojeg sam pročitao van Zlatne Serije.

Izdao ga je Kraljevački Maverick, ali samo prvi broj; meni skroz ok epizoda.

08.10.2013
    11:03:00 sati
  • split85

8, 8, 6, 5

08.10.2013
    11:31:00 sati
    split85

10, 10, 10, 10

Priča ima vrlo zanimljiv uvod. Nakon toga se čini da će radnja biti brzo gotova, ali dolazi do preokreta koji nas uvodi u još more uzbuđenja, pucnjave, korupcije i igranja bazukom. Grofica bira odlične naslove za slike. Na televiziji je baš sviralo "Ja volim samo sebe" kad sam čitao zadnju sliku u recki XDD

09.10.2013
    11:02:00 sati

8, 8, 8, 2

Solidna priča, čak i jedna od boljih jer od ovog serijala ipak ne moreš očekivati ništa novo (kao ni u onim glupim serijama kojim nas ovih dana bombardiraju, svaka druga je o nekim ubojstvima, forenzičarima i istragama). Složio bih se sa svime u recenziji; dobro je što je epizoda dvodijelna zbog bolje karakterizacije likova, crtež je solidan a originalne naslovnice su očaj dok je Perovićeva vrlo dobra. Najjači lik mi je Fisher sa njegovim ozbiljnim facama.

07.03.2014
    07:58:00 sati

7, 8, 8, 9