Star Wars: Priče Alana Moorea

Punisher

SW MRV 1 | 96 str.

Prije Swamp Thinga, prije Miraclemana, prije Vendette i Captaina Britaina bio je... Star Wars! Recenzija koju se spremate pročitati donosi pregled nekih od najopskurnijih kratkih priča velikog Alana Moorea.

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Legends
    SW MRV 1

• Priče su originalno objavljene u časopisu "The Empire Strikes Back Monthly" i to u brojevima 151, 154, 155, 156 i 159.
  • Svih je pet priča prvo reprintano u dvije Dark Horseove sveske pod imenom "Star Wars: Devilworlds #1 i #2", zatim s novim kolorom u Dark Horseovom omnibusu "Star Wars: Wild Space vol. 1", onda u Marvelovom omnibusu "Star Wars: The Marvel UK Collection" te konačno u trejdu "Star Wars Legends Epic Collection: The Original Marvel Years Vol. 3".

Ranih '80-ih godina prošlog stoljeća stripovski je svijet tek trebao doživjeti revoluciju koju će donijeti Captain Britain, Miracleman, V for Vendetta i Swamp Thing. Dok su njihova prva poglavlja poprimala svoj danas svima nam znani i upečatljivi oblik, Moore se bavio pisanjem kratkih stripova kako bi zaradio za život. Od gomile raznoraznih publikacija koje su objavljivale njegove radove u ovoj će recenziji fokus biti na pet priča koje je zajedno s nekolicinom crtača napravio za britanski časopis "The Empire Strikes Back Monthly". Spomenuti je časopis služio kao svojevrsna revija u kojoj su reprintani Marvelovi Star Wars stripovi s američkog tržišta uz tu i tamo pokoju priču domaćih (u ovom slučaju britanskih) autora. Međutim, ono što Mooreove priče razlikuje od ostalih Star Wars stripova toga vremena je njihova gotovo pa potpuna izoliranost od Star Wars kanona uspostavljenog kako u filmovima, tako i u Marvelovim stripovima. Moore skoro pa uopće ne mari za ikakva značajna obilježja Star Wars svemira te jednostavno priča SF priče kakve mu se sviđaju, koristeći pritom dobro nam poznate likove. Iako se radi o kratkim pričama (od 5 stranica do 15 stranica), itekako se može osjetiti Mooreov prepoznatljivi, ali tada još uvijek neizbrušeni stil pisanja. Gledajući kronološki red izlaženja, priče su išle ovako:

THE PANDORA EFFECT
Crtač: Adolfo Buylla
The Pandora Effect je sa svojih 15 stranica prva i najduža od svih Mooreovih SW priča. Pratimo Hana Soloa i Chewbaccu kako u Millenium Falconu vode Leiu na sastanak pobunjenika, no putem ih presreće grupa kriminalaca kojima se Han zamjerio. Igrom slučaja i jedni i drugi završavaju u svemirskom "Bermudskom trokutu" gdje bivaju prebačeni u neku vrstu paralelne dimenzije i pritom završavaju kao zatočenici petoro naizgled besmrtnih bića. Iako su u glavnim ulogama jedni od najupečatljivijih likova cijele franšize, teško se oteti dojmu da ova priča više djeluje kao epizoda Star Treka nego kao dio Star Wars univerzuma.

TILOTNY THROWS A SHAPE
Crtač: John Stokes
Kroz pet stranica pratimo Leiu kako bježi od nekolicine Stormtroopera na nepoznatom nam pustinjskom planetu. Skrivajući se od njih, slučajno nailazi na neobična božanstva tog planeta i biva uvučena u njihovu igru s prostorom i vremenom. Unatoč sasvim zanimljivoj premisi, priča je jednostavno prekratka da bi ponudila išta više od usputne razbibrige te bi je proglasio možda i najslabijim dijelom ove kolekcije.

DARK LORD'S CONSCIENCE
Crtač: John Stokes
Darth Vader je u glavnoj ulozi u najboljoj od ovih pet priča, a pratimo ga u partiji šaha u kojoj su ulozi možda i veći nego što nam se čini na prvi pogled. Na samo šest stranica Moore odlično prezentira već dobro poznatu Vaderovu inteligenciju i izostanak ikakve milosti prema protivnicima. Treba spomenuti vrlo dobar i atmosferičan crtež, kao i karakterizaciju Darth Vadera. Iako je priča kratka, vrhunski je razrađena i ostavlja upečatljiv dojam.

RUST NEVER SLEEPS
Crtač: Alan Davis
Rust Never Sleeps je priča u kojoj C-3PO i R2D2 bivaju nasukani na planet Ronyards, stoljećima staro "groblje" droida. Moore postavlja pitanje mogu li odbačeni i preživjeli droidi imati ikakav samostalan život te uvodi pitanje postoji li neko božanstvo koje bi čuvalo te droide? Neloše, no ništa više od toga i uz "Tilotny Throws a Shape" spada u donji dom Mooreovih SW priča.

BLIND FURY
Crtač: John Stokes
Blind Fury je priča koja bi bez problema mogla imati i Conana kao protagonista. Leteći svemirom u svom X-Wingu, Luke prima poziv upomoć s planeta čije mu je ime strašno poznato, ali se nikako ne može sjetiti odakle. Spustivši se na planet nailazi na tisuće godina staru zamku... Kratko, simpatično i pamtljivo.

Detalj iz priče "Blind Fury"

Sve u svemu, nije ovo nešto što je obavezno za pročitati, no ukoliko ste ljubitelji Star Warsa (a garant jeste) i/ili Alana Moorea (a garant jeste), smatram da nećete ništa izgubiti ako bacite oko. Priče su kratke, brzo se čitaju i na kraju krajeva - zanimljive su. Kvaliteta ovih radova se ne može, naravno, uspoređivati s njegovim kasnijim stripovima, no zanimljivo je vidjeti Mooreov stil kojim je pisao dok još nije bio uvelike poznat te tako osjetiti njegov razvoj kao autora i scenarista. Također, treba imati na umu da su ovi stripovi originalno izašli u ranim 80-im godinama, tako da su u par sitnih detalja proturječni filmskim epizodama 5 i 6 (jer ti filmovi tada još nisu postojali), no budimo iskreni, za uživanje u čitanju to uopće nije bitno.

• Čarobnjak Zoltan
      Kod: KT VGS 1
      Ocjena: 48%