Ringo

Gyo

RINGO LIB 1/4 | 1128 str.

“Ljudski rod je dugo živio u strahu od kraja svijeta... Ali kad je taj kraj stigao, ti isti ljudi otkrili su da to nije ono najgore što im se moglo dogoditi...” To su riječi profesorice Jasne Jurić koja je preživjela tragične događaje u kojima je aktivno sudjelovala prije dvadeset godina te koja otada kao predsjednica Specijalne krizne vlade poput diktatorice vodi planet. U međuvremenu, svi pokušaji revolucije su ugašeni, a pobunjeničke ćelije su na koljenima. No, predsjednica Jurić ni uz pomoć Gavrana, svoje zloglasne garde, nikad nije uspjela pronaći Ringa, državnog neprijatelja broj 1 koji je započeo pobunu i tako postao legenda među izgladnjelim i potlačenim stanovništvom...

• Još uvijek živ - Ništa bez razloga - Otvoreni grad
    RINGO LIB 1
  • Broj četiri - Posljednji udisaj - Poput kiše
    RINGO LIB 2
  • Djeca pobunjenici - Meso i čelik - Tabula rasa
    RINGO LIB 3
  • Divlje životinje - Death Metal - Jednom davno...
    RINGO LIB 4

• U Italiji je prvi put izašao ovaj serijal 2014. godine. Reprinti: Bao Publishing Ringo 1-4 (2015/2016), Gazzetta dello Sport Ringo 25-48 (2017).
  • Na ovim prostorima ovaj serijal prvi i jedini put izlazi 2020. godine u izdanju Libellus Siročad Ringo knjige 1-4.
  • Siročad je serijal koji su kreirali Roberto Recchioni i Emiliano Mammucari, a izdao Sergio Bonelli Editore, kao prvi svoj mini serijal potpuno u koloru.
  • Libellusove najave s pregršt slika: Siročad - RINGO 4 - Najave Libellusovih izdanja - Libellus Forum, Siročad - RINGO 3 - Najave Libellusovih izdanja - Libellus Forum, Siročad - RINGO 2 - Najave Libellusovih izdanja - Libellus Forum, Siročad - RINGO 1 - Najave Libellusovih izdanja - Libellus Forum.
  • Roberto Recchioni je talijanski scenarist i ilustrator. Na ovim prostorima je poznat po radovima na serijalima Diabolik, Dylan Dog, Jedno doba, jedna priča...
  • Pri osmišljavanju priča autori su bili inspirirani temeljnim djelima znanstvene fantastike (književnost, film), pritom su prikladno revidirali inspiracije.
  • Po dvije vinjete iz svakog broja možete vidjeti ovdje.
  • Nekoliko vinjeta možete vidjeti ovdje: slika 1, slika 2, slika 3 i slika 4.

Prvi broj Siročadi izašao je u listopadu 2013. Tijekom godina ispričana je priča o skupini djece, ratne siročadi, obučenih da postanu vojnici budućnosti, koji se suočavaju s nepoznatim neprijateljem. Od djece preko adolescenata do odraslih, siročad se mijenjala, rađala su se prijateljstva i ljubavi, neki nisu uspjeli, drugi su se udružili s neprijateljem. Samo je jedan uspio krenuti ravno svojim putem: Ringo, ratnik sposoban suočiti se sa zlom, spreman učiniti sve kako bi spasio one do kojih mu je stalo i osigurao Novi svijet za život. Jedini je od siročadi koji je preživio prvu sezonu.

Naslov pojedinačnih brojeva druge sezone:

1. Još uvijek živ (scenarij: Roberto Recchioni, crtež i naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Annalisa Leoni)
2. Ništa bez razloga (scenarij: Mauro Uzzeo i Roberto Recchioni, crtež: Luca Maresca, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Alessia Pastorello)
3. Otvoreni grad (scenarij: Roberto Recchioni, crtež: Carlo Ambrosini, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Giovanna Niro)
4. Broj četiri (scenarij: Mauro Uzzeo i Roberto Recchioni, crtež: Alex Massacci, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Alessia Pastorello)
5. Posljednji udisaj (scenarij: Roberto Recchioni, crtež: Davide Gianfelice, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Giovanna Niro)
6. Poput kiše (scenarij: Mauro Uzzeo i Roberto Recchioni, crtež: Alessio Avallone, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Nicola Righi)
7. Djeca pobunjenici (scenarij: Luca Vanzella i Roberto Recchioni, crtež: Luca Genovese, naslovnica. Emiliano Mammucari, kolor: Annalisa Leoni)
8. Meso i čelik (scenarij: Roberto Recchioni, crtež: Paolo Bacilieri i Werther Dell'Edera, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Stefania Aquaro i Alessia Pastorello)
9. Tabula rasa (scenarij: Mauro Uzzeo i Roberto Recchioni, crtež: Matteo Cremona, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Giovanna Niro i Fabiola Ienne)
10. Divlje životinje (scenarij: Roberto Recchioni, crtež: Luigi Pittaluga, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Luca Saponti)
11. Death metal (scenarij: Roberto Recchioni i Mauro Uzzeo, crtež: Giancarlo Olivares, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Alessia Pastorello)
12. Jednom davno… (scenarij: Roberto Recchioni, crtež: Roberto Zaghi, naslovnica: Emiliano Mammucari, kolor: Giovanna Niro)

Seba, Nuè i Rosa,
crtež: Paolo Bacileri, kolor: Stefania Aquaro

Radnja druge sezone se odvija dvadeset godina nakon prve sezone. Ringo se povukao u privatni život, a pobunu je gotovo u potpunosti ugušila Jasna Jurić uz pomoć svoje garde/gavrana, na Zemlji vlada diktatura i strahovlada.

Spojler:

Priča počinje tako da grupa mladih pobunjenika (Seba, Nuè i Rosa) pokuša izvesti atentat na profesoricu Jurić na ulicama Napulja, no, pokušaj je neuspješan, zarobljeni su i čekaju javno smaknuće. Taj događaj je okidač za povratak Ringa u akciju. Naime, Barbara moli Ringa za pomoć, jer je jedno od zarobljene djece njeno i Ringovo dijete (za kojeg Ringo nije nikada znao) i tek tada se Ringo pristaje vratiti u akciju, kako bi spasio svoje dijete sigurne smrti. Ringo i Barbara ga uspijevaju spasiti, ali Barbara umire tijekom operacije, ne uspijevajući otkriti identitet djeteta. Ringo je prisiljen pobjeći sa troje djece sa sobom. Započinje uzbudljivo putovanje kroz Italiju, razorenu nuklearnom katastrofom i u potpunom kaosu. Prava odiseja naših junaka. Svaka zajednica ljudi na koju nailaze organizirala se po svojim pravilima i nisu nimalo prijateljski raspoloženi, a traje i neprekidan lov Jurićkinih „gavrana“. Bjegunci se uvijek uspiju spasiti od napada „gavrana“ što iritira predsjednicu Jurić, koja bi htjela svršene strojeve na svojoj usluzi. Zbog toga prisiljava svoje znanstvenike da pristupe savjesti „gavrana“ kako bi istražili kvar. Otkriven je saboter, čije je je sjećanje potpuno izbrisano i Sam je zadužena da pronađu i ubiju Ringa jednom zauvijek. Kraj je dosta kontroverzan i neočekivan i nije mi se svidio, zamišljao sam ga drugačije, daleko od toga da je loš, naprotiv, samo ostavlja gorak okus u ustima. Uglavnom, ne bih tu spojlao, pročitajte, nećete požaliti! Kraj spojlera.

Priče, kao priče ne donose ništa revolucionarno i novo, tematika je dobro znana i već viđena u mnogim stripovima, knjigama i filmovima, ali autori su svejedno ih napisali na svoj originalni i maštovit način. Za razliku od prve sezone serijala, kad je ratna tematika bila u centru zbivanja, u drugoj sezoni sve se vrti oko bijega i putovanja postapokaliptičnom Italijom (recimo u broju 5 vidimo naše junake unutar starih zidina Lucce, vozeći Fiat 500 dok ih odozgo napada smrtonosna leteća naprava, ali to nije sve tu je i vojska smrtonosnih robota, u broju 7 vidimo naše junake u Bologni, koja tone u mutnim vodama ogromne močvare, gdje naši junaci susreću pleme djece, u broju 9: magla Padske nizine, naši junaci zarobljeni od grupe preživjelih, poludjelih zbog radioaktivne prašine, u broju 10 pustinjski Milano…). Maštovito i lijepo osmišljeno i prikazano. Ono što upada u oči jest kako su dijalozi i monolozi svedeni na minimum, i općenito količina teksta je minimalna, naglasak je bačen na crtež, crtež priča priču i to uspješno! Ritam priča je brz i priče se uistinu brzo pročitaju, a crtež je odličan! Jedino što mi se baš nije svidjelo su uvodnici iz dnevnika diktatora, moglo je i bez njih.

Šteta što nije ispričano rođenje pokreta otpora, te susret između Ringa i Barbare, kao i koja bitka kontra vlasti. Prisutna je velika razlika u odnosu na junake i serijale na koje smo navikli u činjenici kako čitatelj ima osjećaj na kraju serijala kako pravda nije zadovoljena i barem meni je kraj ostavio gorak okus u ustima.

Galerija likova: baš kao i u prvoj sezoni nije prisutan velik broj likova, a likovi su dobro okarakterizirani, iako nisu baš nešto zanimljivi kao u prvoj sezoni, osim Ringa, ali su svakako funkcionalni za radnju. Ringo: poznat i kao „Revolveraš“, plavokosi je dječak iz Seville, jedini preživjeli u prvoj sezoni i jedini koji nije postao gavran. U drugoj sezoni dobiva vlastiti serijal, karakteristike iz prve sezone su ostale (grub, agresivan karakter), ali se s vremenom pokazao kao vrlo altruističan. Fantastičan je ratnik/borac, mudar, iskusan, ali prepun gorčine. Stvarno Ringova gorčina se ističe cijeli serijal, što je bitno drugačija situacija od prve sezone, gdje je Ringo bio razuzdan i lud, pun humora. Na zemlji Ringo vodi revoluciju protiv izvanredne vlade dugi niz godina, napušta borbu kada Jurićka uspije ugušiti pokret otpora. Iako se povukao još uvijek je simbol otpora i državni neprijatelj broj 1. U početku njegov odnos s djecom nije idiličan, ali s vremenom si kliknu, nebrojeno puta Ringo ih spašava i podučava, a nije bilo lako nositi se s njihovom adolescencijom. Kraj donosi pomalo neočekivanog Ringa. Barbara: upoznala je Ringa kad se vratio na Zemlju i s njim bila u dugoj, romantičnoj vezi, boreći se za revoluciju. Članica pokreta otpora i pokretač radnje serijala. Nije mi se svidjelo kako je pala već u prvoj akciji, ali za potrebe radnje svakako svrsishodno. Seba, Nuè i Rosa: trojac mladih, koje će Ringo izvući iz zatvora i koji će s njim bježati u sigurnost. Naravno kako su bez iskustva, mladenački raspoloženi i daleko od sposobnosti kakvu ima Ringo. Samo će Rosa biti spašena i bit će dio treće sezone, što je analogija sa prvom sezonom, kad je samo Ringo ostao živ. Jasna Jurić: liječnica s jednim okom prekrivenim sofisticiranim hi-tech zavojem, postaje predsjednica specijalne krizne vlade na kraju prve sezone, diktatorica, bez ikakvih skrupula, stvarno odvratan lik egoističnog diktatora. Hladan i proračunat lik za kojeg cilj uvijek opravdava sredstvo. Gavrani: bivša siročad, nakon što su jedan za drugim tragično poginuli u prvoj sezoni, u ovoj, drugoj sezoni se vraćaju kao gavrani, pretvoreni u moćne ratne strojeve kako bi ubili Ringa. Kao što su nekad bili elitni vojnici, sada su smrtonosne ubojice i elitna garda predsjednice. Sve u svemu likovi funkcionalni za priču, ali gotovo bez ikakve dubine. Solidno okarakterizirani likovi, rekao bih.

Crtež: crtež uspješno priča priče. Velik je broj crtača, a svi su stvorili prekrasan crtež, iako nije previše detaljan, jednostavnost koja je u lijepoj simbiozi s kolorom i pričama. Crtež jako lijepo dočarava ambijente priča, po meni najbolji dio serijala, uz kolor koji je također odličan! Naravno kako je prisutan velik broj crtača tako i kvaliteta varira, što se vidi i po slikama iz recenzije i zanimljivosti, ali generalno crtež je na visokom nivou!

Ringo, crtež: Alessio Avallone, kolor: Nicola Righi

Naslovnice: jako lijepe, neobične, vuku na slike/umjetnička djela, svakako dinamične i u simbiozi sa serijalom kojeg predstavljaju. Dojmljiv Mammucarijev rad, kao što vidite naslovnice variraju od jednostavnih do detaljnih, ali kad se sve zbroji visoka ocjena što se mene tiče!

Rezime: druga sezona Siročadi donosi serijal koji se pročita u jednom dahu! Kontinuirana akcija i s iznenađujućim obratima, serijal prepun emocija, neizvjesnosti, dinamične priče uz stalno prisutnu napetost. Svakako potpuno neočekivani završetak, koji je bar meni ostavio gorak okus u ustima, a koji je zapravo zatvaranje kruga, kako za drugu sezonu, tako i za prve dvije sezone, a čitatelji su s pravom nestrpljivi i jedva čekaju pročitati sljedeću sezonu! Ljubitelji SF-a i apokaliptične atmosfere će svakako doći na svoje! Preporučam, ali zbog dosta nasilja i psovki stavio bih oznaku (18+). Crtež i kolor su po meni najbolji dio serijala, uistinu prekrasno nacrtano i obojano, praznik za oči! Kad se sve zbroji, po meni je ovo serijal koji nije razočarao i palac gore za autore. Spektakularan serijal, vrlo dobro napisan, nacrtan i obojan! Zato preporuka, pročitajte nećete požaliti!

7, 7, 9, 8

23.07.2023
    21:13:00 sati
    Jajo82

8, 8, 9, 8

24.07.2023
    08:58:00 sati
  • mire

8, 9, 8, 8

Skoro sam procitao u cugu Sirocad, Ringa i onda Novi svet. Utisak je prilicno slican sa sva tri - jako se brzo citaju, mnogo akcije i obrta, ali ne verujem da ce biti drugog citanja, prica nije preterano kompleksna, sve se svede na te obrte na kraju i to je to.

Crtez je dobar, ali dosta varira od broja do broja. Nekad je za 10 a nekad jedva 5-6. Ovo se po meni najvise ogleda u liku Rose, ponekad nisam mogao da skontam da je to ona, jer jedino sto podseca na nju od proslog broja je ridja kosa. Koncept sa raznim crtacima kroz serijal me podestio na Sandman-a, ali je to tamo mnogo bolje uradjeno.

Prica ide svojim tokom, na pocetku malo sporije ali do 12. broja se tempo i uzbudjenje pojacavaju, tako da je taj segment dobar. Ali generalno, likovi koje ovaj cetverac srece na svom putovanju i nisu preterano pamtljivi, sa ove distance se jedino secam kamiondzije koji je Nue-a odveo na borbe.

Sve u svemu, vredi porcitati Ringa, a i ostale serijale pre i posle njega, svakako veliki iskorak za Bonelli. Voleo bih da vidim nesto slicno od njih i u buducnosti.

Edit: Jedna zanimljivost - u originalu Jasna Juric se zapravo zove 'Jsana'. Nisam siguran iz kog razloga, mozda inicijalna greska u spelingu koju nisu hteli/mogli da isprave kasnije.

24.07.2023