Nepobjedivi

TX LU 70/72 | 336 str.

Sjevernim Meksikom hara banda pljačkaša sastavljena od Iraca, a neki od njih su stari Texovi poznanici. Tex dobiva zadatak od zapovjedništva rendžera da ode u Meksiko i pokuša nagovoriti te iznimne ljude da pljačkaški život zamjenu onim miroljubivijim - građanskim. Međutim, nije Tex jedini koji traga za Irskom bandom, naime, tu je i Shane, vođa Nepobjedivih (ime irske pobunjeničke skupine) koji dolazi iz Irske, a sa sobom donosi godinama skrivanu tajnu cara Maximiliana!

• Nepobjedivi
    TX LU 70
  • Careva tajna
    TX LU 71
  • Okršaj u Sierri
    TX LU 72

• Gli invincibili
    TX SR 438
  • Il Segreto dell'Imperatore
    TX SR 439
  • Sfida sulla Sierra
    TX SR 440

• Član na Gael je irska republikanska organizacija u Sjedinjenim Američkim Državama na kraju 19. i na početku 20. stoljeća kojoj je cilj bio zadržati jedinstvo irskih imigranata. Irsko izvorno ime ove organizacije je "Clann na nGael" (eng. "Family of the Gaels").
  • "The Bold Fenian Men" ili "Down by the Glenside") je poznata irska pobunjenička pjesma.
  • Fenians je izraz koji označava irske pobunjenike protiv Engleskih ugnjetavača iz 19. stoljeća. Taj izraz je izveden od "Na Fianna Eireann", a to je naziv za nekolicinu stasitih irskih ratnika iz irske mitologije koji su nekada davno imali zadatak pod svaku cijenu štititi Irsku od neprijatelja. Najznačajniji od tih drevnih Fenijevaca je svakako Fionn Mac Cumhaill.
  • U stripu se spominje irska vila Banshee koja je zapravo utjelovljenje ženskog duha i u irskoj mitologiji je imala ulogu glasnika smrti s drugog svijeta
  • Irish Republican Army (Irska republikanska vojska) je bila više manje militantna irska pobunjenička organizacija i mnogi je smatraju pretećom IRA-e.
  • Ime jednog lika je Shane, a kao što u stripu piše, to ime dolazi od imena irske vile Shan Van Vocht kojoj je zadatak oplakivati mrtve domoljube. Ponekada se manifestira kao starica, a ponekada kao mlada djevojka.

Ova epizoda Texa neodoljivo podsjeća na na nenadmašnu epizodu "Carsonova prošlost" (barem je koncept sličan) koja je tekstopisca Maura Bosellija uzdigla u neslućene visine slave. Dakle, nije čudno što je Boselli, ohrabren pozitivnim kritikama i dojmovima čitatelja, odlučio iskoristiti određene elemente iz te prethodne epizode. Je li to dobro ili nije? U jednu ruku jest, jer provjereni koncept nerijetko ispuni i opravda očekivanja, međutim, uporno recikliranje već viđenih ideja zna rezultirati gorkim razočaranjem. U ovom slučaju nećemo se razočarati, ali i dalje se da osjetiti deja-vu efekt, kao da smo kroz sve to već prošli. Razočaranje je izbjegnuto vještim Bosellijevim implementiranjem nove i svježe strukture fabule. Naravno, ne mogu se oteti dojmu da izraz "Nepobjedivi" neodoljivo sliči "Nedužnima", na dalje tu je i neizostavni Bosellijev konačni obračun, a i temeljita karakterizacija nekolicine likova ne ostavlja mjesta sumnji da je većina elemenata priče uzeta baš iz epizode Carsonova prošlost.

A sada nešto konkretno o ovoj epizodi. Nakon što pročitamo prolog većina bi nas očekivala nekakvu borbu između Iraca i Engleza na američkom zapadu uz prisustvo Texa i ekipe. Međutim, priča naglo mijenja tok i počinjemo se upoznavati sa Irskom bandom koja je dijametralno suprotna karaktera nego što je to slučaj kod ponositih i časnih pripadnika pobunjeničkih organizacija u samoj Irskoj. Ovim potezom Boselli je odlučio izbjeći standardnu repetativnu podjelu na crno-bijelo okarakterizirane likove; i zato ovom prilikom kod njegovih likova prevladava neodređena "siva" boja. Ova teza se da potvrditi činjenicom da se kod Irske bande, koja je odavno napustila irsku stvar i sve druge slične više političke ideje, povremeno javlja nostalgija za domovinom, želja za bijegom od opasnog razbojničkog života i težnja da se pod svaku cijenu zaštite sva ona sveta irska načela i vrednote. Boselli se nije bez razloga odlučio napisati hvalospjev Ircima. Irci slove kao ponosna nacija s relativno neokaljanom poviješću koju su obiježile brojne borbe protiv drugih diskriminatora i okupatora, te stoga lako mogu pronaći suosjećanje i podršku kod većine čitatelja. Kroz cijelu radnju se provlače unutarnji sukobi i dileme oko pitanja vrijedi li se pouzdati u više ideje, koje baš oni koji ih nameću nemilosrdno gaze i iskorištavaju za vlastite probitke, ili je pak bolje zbog svega toga ostati materijalist. U jednoj situaciji kad je prevladalo potonje mišljenje Tex je lijepo objasnio što ih onda čeka:

"Da... Sad ste obični banditi... A oni nemaju domovine samo zakon za leđima i vješala na kraj puta."

Irska banda se upravo zbog tih dilema razlikuje od drugih bandi te zahvaljujući tome stječu Texovu naklonost. Ipak, nekima će smetati ta Texova olaka podrška Irskoj bandi jer koliko god oni bili pljačkaši s vrlinama, oni su i dalje razbojnici koji su barem jednom bili prisiljeni lišiti života kakvog poštenog meksičkog građanina.

Nakon ovih moralnih dvojbi i razglabanja valja nešto reći i o atmosferi koja prožima epizodu. Boselli je pokušao dočarati atmosferu iz poznatih western klasika. Ima tu svega, od "Profesionalaca" (konačni obračun) preko "Divlje Horde" i "Alama" do "Veracruza". Scena borbe prilikom prolaska procesije i završni obračun su fascinantni. Što se tiče likova njihova karakterizacija je na zavidnoj razini, ali ipak zbog nedostatka diverziteta među njima, ona nije toliko uspješna koliko ona kod Boona "Ljudoždera", Waca Dolana i Raymonda Clemonsa. U ovoj epizodi Tex i njegova ekipa igraju dosta sporednu ulogu, te primat prepuštaju Irskoj bandi.

Irsku bandu redom čine:
Lonnie Halloran - lik kojeg se može smatrati šefom Irske bande, zapravo on je prvi među jednakima. Nije sklon emotivnim istupima, barem ne do određene granice.
Grady Watts - ovaj tip je tipična irska sirovina koja će u svakom trenutku između diplomatskih i nasilnih argumenata odabrati potonje.
Will Kelly - smiren tip koji drži do ideala i još uvijek vjeruje da je boriti se za "Irsku stvar" vrijedno truda.
Hutch - stari Texov prijatelj pravog imena Clarence Hutchenrider, premda više nije mlad još uvijek njim vladaju neobuzdani uzavreli mladenački duhovi. Na momente ga vidimo shrvana i potištena, a ime njegovih problema je Dolores, lijepa Meksikanka, čija se uloga u stripu ima tek otkriti.
Shane - tajanstveni Irac, nekadašnji borac protiv engleske ugnjetavačke politike biva i sam izdan od vlastitih drugova, te je radi toga prisiljen napustiti domovinu i skrasiti se, recimo, u Meksiku. Svatko bi na njegovom mjestu odbacio ideale, što on prividno i čini, ali sam njegov blag izraz lica odaje to da u njemu i dalje žive ti patriotski ideali. Njegove prave ciljeve ne zna ni jedan član bande. Ostaje samo nepoznanica kako je došao do spoznaje o skrivenom carevom blagu(?).
Pogan O’Leary - dobio je ime jer ne vjeruje u boga, a svojim čvrstim (tough) izgledom puno sliči Steveu McQueenu. Kao član bande često djeluje kao pesimist, ali bez pogovora odlazi u, na propast osuđeni, pothvat.
Tommy Gunn - (ime strojnice, zar ne) je potpuno suvišan lik. Aktivan je koliko i krepalina, a kao takav on je i najslabija karika među sposobnim članovima bande. Kroz epizodu je obnašao nekakvu glasničku ulogu, ali nekako na kraju ispada da ga je Boselli stvorio samo da bi ga ubio prvi metak u bezveznoj situaciji.
Karim - Sudanac (crnac) koji se nekad borio protiv generala Juareza sa ostatkom Irske bande. Ovaj mi je lik potpuni uljez u ovoj temi.
* Dolores, Montales Gutierrez, Tiburon, kapetan Navarro su mnogi zanimljivi likovi koji su uspješno odradili što se od njih očekivalo.
Danny Moran - stari Shaneov suborac nezgrapne fizionomije koji se kao jedna obična podrepina vuče za ostatkom bande. Većim dijelom epizode gotovo je neprimjetan, međutim, na kraju preuzima značajnu ulogu.

Kao bad guyse imamo Carasca i pukovnika Herzfelda. To su dva glavna negativca koje upoznajemo tek u zadnjem od 3 stripa (!). Carasco je nemilosrdni meksički moćnik koji upravo zbog uvjerenja u vlastitu nedodirljivost često zna dobaciti kakvu "duhovitu" dosjetku. Međutim, kad zagusti ta rasploženost naglo splasne. Carasco je dosta sličan El Diablu (glavnom negativcu kod Zagorove epizode "Komanči", autor Boselli)) s jednom razlikom; El Diablo se čini načitan dok se kod Carasca to ne može reći! Njegova desna ruka, bivši pukovnik vojske cara Maximiliana, Herzfeld, je zbilja kruta i sumnjičava ličinka. Njegova suha fizionomija pomiješana sa nemilosrdnom naravi zaista ide u prilog stereotipnom negativnom poimanju svih časnika totalitarističkih režima.

Što se tiče scenarija Boselli je ovdje napravio i dobar i loš posao. Naime, on je sklon da za razliku od drugih ponudi inovativan pristup, pa je stoga, u ovoj epizodi odlučio nanizati neke sporedne scene koje će nam postepeno otkrivati djelove slagalice. Prije svega mislim na scene kao što je ono naglo oslobađanje Pogana i Gunna, itd. Za mnoge čitatelje to može biti loš potez. Zatim, neki mogu misliti da je Boselli pretjerao s količinom irskog patriotizma što lako može likove učiniti napornima. Ovdje je ponovno riječ o potrazi za blagom. Jedina razlika između tih, sto puta iskorištenih, tema je razlika u količini i vrijednosti skrivenog blaga. Međutim, Boselli nije ni ovog puta zakazao u kvaliteti dijaloga. Svi ti razgovori su ugodni, čitljivi i intrigantni. Primjetio sam još jednu zanimljivost; kardinalni zaplet se događa tek na polovici epizode kada u prvi plan skače careva tajna odnosno sudbina zlata cara Maximiliana. Takav pristup je korišten i u filmu "Obračun kod O.K. Corala" u kojem se glavni negativci, odnosno glavni zaplet događa u posljednjoj fazi filma.

Marcellov crtež je odličan. Gotovo je svaka vinjeta puna detalja i mnogi bi se mladi crtači mogli ugledati na njega. Vidi se da Marcellu odgovara meksički ambijent. Pohvalit ću ga i zbog uspješnih akcijskih scena. Villa je solidan kao i uvijek, ali me nije oduševio idejama za naslovnice. Ne razumijjem zašto na posljednjoj naslovnici nije naslikao nešto napetiji prizor konačnog obračuna.

Sve u svemu, solidna epizoda koja ima i dobrih i loših točaka, ali nesumnjivo spada u bolje Texove epizode vrijedne čitanja. Imam osjećaj da će ova epizoda naći duboke kritičare, ali i one koji će je dizati u nebesa.

TX LU 67/69 Povratak Učitelja

TX LU 73/74 Springfield kalibar 58

8, 8, 10, 10

Odlična epizoda Texa....a kako vrijeme kroči dalje sa naslovnicama mister Ville,ovaj teksaški rendžer nas sve više oduševljava izvrsnim epizodama.Majstor Marcello je dao veliki udio ovoj epizodi....
    18.07.2007
    15:22:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

9, 8, 7, 9

Mislim da je Boselli htio ponoviti uspjeh "Carsonove prošlosti", jer da je nekim slučajem ova rađena prije okršaja u Bannocku bila bi malo bolja... Ali onda ono ne bi bio najbolji tex nego bi bio remake ovoga. Dosta kvalitetna karakterizacija likova, puno likova, texova mladost, zlato... Radi se o više-manje uspjeloj igri, Marcello je još bio dosta dobar u ono vrijeme.(iako mu zamjeram što je Shane nacrtan gotovo isto kai i Zagor!) I čudno da još uvijek nije izašao nastavak u Italiji ove epizode, iako ga sigurno možemo očekivati!
    18.07.2007
    15:23:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

10, 10, 10, 10

Toooooo Inferno!!!   odavna čekam recenziju ove fenomenalne epizode. Ovo je strip koji me najviše oduševio u zadnjih par godina. Jednostavno se nisam moga odlipit od njega kad san čita, a pogotovo onu zadnju epizodu u kojoj pucačina traje 60-70 stranica, Boselli je genij!  Ova epizoda Texa mi je među naboljim stripovima uopće, u top 10 svih vremena! Crtež je fenomenalan, a Villine naslovnice jednostavno fantastične. Bez puno razmišljanja - SVE DESETKE!
    18.07.2007
    19:38:00 sati

9, 5, 10, 8

18.07.2007
    20:11:00 sati
  • Ukupna ocjena 92%

10, 9, 9, 8

Na početku sam mislio kako će ovo biti priča o "lošim" Ircima, ali tijekom radnje većina tih "bandita" postaje simpatična, čak se pretvaraju u pozitivce, pa kad je došao trenutak obračuna požalio sam za svakim poginulim članom "Irske bande". Pogotovo za Shaneom O'Donnellom čiji se lik mogao iskoristiti u još pokojoj budućoj epizodi, a to je i jedina zamjerka scenariju. Okršaj u Carrascovoj tvrđavi je spektakularan, bilo je "krvi do koljena" što mi se ovoga puta svidjelo, a i Marcello je odlično obavio posao svojim crtežom. Naslovnice na žalost ne prate priču na pravi način.
    An teach gnaith! - Da, NEPOBJEDIVI
    18.07.2007
    22:57:00 sati
    76

9, 9, 10, 9

Veličanstveni ep u izvedbi možda i najjačeg tandema na Texu-Bosellija i Marcella. Uz "Pokolj u Red Hillu", ovo je najbolji Tex kojeg je izdao Ludens. Zanimljiva priča krcata interesantnim likovima, povijesnom pozadinom, sa spektakularnom pucnjavom na kraju i emotivnim završetkom.Irci su vrlo interesantni ali titula naj-bande ipak pripada Nedužnima. Pitam se, što razmišlja Nizzi kad pročita ovakav scenarijo. Zašto se jednostavno ne povuče i prepusti mjesto boljem od sebe umjesto da davi svojim infantilnim pričama? Zanima me jedna stvar-naime,Tex govori kako je u mladosti zbog problema sa zakonom prebjegao u Meksiko i tamo se susreo sa Ircima. O čemu je točno riječ, jel možda o tome govora u nekoj staroj epizodi? Marcello fantastičan,skidam mu kapu. Kako je samo nacrtao pucnjavu na kraju, pa onda emotivne zadnje dvije stranice...to mogu samo najveći majstori,a to on definitivno jest. Interesanto, i u XIII je govora o Ircima koji su se borili u Meksičkom ratu(3 srebrna sata),baš sam to nedavno čitao.
    19.07.2007
    10:53:00 sati
  • alen

9, 9, 9, 9

Odlicna prica uvijek odlicnog Marcella, uz to i vrlo slojevito napisana. Jedino sto sam dojma da su Tex i ekipa ovdje suvisni u "nuzno zlo". Procitao dosad samo jednom, mogao bi se u dogledno vrijeme opet te epizode uhvatiti...
    19.07.2007
    14:00:00 sati
    alen
  • I like girlz

7, 7, 8, 7

malo precijenjena, donekle i razvučena ali u svakom slučaju solidna priča.
    19.07.2007
    14:35:00 sati
    I like girlz
  • Vorador

9, 9, 10, 10

Zaista jedan od boljih Texova koje sam čitao. Boselli je odličan scenarist a Marcello vrhunski crtač; dakle, jebena kombinacija. Prvi svezak mi je, definitivno, najbolji segment; drugi je OK iako malo usporen ali sa nekoliko genijalnih dijelova; treći najslabiji - čista kopija "Divlje horde" (samo što tamo svi poginu he he ). U svakom slučaju, u usporedbi s Nizzijevim repetitivnim pizdarijama, genijalno.
    20.07.2007
    00:41:00 sati
    Vorador

6, 4, 6, 3

Meni se ova epizoda nije ni najmanje svidjela. Nekako je naporna za čitanje. A i naslovnice su loše, bezidejne.
    20.07.2007
    11:00:00 sati
  • targon

9, 9, 9, 8

Meni se epizoda jako svidjela, ima dost dodirnih točaka s "Carsonovom prošlosti". Sama ideja bande Iraca koja harači Meksikom zaista nije loša (sveto trojstvo Bosellijevih bandi "Nedužni", "Nepobjedivi" i "Regulatori"). Neko vrijeme Tex i nije u glavnoj ulozi. Pucačina u Carrascovoj tvrđavi odlično je urađena (već dobro poznati konačni obračun kod Bosellija). Naravno, priča o Ircima ne ide bez Pata. Sve u svemu Boselli je to vješto isprepleo. Marcello na visini zadatka, što stariji to bolji. Iskreno u početku mi je bio nezgrapan njegov crtež, ali sad sam toliko navikao i nemam baš nikakvih zamjerki. Naslovnice standardno dobre, makar Villa može i bolje od ovog. Zaključak se sam nameće, nemojte promašiti ovu epizodu!
    22.07.2007
    11:43:00 sati
    targon

10, 9, 9, 9

vrhunska priča. točka.
    04.08.2007
    12:31:00 sati

9, 10, 8, 10

Jedina novija epizoda Texa koja me stvarno oduševila. Sva tri djela su odlična, ali treći je jednostavno savršen bez konkurencije samo zbog količine akcij te zbog kraja ove tužne priče. Crtež je također odličan kao i ostatak ove priče, a što se tiće naslovnica imam samo jednu riječ: Villa
    13.08.2007
    02:15:00 sati
    Akul
  • Prodigy

10, 10, 10, 9

Vec sam mnogo nahvalio ovu epizodu po forumu i drzim je ponajboljom Texovom epizodom uz Karsonovu proslost.Citava plejada likova,vrhunski profiliranih koji glevne junake guraju u stranu i dominiraju kroz pricu.Briljantan uvod,tempirani rast napetosti kako se prica razvija i tuzan zavrsetak koji po meni ostavlja puno jaci dojam od happy enda.Fenomenalan je zavrsni obracun koji se proteze kroz pola zadnje epizode(u globalu su takva puskaranja do zla boga dosadna ako traju predugo),u kojem nas Marccelo sigurnom rukom vodi kroz radnju i u svakom trenutku se smisleno zna ko na koga puca i zbog cega.I inace sam veliki "stovatelj" Texa i klasicnog vesterna,al mislim da tko god uzme ovu epizodu u ruke - ostat ce bez daha!
    20.08.2007
    13:48:00 sati
    Prodigy
  • D.J.

9, 9, 9, 9

E ovo je tex! Jedan od najuzbudljivijih Texova koje sam ikada procitao. Zanimljivi likovi, puuuno akcije, Marcellov crtez nikad bolji, Boselli rastura, odlicno!
    20.09.2007
    03:09:00 sati
    D.J.
  • zacko

10, 10, 10, 10

Jedna od najboljih epizoda ikad.Obavezno pročitati.
    08.01.2008
    22:54:00 sati
    zacko
  • dcopic

9, 9, 10, 10

A šta reči kad je već sve rečeno. Posljednja bitka jedna od najboljih koje sam u životu pročitao u nekom stripu. Vrhunska priča u svakom pogledu...
    09.01.2008
    01:13:00 sati
    dcopic
  • Ukupna ocjena 97%

10, 9, 10, 10

Fenomenalno! Kakva bitka u tvrđavi, stvarno se ovako uzbudljiva epizoda rijetko sreće (u odnosu na ostale junake). Pravi užitak čitanja.
    11.08.2008
    15:24:00 sati
    mars1
  • cibalia

10, 10, 10, 10

Lići na Carsonovu prošlost, ali ovo je majstor Bosseli. Marcelo odličan.Villa je pogriješio na prvoj naslovnici s Texovom facom, ali mu opraštam.
    15.11.2008
    00:11:00 sati
    cibalia

9, 9, 10, 10

Za nijansu lošije od Carsonove prošlosti,ali i dalje odlično.
    25.12.2008
    13:14:00 sati
  • Leon S. Kennedy

10, 10, 10, 9

Uz Carsonovu prošlost (jbg, nisam pročito baš puno starih Texova...nadam se da ću jednom to nadoknadit), ovo je najgenijalnija epizoda (bilo u Zagoru, Texu il L. Ledu) koju sam ikad čital.Onolko akcije kolko je ima u "Okršaju u Sierri"...respect... Crtež je genijala, nek se Marcello samo drži Texa i nek ne ponavlja situacije ko s drugim dijelom Kandraxovog zadnjeg povratka u Zagoru.Prva naslovnica odlična, druge tak-tak, devetka da bude visoka ocjena koju epizoda maksimalno zaslužuje. Remekdjelo
    16.03.2009
    18:17:00 sati
    Leon S. Kennedy
  • Ukupna ocjena 94%

10, 10, 8, 10

Odlicna prica, naslovnice sjajne. Cak sam i crtezom veoma zadovoljan, iako sam bio skeptican kad sam video da je Marcello crtao.
    22.05.2009
    11:18:00 sati
  • Ultras

10, 10, 10, 9

Prica fenomenalna. Boselli na vrhuncu svog stvaralastva. Genijano nas je vodio kroz pricu od pocetka do kraja. Marcello odlican kao i uvek kada radi na Texu.  Prelep i detaljan crtez. Zagor ocita inspiracija za lik Irca Shanea.Villa za nijansu ispod svog nivoa.Lose u svemu ovome?  "Prevod i redaktura: Ana Gaspar"   Ocajno!
    29.05.2009
    22:11:00 sati
    Ultras
  • jasa

9, 10, 9, 8

Gorljiva epizoda. Tex kao dio ekipe, slična formula koju Boseli često koristi na Zagoru, je rezultirala jednim od najuzbudljivijih stripova uopšte. Ni u jednom trenutku dosadno, nabijeno akcijom, posebno u trećem dijelu u kojem meci frcaju 60+ strana. Odlično okarakterizirana i iskorištena banda Iraca, ima tu par extra cool likova, ali i onih koji su tu samo da bi pali, malo je pretjeranno da tako mala grupica izađe na kraj s tako velikim brojem plaćenika, stvarno su mlakonje ti Meksikanci :). Onaj Austrijanac je žešći cooler s onakvim outfitom, odan cilju, ne mari puno za druge, naređivački nastrojen, ali ipak prelahko strada. Divi se da je Karsonova prošlost imala utjecaja na ovu priču, ali tek onoliko da ovo djelo komotno možemo smatrati originalnim. Definitvno među top 20 Texovih avantura, al' po uzbudljivosti i akciji čista krema, Boseli care! Crtež je odličan, Marčelo je majka, pogotovo u tandemu s Bosijem, crtež pomalo krut i pun detalja u potpunosti je zadovoljio ambijent u kojem su se ovaj put našli slavni renđeri, veliki crtač! Naslovnice su kao i obično bez većih mana, ali ne spadaju u ono najbolje di Villa!
    15.08.2009
    02:47:00 sati
    jasa
  • Ukupna ocjena 62%

5, 5, 8, 8

10.09.2009
    16:05:00 sati
    Brdar
  • Ukupna ocjena 65%

7, 5, 7, 8

17/9/2015  zanimljivo jeste, al realizacija onako vise sam se mucio nego sto treba tokom citanja, dinamit se baca na sve strane sto mrzim i slicno...

(predhodna ocena, 10, 10, 10, 10: Uzbudljivo, vratlomno, napeto... + Mexico na sve to.)
    29.09.2009
    11:55:00 sati
  • selanne

10, 10, 10, 10

Malo toga mogu dodati nakon ovakvih komentara, osim toga da mi je ovo poslije "Čitača tragova" Texova najdraža epizoda. U nekim trenucima nestvarno dobra...
    07.10.2009
    23:28:00 sati
    selanne
  • Zlotvor

10, 9, 10, 10

Slažem se da je uspjeh "Carsonove prošlosti" neponovljiv, ali mora se pohvalit trud uložen za ovaj serijal. Marcello je besprijekoran (za mene je uvijek bio No1), a priča je vrlo dobra jer otkriva detalje iz Texove prošlosti koji su manje poznati.Također, složio bih se s autorom recenzije kada navodi da su neki likovi manje-više suvišni, ali ipak ne kvari sveukupni dojam o ovom (za mene) remek-djelu.

12.02.2010
    00:04:00 sati
    Zlotvor

10, 10, 9, 9

Ovo je jedan od razloga zašto se Texa jednostavno mora čitati; jedna od meni najdražih Texovih priča.

28.07.2010
    19:04:00 sati

8, 8, 8, 8

28.04.2011
    22:24:00 sati
    jojboli

10, 10, 10, 10

Malo me strojnica podsjeća na Divlju hordu.

02.01.2012
    14:24:00 sati
  • Tex Willer

10, 10, 10, 10

26.11.2012
    11:36:00 sati
  • Ukupna ocjena 87%

9, 8, 9, 9

zanimljivo i ambiciozno, ipak razvučeno i pretenciozno,pa boselli je to :)

29.01.2013
    10:25:00 sati
    darkwoodaxe

10, 9, 9, 10

Fenomenalno! Sta je je. A naslovnica Lu 70,kakvi frajeri,cista 10+++.

08.11.2013
    12:09:00 sati

9, 6, 9, 9

Dobar dio priče je razvučen i nejasan- tko koga-što-zašto... A u zadnjem broju je pucnjava ipak malo pretjerana. Marcello može bolje, kao i Villa.

02.04.2014
    20:00:00 sati

9, 9, 9, 10

Odlicna epiozda! Dosta zanimljivih likova, koji Teksa i ekipicu cine sporednim junacima, zbog toga mi se i svidja ova epizoda. Glavni lik ove price je Shane! Vrlo upecatljiv i zanimljiv lik, ciji je zivot prozet tragedijom.

Carasco neverovatno podseca na El Diabla iz Zagora, s tim sto mi je El Diablo jos podmukliji i zlokobniji!

Marcellu malo fali do savrsenstva, ima par nelogicno nacrtanih sekvenci tuce ali to je zanemarljivo.

Villa rastura!

Uglavnom odlicna epizoda i preporucujem je svima, ali je po meni jos bolja Sedmorica Ubica od istog dvojca Bosseli-Marcello.

30.04.2014
    23:37:00 sati

7, 7, 8, 8

Klasicna Boselli akcija-pucacina ( i kao takva dosta predvidljiva i na momente naivna ) koja po mom sudu po nicemu nije spektakularna. No ipak ako zanemarimo te nedostatke ona pruza sasvim pristojnu zabavu. Po meni iznad prosjeka ali nedovoljno za najvecu ocjenu.
    25.09.2014
    15:49:00 sati
    Manetola
  • Ukupna ocjena 61%

6, 4, 8, 7

Slažem se s gornjim komentarem. Priča je u redu ali nije baš nešto originalna. Ponajviše mi smeta što su toliko toga pokupili iz Wild Bunch. Taj film je stvarno težki klasik koji je i ovde eksploitisan u nedogled. Potraga za blagom cara Maximiliana. To smo se nagledali u Vera Cruzu i načitali u Blueberryju.  Bolja mi je i Carsonova prošlost gdje je slična radnja. Na trenutke je priča i malo patetična i dosadna.

03.09.2015
    22:07:00 sati

9, 9, 9, 8

Ne sječam se kad sam pročitao Texa s toliko akcije, leševa, te ranjavanja glavnih likova. Slažem se s recenzijom i komentarima, strip je mrvu slabiji od "Carsonove prošlosti".

15.06.2017
    13:37:00 sati

8, 7, 9, 8

30.12.2017
    12:35:00 sati

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Jedna nezaboravna trodijelna Texova epizoda koja svakako spada u sam vrh Texovih epizoda.. I to skoro po svemu.. Priča je odlična, ideja sa irskom bandom koju s jedne strane vodi domoljublje, a s druge strane želja za pronalaskom blaga cara Maximiliana, pa zatim odnos Shanea i Dannyja Morana koji se tek na kraju priče raspliće.. Pa crnac Karim koji praktički nema veze sa samim Ircima, ali se svejedno bori na njihovoj strani, te na kraju skoro i pogiba.. Ima tu još puno odličnih elemenata i dok se sve to stavi na hrpu, dobije se ova fenomenalna epizoda..

Crtež je posebna kategorija.. Kad sam bio mlađi i kad sam čitao Marcella u Zagoru, bio mi je katastrofa.. Ali samo zato jer tada nisam znao cijeniti rad ovakvog majstora.. Danas to vidim.. Marcello spada u sam vrh Bonellijevih crtača i da bi se to razumjelo, dovoljno je samo zaviriti u ovu epizodu.. Naslovnice su sve jednostavne, bez nekih posebnih elemenata, a opet jako lijepe..

02.06.2018
    12:28:00 sati

9, 9, 5, 10