Springfield kalibar 58

TX LU 73/74 | 224 str.

Pukovnik u Fort Stocktonu, Patterman, moli Texa i Kita da zaustave iznenadne napade Komanča na okolne rančeve. Komanče vodi Mali Vuk, a svi su opremljeni puškama koje su se davno proizvodile i koje su navodno potonule u Rio Grande za vrijeme građanskog rata u Americi. Dvojicu rendžera trag vodi prema Odessi, gdje moraju privesti pravdi dva krijumčara oružjem koji Komanče opskrbljuju puškama…

• Springfield kalibar 58
    TX LU 73
  • Rendžer u opasnosti
    TX LU 74

• Springfield calibro 58
    TX SR 441
  • Un ranger in pericolo
    TX SR 442

• Prvi rad Victora de la Fuentea na redovnom Texu.

Kad pročitate kratki sadržaj, vjerojatno ćete pomisliti da je ovo jedna od milijun epizoda u kojima se Tex i Kit moraju suočiti s beskrupuloznim trgovcima koji se bogate prodajući oružje usijanim indijanskim glavama. Nećete biti u krivu, jer se ovdje uistinu radi o takvom slučaju, ali ocjene su relativno dobre zato što ipak ima i nekih zanimljivih i originalnih detalja.

Sama priča počinje tako što Komanči Maloga Vuka izvlače iz zatvora pokvarenoga trgovca oružjem, Willa Kinkaida, a onda vojska vrući krumpir prebacuje našim prijateljima u ruke. Kao što sam već rekao, milijun puta prožvakana tema, ali priča sama po sebi nije loša, pa sam joj zato dao solidnu sedmicu (ta sedmica mi je nekako najpogodnija ocjena za nešto što bih nazvao srednjom vrijednošću, nešto što nije toliko loše za ocjene ispod petice, ali nije ni zaslužilo veće ocjene, koje dobiju one priče koje vam se urežu u pamćenje, pa sam je dodijelio i scenariju i crtežu). Scenarij je ono što me, priznajem, najviše fasciniralo u ovoj epizodi. Ne znam kako je u 224 stranice Nizzi je uspio nabaciti toliko gluposti, ali mu je uspjelo ostaviti i mjesta i za neke sjajne ideje koje su podigle ocjenu. Počet ćemo od loših stvari: ideja o isceniranom bijegu i pucnjavi s ćorcima je već viđena u epizodi s braćom Kimball, ali barem je Nizzi kopirao samog sebe. Druga čudna stvar je bila dok su drugovi proganjali Kinkaida, pa bezglavo uletjeli u klanac, iako su u većini epizoda u takvim slučajevima oprezni.

Scene u kojima naši junaci izbjegavaju metke kao da ovi idu puževom brzinom su ionako stalne u serijalu, ali ne mogu preći preko činjenice da pet ljudi puca po njima, a oni imaju vremena ustati nakon što su pali s konja te otrčati do zaklona bez da ih metak i okrzne. Ono što se dogodilo pred vratima Kinkaidove sobe, kada Tex stojeći ispred vrata izbjegava dva metka koja je čovjek ispucao s druge strane, mi je objašnjivo jedino činjenicom da naš rendžer vidi kroz zidove, pa je znao da će ovaj pucati. Ono što je Nizzija izvuklo su zanimljive novotarije i neobične sitnice. Dosad se u epizodama s Indijancima i oružjem uvijek radilo o krijumčarenom oružju, dok se ovdje radi o paketima pušaka koje su netragom nestale za vrijeme rata, što unosi novu dozu misterije u priču. Osim toga, ideja da poprilično veliku rolu u priči dobije žena nije toliko česta, i to je veliki plus scenariju, jer moramo gledati kako će Tex riješiti problem i saznati određene pojedinosti kad ne smije mlatiti „žrtvu“, nego mora smisliti rafiniraniji način. Još jedan od pluseva je Texov obračun s pumom, iako ne traje dugo. Ne znam kakvo je mišljenje ostalih, ali meni su takve male originalne scene baš sjajne. Što se tiče vizualnog dijela priče, i on je na razini priče i scenarija – zlatna sredina. De la Fuenteov crtež mi i nije baš legao, nekakav je premekan, previše me podsjeća me na Blasca koji mi nije na vrhu liste najdražih crtača, ali objektivno nema nikakvih velikih grešaka. Jedina velika zamjerka su ljudi: na većini vinjeta mu svi likovi izgledaju kao djeca, jer ih je crtao premale. Pokušajte zamisliti vojsku sastavljenu od djece ili dva 14-godišnjaka u odjeći Texa i Kita, pa će vam biti jasno o čemu govorim. Sad ide onaj dio koji svi recenzenti napišu na kraju ako se radi o epizodi čije je naslovnice crtao Villa i koji je kod svakoga isti, ali je uistinu tako – na njega ne treba trošiti riječi, ovo što radi je za 20, a ne za 10. Možda je druga naslovnica trebala biti malo manje zelena, s manje drveća, ali to ne umanjuje ocjenu.

Sve u svemu, iako je epizoda velika brojem stranica, sigurno nije jedna od onih koja će svima ostati u sjećanju, ali nije poput nekih za koje ćete trebati dobro napregnuti vijuge da se sjetite jeste li ih uopće čitali. Kao što sve ocjene, osim ove za naslovnice, govore – zlatna sredina!

Tex i Kit by de la Fuente

TX LU 70/72 Nepobjedivi

TX LU 75/77 Povratak Crnog Tigra

6, 8, 6, 10

Jest da je priča več viđena, ali iz nekog razloga mi je ova priča posebno draga i posebno mi se urezala u pamćenje. Scenarij mi se unatoč nekim Nizzijevim ponavljanjima svejedno sviđa

08.10.2010
    12:32:00 sati
  • Kojot

8, 8, 8, 8

08.10.2010
    12:49:00 sati
    Kojot

5, 6, 7, 6

10.10.2010
    14:38:00 sati
  • Zagor12

4, 5, 5, 10

Crtež je odbojan, priča bezvezna a scenarij dosadan. Jedino su naslovnice dobre, ništa drugo ne valja.

26.01.2011
    14:27:00 sati
    Zagor12
  • Ukupna ocjena 72%

7, 7, 7, 9

28.04.2011
    22:25:00 sati
    jojboli

6, 4, 7, 10

Još jedna copy/paste priča iz radionice majstora Nizzija. Zapravo je nevjerojatno kako o još uvik radi u Bonelliju i servira jedno te isto nekoliko godina. Baš kao na pokretnoj traci: Texu i Carsonu uvale vrući krumpir, oni pođu u potragu, izbjegnu nekoliko glupih zasjeda, isprebijaju 2 čovika kako bi izvukli informacije i to je to. Nigdje nikakvih obrata, dobrih likova, dobrih dvoboja ili što ti ja znam... I onda još kad uzmemo u obzir nebuloze kojima ova epizoda obiluje dobijemo jednu prosječno lošu epizodu. Prvo što je glupo je onaj indijanac kojeg namjerno puste. Pa taj njihov plan je čak i on morao prozreti ma koliko god bio glup jer otkad to bijeli lopovi i ubojice nakon 10 ubijenih vojnika poštede indijanca?? Scenarij je toliko predvidljiv da i sami Tex i Carson znaju što će se dogoditi haha. Uliću u kanjon, a znaju da je tamo zasjeda. Mislim ,WTF? Čak je i kraj ovaj put bezvezniji no inače. U cijeloj epizodi je dobro što je Carson dobio malo akcije na kraju i onaj fight s pumom. Loš Nizzi, ali ovo je opet 1000% bolje od onih sranja preko broja 500 koje izdaje VČ jer tamo čak ni nema akcije i puškaranja. Ovo je barem donekle zabavno. De la Fuente možda nije baš ugodan za gledanje ali korektno odradi svoj posao. Likovi mu baš imaju dobar izražaj (osim Carsona), pejzaži su mu slaba strana jer se u onim zasjedama po brdima ništa ne razumi. Tex mu neki put liči na onog Montijevog. Druga naslovnica je prava umjetnost. Nakon ovolikih pljuvanja moje ocjene će se nekima učiniti prevelikima, ali eto danas sam nešto velikodušan.

26.05.2011
    14:04:00 sati

6, 6, 8, 9

Da nije bilo pume i zadnjeg dvoboja ocjene bi bile manje.

04.08.2012
    21:28:00 sati
  • Maki_Mostar

7, 8, 8, 8

Meni je De la Fuenteov crtež "legao", dobro je i da se Tex vara kad je u pitanju onaj otpadnik Kinkaid te da su ključne poteze povukli "drugi": prvo, šerif koji je u noćnom obilasku vidio Kinkaida kako iskače iz sobe one dame i, na kraju, cijeli odred vojnika. Dakle, nisu bili perfektni kao inače. Jedino zamjerka na tematiku (ne izgled) naslovnica: na prvoj, naslovnica nije u skladu sa radnjom jer je onaj Komanč pravio sačekušu Carsonu a na drugoj na naslovnici jedan beznačajan događaj. Taman kao da će se radnja u drugom dijelu preseliti u džunglu.

09.04.2013
    22:12:00 sati
    Maki_Mostar
  • Rahazlam

9, 9, 9, 8

E ovo ja zovem pricom svaka cast Nizzi zabavno zanimljivo ma sve super!!!

16.08.2013
    16:53:00 sati
    Rahazlam

7, 8, 6, 8

Ok epizoda,crtez mi nije ostavio wow dojam.

01.12.2013
    14:54:00 sati

7, 5, 8, 7

Solidna epizoda koja se po ničem ne izdvaja u moru sličnih. Za pročitati ok.

02.04.2014
    19:57:00 sati
  • Dudley Smith

4, 5, 6, 10

Teški prosjek od priče, ovih nekoliko detalja koje je istakao recenzent ipak nisu dovoljni za dobre ocjene. De la Fuente mi se ne sviđa, dok su Villine naslovnice remek-djelo.
    11.08.2014
    18:28:00 sati
    Dudley Smith

8, 7, 8, 9

Nizziju bi se moralo zakonom zabraniti da Texa u svakoj epizodi uvodi u zasjede!!!

Sam kraj mi je zbrzan i veoma loš, očito je sve moralo stati u 2 epizode. Prvi dio stripa mi je bio puno bolji, ali eto, kako je več rečeno u recenziji i komentarima - doblili smo neki prosjek od stripa.

15.06.2017
    23:45:00 sati

8, 7, 8, 9