Krivulja učenja

Spider-Man

SP LMI 9-14 | 132 str.

Peter Parker se zapošljava u novinama Daily Bugle kao webmaster. Ponukan noćnom morom u kojoj se prisjetio čovjeka koji je ubio njegova strica Bena, u arhivi web stranice novina pokušava pronaći više podataka o ubojici i njegovim bivšim šefovima. Kad se ispostavi da je radio za Wilsona Fiska, kralja kriminala u New Yorku, poznatijeg kao Kingpin, Spidey se zaklinje da će ga uništiti…

N*4

• Pod krinkom posla
    SP LMI 9
  • Susret s nasilnicima
    SP LMI 10
  • Najlošija stvar
    SP LMI 11
  • Otkriće
    SP LMI 12
  • Kraljevska bitka
    SP LMI 13
  • Razotkrivanje
    SP LMI 14

• U ovom story-arcu prvi put se pojavljuju Kingpin, Nasilnici (The Enforcers), Electro, Shocker i mnogi drugi likovi iz Spideyjevog svijeta.

Moram priznati da ja nisam baš neki veliki poznavatelj američkih stripova. Doduše, čitam sve naslove koji se mogu naći na našim prostorima, ali ne naručujem stripove s raznih sajtova niti gutam svako mjesečno izdanje Batmana ili Supermana. Ali ipak, postoji nešto što čitam redovito - Marvelovog Ultimate Spider-Mana, koji je namijenjen novim generacijama čitatelja. Neki dan sam završio s čitanjem kompletne serije gdje je glavni junak Peter Parker i iznenadio sam se kako je na ovom sajtu recenziran samo prvi story-arc. Rekao sam sebi - iskoristi priliku.

Priča započinje obračunom Spider-Mana sa Shockerom, koji se pojavljuje prvi put i koji će se pojavljivati kroz još puno epizoda i postati svojevrsni comic relief serijala. Nakon što ga sredi, odlazi u školu gdje začuje da novinski list Daily Bugle daje novac za fotografije Spider-Mana. I tako Peter snimi sam sebe i ode u Bugle prodati fotke. Rekli bismo - Bendis vjerno slijedi originalnu priču, vjerojatno će Spidey opet prilikom borbe negdje sakriti fotoaparat i prodati spektakularne fotografije J. Jonahu Jamesonu koji će mu dati male pare. Ako ste tako to zamislili, prevarili ste se! Bendis je morao prilagoditi priču novom tisućljeću pa je Peter igrom sudbine postao webmaster na Bugleovom sajtu. Prilično cool posao. Kasnije se doznaje da je Peter imao plaću od dva dolara po satu što bih i ja recimo objeručke prihvatio :D.

Peter je te noći imao san u kojemu je doživio „reprizu“ ubojstva strica Bena. Ona je, nažalost, vrlo bezvezno izvedena, usprkos upečatljivom doprinosu Junga Choija na crtežu. Lako se mogla izbaciti i nadomjestiti nekim drugim događajem.

Ta noćna mora je glavni pokretač priče. Peter preko Bugleovog sajta idućeg dana saznaje da je ubojičin šef bio kralj kriminala Wilson Fisk, poznatiji kao Kingpin, za kojega svi znaju da je kriminalac a on opet normalno šeće po gradu (vrlo realna stvar koja se može primijetiti i u našem društvu). Peter tada kreće s razbijanjem Fiskove organizacije. Prilikom provaljivanja u njegov ured Spidey biva uhvaćen, i ulovi ga baš kralj kriminala. Tu provaljivanje ne drži vodu jer Spider-Man apsolutno bezrazložno upada u ured. Tada ga Kingpinov čovjek, Electro (koji ima električne moći i za kojega u slijedećem story-arcu saznamo da je prodan Fisku od strane Justina Hammera) „sprži“ i baci kroz prozor. To možda i ne bi bilo tako grozno da mu prvotno neprijatelji nisu skinuli masku. Iste večeri Velika faca (tj. Frederick Foswell), Fiskov čovjek, biva ubijen zbog provociranja svojeg šefa i to baš od njegove strane.

Peter idućeg dana shvaća da je to sve snimio nadzorni video-sustav. Šalje e-mail pod lažnim imenom vlasnicima nadzornih kamera (uopće nije rečeno OTKUD Peteru naziv kompanije!). Poslije toga, Petera iznenadi tajanstvena doktorica Bradley koja želi porazgovarati s njim o napadu Zelenog Goblina na školu (ovo je važno za spomenuti jer će ovaj događaj imati veliku važnost u idućim pričama).

Kasnije Peter doznaje da su snimke prikupljene u posebnom ormaru s cd-ovima na kojemu je sve zabilježeno. Spider-Man opet provaljuje u Fiskov neboder, krade potrebne cd-ove, porazi Nasilnike i Kingpina (akcija je nešto bolja nego prije, ali je još uvijek malo traljavo izvedena) , anonimno stavi cd ubojstva na stol kolege novinara iz Buglea Bena Uricha, Kingpin biva slomljen i poražen i ta-da, gotova je priča. Zapravo, u ovaj story-arc spada još jedna epizoda u kojoj Peter otkriva svoj dvostruki identitet Mary Jane, ali ovih šest riječi su dovoljne za opis te epizode.

Vjerojatno bi se svi složili da ovdje ima previše radnje. Meni samome je bilo užasno teško sve to sažeti. Ima puno događaja i svi su nagruvani u jednu priču. Opet ima nebuloza u scenariju, ali moramo priznati - ipak se to čini malo bolje od prve priče sa Zelenim Goblinom. Bendis je ovdje pružio par nezaboravnih dijaloga, od duhovitih pa do ozbiljnih. Njegovi su likovi vrlo životni što stripu daje potrebnu svježinu.

Bendis je također uveo mnoštvo novih likova od kojih svaki ima dobro određen karakter. Naprimjer, J. Jonah Jameson je ovdje daleko od tipa koji samo dreči na kolege. Ovdje je Jameson zanimljiviji, životniji, realniji. Vidi se da je već prije njegovog početnog pojavljivanja scenarist detaljno razradio njegov lik, osobnost i put kojim će se razvijati.

Wilson Fisk je u Ultimate Spider-Manu jedan od glavnih zlikovaca, čovjek tajanstvene prošlosti kojega ćemo kasnije bolje upoznati u drugim pričama od kojih su neke puno bolje od ove. On je čovjek koji ima sve, a nitko zapravo ne zna kojim je putem došao do tog silnog bogatstva. Kingpin je vrlo sebičan i umišljen, misli da može pregaziti bilo koga te pritom krade i iskorištava ljude, kao što kaže i sam Spider-Man. Kažem, vrlo je realno ostvaren lik, jer možete naći na stotine takvih ljudi. Kingpin je čovjek koji najviše mrzi kada ga netko drži podalje od onoga što ga voli. Također, krije jednu veliku tajnu koju ćemo otkriti u njegovom slijedećem pojavljivanju. Inače, ne znam zašto nije napravljen Ultimate Daredevil serijal pa da tamo Kingpin ima još veću ulogu, ali ne smeta ni ovdje. Doduše, u kasnijim brojevima vidjet ćemo Daredevilov obračun s Fiskom, ali je vrlo tužno što se svima nam dragi vražićak zadržao samo kao gost u Spideyju i povremeno u X-Menima.

Mark Bagley je odradio posao za trunčicu bolje od prve priče, ali još uvijek to nije bolje kako bi mu dao veću ocjenu. Još uvijek ima problema s proporcijama iako u manjoj mjeri, a najveći problem mu je crtanje očiju (jako često nisu u istoj ravnini). Likovi mu često izgledaju kao da im je lice veće od glave. Peter ima idiotsku frizuru koju će imati još stotinu – dvadeset – i – nešto brojeva.

Sve u svemu, to još nije ono što želimo čitati, ali opet je malo bolje od prve priče. Kad se stvari počnu razvijati kako treba, negdje oko broja 25, strip postaje ono što bi trebao biti. Ovdje smo dobili zanimljivu pričicu u kojoj se autori još uvijek pomalo zagrijavaju za ono što slijedi. No, ovo nije jedna od onih epizoda gdje ćete umrijeti od dosade čitajući ih. Ne, ovo je zanimljiv story-arc, s dinamičnijom i intrigantnijom radnjom od one iz prethodne epizode koja je bila dosta velik flop. Što duže čitate serijal, imate osjećaj da je sve bolji i uzbudljiviji. Zato, dajte Ultimate Spider-Manu šansu, neće vas razočarati! ;)

SP LMI 1-8 Moć i odgovornost

8, 7, 7, 6

Jedna simpatična pričica koja me na kraju nasmijala.