Stvor koji vreba u magli

Starman

PIBD LIB 2 | 138 str.

Kyle Anderson, tajni agent baze Drugdje, krajem 19. st. istražuje tajanstvene nestanke i pojavljivanja čudnih spodoba na području Ghostwooda, na krajnjem sjeveru SAD-a. U Engleskoj, najpoznatiji detektiv na svijetu, Sherlock Holmes, istražuje nestanak svog brata Sherrinforda, te nabasa na misteriozno ubojstvo njegove ljubavnice Claudije Sinclair. Dakako, putevi spomenute dvojice se sreću i zajedničkim snagama pokušat će riješiti misterij i zauvijek se otarasiti malicioznog stvorenja koje vreba u magli!

• Stvor koji vreba u magli
    PIBD LIB 2
  • Stvor koji vreba u magli - Senka i blesak
    PIBD VCZS 15
    PIBD ZSR 15

• La cosa che attende nella nebbia
    PIBD SR 2

• Uvodnik: "Priče o "Pričama iz baze Drugdje"
  • Aluzije na elemente Twin Peaksa - soba puna crvenih zastora, div i patuljak, prosinac 1895.
  • Str. 5., kapetan Henry Hudson iz priče "Rip van Winkle". To je kratka priča američkog autora Washingona Irvinga objavljena 1819. godine, a nazvana je po glavnom liku te pripovijesti. Dešava se nedugo prije i nakon Američkog rata za nezavisnost (početkom i krajem 18. st.).
  • Str. 9.-10., Anderson otkriva suradnike baze Drugdje – Nikola Tesla (radi na komunkaciji na daljinu), Grigorij (Efimović aka Rasputin, famozni ruski mag) prema Sitki, Aljaska, Edison (Thomas Alva, poznati izumitelj)
  • Aluzije na Twin Peaks: direktor baze Gordon Cole (u TP pretpostavljeni agentu Cooperu), Kyle Anderson (u TP Kyle McLachlan glumi agenta FBI-a Dalea Coopera, dok je Anderson pravo prezime patuljka); Anderson razgovora sa snimačem glasa (kao Cooper sa svojim diktafonom kojeg naziva Diane)
  • Str. 15., referenca na PIBD1 "Onaj koji prebiva u tami" – Shoggoth!
  • Redom na slikama svi istaknuti članovi Drugdje: predsjednik Ulyssis S. Grant, 1822.-1885. (18. predsjednik SAD-a, jedan od vodećih generala Unije u Američkom građanskom ratu; bit će spomenut u PIBD3), Edgar Alan Poe (za njega saznajemo da je član Drugdje u SD ZG 40-43 "Helligen je živ"), Mark Twain (pravim imenom Samuel Longhorne Clemens, sudjelovat će u PIBD4 "L'uomo che raccontava storie"), i Jules Verne (slavni francuski romanopisac pustolovnih tema, navodno je opisivao događaje kojima je prisustvovao dok je radio za Drugdje; imamo koju stranicu prije i prikazanu raketu kojom je možda baratao u romanu "Put na mjesec")
  • Str. 16., 5. vinjeta; Hellingen iz SD ZG 40-43 "Helligen je živ", kad se suočio sa Poom
  • Da se ne bi zaboravilo i na stvarne talijanske istaknute ličnosti: Antonio Meucci (izumitelj telefona zajedno sa Bellom) i Giuseppe Garibaldi (talijanski pustolov i vojskovođa; njega ćemo kao i Meuccija vidjeti u PIBD #6 "L'artiglio che si strinse sull' America" u misiji na Kineskom moru 1855. godine)
  • Dvije stvarne povijesne ličnosti: Meriwether Lewis i William Clark. Organizirali ekspediciju 1804.-1806.
  • Str. 19., citat i krilatica iz Zvjezdanih staza: "...sve do odlaska na mjesta gdje nijedan "civilizirani" čovjek nije stigao!"
  • Ghostwood slučaj zabilježen kao X-File (ima li to veze sa ONIM X-Filesima?) sa kodom Area 31 (area 51 je za izvanzemaljce)
  • Str. 25., Wild Hunt iliti Divlji lov – horda demonskih lovaca, vjerovanje rašireno prije svega Sjevernom Europom. Vođa skupine često je prikazan s jelenskim rogovima, a prema mjestima pojavljivanja on može biti nordijski Bog Wotan, keltski Cerrunos, lovac Herne, u Italiji Arlecchino.
  • Str. 30-35.; crtež preuzima Dante Spada, a koristi motiv Crvene sobe iz Twin Peaksa
  • Str. 33.; 2. vinjeta - Escherov svijet (obradit će ga i MM u sp#15 "Il mondo di Escher"); 3. vinjeta - Metropola iz NN-a,; str. 34., 1. vinjeta – scena iz MM&DD1 "Posljednja stanica: Užas" feat. MM i DD u metrou; 2. vinjeta – Mephisto iz serijala Tex; 3. vinjeta - NN i stanica Ultra sapiensa koji opet podsjeća na stanicu Deep Space Nine iz Zvjezdanih staza (odnosno Deep Space Ninea)
  • Str. 41.; godine je 1896., vidimo Baker Street, 221. B, Mycroft, Sherrinford, Sherlock, Watson i Strand Magazine – sve je to povezano sa Sherlockom Holmesom - genijalnim detektivnom Arthura Conana Doylea, čije bezbrojne avanture rijetko tko nije barem jednom gledao ili čitao.
  • Aluzije na Twin Peaks: dr. Hayward, str. 78. Bookhouse Boys, bojnik James Sinclair, drvosječa Roger Tremayne nestao u šumi
  • Str. 96.; Mary Morstan (prva žena dr. Watsona, ona umire te se Watson ponovno seli kod Holmesa, ne spominjajući njezinu smrt); doppelganger Kylea Andersona je ostarjeli Anderson (kao i u Twin Peaksu btw.)
  • Str. 100., 3. vinjeta će se iskoristiti epizodi redovne serije SA MM #62/63 "Grad sedam prstenova"
  • Str. 111.; Anderson spominje Annie Besant i teozofsko društvo (pisac, aktivist za ženska prava, sljedbenica madame Blavatsky koja je napisala kontraverzni Treći dio Tajne doktrine – temeljnih djela teozofije)
  • Str. 135-139. u crtež se opet uključuje Dante Spada (1806. godina)
  • Dakako, Holmes će razmrsiti tajnu ubojite sjene i Crne Lože u PBD 3 "Sjena koja je izazvala Sherlocka Holmesa", a pojavit će se i u SDA5 "La donna che visse in due mondi"; a mogli smo ga vidjeti u MM VA 5/6 "Nemogući svjetovi Sherlocka Holmesa"
  • Tekstovi: O Clarku i Lewisu, "Sablasti" Henryja Hudsona, Wild Huntu, Sherlocku Holmesu i dr. Watsonu

Elementarno dragi moj Watsone...
To je Twin Peaks!

Kao što nam to i sam uvodnik u 2. broj "Priča iz Drugdje" govori, prethodni broj se pokazao kao pogodak, tako da je uredništvo SBE odlučio upogoniti serijal u formi godišnjaka koji će se baviti prošlošću supertajne baze Drugdje i prikazati nam sve slavne pojedince koji su obilježili naš civilizacijski napredak, a potajno se bavili i tajnim poslovima Drugdje. Obavezno pročitajte uvodnik, budući da nam daje natuknice čime će se baviti scenaristi u nadolazećim epizodama i koje će biti ključne osobe zgoda epskih karaktera. I nemojte slučajno zaboraviti baciti pogled na činjenice koje dolaze uz ovaj strip...

Osoba koja je idejno i scenaristički zaslužna za ovaj broj je Carlo Recagno, dežurni šerlokijanac (počasna titula koju su mu dodijelili njegovi kolege) u Bonelli staffu. Ne moram ni reći da je broj u potpunosti posvećen slavnome Sherlocku Holmesu, literarnom sinu Arthura Conana Doylea (mada postoje indicije i krug ljudi koji vjeruje da je Sherlock stvarna osoba), tako da ćemo tijekom epizode susretati brojne elemente šerlokijanskog detektivskog uzorka. I ne samo to, Recagno nas je odlučio upoznati sa svo troje braće – Sherlockom, Mycroftom i Sherrinfordom – i okupiti ih, ako ne sve fizički onda duhom, na imanju obitelji Holmes u gradiću Mycroft. Sherlock iz romana poprima sve fizičke i mentalne karakteristike Doyleovog Sherlocka, te se nadam da ćete uživati u njegovim britkim komentarima, deduktivnom zaključivanju i specifičnom načinu raskrinkavanja zločinaca i zlodjela. Tu je dakako i nezaobilazni skeptik i racionalist dr. Watson. Istraživat će ubojstvo Claudije Tremond Sinclair koja je nađena gola i zadavljena (poput "slavne" Laure Palmer iz Twin Peaksa). Stvoren je širok dijapazon likova od kojih svako može biti potencijalni ubojica: Stephen Sinclair - brat njezinog pokojnog muža Jamesa Sinclaira, njezina mlađa sestra Emma Tremond, Escott – majordom kuće Holmes (jel batler ipak kriv?), detektiv Whitfield, vlč. Haynes. Sve pretpostavke dobrog whodunit romana!

Osim što vole Sherlocka, Beretta i Recagno su očito fanovi Zvjezdanih staza, a što je možda i preočito iz prva tri broja PIBD, Twin Peaks manija ih zasigurno nije zaobišla u devedesetima. Strip je prepun referenci na Twin Peaks; imena – Kyle Anderson, Gordon Cole, Roger Tremayne, dr. Hayward, tajanstveno društvo iz Knjižnice (u Twin Peaksu Bookhouse Boys); lokacije – Crna loža, Čekaonica, šuma Ghostwood; te tajanstveni entitet iz Crne lože (u TP se zvao BOB). Naime, u seriji Twin Peaks u Crnu se ložu moglo ući na posebnom mjestu zvanom Glastonbury u šumi Ghostwood, u vrijeme kad je Jupiter u konjunkciji sa Saturnom, a ključ za ulazak jest strah. U #1, Crna loža bila je samo spomenuta kao mjesto prolaska između svih mogućih i nemogućih prolaza na svijetu i u vremenu, u #2 uključuju se likovi i ideje iz TP-a, a u #3 ići će dalje sa mitlogijom TP-a. Kako su u dodacima stripu lijepo opisali predloške, smatram da je trebalo ubaciti i Twin Peaks fenomen.

Interijer Crne lože...

... i interijer Crvene sobe iz Twin Peaksa

Godina je 1896.; Engleska se bliži kraju viktorijanskog doba, u Americi vlada doba velikih izuma (Marconi, Tesla, Edison), ultratajna baza Drugdje prosperira zajedno sa zemljom. Pobliže upoznajemo i povijesne ličnosti baze Drugdje, koju su se proslavile i mnogobrojnim zaslugama na polju znanosti, književnosti ili pak borbe za slobodu. Dakako, da ovo nije samo bonellijevska verzija Mooreove "League of extraordinary gentleman" svjedoči u prilog da je Castelli već davno prije započeo inkorporaciju stvarnih i znamenitih ličnosti u svoj serijal. Neke od njih smo imali već prilike susresti, kao primjerice Nikolu Teslu (SP1 "Car demon"), Rasputina, Poea ili Sherlocka Holmesa, a pošto je MM ipak talijanski strip, kao posljednja dvojica članova Drugdje ubačena su dva Talijana – Meucci i Garibaldi. Smatram da je PIBD puno inteligentniji i bolji način korištenja stvarnih slavnih osoba u univerzumu MM-a od Castellijeve parodije tog žanra zvane Docteur Mystere. Mada i taj dio MM univerzuma ima svojeg šarma, u svakom slučaju priklanjam se prijespomenutom.

Ulaz u Crnu ložu kroz crvenu zavjesu

Colombijev crtež zaista izgleda kao vjerna intepretacija viktorijanske Engleske 19. st., od odjeće, interijera pa do same atmosfere. Jako dobro korištenje chiarroscura, interijeri su uglavnom mračni prostori, magla mistična i nerealna, a sam dan je nerijetko prikazan sumornim tonovim, kako i odgovara prevladavajućem ugođaju u stripu. Sherlock i Mycroft su vrlo slični ilustracijama Sidneya Pageta iz časopisa Strand Magazine. Dante Spada, koji je oslikao prošli broj, samo je gost u ovom broju, te je zaslužan za sekvence koje se odigravaju u Crnoj loži, odnosno vjerojatno Crvenoj sobi koja je samo čekaonica za ulazak u Crnu ložu. Spada će se pojavljivati redovno u serijalu, a zajedno će opet oslikati PIBD #5.

Magla, magla svuda oko nas...

Suma summarum, nemoguće je poreći da ovo obilje referenci na različite literarne i filmske predloške, te iznimna dokumentiranost likova i događaja, ne ostavlja dojam na čitatelja. Ono što je osnovno obilježje fandomea je obožavanje navođenja referenci iz srodnih epizoda obožavanog serijala; i obraćanje pažnje na svaki detalj koji bi mogao pobliže pojasniti svaki pojedini element dosadašnjeg storylinea. Bilo to objektivno ili subjektivno, ja to obožavam... I s nestrpljenjem očekujem nastavak...

Svi ti čarobni Bonellijevi svjetovi...

PIBD LIB 1 Onaj koji prebiva u tami

PIBD LIB 3 Sjena koja je izazvala Sherlocka Holmesa

10, 10, 7, 10

Nakon što me prvi broj oduševio, ovo je samo dodatna potvrda kako su genijalne ove priče iz baze Drugdje. Mala zamjerka jedino ide crtežu, za koji je navedeno da je "Colombi crtao u dragocjenom stilu 1800-tih". Ja bih osobno volio da je Spada crtao cijeli strip, jer je pokazao koliko je dobar u prvom, a i ovih desetak njegovih stranica puno bolje izgleda od Colombovih.
    25.03.2008
    23:13:00 sati
  • Antracit

10, 10, 10, 10

Odličan strip. Odlična recenzija. Sad samo treba pričekati godinu dana za nastavak ... sigh !PSMozda ipak crtezu subjektivna 8 ali kao ljubitelj Holmesa i dobre atmosfere eto objektivnih 10 za trud
    26.03.2008
    00:03:00 sati
    Antracit
  • dcopic

10, 10, 9, 10

Izvrstan strip! Svaka čast DeeCay za ovu recenziju, trebalo je to sve posložiti, a to nije bio mali posao. Toliko zanimljivih referenci na knjige, filmove, serije i druge Bonelli stripove teško je pronači na nekom drugom mjestu!  Crtež je odličan, savršen za jednu ovakvu priču i šteta da Colombi ne crta i nastavak.
    26.03.2008
    00:21:00 sati
    dcopic

10, 10, 10, 10

Odličan strip,a recenzija na nivou....još samo da Libellus nagovorim na dva godišnje :-)
    26.03.2008
    09:08:00 sati

6, 6, 6, 7

Ne mogu se složiti sa prethodnicima. Jest da ima brdo referencia na povjesne likove i događaje te na same Bonelli stripove, ali to ipak nije dovoljno. Radnja je razvučena, spora(u prvom dijelu samo nabrajanje događaja), na trenutke dosadna.Likova ima previše pa je teško pohvatati tko je tko (tu ne pomaže ni crtež koji je prosječan).  Raspleta nema, u biti ništa se ne riješava već se samo prolongira na sljedeću epizodu. I Holmesova uloga je tek sporedna, on tek treba postati agent Drugdje pa možda nastavak bude interesantniji. Crtež prosječan, sviđa mi se što Colombo radi sa dosta mutne i crne boje što dolazi do izražaja u scenama u magli. Na kraju, moram reći da me ni prvi broj PBD nije posebno oduševio, a od ovog  - iako nikako nije baš toliko loš - sam možda očekivao previše (što se može, od Martija želim samo najbolje;-)).Interesantno je da oba broja imaju dosta sličan naslov ;-)
    26.03.2008
    10:53:00 sati
  • Mailman

9, 10, 10, 10

Nisam pratio Twin Peaks, tako da su mi te reference promakle. Ostalo je izvanredno. Još samo da priče izlaze češće...
    27.03.2008
    10:21:00 sati
    Mailman
  • npetros2@htnet-dsl

7, 6, 5, 8

Evo danas se mučio s ovim čudom, nigdje kraja, stvarno previše likova(ala zadnji Kandrax), u biti: slažem se s komentatorom malo gore.. treba se čekati na idući broj, što je to Lewis vidio - puca mi kurac. Crtež možda je pogođen, ali je zaista nikakav,čitaj: tipa Cassaro u najgorim danima!-onda znaš koja je ura! I ne smijem zaboraviti reći da mi je daleko bolja Sherlockova igra u "ključevima". Ma zapravo ono mi je najbolja detektivska priča ikada koju sam pročitao...Burattini je to perfektno odradio.
    27.03.2008
    21:08:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

9, 8, 8, 3

iako crtež nije ni blizu odličnom, s dosta oscilacija, ipak mu se mora priznati dobra, izvrsna atmosferasama priča me zainteresirala, čekam nastavak, možda nije fer donosit zaključke prije nego se sve pročitaeh, da, jesu li ovakvi naslovi epizoda i ubuduće, prebiva u tami, vreba u magli, boravi u krevetu...
    12.04.2008
    09:54:00 sati
  • Raspucin

10, 10, 10, 10

Nikada nisam škrtario sa ocenama, pa neću ni sad. Možda bi trebalo uvesti i ocenu za samu recenziju, po meni ova dobija čistu desetku.Čitajući prvo recenziju, pa strip uplašio sam se da će biti teško sve te reference uklopiti u celinu. Delimično sam bio u pravu. Samo delimično. Jeste ovaj strip malo pretrpan, ali to ipak ne smeta čitanju i razumevanju radnje. Likova ima malo više nego što treba. Meni su ono ludi lovci, recimo bili bespotrebni i ne vidim njihovu svrhu.Crtač me je oduševio. Čini mi se da je i stilom kojim je priču radio pokušao da se približi onom vremenu. Baš mi se dopao, čak i više od onog koji je crtao jedinicu.Naslov jeste malo sličan i njegovo formulisanje na ovaj način pripisujem omaški lektora ili onoga koji, već to radi u Libelusu.Slažem se i za jači ritam izdavanja ovog stripa.Dosta? Jeste. I ovo je previše.
    20.04.2008
    00:06:00 sati
    Raspucin

10, 10, 8, 9

Finansijski sebi mogu da priuštim jedno HC izdanje godišnje a na ovo je pao izbor zbog Šerloka Holmsa. Očekivanja su bila velika i nisam ostao razočaran. Svidio mi se sam koncept priče iako je ovo izgleda tek početak, jer će se Holms pojaviti u još nekoliko brojeva. Autor je lijepo stavio Holmsovu težnju da sve objasni logički i zdravim razumom nasuprot nadprirodnih sila i pojava, čudnih bića, tajanstvenih prolaza. Mala zamjerka zbog pojave tih toliko pominjanih silnica i prolaza kojima se začas stiže na drugi kraj Zemlje. To mi je malo dosadilo, ali dobro, šta je tu je. Crtež je zanimljiv, iako mislim da bi ovdje bolje ležao crtež sa malo čistijim linijama. Atmosfera koja vlada je fino prikazana, mračan kraj se odlično uklapa u ambijent.
    21.05.2008
    20:19:00 sati
  • Thommo

8, 8, 7, 8

Hmm... U biti, priča iz prve PIBD knjige mi je bolja, zanimljivija... No i ova je jako dobra, baš zbog Holmesa i te engleske maglovite atmosfere... Crtež je OK, ali ništa više od toga, Spada mi više odgovara za ovaj tip priča. Naslovnica? Među boljima koje je Libellus do sada izdao, IMHO!
    28.05.2008
    13:09:00 sati
    Thommo

9, 7, 8, 7

Ovaj je broj težak za citanje, covjek se izmuci pažljivo citajuci sve najsitnije detalje, i onda na kraju ne dobije odgovor na prakticki ništa. Previše likova, previše pricanja, previše razglabanja, previše razlicitih smjerova radnje, a premalo - odgovora. Dobro, možda treba pricekati sljedeci broj da bi se stekao konacni dojam, no svakako treba spomenti onaj gotovo nepotrebni kraj. Zašto se uopce onaj lik na kraju izdao, ako je to vec bio taj demon koji je u potpunosti konzumirao dušu onog jadnika i preuzeo kormilo? Nema smisla, bolje da su dali tek nagovještaj tko bi to mogao biti i što nas ceka u sljedecem broju, ovako sve ispada prejednostavno (a opet nedovršeno)... Ovim sam se stripom po tko zna koji put uvjerio da visoka ocekivanja nikamo ne vode. A glasici u glavi su mi lijepo govorili: ''Ne slušaj ih... Ne slušaj ih... Ne slušaj ih...''
    25.06.2008
    19:32:00 sati

10, 9, 8, 9

PIBD su zasad odlične. Nakon dobrog prvog broja, dolazi ovaj koji je još bolji. Atmosfera je odlična, likovi su odlično okarakterizirani. Sherlock rules! Crtež dobro dočarava atmosferu i to doba, ali ima i boljih crtača. Onih nekoliko Spadinih stranica su puno bolje nacrtane od ostalog dijela stripa.
    29.12.2008
    10:51:00 sati
  • cibalia

7, 7, 8, 8

Ja sam jedan od malobrojnih kojima je ovaj dio puno lošiji od prvog. Nisam zadovoljan jer mislim da je radnja prerezvučena i dosadna. Sherlock Holmes je zanimljiv, ali...
    21.02.2009
    14:29:00 sati
    cibalia

6, 6, 8, 6

I meni je ovaj PIBD bio prilično naporan i dosadan. Cijela se epizoda većinom svela na Sherlockovo istraživanje, upoznavanje njegove rodbine, itd.. Očekivao sam da će se Sherlock u potpunosti baviti nadnaravnim, što je u ovom slučaju uklopljeno u zločin ubojstva, odnosno, u epizodi je veći dio posvećen potrazi za počiniteljem. I naslovnica je isto zakazala, jadno izgleda s tim crnim debeljkom, koji se nadvio nad njima poput Baba Roge.
    21.02.2009
    21:15:00 sati
  • Ukupna ocjena 96%

10, 9, 10, 9

Sad se setih da izbrišem prethodnu ocenu koja je data slučajno i sasvim sigurno nije bila moj sud o ovom stripu.Sjajan strip, tek očekujem od Šerloka u nastavku fenomenalnu priču. Jedva čekam.
    01.04.2009
    22:22:00 sati
    goksi
  • Ukupna ocjena 76%

8, 8, 7, 7

I meni je ovaj dio dosta lošiji od prvog (priča je manje uvjerljiva od one u prvom nastavku, a i samo čitanje je napornije), ali svejedno je to strip za preporuku "obavezno pročitati". Bit će zanimljivo što će donijeti treći nastavak.
    04.05.2009
    10:26:00 sati
    mars1
  • cronos six

10, 10, 9, 6

posle duzeg vremena jedan stvarno izvanredan strip.dee svaka cast na recenziji.
    06.10.2009
    16:10:00 sati
    cronos six

7, 5, 10, 6

Dosta su mi naporni ovi PiBD za čitanje, kako kaže flamby, previše likova i događaja i na kraju se dobije kaša. Al dobra ideja im je bila ubacivanje Holmesa i Watsona, čini priču zanimljivijom. U svakom slučaju bolje od prvog broja.

Crtež je fantastičan, a naslovnica prosječna.

09.12.2010
    11:57:00 sati

5, 5, 6, 6

Iako će ime Sherlocka Holmesa privući svakog,meni je ovo jako naporno i nezanimljivo..
    18.08.2012
    08:07:00 sati

3, 5, 4, 8

Dosadno do bola.  Naslovnica se jedino valja spominjati, jer je ocito najbolja stvar u vezi ovog stripa.  Sve ostalo - prica, scenarij i crtez - su ispod prosjeka.  Crtez je stavise i ocajan.  Prica je previse konfuzna, u neku ruku, ali ok, da je makar zanimljiva, sve bi to ok proslo, ali na zalost... jedva sam ovo procitao, i s ovakvim utiskom, uopste ne znam hocu li imati volje da nastavim citati broj 3, gdje se ova prica nastavlja.  Mozda ako nista drugo ne budem imao za citati... mozda.

19.08.2012
    17:44:00 sati

8, 8, 8, 8

Zanimljivo, osobno bolje od prvog dijela. Crtez u pocetku malo čudan, kasnije sasvim ok i prikladan priči.

04.09.2012
    12:13:00 sati

8, 7, 8, 8

Crtača Colombia sam zapamtila još iz nekog Zagorovog Almanaha. (Valjda zbog toga što njegov Zagor ima uredno ošišanu frizuru. LoL) Rijetki su crtači čiji sam crtež u stanju prepoznati nakon što sam se samo jedan put srela s njim, tako da ga respektiram unatoč tome što mi se ne sviđa nešto.

Najzanimljiviji detalj u stripu mi  je Sherlock koji se sa tom svojom logikom i hladnim zaključivanjem našao u svijetu koji je van svake pameti i logike.

12.07.2013
    10:38:00 sati
  • Giuda Ballerino

9, 9, 8, 8

Vec vidjeno na stranicama Nathana Nevera (Universo Alfa), doduse to ide poslije, ali ja sam citao to prije...

Uglavnom visoke ocjene samo zbog Mr. Holmesa

19.08.2015
    17:28:00 sati
    Giuda Ballerino

9, 9, 9, 6

Druga priča ovog serijala mi je nešto bolja od prve (čitaj: odlična) mada i dalje izostaje element epičnosti, ali ova epizoda nije toliko ambiciozna koliko "Onaj koji prebiva u tami".

Vidim da se neki žale na preveliku količinu podataka i likova, ali ovaj serijal očito nije samo za puku zabavu, mada sam se opet jako zabavljao čitajući ga. Colombijev crtež sam prvi put vidio u jednom Zagorovom almanahu i tada mi se baš nije svidio, no ovdje je odličan s obzirom na okolinu i vremenski period.

05.10.2015
    10:09:00 sati

7, 7, 9, 7