Spawn

KOLORKA 1 | 92 str.

Nakon što mu umre prijatelj Edmond, Émile Garreau odluči učiniti nešto sa svim životom. Kreće na sudbonosno putovanje koje će u potpunosti promijeniti tok njegovih misli.

• Potočići
    KOLORKA 1

• Nema posebnih napomena

Danas se mladi ne znaju zabavljati, nemogući su, nemaju manire i stila, nose sintetiku, slušaju sintetiku, ne provode vrijeme u društvu, već pred LCD ekranima. U naše vrijeme nije bilo toga, bolje smo se zabavljali. Tako nekako stariji zvuče mlađima jer, uvijek stariji naglašavaju prednosti minulog vremena, čak se i najvećih negativnosti iz prošlosti prisjećaju sa sjetom, nostalgično interpretiraju preživjele (ne)zgode pa one zvuče i izgledaju kao nespretni pokušaj ljubljenja ispod trešnje. Da bi se prisjećao, čovjek mora malo ostariti ili se barem osjećati pomalo staro; mora pored sebe imati mlađu osobu s kojom će se uspoređivati, nad kojom će se povremeno zgražati i koju će više-manje iskreno žaliti te napominjati kako je do prije nekoliko godina djetinjstvo bilo sasvim bezazlenije, ugodnije, nezamućeno virtualnim svijetom i društvenim mrežama. Postaneš srednjoškolac pa se čudiš kako osnovnoškolci ne pokazuju minimalni interes za djevojke, postaneš student pa se čudiš kako mnogi srednjoškolci nikad nisu čuli za Radiohead, postaneš radnik pa se čudiš kako rijetki studenti dobiju kroničnu upalu mišića nakon žurke. Kako stariš, tako se sve više iščuđavaš mlađima.

Mladež nazaduje, degradira i degenerira, vegetira i vragolizira, neće dugo ovaj svijet, sve ide u majčinu, kuku-lele... Da se razumijemo, ovo nije citiranje nekog umirovljenika koji dane provodi u parku ili na klupi ispred zgrade jer, mladost i starost ne moramo i ne trebamo promatrati samo kroz dob, mladost i starost ne moraju biti usko povezane s godinama, može čovjek imati trideset godina i narav stogodišnjaka, ali može pojedinac imati stotinjak godina i narav mladića. Mladost i starost duha može se donekle odrediti prema broju tjelesnih i duhovnih aktivnosti, misaona lucidnost i količina znatiželje jasnije govori koliko je netko mladić, odnosno starčić. U albumu Potočići starčić Émile Garreau život se mijenja nakon što shvati da je njegov preminuli prijatelj Edmond imao skriven život ispunjen površnim vezama i ženskim aktovima. U Émileu se postupno budi potreba za ljubavlju i stara žeđ za pokretom. Pritisnut usamljenošću, Émile odluči sigurnu i sporu svakodnevicu zamijeniti nepredvidljivom avanturom. Hirovitu odluku sprovodi u djelo tako što svojim neizglednim automobilom hodočasti prema idiličnom mjestu u kojem je proveo dio djetinjstva. Tamo susreće grupicu mladih, slobodoumnih ljudi koji s otvorenim prezirom promatraju sveprisutni konzumerizam i medije što zatupljuju mase, prakticiraju slobodnu ljubav, puše džoint promatrajući zvijezde i ne zamaraju se materijalnim sitnicama poput velike većine. Émile brzo postaje sastavni dio društva, pleše s njima, smije se, napušava se i otkriva da mu pojedini organi nisu umrli, već da su samo duže vrijeme drijemali. Unatoč godinama, Émile po drugi put postaje - ali i ostaje – mladić, makar u duhovnom pogledu. Ispalo je da izreka s kim si, takav si ima smisla, nonkonformistička grupica učinila je Émileov potočić živim, unijela u njegov pomalo rezignirani tok bistru, razigranu vodu tekućicu.

Pascal Rabate tipični je francuski autor, njegov crtež odgovarat će poklonicima francuske škole. Blage, neagresivne boje unose dodatnu količinu nježnosti u cijelu priču, crnobijeli crtež možda i ne bi toliko odgovarao temi. Radnja ravnomjerno teče, ne oscilira, dok su dijalozi i situacije u Potočićima prikazane realno i toplo, a topline i njezinih bliskoznačnica u pričama oduvijek ima premalo, stoga su Potočići posebno djelo koje vrijedi pročitati makar jednom godišnje. Obrati su česta pojava u pripovijedanju, do samog kraja ne znamo kako će završiti Émileova priča. Ima dovoljno poučno-pitke vode u Potočićima, a pličaci, ako uopće postoje, teško su zamjetljivi, uopće ih ne bismo trebali tražili i naglašavati.

Potočići se ne čitaju u dahu premda priča nije podijeljena na poglavlja, svako malo morate zastati, duboko uzeti dah i kratko razmisliti o nepredvidljivom smislu postojanja. Potočići su pravo remek-djelo, suvremeni klasik, priča za dobro jutro i laku noć, priča prožeta toplinom i nadom u bolje sutra, priča kojom se poručuje kako starost ne mora biti turobna, već da i starost može biti ludost, ugodna i nadasve nadahnjujuća epoha, ispunjenija i dinamičnija od brojnih mladosti. Hvali se starost u Potočićima, starost je ovdje prezentirana kao nov početak, nikako kao kraj. Dok razmišljam o Émileu, pokušavam se sjetiti postoji li sličan starčić u mom susjedstvu. Nitko mi ne pada na pamet – nitko ne ostavlja slobodoumnog individualca. Ili živim u lošem susjedstvu ili ne gledam dovoljno pozorno. Pada mi na pamet Leonard Cohen, romantični mladić zarobljen u tijelu starca, kantautor koji još uvijek sklada, pjeva, pleše i zavodi poput simpatičnog Émilea, starčića-potočića koji ne presušuje olako. Cohenov primjer također pokazuje kako parole ne drže uvijek vodu, osjećaj mladolikosti i mladenaštva nije i ne mora biti stalan, naprotiv, mladost je nestabilna i prevrtljiva, izmjenjuje se sa starošću po nekom čudnom rasporedu. Kažu da mladost prestaje nakon 28. godine života, dok Darkwood Dub tvrdi da život počinje u tridesetoj, što mi zvuči daleko bolje, tim više jer se opasno približavam brojci 29.

7, 8, 7, 9

Prilicno dobar strip, u stilu filmova "About Schmidt" i "Ikiru", gdje slicno kao u ovom slucaju, mi svjedocimo zivot jednog starca, i kako on pokusava da ostavi nekakav znak na ovaj svijet prije nego sto odapne.  Emile je veoma simpatican tip, i osoba koju bi ja htjeo da upoznam u zivotu; kao vecina ljudi, covjek je do sada u nekom smislu vodio konservativni zivot, i sada, u ovim starim godinama, odluci da se 'ozivi' malo, puseci travu i seksom sa zenama drucijih od njegove pokojne supruge.  Crtez, naravno, nije nista posebno, ali izgleda da, kao u stripu "Maus", to je upravo i poenta: karikatura likova je dio stila ovog umjetnika Pascala Rabate, i da je crtez nekako previse tacan i ispravan, ne bi nikako ostavljao isti utisak.  Naslovnica mi je super, hvata temu ove price onako kako treba, i nije previse 'over the top'.  Jedino sto mi se stvarno ne svidja je onaj font u stripu.  Slova mi izgledaju nekako retardirana, i puno slucajeva imao sam tesko vrijeme citajuci neke rijeci pravilno, i nekad nisam razumio sta su likovu u stvari pokusali da kazu.  Sve u svemu, dobar strip, i odlicna promjena od akcijskih i bucnih stripova koji, uz svu onu buku, ipak ne uspiju da ostave ovaku duboku emotivnost na citaoca.

24.02.2012
    03:35:00 sati
  • MisterYES

10, 9, 7, 9

Ako se ne varam, postoji istoimeni film bas po ovom stripu?

24.02.2012
    08:41:00 sati
    MisterYES

7, 5, 6, 7

Jednostavno za čitanje, no staračka pornografija i problemi ne čine mi se kao super tema za strip...

24.02.2012
    08:42:00 sati
  • Amos

10, 10, 10, 10

Ovaj strip je remek-djelo.

Recenzija za 10.

24.02.2012
    09:48:00 sati
    Amos
  • NESVRSTANI

10, 10, 10, 10

Možda crtež i nije za 10 mada mi se jako sviđa, ali ovaj strip me toliko oduševija da mu nemogu dat niti jednu ocjenu ispod 10.

Naslovnica sa onim Sex,drugs & rock&roll mi je savršena.

Bravo Luca, svaka čast.

24.02.2012
    10:51:00 sati
    NESVRSTANI
  • Shiva314

10, 10, 10, 10

Jedan od 10 najboljih stripova koje sam pročitao u životu i nisam mu bez razloga dao 100%. Fenomenalno izdanje koje se može čitati više puta i nikad ne gubi na čari. Možda me ovako dirnuo jer sam se našao u Emileovoj priči, obzirom da se smatram starcem :o). Sve je tako nepretenciozno, od priče do samog izdanja, a opet tako lijepo ispričano i popraćeno odgovarajućim crtežom i bojama. Preporuka za mlade, koji će možda razumjeti starije; a preporuka i starijima, da se prisjete kako je bilo u mladosti.

24.02.2012
    11:12:00 sati
    Shiva314

10, 10, 9, 9

Kad će  novi Rabate ?

24.02.2012
    21:37:00 sati
  • Poli

10, 10, 10, 10

Zakon!

Istovremeno i jedini Fibrin preview koji sam u cjelini procitao prije kupovanja (obicno samo preletim crtez ali kod Potocica nisam znao sta ocekivati). Svakako preporuka!

25.02.2012
    23:25:00 sati
    Poli
  • Cromwell

7, 6, 7, 8

Blago razočaranje :( Poslije čitanja uopće nije ostavilo neki dojam na mene... preplošna/preravna radnja. Ako to i jest glavni adut - ok. Ali tematki vjerojatno predaleko za mene za razliku od npr ''Svagdanje borbe''. Anyway, dati ću šansu opet za kojih desetak godina :D

09.03.2012
    17:20:00 sati
    Cromwell
  • Ukupna ocjena 94%

10, 8, 10, 10

Jednostavno me je oduševio strip, posebice sama priča. Scenarij bi mogao malkice bolje, ali oduševljenje je i dalje tu ;)

01.06.2012
    15:16:00 sati
    maddox031
  • gombi

10, 9, 9, 9

20.02.2013
    16:50:00 sati
    gombi
  • Ukupna ocjena 93%

10, 9, 9, 9

22.04.2013
    11:46:00 sati

7, 6, 8, 8

Malo sam razočaran. Očekivao sam više. Jednostavno ne volim priče iz običnog života. Ne volim ni Svagdanju borbu. Tema je samoča, kako je podnosit. Glavni junak, starac i udovac, započinje ljubavno vezu sa osamljenom udovicom. Kad je u stripu bio prikazan njihov obični život mi je još bilo ok ali zasmetalo mi je što se ovaj starc transformiaro u hipija, pušio joint i na kraju zbog toga ispao kul. Pa zar ako ne pušiš  joint onda nisi kul? Da li je to poruka ovog stripa? Isto je i u Svagdanjoj borbi gde brata puše joint a jedan je još i umetnik (fotograf). Ovo je več preseravanje po moje. U glavnom od ovog stripa sam očekivao puno više nego što sam dobio.  Nije me impresionirao. Još bolje jer sam u zadnje vreme pročitao puno odličnih Fibrinih stripova pa je valjda došlo vrijeme i za loše ili slabije što je za mene ovaj.

05.11.2013
    01:05:00 sati

7, 6, 4, 5

Solidna priča, crtež bezveze.

06.01.2014
    08:55:00 sati
  • paro

9, 8, 7, 7

Ponekad se ne treba ponašati u skladu s godinama ;)

Već viđena priča (kako na filmu, tako i na papiru), ali ovdje jako lijepo ispričana.

06.01.2014
    15:25:00 sati
    paro

9, 9, 8, 7

Prva recenzija u životu koju i ja razumem. I ne samo da je razumem, nego je i dobra ka sam strip.

A strip je fantastičan. Treba u svakom da ostane malo djeteta. Ako može - promjeni nešto na svake tolko, pa makar kad imaš 70+ godina.

10.08.2014
    15:18:00 sati
    trolodtroje

8, 8, 4, 4

Simpatična penzionerska pričica...crtež loš,ali ne smeta.
    13.08.2014
    12:44:00 sati

9, 9, 9, 9

15.02.2015
    12:11:00 sati
    kibocaj

8, 8, 8, 8

Preporuka. Lip osjećaj, ukratko.

18.01.2016
    15:52:00 sati
  • karuro

7, 7, 6, 7

Kao i u slucaju svagdanje borbe. Dobar life strip, ali za jednom procitati. Nije mi za kolekciju nikako, jer bi samo godinama skupljao prasinu. Također strip ce se svidjeti fetisistima na gola tijela starijih gospođa.

09.09.2019
    14:34:00 sati
    karuro