C*

N*

• Strange Planet
    STP MOG 1
  • Stranger Planet
    STP MOG 2

• Strange Planet je premijeru imao na Instagramu u veljači 2019. godine. U roku od tri tjedna skupio je 250,000 pratitelja, a do svibnja je ta brojka skočila na dva milijuna. Danas broji preko pet i pol milijuna pratitelja.
  • Nathan W. Pyle je i prije uspjeha Strange Planeta stekao popularnost stripom "NYC Basic Tips and Etiquette" koji se 2014. godine našao na The New York Times listi bestsellera.

Htjeli mi to priznati ili ne, web stripovi danas sve više dobivaju na popularnosti. Internet i društvene mreže već neko vrijeme predstavljaju idealnu platformu preko koje autori, bilo da se radi o novopečenim stripašima ili već poznatim veteranima, imaju priliku relativno brzo i bezbolno predstaviti najnovija ostvarenja široj publici. Ukoliko imate strpljenja i volje surfati kroz bespuća web stripova, internet portali i društvene mreže su mjesta gdje se mogu naći uistinu kvalitetna (ili u najmanju ruku zabavna) moderna djela devete umjetnosti.

Strange Planet je strip koji me osvojio na prvi pogled. Autor Nathan W. Pyle kao glavne likove predstavlja nam bezimene vanzemaljce na planetu neodoljivo sličnom Zemlji, ali opet dovoljno različitom od nje, dok su situacije u kojima se naši vanzemaljci konstantno nalaze preslike događaja iz svakodnevnog života s kojima se svi možemo poistovjetiti. Autor se fokusira na radnje koje uzimamo zdravo za gotovo i niti ne razmišljamo o njima te ih prikazuje na humoristično doslovan način, tjerajući nas tako da se zamislimo kako bi neke banalne stvari mogle neobično izgledati promatračima koji nisu upoznati s našim običajima. Pyle ovdje radi simpatičnu inverziju na način da čitatelja zapravo stavlja u ulogu vanzemaljca koji svjedoči zemaljskim običajima rastavljenim na najosnovniji oblik. Ton stripa je opušten i zrači dobrom energijom, a sam način na koji Strange Planet funkcionira me jako podsjeća na novinske geg stripove. S obzirom da se (gotovo) svaka epizoda sastoji od svega četiri kadra, Strange Planet služi kao brzinska razbibriga i lagano se čita. Sveobuhvatni narativ ne postoji, odnosno nema nikakve velike priče koja se proteže kroz više epizoda. Svaki je nastavak samostalan tako da u Strange Planet možete uroniti bilo kada i bilo gdje te na taj način početi otkrivati ovaj neobičan svijet.

Što se crteža tiče, nema se tu puno za reći. Pyleov stil crtanja odiše minimalističkim pristupom i iz aviona je vidljivo da se detaljima i pozadinama ne pridaje više pažnje nego što to priroda stripa zahtjeva. Pyle najčešće prikazuje nekoliko likova ispred jednostavne stilizirane pozadine i to je to. Boje koje većinom koristi su plava, ljubičasta i roza, plus tu i tamo zelena i crvena, ovisno o situaciji u kojoj se likovi nalaze. Ukratko, crtež je u potpunosti podređen radnji i ne stremi biti nešto više od toga.

Za kraj bih još rekao da je popularnost Strange Planeta (za sada) dosegla vrhunac krajem 2019. godine kada je izdavačka kuća Morrow Gift odlučila izdati tiskanu tvrdokoričenu kompilaciju najpopularnijih epizoda na 144 stranice. Vjerojatno ne treba ni spominjati da je knjiga je vrlo brzo zasjela na prvo mjesto bestsellera na ljestvicama New York Timesa, Wall Street Journala i USA Today. Nakon (ne)očekivanog uspjeha, Morrow Gift izbacuje još jednu knjigu s istim brojem stranica u lipnju 2020. godine. Obje knjige sadrže i dodatne bonus epizode koje su ekskluzivne za tiskano izdanje i nisu prethodno objavljene na službenom Instagram profilu.

Nove i stare epizode Strange Planeta je moguće besplatno čitati na ovom linku (registracija na društvenu mrežu nije potrebna).

• Potres
      Kod: AF SS 416