Avengers World TPB

Spider-Man

OSV OSVV5 1-6 | 152 str.

Na Marsu, podanici Graditelja - Ex Nihilo, Abyss i robot Aleph – kuju svoje planove genetskog usavršavanja stanovnika Zemlje. Zemljani, dakako, ne želi biti na silu usavršeni i na Osvetnicima je da krenu u sukob. Uskoro shvaćaju da moraju postati veći, brojniji i jači kako bi se mogli suprotstaviti prijetnjama univerzalnih razmjera. Jer ovo je samo početak…

• Avengers 1
    OSV OSVV5 1
  • Avengers 2
    OSV OSVV5 2
  • Avengers 3
    OSV OSVV5 3
  • Avengers 4
    OSV OSVV5 4
  • Avengers 5
    OSV OSVV5 5
  • Avengers 6
    OSV OSVV5 6

• Trejd "Avengers world" sadrži epizode 1-6 nove serije "Avengers" iz 2012. Crtači: Jerome Opena (1-3) i Adam Kubert (4-6). Naslovnice Dustin Weaver i Justin Ponsor.
  • Prva epizoda sadrži flashbackove za događaje koji dolaze - Hyperion, spašen iz umirućeg svemira (#4); Straža slomljena na mrtvom mjesecu (#5), Ex Nihilo teraformirao Mars (#1). Prije Svjetla (White event), Rata (Infinity) i Pada – događaji koji nadolaze!
  • Str. 6., 3. vinjeta, Rogers sanja Illuminate iz drugog Hickmanovog serijala "New Avengers".
  • Str. 7., 2. vinjeta koja prikazuje prvi susret Avengersa s Kapetanom (originalni Avengers #4).
  • Jedna od genetičkih sondi završi u Splitu u Hrvatskoj! Sondu u Australiji istražit će organizacija Project Pegasus, U Kanadi istraživanje sonde preuzima tim Omega flight (#7), preživljava jedino Validator.
  • Ako vam se čini da se Spiderman ponaša čudno, to je zato što je um Dr. Octopusa nalazi u Parkerovom tijelu!
  • Na kraju #6 najavljuje se White event, tema sljedećeg trejda.
  • Vidi osvrt na epizode 1-4 Avengers vol. 1.

We have to get bigger.

Kapetan Amerika, Iron Man, Hawkeye, Crna Udovica, Hulk, Thor – oni su najmoćniji junaci na Zemlje, jednom riječju - Osvetnici. Ili ako vam je uhu ili oku ugodnije - Avengersi. Avengersi su doživjeli svoj redizajn i renumeraciju krajem 2012. kad je velika većina Marvelovih naslova započela nanovo svoj životni vijek od broja 1. U pitanju je Marvel NOW! inicijativa, no neću baš sad i ovdje u detalje. Za tu svrhu neki drugi tekst u neko drugo vrijeme. Dovoljno je samo da znate da je nakon sveopćeg eventa u Marvel univerzumu – Avengers vs. X-men – franšiza Marvel restartana na prve brojeve i svakoj od njih dodijeljen je novi kreativni tim. Nije to u pitanju potpuni reboot kao kod DC-ja nakon eventa Flashpoint, u pitanju je uglavnom renumeracija i osvježavanje serijala. A serijali se nastavljaju uglavnom gdje su stali. Bismo li mogli to nazvati soft rebootom? Vjerojatno.

Dijagram sa simbolima

Avengerse je preuzeo Jonathan Hickman za scenarističkim kormilom, a crtež su preuzeli Jerome Opena (1-3) i Adam Kubert (4-6) . Koliko sam mogao vidjeti dalje, svake tri epizode promijeni se crtački tim. Opena započinje full-time job 2005. sa scenaristom Rickom Remenderom, s kim će uglavnom kolaborirati u daljnjim projektima. Adam Kubert je pak sin legende Joea Kuberta i brat je crtača Andyja Kuberta. Jedan je od traženijih crtača u strip industriji, a radio je podjednako za DC i za Marvel. I jedan i drugi autor su odlični crtači s dobrim osjećajem za estetiku.

Hickman započinje serijal s proročanskim riječima koje će postaviti temelje i obuhvaćati dobar dio epizoda koje nadolaze. Zapravo, epizode koje dolaze nije niti moguće pohvatati u potpunosti ukoliko niste pročitali ove uvodne epizode. Sad bi neki rekli, ništa nije nemoguće, mogu ja sve to retroaktivno pohvatati. Naravno da je to moguće, ali ukoliko u sebi nosite stanovitu dozu nerdizma to vas neće zadovoljiti! Hickman govori da je sve počeli s dvoje ljudi, s idejom! A ta ideja je – da Osvetnici postanu veći – kako bi se mogli nositi s nadolazećim prijetnjama planetarnih pa do univerzalnih razmjera. Upamtite početne sekvence, obistinit će se u sljedećim epizodama. Hickman u svojim intervjuima navodi kako je tema serijala Avengers život, a srodne serije New Avengers suprotna krajnost – smrt. Hickman je u samim najavama za Marvel Now pričao kako ima materijala za tri godine epizoda…

Ex Nihilo: „We are the Garden. And in this garden, I choose not to waste life... I choose to transform it. To change it and give it purpose.

Avengers – potreba za eskalacijom ep. 1-3

Tim riječima glavni negativac Ex Nihilo opisuje svrhu svog božanstvenog plana. Ex Nihilo, njegova sestra blizanka Abyss i robot Aleph (jedan od Vrtlara, Gardeners) podanici su tajanstvenih Graditelja (Builders), arhitekata svemira. Oni su obožavajući Majku svemir odlučili krojiti svemir po svojoj mjeri. Mogu stvoriti život, a ako odluče isto ga tako mogu uništiti. Ekipa odlučuje nadograditi Zemljane, genetski ih usavršiti, što je naravno apsurdno gledajući s aspekta Zemljana. Kao i slobodne volje kojom se ljudi tako diče. Ex Nihilo tada šalje genetičke sonde prema različitima zakučcima Zemlje i ne prolazi puno kadli te sonde počinju pokazivati aktivnost. Svaka od tih sondi različite su namjene i drugačije reagiraju. Sedam je lokacija na Zemlji kamo Ex Nihilo spušta "bombe začeća". Kobe u Japanu, Indija, Savage land, Split u Hrvatskoj (pazi-ti-ovo!), Australija, Kanada i Norveška. Prema dobrom starom osvetničkom običaju prvo uvijek treba glavom kroz zid, tako da Osvetnici napadaju direktno bazu na Marsu, i naravno, bivaju pobijeđeni, potučeni do temelja i zarobljeni. Njihov vođa Kapetan Amerika biva poslan na Zemlju kao poruka ostalima. No, taj poraz samo je jedan dokaz više koji su čekali i on i Iron man da je vrijeme da prošire svoje redove, i postaju jači. I brojniji!

Aleph & Ex Nihilo

Split, Croatia

Ex Nihilo: "I am an artist. Each organic delivery system i send hurtling trough space to earth – each origin bomb – contains a communal virus tailor-made to remap the genetic code. Each bomb different – multiple variations for multiple purposes – and each one making you planet better suited for its new future. "

Samo ime glavnog negativca Ex Nihilo (lat. "iz ničega", često se povezuje uz koncept stvaranja u teološkom ili flozofskom smislu), istodobno je i simbol njegove moći. On može i zna stvoriti život iz ničega. Ili ga uništiti do temelja. Od ostalih moći tu je nadljudska snaga i ispuštanje žutih zraka iz trećeg oka. To je tek toliko da ima neke superherojske obrambene moći. Prikazan je kao genij, nadahnuti umjetnik s dozom otkačenosti ludog znanstvenika. Pogledajmo samo njegov stav i način govora; podsjeća me najviše na Salvadora Dalija. ;) Konflikt zapravo nastaje iz želje Vrtlara da ispune svoju zadanu misiju, a da ne znaju da je sustav nakon svih ovih godina postao korumpiran. Pokretačka snaga Ex Nihila je život i vidljivo je koliko se raduje kad može umjesto smrti podariti život. No, ne možeš tek tako promijeniti svoj programski kod koji je savršeno funkcionirao godinama. U prve tri epizode imamo više-manje završetak prvog story-arca, odnosno sukoba s Vrtlarima. Razrješenje je doslovno deus ex machina, baš je nekako upitno kako se baš u ovom trenutku i baš na ovome mjestu našlo najmoćnije biće u svemiru – Captain Universe.

Avengers – novi članovi, ep. 4-6

Osvetnici na okup!

Trejd "Avengers world" sadrži epizode 1-6 nove serije Avengers. Prvi story-arc završava već u trećoj epizodi, no sve je to samo sjeme događaja koji tek dolaze. Ostale epizode trejda bave se uglavnom „porijeklom“ likova i nastavljaju analizirati specifičnosti genetičkih sondi koje je Ex Nihilo poslao na Zemlju. Četvrtom dominira Hyperion, petom Smasher, a šestom Captain Universe (uz malu pomoć Shang-Chija). Svaki novi broj sadrži rooster svih trenutačnih članova sastava Osvetnika, a predstavljeni su i simbolički na nekoj vrsti dijagrama svaki sa svojim simbolom (vidi sliku prvu).

Hyperion dolazi s alternativne Zemlje i praktički je alter-ego DC-jevog Supermana. Moć dobiva od sunčevog zračenja, a ostale moći su skoro pa identične Supermanovim. Nosi retro kostim s dugim gaćama na odijelu na kojima stoji nuklearni simbol. Njegova priča i priča njegovih "zlih" kompanjona (Squadron Supreme) zapravo je vrlo slobodno i pjesnički ispričana. Bilo mi je puno jasnije kad sam pročitao objašnjenje na wikipediji. Hyperion je posljednji potomak istrijebljenih Eternalsa i on kao dijete stiže na alternativnu zemlju. Poput Supermana, također ga odgoji njegov skrbnik koji mu usadi određeni način razmišljanja. No Hyperion oduvijek sluti da se unutar njega nalaze dva ja. Onaj vanjski, zli Hyperion i onaj skriveni Hyperion dobre duše. Nakon što se dvije Zemlje iz dvije stvarnosti sudarile, Hyperion je izbačen u Prazninu (Void) gdje ga nalazi A.I.M. i zarobljava, sve do trenutka kad ga Avengersi ne oslobode. Iako postoji više verzija Hyperiona kroz Marvelovu povijest, Hickman je odlučio uzeti sasvim novu verziju. Hyperionov skriveni ja oslobađa se kad dolazi u Savage land analizirati efekte genetičke sonde na okoliš. Upoznajemo zle znanstvenike A.I.M. i Savage land.

Isabel Dare oblači odijelo Smashera, Zaštitnika (Guardian) s planeta Shi'ara. Postaje prvi ljudski Smasher Imperijalne garde Superzaštitnika nakon uspješne odbijanja invazije. Preuzima palicu Smashera nakon što pronalazi visokotehnološke cvikse koje je u kukuruzištu ostavio Vril Rokk, prvi Smasher, prilikom pada na Zemlju kako bi upozorio X-Mene o opasnosti od Cassandre Nove, parazitskog oblika života s manijom uništavanja svih mutanata. Izzyn djed Dan Dare, Steveov drug iz rata, daje joj kontakt od Avengersa. Najlošija epizoda u cijelom trejdu.

Posljednja epizoda bavi se s Captain Universe. On/Ona u simbiotskoj vezi je s Tamarom Devoux, i to nakon 10 godina kome. Osvetnicima je ona i dalje zagonetan lik, a Shang-Chi pokušava raznim mentalnim tehnikama osvijestiti to biće tko ili što je ono, i da ispod te božanske vanjštine postoji čovjek, odnosno žena. Captain Universe uvijek se pojavljuje u vrijeme kriza i uvijek opsjeda nekog domaćina. Domaćin zadržava svoj fizički identitet i osobnost, a Kapetan ga samo transformira u svoj "svemirski kostim". A saznajemo i ime Ex Nihilove kreature – Nightshade. I kad konačno uspijemo dešifrirati tajanstvene glasove kojima se sporazumijeva, Avengersi saznaju za novu, zlokobniju prijetnju Zemlji i univerzumima u cijelosti – Bijeli događaj (the white event)!

Captain Universe: "That cycle is broken. The systems are broken. "

Ex Nihilo stvara život

Avengers World ep. 1-6

Hickmanova namjera, kao i ostalih urednika u Marvela, bila je uvesti nešto novo u Marvelov svemir. Tako on gradi svijet Avengersa od samog početka, proširuje sam tim s nizom novih moćnih superheroja, uvodi nove igrače i elemente koji će držati priču i napajati plodno tlo drugih story-arcova još godinama. U najavama za serijal Hickman daje točniji termin od tri godine. Ideja je jednostavna – Osvetnici moraju postati jači i veći kako bi se uspjeli oduprijeti sve jačim silama koje nadolaze, a one su stvarno univerzalnih razmjera. Kako Ex Nihili i Alephi žele ili usavršiti ili uništiti organske civilizacije, tako se i Osvetnici suočavaju s istim zadatkom. Ili evoluirati ili nestati. To je zapravo temeljna postavka Darwinovog zakona. Iza uništenja Zemlje, pa i sveopćeg uništenja svih paralelnih univerzuma, su pokvareni sustavi uspostavljeni od strane Graditelja, arhitekata svemira. Hickman u priču unosi i lik već spomenutog Captaina Universa (Kapetan Svemir po naški) ili Majke kako je nazivaju Vrtlari. Captain Universe (pretpostavljam da je aseksualno biće, bez obzira što je zovu Majka) je u simbiozi s mladom Tamarom Devoux i čim baci pogled na Vrtlare uočava da su sustavi pokvareni.

Savršeniji, veći i jači; evolucija ili nestanak, to su sve nove paradigme koje karakterizira novi Marvelov početak. Budući da franšize cvjetaju i na polju stripa i filma, revitalizacija je bila uspješna. Marvelov univerzum, barem Avengersi, su postali još veći, prijetnje također veće, a vjerujem da je i industrija propupala nanovo…

"This is the Avengers world! "

Novo doba Osvetnika

• mr murdoc