Junak Meksika

TX LIBKB 2 | 42 str.

U potrazi za Mefistom i njegovom sestrom Tex se pridružuje Montalesu, čovjeku koji vodi pobunu protiv korumpirane meksičke vlade. Osim konačnog obračuna s Mefistom Tex odlučuje pomoći u borbi protiv nepravde u Meksiku te se pridružuje revoluciji.

Ukupna ocjena 40%

Scenarij 3

Crtež 4

Naslovnica 4

• Odmetnik
    TX LIBKB 2
  • Paklena zavjera
    TX SAGK 4
  • Izdajnik
    TX SAGK 5
  • Tex #1
    TX VCBT 1

• Fuorilegge
    TX SR 3
  • L'eroe del Messico
    TX SR 4
  • Fuorilegge
    TX TT 3
  • L'eroe del Messico
    TX TT 4

• Završni dio sage koja je svojevrstan uvod imala u priči Tajna zlatnog idola.

Nakon što je sredio zlog šerifa Tex se, u EL Pasu, sprijateljio s Nedom trgovcem oružja koji surađuje s Monalesom desperadom koji se borim protiv meksičke vlade i koji vjerojatno ima informacije o tome gdje se Mefisto sklonio. Tex se odlučuje susresti s Monalesom i tako započinje priča puna revolucionarnoga žara koja će završiti pobjedom poštenih i radinih težaka i seljaka.

Ova priča ima dvije bitne stvari za ostatak serijala: prvi veliki poraz Mefista i predstavljanje Montalesa. Otkrivamo da je zbog ubojstva žene i roditelja, od strane meksičke vlasti, Montales postao desperado. Unatoč tome što je tražen od strane vlasti on je jako pošten i moralan te ne napada nedužne seljake. On je meksička verzija Texa Willera pošto su objica krenuli kao odmetnici s visokim stupnjem etičnost da bi na kraju postali zaštitnici slabih i potlačenih te se trude ovaj svijet učiniti što boljim mjestom za život. Nažalost zbog boljke koju su imale sve ranije priče Texa, ali i drugih junaka, čitatelj nema nekakvu dubinu spoznaje odnosa i osjećaja između Texa i Montalesa. Sve se objasni u jednoj do dvije vinjete prelazi se odmah na sljedeću akcijsku scenu koja potraje dvije do tri stranice i tako se sve jako brzo svrši. Bonelli se potrudio oko toga da prikaže svu raskoš Texovog strateškog genija pa su u priču ubačene sve moguće situacije gdje dolazi do izražaja Texov mozak koji smišlja dobre i zabavne planove kako riješiti problem koji im se nalazi na putu. I onda sve te pametne ideje nailaze na zid „kaiš formata“ te zapravo mi u tim idejama kao čitatelji uopće ne možemo uživati. Kraj priče je najbolji primjer koliko se to zbrzalo jer je jedna malena pobuna u samo deset zadnjih stranica postala velika revolucija koja ničim to nije najavljivala. Utrpano je sve i svašta u tu akcijsku scenu koja je za cilj imala samo da št prije ova priča završi i da se Tex može vratiti kući. Crtež nije nešto pretjerano dobar mada se popravio u odnosu na privh par epizoda, a i sam format crtanja ne daje Galepu puno prostora da pokaže svoje umjeće.

U epizodi Montalesova prošlost se mogu vidjeti flashbackovi na ovu epizodu i tamo to puno bolje izgleda pa bi bilo zbilja lijepo vidjeti da se napravi nekakvi remake ove priče. Smatram da ima potencijala da se napravi jedna kvalitetna epizoda s puno akcije. Općenito mnoge te ranije epizode bi se mogle preraditi da vidimo kako bi se održale u današnjem svijetu jer su neke od njih imale dobar potencijal.

TX ZS 5b Banda Kida Billyja

TX LIBK 4a Tajna Doline aveti!

• Ukupna ocjena 47%

4, 5, 5, 5

Baš sam neki dan uhvatio se ovog LL kolorca i pročitao ga.

Priča nije pitka kao noviji teksovi, ali uvijek u kontekst treba uzeti vrijeme nastajanja. Crtež je bolji u c7b varijanti nego u koloru (bar meni). Naslovnicom baš i nisam oduševljen. Moglo je to i bolje. Ipak je to teks, a vidjeti ga na naslovnici kako bježi i nije neka fora.

24.01.2016
    21:02:00 sati
    jazzercro
  • El Morisco

10, 10, 10, 10

Kada bi se Tex slučajno zvao Zagor, onda bi ovakva starinska epizoda u kojoj je stvoren najveći neprijatelj - Mefisto i upoznat jedan od najboljih kompanjona - Montales, odmah bila prozvana antologijskom.  Ali, ovo je ipak sirovi Tex Willer u žutoj košulji, pa je valjda u startu trebao imati scenarij u rangu Hemingwaya. Sic!

24.01.2016
    22:16:00 sati
    El Morisco

10, 10, 10, 10

KLASIK i to POSEBAN zbog likova koji se prvi put pojavljuju i ostaju VJEČNO, obilježavajući mnoge Texove epizode. Originalne naslovnice su izvrsne i njih sam ocijenio čistom DESETKOM te neću duljiti o ORIGINALU KOJI JE SAVRŠEN. Ali, zato ću kazati nešto o kolor izdanju ( kod nas izdao LIBELLUS ). Jako volim Villin crtež i sve njegove naslovnice su izvrsne. Ipak, one na knjigama koje sadrže prve epizode Texa objavljene u koloru mogle su biti bolje pa tako i ova s Mefistom koja je totalno bez veze. ŠTETA jer Tex je SAVRŠEN strip i ražalosti me kad vidim izdanje koje je promašeno, baš kao što je ovaj kolor. Te naslovnice je Villa radio u novije vrijeme, kad je Tex već formiran, pa kiksevi te vrste nisu prihvatljivi, posebno ne od majstora kakav je on. Držim da bi bilo puno bolje da su na koricama Galleppinijeve naslovnice, kao kod Veselog četvrtka. Uvjeren sam da bi prodaja bila bitno bolja. Koliko je kolor izdanje loše prihvaćeno, dokazuje činjenica da je izašlo svega dvanaest knjiga kronološki. KAZNA ZA OHOLOG PUKOVNIKA, kojom je započela serija ODABRANIH PRIČA, zadovoljava, čak je i Villina naslovnica jako dobra. Međutim, nadam se da će izaći i epizoda VRAČ DIJABLERO. E, sad se tu pojavljuje problem. Naime, Galleppinijeva naslovnica CVIJET SMRTI smatra se jednom od najboljih naslovnica Texa, pa ipak ćemo biti uskraćeni za tu naslovnicu u LIBELLUSOVOM kolor izdanju te epizode. Bit će na koricama Villina koja je, nažalost, jako loša. ŠTETA !!!!!! jer radi se o kultnoj epizodi u kojoj se pojavljuje lik koji je obilježio mnoge ponajbolje Teksove epizode - SLAVNI El Morisco.

25.01.2016
    02:41:00 sati

7, 6, 8, 6

25.01.2016
    06:58:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

7, 5, 8, 8

Ove početne Texove priče su sve malo naivne ali imaju neki gušt. ovdje imamo njegovog največeg neprijatelja - Mefista i jednog od največih prijatelja - Montalesa tako, da i zbog toga dajem malo više ocjene. Pored toga priča niti nije loša. Cjelokupno zbivanje s Mefistom mi je vrlo dobro. Crtež mi je također odličan. Volim ovaj starinski Galleppinijev crtež.

25.01.2016
    16:26:00 sati

Ukupna ocjena 33%

5, 2, 3, 3

Pocetni naivni period. Skoro pa necitljivo.

26.01.2016
    09:50:00 sati

7, 7, 7, 7

Ovo mi je bila prva epizoda u ranoj fazi serijala koja mi je bila dobra. Ništa posebno, ali bolje u odnosu na ostale ovog razdoblja.

09.02.2016
    00:43:00 sati

7, 6, 7, 8

Sjecam se kad sam prije godinu i po ovu epizodu prevodio na Engleski. Dojam je bio pozitivan: lik je tek onda bio u ranom razvoju, i price su bile jednostavne, zajedno sa crtezom, prije nego sto je Tex kao serijal postao totalni klisej i najdosadniji strip iz SBE kuce. Ova mi je epizoda bas ostala u pamcenju, jer ovdje po prvi put upoznajemo neke glavne likove/negativce koje cemo ponov vidjeti. Naslovnice su glavne, jer stvarno ostaju u pamcenju. Tex je ovdje kao lik ipak vise simpatican nego sto je danas, i to mi se svidja. Nisam fan ovog serijala, ali ove stare epizode su mi bas nekako kul, a pogotovo ova.

20.02.2016
    20:57:00 sati

7, 5, 6, 6

Desperado Montales / Junak Meksika
    - deveta epizoda, (SAKL 4c/5a, LIBKB 2d, SR 3d/4a) 67+21=88 str.

Kratki sadržaj:

Tex je na tragu Mefistu, a usput se upleo u meksičku revoluciju i postao njen glavni kotač.

Vjerovali ili ne:
    - Baš kao i prethodne dvije, i ovu epizodu je Dnevnik preskočio, što bi značilo da su preskočili 209 stranica stripa, odnosno cijelu sagu s ratom Meksika i SAD-a, a s tim i prvo pojavljivanje dva bitna lika u serijalu: Mefista i Montalesa.

- Ova epizoda je originalno objavljena u "kajiš" formatu od 07.-09. mjeseca 1949. godine.