Simon Dark

Štrumpfovi

SIDA DC 1/3 | 432 str.

Simon Dark može poslužiti kao odličan primjer kako napraviti kvalitetan naslov implementiran unutar jednog većeg svijeta, a da bude dovoljno neovisan kako bi mogao ispričati zacrtanu priču bez restrikcija.

• What Simon Does
    SIDA DC 1
  • Ashes
    SIDA DC 2
  • The Game of Life
    SIDA DC 3

• Serijal je izlazio od 2007. do 2009. godine, a trajao je 18 brojeva. Svi su nastavci skupljeni u tri trejda: "What Simon Does", "Ashes" i "The Game of Life".
  • Iako je dio šireg DC univerzuma, Simon Dark se nakon završetka ovog serijala nikad nije pojavio u nijednom drugom stripu. Niles je Simona osmislio kao herojsku antitezu jednom drugom DC-evom liku, Solomonu Grundyju, ali i kao modernu verziju Frankensteinovog čudovišta.
  • Pjesmica koju djeca pjevaju na slici broj dva inspirirana je stvarnom dječjom brojalicom "Solomon Grundy" nastaloj u 19. stoljeću u Engleskoj. Upravo je po toj brojalici stripovski Solomon Grundy dobio ime.

Simon Dark jedan je od onih DC-jevih serijala iz sredine 2000-ih godina koji inicijalno nisu imali mnogobrojnu publiku, no krasilo ih je vrlo dobro pripovijedanje te su naknadno stekli gotovo kultni status. Andreykova "Manhunter", zatim Gail Simone i njen "Secret Six", "H.E.R.O." Willa Pfeifera, a nešto kasnije i "Simon Dark" dvojca Niles/Hampton; to su samo neki od stripova iz spomenutog perioda čija je popularnost nepravedno disproporcionalna kvaliteti izvedbe, kako scenarija tako i crteža.

Za Stevea Nilesa ste pretpostavljam čuli s obzirom da se radi o autoru poznatom po horor pričama među kojima je najupečatljiviji serijal "30 Dana Noći", kod nas objavljen u izdanju Algoritama. Scott Hampton je crtač koji većinom naginje slikarskom pristupu stvaranja stripova, a među poznatijim djelima mu je prelijepo naslikani Batman: "Night Cries", kao i trodijelni mini-serijal "Lucifer", inače spin-off Gaimanovog "Sandmana". Nije mu ovo prva kolaboracija s Nilesom, već su prethodno surađivali na mini-serijalu Batman: "Gotham County Line", također u tri broja.

Simon Dark

Simon Dark je serijal od 18 brojeva i radnjom je smješten u The Village, do sada nam nepoznati kvart Gothama. Strip je takav da bi bez problema mogao proći i u izdanju bilo koje druge izdavačke kuće s obzirom da je povezanost s ostatkom DC univerzuma svedena na par usputnih referenci. Nijedno se otprije poznato lice ne pojavljuje i glavni akteri su redom novi likovi osmišljeni konkretno za ovaj naslov. Izuzev par spominjanja Batmana i Jamesa Gordona, nemamo nikakvu jasno definiranu poveznicu s ikakvim događajima ili likovima iz svijeta DC Comicsa. Radnja bi se otprilike mogla okarakterizirati kao miks "monster of the week" epizoda Dosjea X i atmosfere filmova Tima Burtona. Iskreno govoreći, teško je ovaj strip u stvari nazvati superherojskim naslovom jer Simon Dark u stvari i nije superheroj, barem ne u klasičnom smislu te riječi. Njegove metode borbe protiv kriminalaca su nekonvencionalne, nasilne, a često i smrtonosne i iako u početku operira kao "usamljeni vuk", odnosno ratnik bez saveznika, kroz serijal će biti prisiljen surađivati s nekoliko pripadnika Gothamske policije. Simon je izmučeni, šizofrenični sedamnaestogodišnji mladić nadnaravne snage, a rijetki koji su ga sreli i preživjeli nisu u mogućnosti reći kako izgleda s obzirom da lice skriva ispod maske skrpane od dijelova kože. Amnezičar je i beskućnik, nema sjećanja na djetinjstvo niti na tok događaja koji su ga doveli do situacije u kojoj ga srećemo na početku serijala.

Simonove metode obračuna s kriminalcima su često smrtonosne

Uz nekoliko pratećih likova koji tu i tamo uskaču u ulogu nositelja radnje, Simon polako otkriva tajnu svog porijekla i njegova potraga za prošlošću čini okosnicu serijala. Priča sjajno balansira između ozbiljnog horora koji inspiraciju crpi iz magije i onostranog te campy atmosfere i prikladno uklopljenog crnog humora. Serijal je tematski podijeljen na nekoliko manjih, no međusobno isprepletenih priča koje dijele zajednički kostur. Niles vrlo dobro vodi radnju i zanimljivo je pratiti Simonov razvoj od nesigurnog i prestrašenog mladića punog nepovjerenja kako prema sebi, tako i prema ostalim ljudima do ajmo reći zrele osobe koja prihvaća odgovornost za svoja djela i gleda na svijet drugačijim očima nego u početku.

Simon je jedan oblik urbane legende među stanovnicima The Villagea

Hamptonov crtež je vrlo dobar; kombinacija slikarske tehnike i fotorealističnih kadrova sjajno dočarava zlosutnu horor atmosferu stripa. Treba napomenuti da je Hampton ilustrirao kompletan serijal, odnosno svih osamnaest brojeva. Takvu situaciju ne viđamo često u današnjim ongoing naslovima i iako Simon Dark nije bio dugovječan serijal, lijepo je vidjeti da je kompletnu priču vizualizirao jedan jedini crtač. Pridodamo li tome i činjenicu da je Hampton kreirao svih osamnaest naslovnica, s pravom možemo reći da je ovaj serijal u potpunosti njegovo i Nilesovo autorsko djelo.

Simon Dark je lijep primjer stripa koji može biti uspješno integriran unutar jednog većeg svijeta bez da robuje njegovim ograničenjima. Međutim, za moj se ukus Niles ipak možda previše distancirao od ostatka DC univerzuma i iskreno bi volio da se povezanost s ostatkom Gothama malo jače osjeti, ali što je tu je. Nije to zapravo neki pravi minus već čisto moja konstatacija proizašla iz osobnog ukusa i ako niste toliko zagriženi za široki svijet DC Comicsa, ta nepovezanost vam neće niti malo smetati. Čak štoviše, vjerojatno ćete je doživjeti kao još jedan plus. Na kraju krajeva, radi se o kvalitetno napisanom djelu sa zanimljivim likovima i intrigantnom radnjom popraćenom odličnim crtežom. Kroz svih osamnaest brojeva Niles drži gotovo konstantnu kvalitetu priče bez da ju je igdje nepotrebno razvlači. Ako ste pritom i ljubitelj horor žanra, vjerujem da vas Simon Dark neće razočarati.

"Lurks in the shadows, hides in the park
Simon, Simon, Simon Dark

If you're good, he'll stay away
If you're bad, he'll make you pay

Lurks in the shadows, hides in the park
Simon, Simon, Simon Dark"

• Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

Davno čitao, ali još uvijek svjež u memoriji. Neobičan i neočekivano dobar strip. Hampton je dao dodatni kvalitet serijalu, a odmak od DC univerzuma je još jedan dodatni plus. Niles nikad bolji, ajde ako ne nikad, onda kao u svojim najboljim izdanjima iz vremena 30 Days of Night. Lijepo je vidjeti da se netko odlučio napisati recenziju za ovaj ispod radara mnogima propušteni biser. Moram spomenuti Chuckryja i Vozzoa koji su utkali odličan kolor Scottovim panelima. Nisu Dave Stewart , ali bome nisu ni daleko...

18.05.2020
    13:17:00 sati
    verab