Čovjek s puškom

Alan Ford

DW SIR 5 | 96 str.

Nakon nove krvave bitke protiv izvanzemaljaca, Pustinjak počinje sumnjati da stvari nisu onakve kakvima se čine. Za to vrijeme, profesorica Jurić zove u pomoć novog, nemilosrdnog ratnika skrivenog identiteta…

• Čovek s puškom
    SIR DRKW 5

• L'uomo con il fucile
    SIR SR 5

• Priča je u Italiji izašla u veljači 2014. godine.
  • Boja u ovom broju djelo je Alessia Pastorello.
  • U ovom broju detaljnije se upoznajemo s Pustinjakom/Raulom.
  • Pustinjakovo oružje je futuristička verzija snajpera.

Napomena: Prijevodi imena likova preuzeti su iz Darkwoodovog izdanja Siročadi.

Pustinjakov identitet predstavlja jedan od većih misterija od samog početka serijala. Za gotovo sve likove iz sadašnjosti mogli smo na temelju karakternih crta, oružja ili nečeg trećeg lako zaključiti tko se od siročadi iz prošlosti krije ispod koje kacige. Ipak, Pustinjak je, u duhu svog karaktera i kodnog imena, predstavljao veliku nepoznanicu zbog ograničenog broja pojavljivanja tijekom narativne linije u sadašnjosti, ali i šturih informacija koje smo o njemu mogli saznati tijekom događaja iz prošlosti. Čak i kad nam je u prethodnom broju po prvi put prikazano lice ispod Pustinjakove kacige, pojavila su se nova pitanja oko njegovog identiteta iz prošlosti. Sukladno dosadašnjem trendu da je svaki broj posvećen predstavljanju jednog lika, stigao je i broj koji je posvećen razotkrivanju Pustinjakovog identiteta.

SPOILERI!

Od siročadi iz prošlosti, Rej je bio jedan od potencijalnih kandidata iza Pustinjakovog identiteta. Ipak, "napadom" na Sem u događajima iz prošlosti prikazanim u prethodnom broju jasno nam je natuknuto kako Rej ispada iz te trke za člana "Siročadi". Drugi lik koji se također tu i tamo pojavljivao tijekom događaja iz prošlosti bio je Feliks, no njegova je sudbina prikazana na početku ovog broja.

U pogledu predstavljanja likova, Recchioni u ovom broju razbija dosadašnju šablonu kako se iza svakog lika u sadašnjosti krije siroče koje smo u ranijim brojevima mogli vidjeti u prošlosti. Navedeno odstupanje od dosadašnje prakse djeluje puno uvjerljivije u pogledu same priče i visokih uloga koji su na samom početku serijala stavljeni pred nemoćnu djecu, ali ujedno potvrđuje i Recchionijevu ranije naglašenu izjavu kako nitko od glavnih likova nema "scenarističku zaštitu" od smrti. Na isto nas podsjeća i Džonas na samom početku priče kada nabraja sve likove koje su izgubili od početka serijala: prvo Ektora, zatim Reja, a na početku ovog broja i Feliksa. Tu ponovno imamo uvid u Džonasove liderske karakteristike, a najviše u vidu osjećaja krivnje koji ga proganja zbog gubitka sve većeg broja "članova njegovog tima".

KRAJ SPOILERA!

Radnja u prošlosti u ovom broju vrti se oko vježbe u kojoj se siročad po prvi put suočavaju sa pravim protivnicima. Raspoređeni po timovima, djeca imaju zadatak zaustaviti petero (odraslih) osuđenika na smrt kojima je obećana sloboda ako uspiju ubiti sve progonitelje koji ih pokušavaju uhvatiti.

Kao i u dosadašnjim brojevima, i ovog puta pratimo uobičajeni tim od četiri stalna lika. Veći dio prošlosti posvećen je toj vježbi u kojoj vidimo kako se Džonas, Žuno, Ringo i Sem suočavaju i bore protiv "pravih" neprijatelja. Ipak, njihovom timu je u ovom broju pridružen i novi član: Raul. U pitanju je dječak kojeg do sada nismo viđali, a koji je dodijeljen "glavnom" timu kao zamjena za Reja. Samim time, u ovom broju dobivamo uvid kakvi su bili njegovi prvi trenuci s glavnim timom "Siročadi".

Raul – prošlost (lijevo) i sadašnjost (desno)

Jedan od razloga zašto je Raul dodijeljen Džonasovom timu je ranije spomenuta vježba u kojoj su svi članovi Raulovog dotadašnjeg tima ubijeni od strane osuđenika na smrt. U pogledu razvoja priče, Raulov prethodni tim ujedno je i "glavni krivac" za odabir Raulovog kodnog imena u sadašnjosti. Način na koji je Raul tijekom, ali i nakon vježbe uspio osvetiti svoj prethodni tim jasno ocrtava njegov samotnjački karakter u pogledu donošenja odluka i pripadnosti timu. Koliko god je pripadao svom prethodnom timu, toliko mu više i ne pripada. Ipak, ista se paralela može povući i na trenutni tim: koliko god je igrom slučaja upao u Džonasov tim, ujedno mu i ne pripada, i to ne samo zbog njegove vlastite odluke i privrženosti prethodnom timu, nego i zbog činjenice da od početka nije bio dio Džonasovog tima. Kodno ime "Pustinjak" se u tom pogledu nametnulo samo od sebe.

"Ringo je bio u pravu… nikada nisi bio jedan od nas."

Taj Pustinjakov samotnjački karakter dodatno se ogleda i u događajima u sadašnjosti, kao i načinu na koji sudjeluje u borbama. Izoliravši se od ostalih na sigurnu udaljenost od središta bitke, Pustinjak najčešće pronalazi lokaciju na povišenom prostoru odakle ima jasan pregled nad cijelim terenom i odakle iz daljine pomoću futurističke verzije snajpera pokriva svoje suborce. Njegova preciznost i baratanje dalekosežnim oružjem bila je natuknuta još u dijelovima iz prošlosti u ovom broju dok u sadašnjosti zahvaljujući kamuflažnoj odjeći, mirnoći i strateškom pozicioniranju jasno poprima sva klasična obilježja vrsnog snajperista.

S obzirom kako Raul tijekom bitaka najviše surađuje sa Sem, imalo je smisla da ova priča (zbog događaja u ovom broju) predstavlja neku vrstu završetka dvodijelne priče započete u prošlom broju gdje je glavni naglasak bio stavljen na Sem. Štoviše, kraj ove bitke ujedno predstavlja i jednu od većih, ako ne i konačnu pobjedu ljudske vrste nad izvanzemaljcima. Unatoč pobijedi, situacija nije onakva kakva se naizgled čini te čitatelji upravo preko Pustinjakovog lika na zadnjih desetak stranica dobivaju prve naznake u kojem će se smjeru priča nastaviti razvijati u drugoj polovici sezone.

Od ostalih likova, najviše pozornosti posvećeno je odnosu između Pustinjaka i Sem, i to osobito u dijelovima u sadašnjosti pri samom kraju stripa. Neki veći razvoj između ostalih članova glavnog tima "Siročadi" nije bio prikazan, no to u određenoj mjeri i odražava Pustinjakov karakter te činjenicu kako se on uopće ne smatra jednim od njih. To je od početka bilo jasno naglašeno, kako u prošlosti tijekom Raulovog razgovora sa Džonasom, tako i u sadašnjosti gdje Raul to i sam potvrđuje tijekom razgovora sa Sem. Navedeno jasno ističe kako je Raul jedan od bolje karakteriziranih "glavnih" likova, što nije mala stvar za serijal u kojem je većina likova jednako kvalitetno okarakterizirana.

Unatoč blagoj predvidljivosti o smjeru kretanja priče u narednim brojevima, serijal scenaristički i dalje nastavlja održavati visoku razinu kvalitete kao i u prethodnim brojevima. Iako navedeno također vrijedi i za vizualni dio stripa, valja naglasiti kako je crtež Luce Maresca u ovom broju zaista fascinantan, i to toliko da je za nekoliko koplja bolji od gotovo svih dosadašnjih crtača koji su radili na „Siročadima“. Ipak, spomenimo kako je naslovnica ovog broja jedna od lošijih naslovnica ne samo od početka serijala, već i cijele prve sezone. To jest, nije toliko loša u pogledu izvedbe koliko po pozerskoj zamisli.

SIR DRKW 4 Duhovi u tami

SIR DW 6 I vaskrsni u boli

7, 8, 9, 8

Vidim, bit će tu svega u budućnosti, baš me zanima šestica...
    Uglavnom dobra priča, od svih mi se ova činila nekako "najobičnijom" bez obzira na hrpu zanimljivih događaja.
    Prvih par tabli su uobičajeno genijalni i bez Picassa a kamoli s njim.

spojleri:

Zanimljiva promjena ritma, umjesto cijele pripovijesti o Felixu, on padne i razbije glavu. Ostatak "prošlosti" je zanimljiv ali ne i spektakularan. Bilo je par interesantnih detalja poput Raulove želje za osvetom i sl.
    Bitka koja se odigravala u "budućnosti" je vizualno impresivna, ali prava pitanja se počinju potezati tek pred kraj. Baš me zanima identitet onoga u oklopu, odmah mi pada na pamet Rey, ali vidjet ćemo. Tu je još i situacija s Raulom i Sam, kad se Ringo vrati bit će tu svega.

24.01.2019
    11:19:00 sati

6, 6, 6, 7