Istraga pod crvenim svjetlima

Nick Raider

NR LIB 3a | 96 str.

Netko ubija djevojke povezane s jednom modnom agencijom i jednim noćnim klubom. Nick i ekipa imaju zadatak rasvijetliti tko je i na koji način upleten u slučaj. Poziv na zataškavanje i oprez u policijskoj stanici, Nicku samo daju do znanja da su i krupne ribe upletene u čitav slučaj.

• Istraga pod crvenim svjetlima - Okrvavljena torba - Lov na čovjeka
    NR LIB 3
  • Istraga pod crvenim svetlom
    NR ZS 7

• Inchiesta a luci rosse
    NR SR 7

• Epizoda je izvorno objavljena u prosincu 1988., Dnevnik je objavljuje u srpnju 1989., a Libellus u svibnju 2012., kao prvu priču u svojoj trećoj knjizi.
  • Ovo je drugi izlet Nicka van New Yorka. Prvi put je to bilo u prethodnoj epizodi SR 6: Slučaj Geronimo kad je Nick išao u San Francisco.
  • Nicka je ovaj put istraga odvela u grad Greenville koji je smješten u okrugu Piscataquis, saveznoj državi Maine. Grad se nalazi na donjem kraju jezera Moosehead i danas taj grad predstavlja popularno odmaralište. Prema google mapsu, grad je udaljen nekih 8 sati vožnje automobilom od njujorške četvrti Manhattan, a Nick je u ovoj epizodi čak u dva navrata službeno putovao u Greenville i natrag.
  • Drugi rad crtača Gustavo Triga na serijalu. Trigo je crtač koji je ujedno imao tu čast da nacrta prvu uopće epizodu Nicka Raidera.
  • Bruklinski most je prvi most kojim su spojeni Manhattan i Brooklyn, dvije četvrti grada New Yorka (SAD) odvojene morskim tjesnacem zvanim East River. Jedan je od najstarijih visećih mostova u SAD-u. Njegova dužina je 1825 metara. Nosivi piloni mosta oblikovani su u neogotičkom stilu, visoki su 84, 3 metara i izgrađeni od vapnenačkog i granitnog kamena. Most je otvoren 1883. godine i ubrzo je postao jedan od gradskih simbola New Yorka. Do 1944. godine njime je prometovala i nadzemna željeznica, a svakodnevno ga pređe više od 100 tisuća motornih vozila.
  • Drugo pojavljivanje policajke Mary Ford, prvi put se pojavila u SR 3: Davitelj s Manhattana. Dodajmo i to da je Mary i ovaj put završila s Nickom u krevetu.
  • Časopis “Vogue“ je američki modni mjesečnik, najpoznatiji, najcjenjeniji i najutjecajniji modni časopis na svijetu. Prvi broj je izišao 1892. godine u New Yorku.

New York. Bruklinski most. Tijelo djevojke upada u morski tjesnac East River. Još jedno samoubojstvo mlade žene, skokom sa mosta u East River, barem se tako čini. No, obdukcija tijela pokazuje drugačije. Netko je djevojci ubrizgao dozu heroina i zatim ju bacio s mosta; u stanju; u kome jednostavno nije imala nikakve šanse za preživljavanjem. Da stvari izgledaju posve drugačije od onih koje bi se moglo povezivati sa slučajem samoubojstva, svjedoči i anonimni telefonski poziv upućen Nicku Raideru: “Ako želite identificirati djevojku s mosta, razgledajte posljednji broj Tiffanyja“. Radi se o specijaliziranom časopisu za žene, preko kojeg naši detektivi uskoro dolaze do modne agencije “Henderson“, koju vodi Klara Henderson.

Volim ovakve priče u kojima se nalazi mnoštvo dobro izgrađenih likova. Claudio Nizzi odlično povezuje niti priče s mnoštvom likova, koji nisu prikazani standardnim dualnim kontrastima pozitivnih i negativnih osoba. Iako je Nizzi na raspolaganju imao relativno više puta viđenu priču, on ju nije sveo na puku temu prostitucije među političkim krugovima, što bi mu možda scenaristički bilo i najlakše. Ti njegovi likovi su stvarni i u neprestanom su raskoraku između životne svakodnevnice i utopijskih težnji za lagodnim životom i bogatstvom. Pogledajmo samo lik Klare Henderson. Žena u srednjovječnim godinama, lako moguće da je i sama bila manekenka u mlađim danima. Vodi poduzeće u kome ljepotice šetaju hodnicima i čije fotografije donose novac modnoj agenciji. Na koji je, vjerojatno, navikla u većim količinama.

Suvlasnik modne agencije, a ujedno i službeni fotograf djevojaka je Bret Barou. Izuzetno drži do svog posla, u tolikoj mjeri da mu je teško ispustiti fotoaparat iz ruku. Zlobnici bi rekli da je to samo zbog toga što se s druge strane aparata nalaze prilično obnažene djevojke. Naposljetku, ipak prekida posao. Na Marvinovu veliku žalost. Djevojka koju su ronioci izvukli iz East Rivera zove se Marion Miler. Za nju svi imaju samo riječi hvale, a suvlasnica agencije Klara ističe kako njeno poduzeće radi s dvadesetak manekenki i da o njima nemaju nikakvih osobnih podataka. Valjda su im dovoljne samo mjere. Iako ni ime djevojaka ne bi bilo loše uvijek znati. Ističe kako ona radi administraciju i ugovore, a da Bret provodi najviše vremena s djevojkama. Naravno da svi imaju alibije za noć kada je ubijena Marion, ali jedna od manekenki, Koni Vilson, tvrdi da su pojedini alibiji lažni i to im dokazuje. Koni, ubrzo i sama postaje žrtvom ubojstva u priči koja vodi do krupnih riba iz svijeta politike.

“Istraga pod crvenim svjetlima“ izuzetno je zanimljiva epizoda, unatoč manjku očekivanih dinamičnih elemenata kojima inače obiluje tipičan kriminalistički strip. Za to je prvenstveno zaslužna već spomenuta odlična Nizzijeva izgradnja likova, koja se vidi čak i u raspodjeli krivnje u konačnici. Nema nevinih. Svi upetljani u priču nose svoj dio odgovornosti. I plaćaju pravednu cijenu, što po slovu zakona, što po odlukama stvorenim vlastitim izborom. Ipak, Nizzi ne gradi klasičan slučaj elitne prostitucije. U velikom gradu kakav je New York lako je propasti. Zbog toga te manekenke prikazuje kao tipične provincijalke u potrazi za srećom, a Koni je čak dobila i pravo životno opravdanje za željom zarade kojeg dolara više. Baza svekolikog zbivanja je noćni klub “Tropical“. Tamo plaćaju manekenkama da prave društvo gostima, slažući pritom nekakve socijalne priče da su u velikom gradu mnogi ljudi usamljeni. Manekenke su tu, navodno, samo da pomognu takvima da provedu večer u prijatnom društvu. Začudo, po priči voditelja lokala, takvu vrstu usamljenosti su osjećali i neki lokalni visokopozicionirani članovi policijskog sustava, na čija se poznanstva voditelj kluba tako rado poziva. Međutim, s druge strane se nalazi nepotkupljivi Nick Raider kojega takve kozmetičke prijetnje ne mogu nimalo zaplašiti. Nick zna da policijska zaštita može biti efikasna samo do jedne točke. Ucjena je jedno, a slučaj ubojstva nešto sasvim drugo.

Crtež Gustava Triga je na očekivano visokoj razini, iako sam uspio primijetiti da mu se pritom potkrala i jedna greška. Naime, na devetoj stranici Dnevnikova izdanja, Klara Henderson je na dvije vinjete nacrtana i prikazana gotovo kao starica, a na preostalima djeluje kao znatno mlađa žena. Traljavo, vjerojatno je brzina bila u pitanju. S druge strane, grešku je iskupio crtežom manekenki iz modne kuće “Henderson“.

Naslovnica mi je izvrsna i tematski i stilom i naglaskom na sadržaj priče, baš, baš dobra.

Epizoda “Istraga pod crvenim svjetlima“ malo će koga posebno razočarati. Uživat ćete u čitanju, iako ćete imati osjećaj da ste već sto puta pogledali neki američki film slične tematike. Pritom vam čitanje neće biti dosadno, što dovoljno govori o Nizzijevoj kvalitetnoj razradi scenarija.

NR LIB 2c Slučaj Geronimo

NR LIB 4b Opasna vrpca

8, 8, 8, 9

Ukratko o stripu:

Jedna djevojka bacila se sa Bruklinskog mosta, u početku se odmah sumnja na samoubojstvo. Ali ipak nešto kasnije saznajemo da nije to slučaj, da ju je netko drogirao i bacio sa mosta. Naime, radi se o modelu, curi koja je radila u jednoj modnoj agenciji te Nick i ekipa vide da je to dobar prvi korak da se krene sa slučajem - posjetom te agencije. Saznajemo da te cure/modeli kao van tog posla, rade i kao hostese u jednom noćnom klubu. Uskoro Nick i njegova kolegica policajka posjećuju upravo taj noćni klub gdje se okupljaju bogati biznismeni koji nakon obavljenog posla u gradu, jednostavno nemaju kamo ići da se zabave pa je taj klub upravo namijenjen njima. A ti modeli im onda služe kao ugodno društvo. Čak i jedan zamjenik tužioca uživa u društvu direktorice tih modela, pa i na neki način on "koči" Nicka i ekipu sa istragom, ali naravno, Nick kako je tvrdoglav, ne da se.

Ulazeći dublje u istragu, vidi se da su modna agencija i noćni klub na čudan način povezani, pogotovo kad još jedna djevojka biva ubivena. Ali svom srećom, ostale su neke slike i pismo koje Nick dobiva te mu stvari budu puno jasnije..