Smrt filmske zvijezde

Nick Raider

NR LIB 4a | 96 str.

Poznata televizijska glumica Sonja Kros ubijena je hicima iz vatrenog oružja. Nick i ekipa se odmah, od samog početka, nalaze na ispravnom tragu njenom ubojici. Samo, hoće li uspjeti pronaći dokaze prije nego što ih okorjeli kriminalac uspješno prikrije?

Priča 3

• Smrt filmske zvijezde - Opasna vrpca - Paukova mreža
    NR LIB 4
  • Smrt filmske zvezde
    NR ZS 10

• Morte di una star
    NR SR 10

• Izvorno je epizoda objavljena u ožujku 1989., Dnevnik je objavljuje u listopadu 1989., a Libellus u veljači 2014., kao prvu priču u svojoj četvrtoj knjizi.
  • Jubilarni deseti scenaristički uradak Claudio Nizzija, a Gustavo Trigo po treći put daje svoj crtački doprinos.
  • Peto pojavljivanje doušnika Alfieja.
  • Telenovela je specijalizirana forma sapunice koja izvorno potječe iz Latinske Amerike. Vremenom postaju popularne i u drugim regijama svijeta pa je danas gotovo nemoguće zamisliti svijet televizijskih serija bez telenovela.
  • Prvo pojavljivanje Violet, novinarke Heralda. Ovo je prvi i jedini put u serijalu Nicka Raidera da je prikazana kao plavuša.
  • Stalker je engleska riječ kojom se označava nasilni gnjavator, uglavnom, poznatih ličnosti. Stalker je kadar osobi, na koju je fiksiran, život učiniti nesnosnim, a u nekim ekstremnim slučajevima čak ga i oduzeti. Stalkeru se čini odnosno umišlja, da ga određena druga osoba voli ili da u nečemu treba njegovu pomoć. Međutim, sve su to tek obične deluzije, tek isprazne psihičke tlapnje. Opsjeda svoju žrtvu telefonskim pozivima, SMS – ovima, pismima, mailovima ili je čak slijedi, uhodi i presreće. Ako vremenom uspije shvatiti da ga žrtva njegova progona ipak u ničemu ne želi, njegova opsesija se vrlo lako može pretvoriti u nekontroliranu mržnju. Tako jedna krajnost zamjenjuje drugu.

Pojedini producenti tvrde da kada Angelina Jolie snima neki film, nema tog zahtjeva koji joj neće ispuniti, samo da ugode njenom egu, ekscentričnosti ili glumljenim potrebama. A kada je Angelina Jolie u pitanju, barem je svekolika filmska javnost i više nego kvalitetno upoznata s dobrim dijelom takvih njenih zahtjeva. Dobar dio njih mogao bi se strpati u rubrike tipa “vjerovali ili ne“, iako su neki pojedinci zagovarali i određenu vrstu potpuno suprotne dijagnostike. Kako god bilo, ime Angeline Jolie donosi novac filmu u kojem se ona pojavljuje. A to je u svijetu filma jedini zakon i jedino bitno.

Televizijska serija zove se “New Orleans“, a glavni ženski lik zove se Ronda. Rondu utjelovljuje poznata glumica Sonja Kros. Sonja Kros je, u televizijskim okvirima snimanja serija, prava tvornica novca. Mlada je, lijepa, neloše glumi, mediji o njoj pišu, prate svaki njen korak, a producentskim kućama sve to donosi lijep novac. Gomile novca, preciznije. Zbog toga i trpe njeno loše ponašanje i grozan karakter kojega prate razmaženi zahtjevi, nekontrolirani ego i naglašena promiskuitetnost. Eh da, Sonja Kros je ubijena.

Izrešetana je mecima u svom stanu. Nick i ekipa se nalaze na licu mjesta i imaju priliku vidjeti svu raskoš u kojoj žive popularni glumci razvikanih telenovela. Po liječničkom izvješću Sonja je, prije smrti, vodila ljubav s nekime. Dakle, nepobitno je utvrđeno da nije silovana pa Nick i ekipa zaključuju da je osobno poznavala svog ubojicu. Teško bi vodila ljubav s nekim, a da ga ne poznaje, je li. Primjetna je naivnost određenih policijskih struktura u Nickovoj postaji po tom pitanju. Očito neki ne poznaju dovoljno dobro izopačeni svijet televizijskih sapunica, u kome su prisutni i različiti ilegalni stimulansi. Zato je tvrdnja o nepoznavanju ili poznavanju osobe s kojom je vodila ljubav, pomalo diskutabilna, ali to je temelj na kome Nizzi ispravno gradi priču. A to što je u vili poznate glumice ubijen i njen kućepazitelj, to nema veze. O toj “sitnici“ nitko previše i ne vodi računa, kao da i siroti radnik nije izgubio život, ali nema veze. Odraditi će se samo potrebna statistika i birokracija, a mediji će ionako puniti javni medijski prostor samo i jedino smrću poznate filmske zvijezde.

Claudio Nizzi je kao temelj priče odabrao stari i klasični motiv ljubomore. Netko je davno utvrdio da ljubomora pokreće svijet. Drugi je pak zaključio da ona zapravo izokreće svijet. Kako bilo, neobična smrt za filmsku zvijezdu. Ustrijeljena je s nekoliko hitaca iz oružja. Nije otrovana, udavljena, ubijena nožem ili nekim drugim načinom, koji bi bio nešto bliži kao način postupanja, a koji bi se mogao dovesti u poveznicu s nekim stalkerom (vidi zanimljivosti). Stoga je i način njenog ubojstva povezanim s jednim od standardnijih načina izljeva ljubomore u negativnom kontekstu. Nizzi u ovoj epizodi nije imao zahvalan motiv. Motiv ljubomore je prežvakan toliko puta da je gotovo posve izlizan. Pritom nije imao ni razgranatu priču koja bi navela više sumnjivaca, tako da je “Smrt filmske zvijezde“ tek jedna obična i jednosmjerna ulica. Da se razumijemo: u scenarističkim okvirima nema grešaka koje bi odvlačile pažnju s čitanja. No, radi se o posve predvidljivoj epizodi. Dosta sam se dugo nadao da je glavni osumnjičeni zapravo tek odvlačenje pažnje od pravog krivca, ali od toga nije bilo ništa. Možda motiv ljubomore i nije nudio previše mogućnosti za veće domete, ali vidjeli smo Nizzija u daleko kvalitetnijem izdanju, u epizodama koje su nudile pravo siromaštvo ostalih motiva.

Sonja Kros je imala antipatičnu narav, a sa uspjehom svake nove serije postajala je još nepodnošljivija. Međutim, mnogi su je morali podnositi zbog novca kojeg je donosila, a čak je i Marvin bio njen obožavatelj. Čak i filmski, je li… Mnogi su imali dovoljno motiva za ubojstvo Sonje Kros: kolege u filmskom svijetu od kojih je zarađivala daleko više; žene koje su joj zavidjele na ljepoti, a neke i na otimanju muževa za povremene susrete; bezbrojni ljubavnici koje je imala te različiti stalkeri koji su je okruživali. I pored svih tih mogućih i možebitnih sumnjivaca, sve se svelo na običnog srednjovječnog gangsterčića, koji čak nije nacrtan da izaziva pretjeranu antipatičnost. Sve u svemu malo, premalo, kada je jedan Claudio Nizzi u pitanju.

Crtež koji potpisuje Gustavo Trigo je na visokoj razini. Trigo u pojedinim epizodama zna imati probleme u prikazu likova, kada je pritisnut rokovima ili kada radi ubrzano, ali kada su u pitanju vinjete gdje se želi naglasiti atmosfera, Trigo je standardno kvalitetan.

Sve u svemu, jedna prosječna epizodica. Toni Novelo nije tako upečatljivo izgrađen lik koji bi sam mogao nositi ovu epizodu. Ima Nick Raider puno kvalitetnijih priča od ove.

NR LIB 3b Okrvavljena torba

NR LIB 4b Opasna vrpca

6, 6, 8, 9

Ovo mi je dosada najslabija Nizzijeva priča, iako tu nema nikakvih problema što se tiče čitanja, nema dosadnih i praznih dijelova, nego nekako je prejednostavna za ovakav krimi žanr, ali i predjednostavna u odnosu na dosadašnje priče na kakve smo navikli kad je Nizzi u pitanju. Kao da si Nizzi ovdje i nije dao nešto truda (možda je već bio lagani zamor materijala u to vrijeme budući da je kao scenarist sam bio u tom poslu - nagađam).

Apsolutno se slažem s recenzentom i njegovim razmišljanjima u vezi ove epizode, ovo je zaista jedna jednosmjerna ulica i ništa više. Ono, imaš lik Sonie Cross (poznate tv-zvijezde) koji je odmah na početku ubijen i kad vidiš da je taj lik bio omražen - nema tko je nije volio, s tom spoznajom prava šteta je da nije u priču ubačen veći broj sumnjivaca pa da se ping pong loptica sumnje čas prebacuje na jednog, čas na drugog lika. Fali tih obrata, preokreta u radnji na kakve nas je Nizzi navikao, ali i općenito kako smo navikli na takve stvari gledajući serije i filmove takvog žanra. Sve u svemu, ideja kao ideja je solidna, samo da nas je barem Nizzi malo duže držao u neizvjesnosti, ovako smo dosta rano saznali kako stvari stoje i pretpostavljali u kom smjeru će se to do kraja razvijati. Solidno, ali ništa više od toga. Da sad ne ispadnem previše kritičan, dobra je ona ideja s lažnim svjedocima i kako je Nick nasamario ubojicu. Uloga Alfieja isto dosta značajna.

Naslovnica mi je još najbolja stvar u cijeloj toj priči, baš je nekako jezivo ovo kako izvlače mrtvaca iz vode pomoću kuke. Iako je portorikanac trebao biti taj lik mrtvaca kojeg izvlače (kao u priči), ne smeta što je nacrtan ovakav random lik jer cjelokupna slika naslovnice je veoma efektna i nekako nas privlači da zavirimo i saznamo što se događa između korica.

21.11.2021
    00:30:00 sati
  • logo111

6, 7, 8, 7

21.11.2021
    09:17:00 sati
    logo111
  • Ukupna ocjena 59%

6, 6, 5, 8

21.11.2021
    10:00:00 sati
    Dalma

7, 8, 8, 8

21.11.2021
    10:01:00 sati

7, 7, 8, 10

Malo nategnuto kako je Nick uspio uhvatiti glavnog negativca, ostalo je ok. Dobra je ona fora kada mafijaš kaže da čitanje šteti vidu.

21.11.2021
    11:20:00 sati
  • Kruger

8, 7, 5, 8

21.11.2021
    17:09:00 sati
    Kruger

9, 9, 7, 7

Odlična priča, crtež i naslovnica najslabiji dio! Nick, mudar poput Nizzijevog Texa! Akcija, humor, sve kak treba!

21.11.2021
    17:52:00 sati

5, 4, 8, 7

Crtež mi se jako svidija, zavodi nekako. Priča ko priča kreće dobro, ima nekog stila, ali kako to dalje Nizzi zabrazdi, čudo jedno... Sam kraj, to rješenje plus raspetljavanje, izvedeno je usiljeno i s podosta grešaka, nije mi leglo. Ali svu svemu, ne možeš reći da je baš loše, čisto solidno i lako čitljivo.

22.11.2021
    08:18:00 sati

6, 6, 8, 9

Zanimljiv početak, ali kako se priča razvija intenzitet pada. Puno je tu neiskorištenog potencijala. Npr. na 17. stranici Nick i Marvin u autu nabrajaju potencijalne ubojice na poprilično duhovit način pa osim ljubomornih domaćica sumnjive su i ružne žene, pa frigidne ili čak feministkinje, kao i ekolozi jer su čitave džungle ispražnjenje zbog žrtvinih zahtjeva za bundama. :-)

Šteta što se ubrzo nakon toga istraga pretvara u jeftinu akciju gdje je jedina enigma na koji će način lukavi Nick namamiti krivca i priskrbiti dovoljan dokaz za optužbu. Fora sa izmišljanjem djevojke je zanimljiva, ali rasplet nakon toga nema skoro nikakvu uvjerljivost.

Trigov crtež mi je ovdje puno bolje legao nego u SR 7: Istraga pod crvenim svjetlima, ali nezahvalno je pričati o crtežu nakon čitanja stripa preko skena, pogotovo onog Dnevnikovog. Unatoč tom hendikepu, crtež je atmosferičan, a likovi upečatljivi. Akcijske sekvence nisu na tom nivou, ali ukupno gledano solidan crtež. Naslovnica mami na čitanje, a to je najbitnija stavka.

22.11.2021
    22:07:00 sati

7, 9, 9, 8