Zasjeda u luci

Nick Raider

NR NOSL 1b | 94 str.

U drugoj epizodi „Novih istraga“ ponovno putujemo u prošlost, ovaj put nekoliko tjedana nakon odvijanja radnje „Bezimena žrtva“ gdje se par Nick i Linda nađu u opasnosti kada naoružani napadač prekine njihov sastanak u restoranu. Istovremeno, pratimo dinamičan razvoj odnosa između Nicka i njegova novog partnera Marvina dok se suočavaju s istragom i polako pronalaze zajedničku nit kroz izazove najnovijeg slučaja.

• Trideset godina kasnije - Zaseda u luci
    NR NOSL 1

• Agguato al porto
    NR LNI 2

• Izvorno je epizoda objavljena u prosincu 2021., a Golconda objavljuje ovu priču u kolovozu 2022. godine.
  • Ovo je druga epizoda miniserije „Novih istraga“ od njih ukupno deset koliko ih je objavljeno.
  • Ponovno se pojavljuje Linda iz prve epizode serijala „Bezimena žrtva“.
  • Naoružani napadač u restoranu inspiriran je glumcem Vincentom Schiavellijem i to njegovom ulogom u legendarnom filmu „Ghost“ (1990.). Usporedbu pogledajte ovdje.
  • Drugo pojavljivanje dječaka Matta, učenika kojem uredski detektiv Jimmy predaje sate informatike u večernjem terminu.
  • Str. 109 (Golconda), Nick ponovno spominje svojeg djeda kojem su po dolasku u New York upisali prezime Raider bez zadnjeg slova „O“ (ovo u vezi prezimena, doznajemo već nešto ranije u Specijalu 1: Što se dogodilo s Mary Rose? i Specijalu 3: Na nišanu mafije te i u priči redovne serije 75/76: Stare rane kao i u jubilarnom broju epizode redovne serije, SR 100: Duhovi prošlosti).
  • Na ovu epizodu možemo gledati kao na svojevrsni sequel priče SR 1: Bezimena žrtva.

Kao što smo već spomenuli u recenziji prethodnog broja, nova miniserija Nicka Raidera pod nazivom „Nove istrage“ posvećena je našem legendarnom detektivu iz njujorškog Odjela za umorstva koji započinje svoj intrigantni put povratkom u prošlost. Debitirajući s uzbudljivom pričom „Trideset godina kasnije“, smještenom u flashback prije događaja iz prve epizode redovne serije „Bezimena žrtva“, epizoda „Zasjeda u luci“ vodi nas natrag u isto vremensko razdoblje, ali ovaj put nekoliko tjedana nakon događaja priče „Bezimena žrtva“.

Davide Rigamonti, scenarist epizode „Zasjeda u luci“, slijedi isti pristup pisanja scenarista Nizzija iz epizode „Trideset godina kasnije“ gdje Rigamonti vješto koristi vremenski skok unutar priče, pružajući nam intrigantan prolog i epilog smještene u suvremeno vrijeme, konkretno 2019. godinu. Međutim, ono što posebno privlači našu pažnju su događaji koji se odvijaju između tih dvaju vremenskih točaka, vraćajući nas duboko u prošlost, točnije u vrijeme nakon smrti Nickovog partnera Richarda Varellija, odnosno u prve tjedne Nickove suradnje s novim partnerom Marvinom.

Nakon što je spalio fotografiju vjenčanja Richarda i Glorije, Nick se zaputio u svoj automobil, vozeći se bez određene destinacije (što nam se samo čini na prvi pogled). No, njegov put zastaje kod jednog restorana, a to neočekivano zaustavljanje pokreće lavinu novih prisjećanja. Tamo, u prošlosti, zatičemo Nicka u restoranu, obuzetog romantičnim raspoloženjem, u društvu Linde, žene koju smo upoznali u prvoj epizodi „Bezimena žrtva“. Uključivanjem ovog lika i povezivanjem sa samim početkom redovne serije, Rigamonti je majstorski proširio priču. Linda, koja je u toj prvoj epizodi redovne serije bila samo jedna od mnogih žena, ovdje dobiva dublju dimenziju, a mi imamo priliku bolje upoznati njezinu osobnost.

Tijekom večere, Linda hrabro izražava svoju strastvenu ljubav prema Nicku, no on djeluje rezervirano u vezi ozbiljne veze, možda zbog prirode njegovog zahtjevnog detektivskog posla. Strah od povrede drugih, kao što je njegov otac povrijedio njega i majku iznevjerivši ih s ljubavnicom, može također igrati ulogu u njegovim emotivnim kolebanjima. No, prije nego što stignu razriješiti tu napetu situaciju između sebe, njihov intimni trenutak prekida upad naoružanog muškarca, iznenada pretvarajući Nicka, Lindu i ostale goste restorana u taoce. Ovaj neočekivani događaj donosi zaokret u radnji, postavljajući temelje za napetost i daljni razvoj krimi priče.

Pružajući nam oba vremenska konteksta, miniserija „Nove istrage“ ima prednost u pružanju dubljeg psihološkog uvida koji utječe na glavnog protagonista Nicka Raidera, ali i na sporedne likove. Kroz istraživanje prošlosti, otkrivamo složen odnos između Nicka i njegova novog partnera Marvina u ranim danima njihova poznanstva. Ove sekvence nam pružaju uvid u njihove početne interakcije i razvijajuću dinamiku koja oblikuje njihov odnos.

S druge strane, sekvence smještene u sadašnjost pružaju nam preciznu horizontalnu liniju koja se proteže kroz miniseriju. Glavni zaplet smješten u sadašnjost otvara i zatvara flashbackove, dok nam horizontalne vremenske linije sadašnjosti pomalo otkrivaju što se događalo s različitim likovima tijekom proteklih trideset godina. Ovaj paralelni narativ postavlja temelje za daljnji razvoj radnje i postavlja brojna intrigantna pitanja čije ćemo odgovore, vjerujem, dobiti tijekom miniserije.

Crtež i naslovnica

Grafički stil crtača Maria Jannija izuzetno je efektan za kriminalistički žanr, a ono što me posebno fascinira je njegova moderna i nekonvencionalna struktura vinjeta. Janni vješto eksperimentira s rasporedom vinjeta, što rezultira vizualno bogatim dojmom tijekom čitanja. Još kada tome pridodamo činjenicu da se eksterijeri odvijaju u zimsko doba, gdje su vinjete koje prikazuju New York obasute krupnim pahuljama snijega koje lagano padaju s neba, stvarajući osjećaj tišine i mira u užurbanoj gradskoj okolini. Svjetla grada, blještavila reklama i izlozi trgovina odaju dojam bajke u takvom zimskom okruženju.

Naslovnica drugog broja odiše također zimskom idilom i predivnom atmosferom snijega, stvarajući vizualno privlačan dojam za čitatelje. Nick i njegov novi partner Marvin su u središtu pozornosti dok energično trče kroz snijeg, što dodaje dojam akcije i dinamike. Uključivanje Marvina na naslovnicu naglašava njegovu važnost u priči i pruža dodatnu dimenziju, omogućavajući čitateljima da se upuste u istraživanje njihovog zajedničkog puta u prvim tjednima njihove međusobne suradnje.

Završna riječ

Ovakav odabir strukture pisanja epizoda „Novih istraga“ predstavlja mi veoma zanimljiv pristup u miniseriji. Iako se sama istraga u ovoj epizodi može opisati kao mlaka, vjerujem da primarni cilj scenarija nije bio fokusirati se isključivo na nju. Umjesto toga, glavni naglasak je stavljen na odnose između Nicka i Linde (ili možemo reći, Nicka i žena općenito), kao i na Nickove interakcije s novim partnerom Marvinom, s kojim se u početku ne slaže najbolje.

Osim toga, zanimljivo je bilo primijetiti povratak dječaka Matta, zaljubljenika u računalne tehnologije. Osjećam da postoji mogućnost da ćemo ga ponovno susresti kao odraslu osobu u nekoj od značajnijih uloga kako se budu odvijale epizode miniserije. Također, slutim da će se kroz ta prošla događanja otkriti nešto što je tada utjecalo na budućnost likova, a u sadašnjosti bi se trebala rasvijetliti nepoznata misterija u narednim epizodama miniserijala koje nam tek slijede. So, stay tuned!

NR NOSL 1a Trideset godina kasnije

5, 4, 7, 6

I druga epizoda miniserije "Novi slučajevi" donosi nam zapravo stari slučaj. Nije problem u tome što je slučaj star i što svu radnju pratimo kroz Nickova sjećanje, već što smo u potpunosti uskraćeni "uspona i padova" kakvi bi trebali pratiti iole kompleksnu istragu. Jednostavno, nema ni naznake neizvjesnosti i sve riješava Alfiejeva doušnička sposobnost, što zna biti zaista iritantno prikazano pošto se na kraju nemoguće oteti dojmu da se radnja odvija u nekoj prćiji od 5000 stanovnika, a ne New Yorku. Nejasno je i što su braća krimosi i onaj nesretnik Lenard opljačkali te zašto su potonjega uopće trebali do te mjere da su ga ucjenili otmicom djevojke. Scenarist samo stavi da im je on omogućio pljačku kod bivšeg poslodavca putem svojih veza, a sad što je tim vezama izbjegnuto, ili postignuto, kad su svejedno trebali ubiti dva čuvara nije baš najjasnije, ali tko to šljivi, fino je naći dobar izgovor.

Uglavnom, slabo je ovo.

04.01.2024
    21:30:00 sati