Superman među zvijezdama

Superman

SU KLO_SP 25 | 328 str.

Superman, najveći zemaljski nadčovjek, umire, i svjestan je toga. I svjestan svega što još mora napraviti za čovječanstvo. Njegovi posljednji dani moraju se iskoristiti kako bi čovječanstvo moglo živjeti bez njega, ali s njegovom ostavštinom. Prije smrti Superman će ostvariti dvanaest podviga, legendarnijih i od Herkulovih. A vi ćete biti svjedoci…

• Među zvezdama
    SU GNV 26
  • Superman među zvijezdama
    SU KLO_SP 25

• All-Star Superman sadrži 12 izdanja, DC Comics izdavač. Serijal je objavljivan od studenog 2005. do listopada 2008. All Star Superman izašao je 2011. i kao istoimeni animirani film.
  • Serija je druga u nizu naslova lansirana pod nazivom All-Star, a prva je All Star Batman & Robin, the Boy Wonder. DC je time htio dozvoliti velikim scenarističkim imenima da ispričaju glavne priče o tim junacima bez da su ograničeni kontinuitetom DC unvierzuma.
  • All-Star Superman je osvojio Eisner Award u kategoriji "Best New Series" 2006. godine.

Život i smrt jedne ikone, Supermana

Sasvim sigurno ne bi pogriješili kad bismo rekli da uz Alana Moorea, Neila Gaimana, Franka Millera, ime Granta Morrisona stoji granitom zapisano u galeriji legendarnih scenarista novije povijesti DC-ja i Marvela. (a ima ih još nespomenutih, nemojte se uvrijediti što ih ne spomenuh trenutno) U zvjezdanom panteonu stoje uz bok pionira i izvornih autora superherojskih autora budući da su njihovi uratci oživjeli mnoštvo zaboravljenih junaka, redefinirali superherojski žanr i pomicali granice scenarističkog stvaralaštva u smislu kreiranja novih stripovskih koncepata i obrazaca superjunaka. Iako je Morrison na sceni već decenijama, naši čitatelji tek su ovim Supermanom dobili šansu provjeriti kakvog je kova ovaj scenarist. Recimo njegov rad na Animal manu redefinirao je pojam postojanja samo stripovskog svijeta, brisanje granica između stripovske dimenzije i stvarnog svijeta, a sve ono što je slijedilo nije bilo ništa manje inventivnije ili revolucionarnije.

Superman

Svaki scenarist koji drži do sebe odradio je Supermana, primjerice Moore je odradio svoju osobnu posljednju priču o Supermanu „Superman: Whatever Happened to the Man of Tomorrow? “, a Frank Miller trenutno objavljuje svoj „Superman: Year one“, Supermanovo porijeklo na Millerov način. Mesijanska uloga Supermana i njegova žrtva, kako bi spasio čovječanstvo nije nova, koristila se čak vrlo izravno recimo u „Kraljevstvo Tvoje" Marka Waida i Alex Rossa. Morrisonov All-star Superman autokonkluzivan je miniserijal s početkom i ultimativnim krajem i može ga se fino čitati samo s elementarnim poznavanjem recimo osnovnim karakteristika Supermanovog univerzuma. Recimo, znate da je on siroče s Kryptona, nadljudskih sposobnosti (zato ga i zovu Superman), odrastao na farmi, skriva se pod likom šeprtljavog novinara Clarka Kenta. Supermanova cura zove se Lois Lane, a najbolji frend je Jimmy Olsen. I da, njegov zakleti neprijatelj je Lex Luthor čiji je životni smisao ubiti Supermana! A kako se dalje Supermanov životni put po Morrisonovom evanđelju razvijao saznajte u stripu…

Ovaj Morrisonov uradak oslikao je unikatni Frank Quitely, čija je upravo prva kolaboracija na metatekstualnom Flexu Mentallu bio njegov prvi stripovski uspjeh. Nakon toga je nekoliko puta surađivao s Morrisonom na ostalim njegovim serijalima poput New X-Men, We3 ili All-Star Superman. Teško je razlučiti čiji je utjecaj bio presudan za specifični estetski stil prikazan u stripu, Morrisonova umješnost stvaranja određenih elemenata kadrova i dočaravanja slika, ili Frankov umjetnički izražaj koji mu omogućava dočarati pa čak i najnevjerojatnije likove i scene. Gleda dizajna Supermana, na umu je imao klasični model, Supermana tipa Curt Swan ili Win Mortimer, nije se uopće želio obazirati na moderne Supermane. Kako kažu u samom uvodu, primijetite zgodan detalj kad se njegov čuperak podesi u obliku slova S. Da se razumijemo, Frank je radio samo olovke, dok ga je Jamie Grant digitalno tuširao i obojao. Završni efekt je kolaboracija sva tri autora koja su bez problema pronašla zajednički jezik.

Kako bi bolje upoznali crtača Quitelyja i njegov pristup crtanju i stripu, izdvajam dio teksta gdje u jednom od svojih intervjua govori o razlici između crtanja stripa i crtanja naslovnice ili covera. „Rad na unutrašnjosti stripa je uglavnom izazov same naracije: možeš li pročitati skriptu, odgonetnuti što je pisac htio reći, i možeš li odradit svoj dio u pričanju priče tako da je čitatelji mogu pojmiti, ali i da se čita i da izgleda zabavno. S druge strane, rad na naslovnicama je poput izrade postera ili animacijskog kadra, gdje je potrebno izraditi zanimljivu sliku koju će ljudi željeti pogledati. Ona mora govoriti ponešto o svemu, i o čemu je riječ u stripu, koji su i kakvi likovi.“ No, i Frank je samo čovjek koji je po prirodi nesavršeno biće, i koje također mora poštivati rokove. Tako da u pojedinim momentima možete naći variranja na pojedinim likovima, a i Supermanov izgled povremeno pada kako priča ide kraju.

Superman VS SuperLex & Solaris

Tko si ti, Supermane?

Superman je stari lik, najveća ikona američkog stripa. Otjelotvorenje američkog sna, ultimativni boy-scout, jedinstveni obrazac pravde i dobra. Nema toga što on već nije prošao, što nije doživio od samog trenutka rođenja na stranicama papira; i njegovo porijeklo, modus operandi i smisao postojanja poznato je već odavno prije. Morrison u svojoj verziji koristi osnovne postavke Supermanovog porijekla, karakteristike lika, karakteristike njegovih prijatelja i zakletih neprijatelja; ali isto tako uvodi niz likova i djelića mitologije Supermanovog univerzuma koji su već bili nagoviješteni u njegovom „DC One Million“, kao i nove ideje i koncepte koji još nisu bili viđeni u serijalu. Trejd čini dvanaest epizoda, i svaka od njih čita se kao dio mozaika, ali i kao zasebna priča. To je već klasična karakteristika Morrisonovog načina rada. Priča istodobno osobna i grandiozna, ovisno u kojem momentu promatramo serijal. I kako ona odmiče, struktura vremena i prostora postaje sve složenija.

Osnovna premisa miniserijala? Zaslugom svog zakletog neprijatelja Lexa Luthora, Superman zbog ekstremne doze sunčeve radijacije umire i ima samo određen broj dana kako bi popravio sve što se u svijetu popraviti da. I naravno, osigurati svijetu njegovu dostojnu zamjenu. Kako Leo Quintum kaže: „I obećavam, naći ćemo način da te spasimo. Ili da te zamijenimo, ako moramo.

Sva njegova nastojanja, zadatke i izazove, Morrison je sažeo u dvanaest zadataka, legendarnijih i zahtjevnijih onih Herkulovih, kakve samo pravi Superman može obaviti. Superman tijekom ovih dvanaest epizoda/zadataka postaje prava ikona „posljednjeg boy-scauta“ do kraja posvećenog Zemlji i ljudima. On, iako je vanzemaljac koji potječe s planeta punih suprematista, i posvojeni „čovjek“ kojeg su njegovi novi zemljaci više puta odbacili, nadljudskim snagama do posljednjih atoma snage bori se za spasenje „svoje“ planete. Nećemo nabrajati što je sve Superman napravio kako bi spasio svoju voljenu Zemlju. Ovakav nadljudski altruizam pokazuje mnoštvo drugih superjunaka, recimo Kralj Thor koji se na kraju vremena, kad cijeli univerzum propada, i sve umire, do svojih posljednjih snaga bori za spasenje svog voljenog Midgarda (vidi Jason Aaron, Thor serijal, 2013. pa nadalje). Od svih stvari koje Superman napravi nakon što sazna za svoju neumitnu smrt, prva je priznanje svoje najveće tajne o tajnom identitetu svojoj družici Lois Lane, te joj na 24 sata ispuni najveću želju, kako je to biti Superman jedan dan. Od svih velikih zadataka, čovjek prvo usreći svoju ženu. Kako ljudski, kako skromno. Superman i njegov odani saveznik u borbi protiv zločina Leo Quintum, genijalni znanstvenik, rukom uz ruku danonoćno rade na poboljšanju svijeta.

Susret Supermana iz različitih epoha

Od likova što se pojavljuju svaki od njih ostavlja svoj pečat priči. Lois Lane, takvo predivno stvorenje, naizgled krhko, ali sa stavom. Zatim Jimmy Olsen, najbolji Supermanov frend, uskače kad je najteže. Čak je i Supermanov zakleti neprijatelj Lex Luthor prikazan kao osoba; iako nemjerljivo zao u svojim postupcima, njegov ego je bio taj koji mu je stajao na putu. On je htio biti nadčovjek Spasitelj, no Superman mu je to oduzeo, i svoj genij morao je fokusirati za uništenje onoga koju mu je to oduzeo. Susrećem cijelu plejadu Supermana, iz bliske i dalje budućnosti, pa čak i Supermana Bizzara iz obrnutog svemira. Na Morrisonovim idejama prosječni scenarist bi se hranio mjesecima. Genijalni izumi Lea Quintuma, obrnuti univerzum, mini univerzum, metastripovski univerzum, meta-temporalno-prostorne zvijeri i entiteti, plejada Supermana, i još mnogo toga neuobičajenog i iinventivnog. Pogledajte samo lakoću kojom se razbacuje idejama, kreira nove svjetove, koncepte, analizira i sintetizira. Obraća pažnju na detalje koji grade cijelu priču. Scenarij dakako nije ni lišen emocija, odnos između Supermana i Lois Lane, te posebno sentimentalan broj gdje Superman ponovno sreće svog oca i oprašta se od njega - kao i svi mi, u životu smo osim stvari kojih se ponosimo napravili i one za kojima žalimo. Možda neka pogrešno izrečena riječ ili neizrečena riječ između oca i sina. Uz ovoliko inventivnih i emotivnih momenata nije ni čudo što je serijal osvojio Eisnera i ostale nagrade. Možda i nije najveći strip svih vremena, no dajem simbolički sve desetke za Supermana.

Iako je Superman oličenje altruizma, čak i njega je moguće korumpirati, no tada na scenu stupaju njegovi odani prijatelji, Leo Quintum, Lois Lane, Jimmy Olsen. Superman je oličenje svega onog što bi u idealnim uvjetima bila Amerika ili barem ono što su Očevi Osnivači SAD-a imali na pameti kad su je stvarali. Samo što ostaje činjenica da je tu priče napisao jedan Škot, a ne Amerikanac. I nacrtala druga dva Škota. Alieni poput Supermana. No kako bilo, ovo je uistinu pozitivna priča koja jača mit o Supermanu, potvrđuje zašto je on najbolji superheroj i zašto ga svi vole. Ovo nisu Watchmeni niti The Boys, ovdje su superheroji uistinu superheroji, a ne cinični i razočarani antijunaci. Iako bi sad većina odmahnula glavom i takvu savršenost nazvala patetičnom, osobno se ne bih slagao. Vješto ispričana priča koja kompetentno uvlači osjećaje i gradi tako vješto izmaštan svijet s inteligentnim rješenjima jednostavno ne može biti patetična. Osim toga, Morrison nije taj tip. Priča koju čitamo je istodobno osobna, i grandiozna, ovisno u kojem momentu promatramo serijal; i koliko god mi tvrdili drugačije, Morrison je pokazao da je Superman zaista najveća ikona američkog stripa. I zato živio Superman!

Superman za sva vremena!

Lois & Superman

Bizzaro

SU TPB 2 Superman Red Son

• Vlaadisha

10, 10, 10, 10

26.12.2019
    20:12:00 sati
    Vlaadisha

10, 10, 10, 10

Like a man all too aware of his own mortality, which for the first time in his lifetime is now questionable, Superman in All Star Superman is unlike the typical Man of Steel his fans may otherwise know.  For one, his days on Earth are numbered, as a result of being exposed to sun's solar radiation, an effect that is deteriorating his physical make-up and thus killing him slowly each passing day.  This is a secret that only Superman and Dr. Quintum, the scientist working on an experiment very close to the sun, are privy to (not even Louis Lane, his main squeeze, is aware of his terminal illness).

Grant Morrison's writing and Frank Quitely's artwork combine to create a hybrid Superman that feels instantly modern and old fashioned.  Morrison infuses the story with plenty of contemporary language, including heroes (a few different Supermen from different ages and epochs, who find themselves in our hero's Kansas setting and period due to a time-travelling jump) and anti-heroes alike (Samson, Atlas and the Bizarro & Zibarro Supermen).  He also explores Clark Kent's confession to his colleague, Louis, that he is Superman after all (something she's suspected all along).  The time they spend together at Superman's Fortress of Solitude is moving and romantic, and it evokes countless possibilities of "what ifs", making us wonder just what might've been had these two been this open with one another from the get-go.  Not sure about you, but a Super-version of Louis Lane, flying around with the Man of Steel, while fighting giant evil lizard dinosaurs in her tight wonder-woman like costume, is certainly a sight for sore eyes.

The best thing about All Star Superman is that it's an entertaining and satisfying work for comic book lovers who aren't necessarily die-hard fans of the Man of Steel universe.  It offers us a more melancholy Superman than usual, in addition to the super-villain Lex Luthor, who is awaiting ution on death row, but not before trying to foil Metropolis' peace and order in a soon-to-be Superman-less world.   Quitely's artwork is sharp and rich, a perfect throwback to some of the best illustrations in all of Superman comics to date.  In the end, when an already dying Superman sacrifices himself sooner in order to ignite the sun and save it from being extinguished, we are, for the first time, left without the greatest hero from Krypton that the DC Universe has created.  But thankfully there is still the genius of Dr. Quintum, a scientist who seemingly could have the recipe that'll enable him to clone another Man of Steel.  We can only hope.

27.12.2019
    08:18:00 sati
  • Ukupna ocjena 92%

10, 10, 10, 2

sve je za cistu desetku, sem naslovnjace koja mi je odvratna

27.12.2019
    09:10:00 sati
  • Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Strip je odličan. Priča vuče od početka do kraja. To je pravi Superman koji se ovaj put bori protiv najtežeg protivnika - vlastite smrti. Svi likovi su takvi kakvih ih znamo. Ko voli Supermana, bit će oduševljen ovim stripom. Crtež je isto odličan. Preporuka!

27.12.2019
    11:52:00 sati

10, 10, 10, 9

Predivan strip, jedan od najboljih Supermanovih. Ovo je najbolji dokaz da ne postoje izlizani heroji, postoje samo dobri i losi autori.

04.01.2020
    11:37:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%

8, 7, 6, 10

Strip iziskuje određeno predznanje i upoznatost sa likom i delom Supermena i idealna situacija bi bila da je neko godinama čitao ovog junaka i onda kao šlag na tortu iščitao Kingdom Come i All Star Superman i užitak pri čitanju bi bio potpun. Što se mene tiče ovaj strip mi je fifti-fifti jer mi neke stvari izrazito smetaju dok su mi neke druge fenomenalne

Kada se čitao All Star Superman prvi utisak nije bio najprijatniji jer nisam fan Kvajtlijevog PG-13 crteža, čudovišta su za moj ukus previše detinjasto prikazana i više sam imao utisak da gledam Monsters Inc. nego da čitam strip o Supermenu. Nikada nisam bio fan Klarkove nespretnosti i ona mi je više iritantna nego komična dok likovi kao što su Džimi Olson i njegova odeća u svim duginim bojama kao da je pripadnik LGBT zajednice mi je užasan i ne znam zašto je dobio toliku minutažu u stripu. U jednom momentu Supermen hladno secira njegovu vezu sa Lois Lejn u a la Watchmen stilu jer spominje kako bukvalno može da vidi kako ona stari i praktički je ostavlja, da bi se na samom kraju stripa Lois ponovo pojavila i Supermen joj izjavljuje bezuslovnu ljubav.. Morison je po meni preterao sa činjenicom da Supermen potiče iz naučne porodice i prikazao ga je kao intergalaktičkog super genija koji se skoro pa u svakom poglavlju pojavljuje sa nekim novim izumom i u deus ex machina maniru rešava postojeći problem

Dok sa druge strane dobre stvari su mi izrazito dobre, pojedina poglavlja obožavam kao npr što su jevanđelje po Lutoru, sahrana u Smolvilu, 2 x Bizaro i kletva supermenovih zamena. Iako sam generalno govoreći fan mračnijih tema moram priznati da me je osvojila jedna sveopšta pozitiva i vera u ljudskost koja vlada kroz ovaj strip, Supermen kao natčovek koji predstavlja ideal čovečanstva, superčovek koji dopušta da njegova dela govore o njemu više nego što bi ikakve reči mogle postići, najbolji mogući uzor na koji bi čovek trebao da se ugleda.. Sam kraj stripa ostavlja snažan utisak gde Supermen održava Sunce u pogonu dok se preznojava i puca od mišića kao neki ideal radnika iz sovjetskog komunizma, upitno da li čovečanstvo zaslužuje drugu šansu ali Supermenova vera u čoveka je bezuslovna i on čovečanstvu daje šansu da nastavi sa evolucijom i da bolje spozna sebe i svet oko sebe..

Dosta toga mi ne štima kod razrade i mislim da je ovo prevashodno namenjeno za već postojeće fanove ali sama ideja o Supermenu kao natčoveku i najboljem mogućem uzoru čovečanstvu mi je odlična i vanvremenska

06.10.2021
    20:43:00 sati
    naker
  • Paka01

9, 9, 9, 9

Ima jedan poseban razlog zbog kojeg mi se All Star Superman posebno sviđa. Mislim, ima ih puno (više o tome kasnije), no jedan se baš izdvaja od ostatka. Kada autori pišu o posljednjim pričama junaka, obično to zna otići u dvije krajnosti; ili imamo priču epskih razmjera kojoj taj epski pristup nije u službi priče, već je često svrha sama sebi, ili pak druga varijanta u kojoj rasplet može nerijetko završiti unutar okvira prenaglašene patetike. Morrison je s All Star Supermanom uspio postići savršen balans elemenata koji bi trebali krasiti prikaz posljednjih dana najmoćnijeg bića na svijetu.

All Star Superman je oda Supermanovom životu, ali je istovremeno i ljubavno pismo njegovoj cjelokupnoj izdavačkoj povijesti, od 1938. pa do današnjeg dana te čak i budućnosti. Suprotno onome što piše na stražnjoj korici, Morrison se ovdje većinom poziva na Srebrno doba američkog stripa i to se vidi od samog početka. Svi oni naizgled blesavi i šareni elementi koji su obilježili Supermanove naslove tog vremena uvršteni su kao kanonski dio njegove povijesti, slično kao što je Morrison napravio i s Batmanom u svom runu. Jasno mi je da se nekima to možda neće dopasti, ali meni se osobno takav pristup strašno sviđa. Od prvih poglavlja u kojima vidimo Tvrđavu Samoće (esencijalni element Supermanovog Srebrnog doba) u njenom punom sjaju, krcatu naizgled nebuloznih artefakata iz nekog drugog doba, pa sve do bezbrojnih transformacija Jimmyja Olsena koje su bile zaštitni faktor njegovog solo serijala dobrih petnaestak godina. Naivnost tih starih priča ovdje ostavlja jedan melankolični, nostalgični osjećaj za jednostavnijim vremenima, kada stvari (barem u stripovima) nisu bile toliko mračne i ozbiljne. Morrison tu nostalgiju prezentira dostojanstveno i ne ismijava je, odnosno govori nam da se ne smijemo sramiti tih davnih vremena, već bi ih trebali prigrliti i prihvatiti.

Naravno, ne bi Morrison bio Morrison kada ne bi upleo i neke druge svoje radove u ovu priču. Sâm priznaje da su neki elementi iz All Star Supermana preuzeti iz neobjavljenog prijedloga Supermanovog reboota iz 2000-ih pod nazivom Superman Now, no neki od značajnijih sporednih likova poput Superman-Primea ili Solarisa su zapravo preuzeti iz njegovog eventa DC One Million iz 1998. godine. Vi koji ste čitali, znati ćete o čemu pričam, a vi koji niste, pa iskreno i ne propuštate previše. Nije to event koji je obavezan za pročitati i čak bih se usudio reći da nije baš najbolje ostario.

Morrison ovdje uspješno povezuje mnogobrojne elemente Supermanove mitologije, bilo da se radi o ludim znanstvenicima, Luthorovoj opsesiji, putovanju kroz vrijeme, paralelnim dimenzijama, Ma i Pa Kent, životu u Smallvilleu, Fantomskoj zoni, uništenju i uskrsnuću Kryptona, itd itd... Doomsdayova prisutnost samo pokazuje da Morrison jednako cijeni elemente kako starih priča, tako i novijih krucijalnih elemenata ovog junaka (iako mi je trebalo par minuta dok nisam shvatio da se "Armagedon" iz Fibrinog izdanja odnosi upravo na Doomsdaya). Pomalo iznenađujuće, no čak je i Bizarro perfektno iskorišten. Njegova karikaturalna priroda ovdje dobiva jednu tragičnu notu i tjera nas da ga više ne gledamo samo kao parodiju Supermana, već kao biće satkano od uludo potrošenog potencijala koji nikada neće iskoristiti kako treba. Vidim da dosta ljudi ima problema s ovim poglavljem, no mislim da je savršeno jednostavno ukoliko se čita polako i s razumijevanjem.

Kako poglavlja idu dalje, Supermanov se život malo po malo približava kraju. Smireno, dostojanstveno, uzdignutog čela i pogleda usmjerenog ka budućnosti sve do zadnje sekunde. Kada Samson i Atlas u drugom poglavlju zadaju Supermanu dvanaest zadataka koje treba ispuniti prije smrti (aludirajući pritom na Heraklovih dvanaest podviga), jedan od njih je taj da mora stvoriti život. Superman ovom zadatku pristupa na način da odluči stvoriti svemir u kojem nema superheroja kako bi vidio može li čovječanstvo preživjeti bez njega. Taj svemir koji Superman stvara u desetom poglavlju je naš svemir. Ja, vi, svi mi ovdje smo dio tog svemira. Na predzadnjoj stranici vidimo olovku u ruci Joea Shustera i skicu Golden age Supermana, izravni dokaz da moramo imati junake. Oni su dio naše povijesti, od pradavnih vremena pa do dana današnjeg, inspiriraju nas i ohrabruju, daju nam snagu kad je teško i poručuju nam da svatko od nas može i mora biti najbolja verzija sebe ukoliko se potrudi. U ovom broju je, po mom mišljenju, sročena cijela srž ovog mini serijala - ako ne možemo imati Supermana od krvi i mesa, imamo onoga nacrtanog olovkom na papiru. Bilo kako bilo, potreban nam je i koristan u svakom obliku. Ne samo on, već svi oni poput njega, od antike pa sve do daleke budućnosti. Čovječanstvo je oduvijek imalo junake i uvijek će ih imati, ovako ili onako.

Suprotno očekivanjima od priče u kojoj glavni junak umire, sami kraj je teško nazvati tužnim. Unatoč svemu što se dogodilo prije, finale nam ostavlja optimističan dojam. Čak i ako u tom svijetu više nema Supermana kakvog smo izvorno poznavali, posljednja stranica nam govori da će na njegovo mjesto doći nova inkarnacija. Kakva? Iako to Morrison ostavlja na maštu svakom od nas, jedno je sigurno. Onaj pravi, originalni, arhetipski je uvijek tu i uvijek će biti tu.

Puno toga što je Morrison ovdje napisao ne bi bilo moguće bez Franka Quitelya. Njegov stil možete i ne morate voljeti, no činjenica je da je čovjek jedan od najunikatnijih i najzanimljivijih crtača američkog stripa današnjice. Kadriranje mu je fenomenalno, a dinamika perfektna (pogledajte samo onu tablu u posljednjem poglavlju kad kamion udari u Luthora, pokret se doslovno može osjetiti samo gledajući tablu) i teško mu je zapravo naći neku pravu zamjerku. Ovako uvećan u Fibrinom formatu izgleda još bolje nego u originalu. Što se tiče samog Fibrinog izdanja, stavrno nemam nikakvih zamjerki, osim što mi nije jasno zašto je u prvom poglavlju temperatura Sunca napisana u fahrenheitima? Mislim da bi bilo ljepše da piše u celzijevim stupnjevima s obzirom da se ta mjera koristi u nas. No, nebitno na kraju krajeva! Dodaci na kraju su odlični i zapravo bi trebali odgovoriti na mnoga pitanja vezana za nedoumice tijekom čitanja stripa.

Za kraj, isprike na ovako dugom tekstu, ali jednostavno nisam ni mogao ni htio kraće. Nemam što drugo reći osim da je Superman Među Zvijezdama fenomenalan strip vrijedan svake kune potrošene na njega i svake sekunde vremena provedene u čitanju. Ovo je djelo koje vrijedi čitati ispočetka i ispočetka te otkrivati pritom sve male i skrivene detalje koje je Morrison utkao u njega.

23.11.2021
    14:11:00 sati
    Paka01