Neumoljiva osveta

Nick Raider

NR LIB 5c | 94 str.

Bivši dostavljač tv kanala North, Joe Rasko, otima voditeljicu vijesti Sharon Shelby. Njen budući suprug, a ujedno i vlasnik mreže kanala North, Albert Mitchell, mora otmičaru platiti otkupninu, ali pod uvjetom da policija ne bude uključena u cijelu tu priču. No, hoće li taj događaj u vezi otmice doista proći bez Nicka i njegovog tima?

• Prijetnja iz prošlosti - Lice u noći - Neumoljiva osveta
    NR LIB 5
  • Nemilosrdna osveta
    NR ZS 15

• Vendetta implacabile
    NR SR 15

• Izvorno je epizoda objavljena u kolovozu 1989., Dnevnik je objavljuje u ožujku 1990., a Libellus u ožujku 2016., kao treću priču u svojoj petoj knjizi.
  • Četvrta suradnja scenarista Nizzija i argentinskog majstora, crtača Caramute.
  • U epizodi SR 13: Prijetnja iz prošlosti, Nick i Marvin pričaju o Vijetnamu. Marvin: „Kažu da je Vijetnam bio ružno mjesto.“ A Nick na to odgovara: „Da, kažu… A i ja znam nešto o tome…“. U ovoj epizodi u istoj knjizi 5 (Libellus) na 223. stranici na upit poručnika Bowmanna je li bio u Vijetnamu, Nick odgovara da je bio premlad te je stigao onamo tek pred kraj rata. Kako se Nick proveo u Namu, odgovor ćete dobiti u jednoj odličnoj ratnoj priči - SR 33: Sajgon.
  • Nick i njegov tim pojavljuju se tek na 22. stranici priče.
  • Roosevelt Island, mjesto na kojem je dogovorena primopredaja otkupnine, uski je otok smješten u East Riveru New Yorka, a nalazi se između Manhattana na zapadu i četvrti Queens. Smješten je ispod poznatog mosta Queensboro Bridge, no otoku se ne može pristupiti izravno sa samog mosta. Zato je tu Roosevelt Island Tramway, žičara koja prevozi ljude koja je gotovo identično prikazana u stripu na stranici 257 (Libellus). Više o samom otoku pročitajte ovdje.

U odnosu na prethodnu priču SR 14: Lice u noći gdje je odnos između zagonetke i istrage bio koncipiran na način da je počinitelj bio nepoznat i da se radnja temeljila na ideji da se počinitelj otkrije i ulovi, Nizzi je u ovoj epizodi „Neumoljiva osveta“ posegnuo za nešto drugačijom postavkom gdje nam pored zločina, odmah u prvi plan jasno naznačuje tko je glavni negativac.

Možda će se našim čitateljima na prvi pogled učiniti da takva priča i nije krimić u strogome smislu riječi jer će pretpostaviti da nema one neizvjesnosti kao u odnosu na priče u kojima moramo pogađati do posljednjih stranica tko je glavni krivac. Međutim, u pričama koje su postavljene kao i ova epizoda, ona glavna napetost se zasniva na neizvjesnosti hoće li Nicku i njegovom timu uspjeti da pobijede počinitelja. Što nam još scenarist omogućuje takvim pristupom? Omogućuje da paralelno pratimo dvije radnje; onu koja prikazuje postupke počinitelja i onu koja se oslanja na našeg junaka i njegov tim tijekom istrage. Takav način pripovijedanja je svakako zaslužan da scenaristu daje veoma široke mogućnosti za razvijanje ritma priče, ali i za razgranavanje samog pripovijedanja.

Nizzi otvara radnju sa ženskim likom, Sharon Shelby, koja je po zanimanju voditeljica vijesti kanala North. Doznajemo da je ona jedna od onih osoba koje skoro uvijek kasne na posao, ali upravo u ovoj epizodi za kašnjenje će imati opravdan razlog. Naime, otima ju jedan manijak, bivši dostavljač kanala North, Joe Rasko, kojeg Sharon upravo poznaje otprije kao jednog od stalkera. Albert Mitchell, vlasnik mreže kanala North, ujedno i Sharonin zaručnik, uskoro doznaje telefonskim putem od Raska kako stvari stoje i da mora skupiti tristo tisuća dolara u korištenim novčanicama male vrijednosti da bi platio otkupninu. Kako to obično biva kod otmica, otmičar strogo naglašava da se sve mora odigrati bez utjecaja policije jer je u protivnom djevojka stvar prošlosti.

Interesantna je ta mala promjena u načinu na koji je radnja obrađena, mislim ponajviše na taj prvi dio zbivanja gdje na prvih dvadesetak stranica stripa uopće ne vidimo naše junake, a Nizziju taj uvod služi da nas dobro upozna sa protagonistima priče i njihovim djelovanjem. Čitatelj se sigurno pita, kako će Nick doznati za otmicu i kako će uopće saznati za mjesto gdje će se odvijati primopredaja otkupnine? Između ostalog, kako sve više dobivamo onaj pravi uvid o otmičaru - njegovoj opsjednutošću likom Sharon, impulzivnom i drskom ponašanju te da je lak na obaraču, nepredvidljiv, postavlja se isto pitanje, može li se Rasku vjerovati da će kod otkupnine sve proći u najboljem redu i da će biti fer igrač? Casertanova naslovnica sugerira nam da će Nick pronaći Sharon i osloboditi je, no je li to uistinu tako? Ako ste pročitali barem desetak Nickovih priča, mogli ste primjetiti da njegove epizode ne završavaju uvijek klasičnim happy endom i da kraj nekada zna ostaviti gorak okus u ustima. Hoće li to tako biti i ovdje, ostaje da sami otkrijete.

Nizzi je opet zadužio Caramutu za crtež koji je gotovo uvijek prisutan kad je potrebno izraziti vještinu po pitanju noćnih postavki da bi tijek same priče bio napet, zanimljiv i dojmljiv, a njegova linija je prikladna i izričito osmišljena za ovakav zaplet. Dodatak kiše u takvim kadrovima samo pojačava osjećaj napetosti i daje važnu dimenziju za atmosferičnost priče.

Caramutini likovi možda u nekim kadrovima i djeluju statični, drveni kako znamo reći, ali u principu, na neki način, njegovi crteži imaju taj poseban, autorski pečat primjeren serijalu. Negativci u njegovom crtačkom izričaju gotovo me uvijek podsjećaju na likove iz onog zlatnog doba klasičnih crno-bijelih noir filmova iz 40-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća, što na neki način daje posebnu notu Nickovom serijalu. Gotovo da možete osjetiti zrno filma kroz stranice u koje je uključen lik glavnog negativca.

Završna riječ

Priča „Neumoljiva osveta“ je svakako vrijedna čitanja, gdje je Nizzi kao scenarist dosta prostora dao glavnom negativcu i ostalim protagonistima ove epizode. Svjestan sam da crtača Caramutu mnogi ne mogu podnijeti jer on je valjda jedan od onih koje, ili voliš ili ne voliš (nema sredine), međutim, ako se možete nositi s njegovim crtežom, vjerujem da će te uživati u još jednoj avanturi Nicka Raidera. A osobno Vam garantiram da se posebno isplati pročitati ovo djelo zbog zanimljivog epiloga kojeg je Nizzi još jednom uspješno osmislio.

NR LIB 5b Lice u noći

NR LIB 7a Otmica

6, 7, 3, 6

Karamuta je skalamutio likove. Radnja tu i tamo, zanimljivo je poslije više od 30 godina vidjeti kako su izgledali stari uređaji za prisluškivanje, vjerujem da danas djeca nemaju pojma šta bi ono unutra moglo da se okreće...

18.04.2022
    22:22:00 sati

7, 8, 7, 9

Eh, taj Caramuta... Taman se navikneš na njegov crtež i onda opandrči onako smiješnu facu na glavnog negativca. I što je najsmješnije, naviknuo sam se kroz nekoliko stranica i počeo uživati u stripu koji je lagan i pitak kao voda. Idealan strip za razbibrigu.

18.04.2022
    23:56:00 sati

8, 8, 8, 8

Skroz ok priča koja se pročita začas, a pritom se lijepo zabavi!

19.04.2022
    13:33:00 sati

6, 5, 6, 6

Na prvu mi je ovo malo izgledalo ko polu-parodija, način na koji su likovi crtani i prikazani, sam tok radnje, kao da je Nizzi odlučio napraviti jednu light priču upakiranu s crtežom kojoj istoj takvoj odgovara... Simpatično je, ali ništa više od toga, samim time i ocjene su na toj nekoj sredini.

19.04.2022
    14:15:00 sati

6, 3, 5, 7

Jedna od najlošijih epizoda NR-akoje sam dosad čitao. Jadno, blijedo, bez ikakve napetosti. neki groteskni negativac, greške policije kao u crtiću... Naslovncia donekle ok, crtež tako-tako, na mjestima je čak i smiješan umjesto da bude ozbiljan, (a Caramuta mi je inače baš ok u serijalu)...

19.04.2022
    14:35:00 sati

Ukupna ocjena 23%

2, 2, 1, 8

Živa groteska... Ne mogu vjerovati da ovu epizodu potpisuje Nizzi. Priča je jednosmjerna ulica, bez ikakvih skretanja, baš, baš loša. Caramuti ne mogu oprostiti izgled negativca. Joe Rasko izgleda toliko karikaturalno da mi na trenutke crtež djeluje kao oni filmovi u kojima se pojavljuju animirani likovi, likovi iz crtanih filmova. Jedna od pet ili deset najgorih epizoda Nicka Raidera ikada objavljenih.

19.04.2022
    19:32:00 sati

7, 7, 5, 6

Većinom se slažem s tvrdnjama u recenziji, ali ne mogu progutati izgled glavnog negativca. Kako je i Reem naglasio, atmosferičnost crteža i impresivna igra sjena (tamo gdje nema likova u krupnom planu) uvelike popravljaju dojam, ali ovdje sve ruši taj besmisleni izgled Joea Raskoa. Ne vidim smisao i razlog karikature samo za njegov lik.

Šteta, jer u suprotnom bi ovo zaista bila jedna ukusna priča u noir stilu.

20.04.2022
    05:57:00 sati

8, 8, 8, 8

23.04.2022
    02:06:00 sati

8, 9, 8, 8

Epizode ovog serijala se izrazito brzo citaju i vecinom je rijec o zanimljivim pricama. Tako i ova ovdje, iako znamo od pocetka tko je glavni negativac pa samim time izostaje neka odredena napetost, no prica kao cjelina funkcionira. Dobro je za promjenu koji put ubaciti i takvu epizodu u kojoj mi citatelji od pocetka znamo krivca pa umjesto pokusaja otkrivanja tko bi mogao stajati iza kulise, da pratimo negativca i njegove motive kroz epizodu. Malo neuvjerljivo je protekao susret izmedu Alberta i Joea prilikom predaje novca. Albert ga je odmah prepoznao i saznajemo da se znaju od ranije, a prilikom telefonskih razgovora nije mogao shvatiti o kome bi to mogla biti rijec. Fora mi je bila i ona zavrsna duhovita scena u policijskoj stanici :)

Crtez bi bio vrhunski da je Joe ljepse nacrtan. Bas je steta sto je glavnog antagonista ove epizode tako unakazio, no ako izuzmemo njegov karikaturni izgled, mora se priznati da je crtez bio atmosferican i da je Caramuta definitivno bio na visini zadatka. Naslovnica solidna.

23.04.2022
    16:50:00 sati
  • Qwertz

8, 9, 8, 7

Naslovnica mi nije nešto, jer sam stvarno vidio i boljih na ovom serijalu. Crtežu dojam kvari karikaturan prikaz glavnog negativca gdje se slažem sa Spockim u konstataciji da takav prikaz nema smisla, pogotovo ne na stranicama "ozbiljnih" stripova. Ajde da je to neki karikaturalni zajebantski strip, ali ovo je krimić, ljudi moji.

Sama priča s motivima otmice mi se sviđa. Iako je već uvelike prožvakana, ovdje je ispalo jako dobro i bilo je gušt čitati ovaj strip.

Sve u svemu, dobra epizoda, unatoč nekim malim manjkavostima.

30.04.2022