POZ KARU 5
  • Potop
    POZ KARU 7
  • Revolucije
    POZ KARU 9

• nema zanimljivosti

Manu emocionalno i psihički dosta teško podnosi sve te nove promjene koje nosi život u Ravenellesu i to u tolikoj mjeri da nikako da se prisili da konačno baci kutije od selidbe koje s vremenom dobivaju ulogu inventara u kući. Kao pravog urbanog punkera i hardkoraša, njega pere nostalgija, fali mu njegovo pariško predgrađe Juvisy, fali mu gradski šušur, fali mu gužva u prometu i zavijanje policijskih sirena, a sveprisutan mir i tišina koji dolaze sa životom na selu u njemu bude isto tako sveprisutan nemir i strahove. Odluči se informirati o svim opasnostima koje nosi život na selu, od otrovnih biljaka do divljih zvijeri koje ih okružuju. Kao da to sve nije dovoljno, on debelo kasni s rokovima za svoj strip Ozonski smog. Čak ni njihov lijeni kućni mačak ne mari za ptice i glodavce u dvorištu. Bez obzira na sve, ima nekih sitnica koje Manuju pružaju trenutke veselja: prava pekara sa pravom pekaricom i pravim kruhom koji je platio pravim novcem, te smiješan seoski dijalekt kojeg jedva i razumije. Novi susjedi su pravi živopisni, ali s druge strane pomalo stereotipni likovi, poput njihovog stanodavca gospodina Henrija koji u cijelom stripu ne prozbori niti jednu jedinu riječ (dobro, zapravo prozbori jednu riječ) i uvijek ima isti izraz lica, ali glavno da su mu oči posvuda i da se pojavljuje uvijek kad ga se najmanje očekuje i kad je najmanje potreban, na njihovom prozoru ili u dvorištu. Jedino što Manuija kod gospodina Henrija istovremeno odbija i privlači je njegova domaća rakija koja ne služi samo za piće nego i kao lijek za razne ozljede i boleštine. U toj lepezi likova posebno se ističe gospođa Mortemont, stara, praznovjerna, tračava baba, puna narodnih poslovica kojih ima za svaku prigodu. Uvijek pesimistična, grintava i naslonjena na svoju štihaču. Manu s vremenom odluči dati šansu novom životu i iskoristiti sve blagodati koje mu selo može pružiti. Sukladno s time, ubrzo dolazi do spoznaje da takav život zahtijeva puno rada i truda. Kako bi se uklopio u novu zajednicu, Manu se prijavljuje za sječu drveća, odlazi sa seljanima u lov na veprove, te crta promidžbene plakate za lokalne manifestacije poput dana svinja i dana dobrog graha. Sve što su mu te zajedničke seoske aktivnosti priuštile samo su još veći strahovi, anksioznost i noćne more. Ali to ipak nije sve, jer došlo je vrijeme da popisu svojih strahova nadopiše i strah od očinstva. Budući kako mu je zbog troškova prevelike kilometraže njegov psihijatar nedostupan, Manu traži utjehu u razgovoru i savjetima pustinjaka koji živi na drvetu i svojim likom i mudrostima neodoljivo podsjeća na Crumbovog gospodina Prirodnog. Manu i Mariette se najviše vesele posjetama starih prijatelja iz grada, pa ih tako posjećuju Manujev brat Tiptop, tipično gradsko dijete, Manujev bend Ošamućeni, Mariettini roditelji, pa čak i sam Jean-Yves Ferri koji na nekoliko tabli Manuju predlaže da nacrta autobiografski strip o svom životu na selu po njegovom scenariju. Njih dvojica imaju plan napraviti strip naslova Povratak zemlji, koji je zapravo priča u priči, tj. biti će to priča u priči unutar priče u priči. Jasno? Koliko god apsurdno zvučalo, ovo je u pravilu autobiografija koju je napisao netko drugi osim autora.

Iskreno, ovo mi je zapravo najslabiji od svih Larcenetovih stripova koje sam pročitao. Povratak zemlji se po meni nikako ne može mjeriti s jednim Brodeckovim izvještajem, Blastom, pa čak ni Svagdanjom borbom. S druge strane, za razliku od njegovih razvikanijih ostvarenja, ovdje ima humora napretek i na nekoliko situacija sam se baš od srca nasmijao. Larcenet kroz taj humor propitkuje klišeje i banalnosti, te isto tako tjera čitatelja da propitkuje način života našeg društva. Baš kao i u Svagdanjoj borbi, autor na jedan inteligentan i originalan način opisuje dvojbe i strahove koje prate skoro svakog čovjeka na putu do potpune zrelosti. Manu je u biti, u svim svojim radovima zaokupljen životom i izborima koje radimo, odlukama koje donosimo i njihovim posljedicama. On zapravo, što se jasno vidi u njegovim stripovima, nema odgovore na teška ontološka pitanja, nego ih iznosi zajedno sa problemima koja nose i trudi ih sagledati iz svih kuteva i perspektiva, te pokušava na nekom umjetničkom nivou potaknuti raspravu između sebe i čitatelja kako bi možda došao do nekih odgovora. Tako da ovdje, suma sumarum, autor uz pristojnu dozu humora, samoironije i samokritike, opisuje proces prilagodbe na polagani seoski život u kojemu će se sigurno moći prepoznati svaki čitatelj koji, barem na kratko, preko praznika, iz vreve grada ode na otok ili na selo.

Opet, to što smatram da je ovo možda njegovo najslabije ostvarenje, to ne znači da je strip nužno loš, dapače, to je daleko od istine, možda je jednostavno nešto drukčiji. Ruku na srce, ovo je strip koji je prethodio njegovim ostalim, gore navedenim stripovima, tako da jedino mogu zaključiti da se sa dugogodišnjim radom, vide i rezultati.

Strip se sastoji od pet albuma naslova Pravi život, Projekti, Široki bijeli svijet, Potop i Revolucije. Albume čine kratke po 5-6 kadrova duge pričice koje se tečno vežu jedna na drugu i čine cjelinu.

2019. godine izašao je i šesti album Povratka zemlji naslova Metamorfoze.

10, 10, 10, 9

Fantastičan strip! Čista uživancija čitanje!

24.02.2021
    23:30:00 sati

9, 8, 9, 8

Meni je ovo super - povremeno ti jednostavno treba nešto lagano, opuštajuće, što se čita s osmjehom.

25.02.2021
    08:22:00 sati

8, 8, 8, 8

Vrlo lijep i zabavan strip.

25.02.2021
    09:22:00 sati

8, 9, 8, 9

Volim ovakve šašave, dovitljive humoristične životne priče. Samo ću prekopirati komentar s foruma iz 2017.g.:

Većinom uspio humor i Larcenetov sasvim prikladan crtež čine za opuštanje odlično štivo. Baš me i malo asociralo na jednog Zagrepčana kojeg sam jučer upoznao dok sam landrao po bregima i šumama. Mislio sam da sam se u jednom trenutku izgubio na svim tim stazama, ali sam onda naišao na klet, u Zagorju se čovjek nemre izgubit jer kleti su posvuda, pa su me pozvali na gemište... I, uglavnom, stalno se taj  Zagrepčanin žalio na jeb*** gradski život, kak mu nedostaje priroda, želi se maknuti od tih prokletih semafora, kompjutera, mobitela, posla, itd., a istovremeno je svakih nekoliko minuta nekog vražjeg vraga tipkao i zivkao po mobitelu; prodavao je nešto po 40 posto popusta i psovao ko ćifut, ali na kraju se napio pa mislim da je prodavao po 60 posto popusta, dok nije skužio kolko je sati pa je psovao nekog drugog frenda koji je zaglibio u Koprivnici i trebao doći po njega da ga otpelja u Zagreb,. A vlasnik kleti je samo točio gemište pa smo se malo derali na Prljavo kazalište i na kraju ga je on odlučio otpeljati dio puta, ja sam radije išao pješice...

25.02.2021
    10:12:00 sati

9, 9, 9, 9

Pored Svagdanje borbe mi je ovo najbolji Larcenatov strip. Blast i Brodeckov izvještaj jesu odlična stripa, ali za mene predepresivna. Volim stripove koje me zabave, a u Povratku zemlji ima humora u izobilju. Crtež mi je isto vrlo lijep, tako da dajem visoke ocjene.

25.02.2021
    19:17:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%