• Gli uomini che uccisero Lincoln
    TX SR 449
  • Missione speciale
    TX SR 450

• Debi Josea Ortiza u Texovoj mesecnoj ediciji
  • Drugo pojavljivanje predsednika Granta u serijalu (nakon SD 24/26, IT 393/395)
  • "Specijalna misija" je izazvala lavinu reakcija u italijanskoj javnosti, te su je i uticajni listovi poput "Republice" uzeli "na zub". Naime, na strani 93 Ludensovog izdanja kocijas ukazuje Texu na Kapitol, sediste americkog Kongresa. U originalnom broju 450 Kapitol je greskom predstavljen kao Bela Kuca, sto je dovelo do brojnih kritika na racun neazurne redakcije i samog Nizzija.

"Ovako briljantan plan nije vidjen otkad se Lincoln jednog dana probudio i rekao da namerava da provede vece u Ford Theateru"

Cini se da je ironicni osvrt legendarnog Black Addera (Rowan Atkinson) na najbolji nacin pogodio tragiku sesnaestog predsednika USA Abrahama Lincolna. Vizionar, reformator i konacno pobednik u gradjanskom ratu, proziveo je svoje poslednje trenutke 14 aprila 1865, u udobnom sedistu loze br. 7 vasingtonskog pozorista Ford, posmatrajuci predstavu "Nas americki rodjak". Pet dana po predaji generala Roberta E. Leeja kod Appomattoxa i okoncanju neprijateljstava izmedju Severa i Juga, glumac John Wilkes Booth je ostvario svoj naum i usmrtio "Honesta Abea", uzvikujuci pritom reci koje i danas odjekuju : "Sic semper tyrannis". Ovako prolaze tirani. Kako to obicno biva, tokom godina su su se suceljavale razlicite verzije o Boothovim motivima. Ludak zeljan slave? Osvetnik Juga? Simpatizer Demokratske stranke koji nije mogao da prezali Lincolnovu pobedu na izborima 1860 i njegov potonji politicki kurs? Clan zaverenickog kruga koji je imao zadatak da ukloni predsednika jer nije nameravao da eksploatise debakl pobedjenih juznih drzava?

Claudio Nizzi se u razvoju price opredelio za poslednju varijantu i kreirao verziju atentata baziranu na sprezi mocnika ciji su ciljevi mogli da budu osujeceni Lincolnovom taktikom nacionalnog pomirenja. Pocetak je smesten u prasnjavi Denver da bi se, kako se dogadjaji budu intenzivirali, tockovi sve vise priblizavali prestonici, do raspleta koji se ni manje ni vise odvija bas u famoznoj Beloj Kuci. Tex i Carson su po obicaju igrom slucaja uvuceni u klupko zavera i intriga, Nizzi je u tu svrhu upotrebio jedan od svojih klasicnih narativnih elemenata, coveka na samrti koji ce poslednje trzaje iskoristiti da svoju tajnu podeli sa Texom. Vidjeno i korisceno vec mnogo puta, lica i mesta se menjaju, metod ostaje isti. Sa stanovista dinamike, radnja je prilicno spora, jedini oruzani okrsaj se desava neposredno pred kraj, mnogo prostora je posveceno dijalogu izmedju likova, povremeno protkanim flashbackovima o tome sta se zaista desavalo te aprilske veceri. Karakterizacija likova je uslovljena "2x2" podelom iliti Tex i Carson protiv dva agenta suparnicke strane koji na razne nacine pokusavaju da smrse konce protagonistima. Nominalno glavni negativci, konspiratori iz tame, se ovlas pojavljuju oslikani kroz bezlicnog senatora za ciju sudbinu citaoci nisu preterano zainteresovani, tako da je zavrsnica u znatnoj meri razvodnjena i bez veleobrta ili bilo kakvog pathosa. Kritikovan zbog nacina na koji Carson sve vise biva potisnut u korist svog vernog sadruga, Nizzi mu dodeljuje unekoliko vecu ulogu, zacinjenu velikim lukavstvom i herojstvom pred kraj prvog dela (strane 100-104).

Ako scenario predstavlja tradicionalnu mesavinu Nizzijevih sastojaka, crtez je sasvim druga storija. Cuveni Jose Ortiz, poznat kao autor Tarzana, Hombrea, Morgana, Burtona&Cyba itd , debituje u okviru regularne mesecne edicije (prethodno je objavio Gigant broj 6 i Maxi 2). Njegov proslavljeni "sporco"(prljavi) stil se odlicno uklapa u atmosferu misterije, pritom uspesno komponujuci preciznost u docaravanju enterijera (voz, koliba, Bela Kuca) preko vernog oslikavanja prerija i pustara Kolorada do sirokih urbanih prostora u Washingtonu. Mada ipak ostaje utisak da bi bio daleko bolje upotrebljen za pricu koja u sebi nosi znatno vise akcije i zivosti, jedna razmena vatre i kasnija jurnjava kocijom po gradskim ulicama nisu dovoljne...

SA TX 77/78 Oluja na Stjenovitim brdima

TX LU 83/84 Opijum

• I like girlz

7, 6, 8, 7

bez obzira što je ova priča izazvala dosta negativnih komentara, meni nije toliko loša. ono što je meni najviše zasmetalo je kako je tok radnje u nekim momentima ubrzan, kao da je nizzi natjeran da što prije završi scenarij. možda bi to sve bolje izgledalo da se proteglo na još jednu epizodu. ovako je ostalo dosta nedorečenosti. ortiz mi je ok, mada meni nije među elitom tex staffa, gdje neprikosnoveno stoluju villa, ticci, civitelli, fusco... prva naslovnica mi je tako, tako, dok mi je druga sasvim solidna.
    27.11.2007
    14:06:00 sati
    I like girlz

7, 7, 9, 9

Ovo je ipak zlatno doba Texa Willera,pa zato ne zaslužuje loše ocjene....
    27.11.2007
    14:55:00 sati
  • Inferno

5, 5, 7, 9

Nisam zadovoljan! Nizzi se upustio u prilično riskantne vode - reviziranje povijesnih činjenica. Već me na startu mučilo kako će voditi radnju ukoliko znamo da Lincolnovo ubojstvo nikad nije bilo u potpunosti rasvijetljeno. Ovaj njegov pokušaj je samo davanje neke vlastite, nedovoljno složene interpretacije urote u vezi Lincolnovog ubojstva. Nizzi se upustio u nešto proturječno i nekompatibilno s barem djelićem realnosti što se na kraju vidi kada predsjednik odbije objaviti vijesti javnosti (dokaz da Nizzi valja trice i da sam priznaje da mu početna ideja i čitav scenarij ne štimaju 2%), a Tex kaže: "Nema veze što smo za k...c prešli nekoliko tisuća kilometara, što na konju, a što na vlaku kojeg, da stvar bude gora, naš Carson ne podnosi!!! Takvu završnicu ne pamtim u Texu! Samo odvijanje radnje je klasično (početak isti kao u Tex SD "Svijedok"; imamo još bezbroj Nizzijevih klišeja, scenarističkih rupa i slučajnosti koje su s ovom epizodom dosegli vrhunac vrhunaca. Tko ga ne zna, rekao bi da tako inovativan scenarist mora 4 noge da ima. Sama urota nije ni "U" od urote. Ako je ona skupina bedaka izvršila atentat na Lincolna, onda sam ja slon!? Nizzijev glavni pokretač radnje je fiktivna činjenica da je Booth na samrti olakšao dušu... - jbga, nevalja! E, Nizzi, Nizzi, ovog puta si nadmašio i samog sebe. Ortiz tek na početku rada za SBE, pa razumijem greške, ali kako su mu mogli dati ovakvu epizodu u kojoj gotovo da i nema akcije. Crtež je ovog puta prilično slabašan; ljudi i njihove face nikad nisu bile ogavnije, ali se Ortiz popravio pri kraju kad je trebalo naslikati veće i udaljene kadrove glavnog grada. U maxiju i u MV-u je puno bolji. Naslovnice dobre, premda ne preferirem pasivne kadrove.
    27.11.2007
    23:31:00 sati
    Inferno

6, 5, 6, 10

Od zadnjih desetak epizoda jedino mi se svidjela Oluja na Stjenovitim planinama. Jednostavno, ovaj Teks nema pravu atmosferu koja bi privukla na čitanje. Istorijska tema bi trebalo u principu da bude zanimljiva ali ovdje se nikako nije uklopila. Bolja je priča od SD 24-26 Svjedok ali opet to nije ono pravo. Još kad pri tome ne volim Ortizov crtež, onda ni ocjene ne mogu da budu visoke. Naslovnice odskaču od ove epizode.
    28.11.2007
    09:38:00 sati
  • Ukupna ocjena 87%

9, 9, 8, 9

Nije među najboljim novim TEX-ovima ali je ipak dobar.
    28.11.2007
    16:06:00 sati
    miroslav001

7, 7, 7, 7

ove moje ocjene možda lošije izgledaju nego kompletan dojam priče koji je vrlo dobar. riječ je o zanimljivom komadu s kojim nisam zadovoljan utoliko koliko mislim da su neke stvari mogle biti bolje napravljene u scenariju. inače, standard, ništa posebno upečatljivo ili pronicljivo. kad su se već dotakli ubojstva Linkolna i urote, moglo se malo više mašte iskoristit i napravit epizoda koja bi ostala u posebnom pamćenju. no ništa od toga... kod čitanja padala mi je na pamet usporedba sa epizodom texa "Spletka u santa feu/Atentat" no ta epizoda mi je barem klasu bila bolja od ove s Lincolnom. (skoro) svi luduju za ortizom ali meni njegov crtež ne paše Teksovim avanturama. oduševio sam se kada sam pročitao prvi broj Magičnog vjetra koji je on crtao, ali ovo s teksom jednostavno nije to. Naslovnice statične, poklonjena sedmica
    30.11.2007
    16:15:00 sati

8, 6, 9, 7

Premisa odlična ali razrada slabašna. Očekivao sam da će Nizzi uprskati na kraju, ali moram reći da ipak nije totalni podbačaj. Zaplet je intrigantan i radnja ide dobro(dajem plus za mučenje Texa sa užarenim nožem-aj neka je i on jednom dobio onako kako dolikuje;-))).Kraj je pomalo zbrzan jer teško mi je povjerovati da dvojica rendžera,ma kako oni sposobni bili, mogu tek tako uletit kod predsjednika.Epizoda bi mogla i trebala biti malo duža ali stičem dojam da Nizzi osim početne ideje nije baš imao neku jasnu viziju kako bi epizoda trebala izgledati pa ju je skratio po brzom postupku.Ortiz je kralj, mada nije tako dobar kao u dosad izašlim Maxijima(možda jer mu više pašu epizode u preriji a ne one  gradske),ali još uvijek je to na visokom nivou a posebno je interesantan onaj kadar veličine cijele stranice koji prikazuje gužvu na ulicama Washingtona.Naslovnice dosta statične, a prva manje-više nema veze sa ovom epizodom. Po meni, vrijedi pročitati!
    02.12.2007
    18:53:00 sati
  • Vorador

5, 4, 10, 10

Izbjegavati! Dosada zagarantirana. Šteta vrhunskog crteža. Ortiz je pravo osvježenje.
    03.12.2007
    15:18:00 sati
    Vorador
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

..zanimljiva tema koja se mogla i bolje odraditi..
    03.12.2007
    20:40:00 sati
    Neustrašivi Chico
  • zacko

9, 9, 10, 10

Jako dobra priča i baš mi se sviđa ideja zavjere i tajnih služba.Uz Ortizov crtež crtež ukupno odlično.
    08.01.2008
    22:29:00 sati
    zacko
  • MaTex

7, 6, 8, 9

Tipičan Nizzi,početak odličan,potom lagano kašljucanje,i na kraju gubi dah.Ostaje utjeha da su,nakon silne trke i kilometraže,Tex i Carson popili kavu kod predsjednika.Ortiz mi je drag,Villa još i više.
    19.03.2008
    00:40:00 sati
    MaTex

9, 9, 9, 9

Jako zanimljiva opcija zašto bi netko ubio Lincolna. Veliki plus je i puno veca Carsonova uloga u citavoj prici. Ortizov crtež jako dobar, kao i druga naslovnica, ali pcrva sigurno ne zaslužuje desetku.
    17.06.2008
    22:02:00 sati
    76
  • Ukupna ocjena 78%

8, 6, 9, 9

Loše razrađena dobra ideja koja je imala veliki potencijal (mislim da je ovo moglo biti na više stranica). Kraj zbrzan i bezvezan. Jedan od lošijih teksova izdanih u RH. Crtež i naslovnice sjajni.
    18.08.2008
    08:24:00 sati
    mars1

6, 7, 8, 10

Nizzijev Tex sa svojim već klasičnim elementima, no sa pravom povijesnom pozadinom o zavjerama oko ubojstva (ne)omiljenog Abea. Radnja započinje sporo da bi prema kraju sve više ubrzavala kako je vremenska stiska sve veća. Odličan crtež, da se malo odmoriš od Fusca ili Civitellija... Pitka epizoda.
    21.08.2008
    12:18:00 sati
  • cibalia

1, 1, 10, 10

Sranje. Neka politička sapunica. Nizzi vrijeđa IQ čitatelja glupim prikazom tajne službe. Ti genijalci su toliko glupi da je to strašno. Da je ovaj strip izašao u Americi, a da sam ja senator, ja bi predložio da ga zabrane jer vrijeđa IQ agentima tajne službe. Strašno!! Ortiz je genije, a Villa je još genijalniji!
    15.11.2008
    08:32:00 sati
    cibalia

8, 7, 8, 9

Još jedna verzija u nizu njih o tome tko je zapravo naručitelj Lincolnova ubojstva, jer svi znaju tko je bio atentator, koji je u svemu tome bio samo sitna riba. Epizoda je prilično zanimljiva, zgodno mi je vidjeti kako se dva teksaška kauboja snalaze u ''gospodskom'' Washingtonu, gdje se šeću samo dame i kočopere fićfirići.
    23.02.2009
    23:56:00 sati

7, 7, 10, 10

Ma ajde, jedna solidna pričica. Ovo je više neki politički triler (s puno natezanja i s nedostatkom akcije) nego neka akcijska  western epizoda i to baš i nije Texovo područje. Ipak, Nizzi se za promjenu, odmaknuo malo od onih njegovih standardnih postavki i napisao nešto novo i to mu je plus. Još jedan plus je to što je nakon 100 godina dao Carsonu značajniju ulogu, tako da je on davanjem krivih podataka i fenomenalnim oslobađanjme od konopaca 90% zaslužan za krajnji uspjeh. Još je jaka scena kad bez pardona opali nogom u guzicu onog fićfirića i ovaj odleti na glavu iz kočije. Malo okrutno zar ne? :DD Ortiz je maher, dokazao je da se dobro snalazi u gradu isto onako kao i u prostranstvima prerije. Villa je imao i boljih naslovnica, ali meni su i ove savršene.
    04.03.2009
    13:17:00 sati
  • bacho

8, 9, 10, 7

Jučer sam u dahu pročitao ova dva stripa. Po tko zna koji put moram napomenuti da mi je Ortiz genijalac. Nevjerojatno uživam gledajući njegov crtež. Priča jest malo netipična, ali nipošto nije dosadna. Scenarij je vrlo dobro određen. Jedino mi naslovnice nisu nešto. Sve u svemu više nego solidno.
    08.05.2009
    20:30:00 sati
    bacho
  • soulfly tribe

6, 8, 10, 10

priča mi nije baš nešto al je crtež odličan.druga naslovnica isto prejebena
    20.05.2009
    16:48:00 sati
    soulfly tribe
  • globinjo

7, 8, 10, 10

nenadjebivi ortiz i predobra druga naslovnica!malo veća ocjena zbog gradskog ugođaja...
    22.07.2009
    10:48:00 sati
    globinjo
  • jasa

7, 7, 9, 8

Prilično kvalitetna i zabavna epizoda, dobro baratanje radnjom, bez odugovlačenja, zanimljivi likovi i historijska tema koja obećava uzbudljivost. Ono što mi se nije svidjelo je to da Nizzi nije uspio prikazati važnost dokumenta koji je trebao biti dostavljen predsjedniku tako da dobivamo dojam da se radi o nekoj običnoj epizodi, a u pitanju je vrhovna politika jedne moćne zemlje. Crtež  je magičan, odličan debi španskog majstora, ima odličan i originalan stil koji u potpunosti odgovara Texovoj prirodi. Naslovne su genijalne, posebno prva.
    22.08.2009
    00:29:00 sati
    jasa
  • Ukupna ocjena 81%

8, 8, 8, 9

10.09.2009
    16:08:00 sati
    Brdar
  • Ukupna ocjena 45%

2, 3, 7, 9

Jedno... te isto.. jedno.. te isto... jedno... te isto....
    10.09.2009
    18:49:00 sati

9, 8, 9, 10

Zanimljiva ideja i odradjena na dobar nacin (na srecu). Ortiz i Villa odlicni.
    20.09.2009
    16:02:00 sati

7, 8, 10, 9

Sasvim solidna priča sa zanimljivim tokom radnje za sve one koji su željni malo povijesnih zanimljivosti u stripovima.ovaj broj iznad ostalih sličnih diže naprosto fantastičan Ortizov ctrež, koji mi polako prerasta u najdražeg crtača.
    27.10.2009
    11:54:00 sati
    alba

9, 9, 7, 9

Odlična priča,  najbolji su mi bili dijelovi  kako Tex i carson nasamaruju svoje  pratioce.

19.07.2010
    16:31:00 sati
  • legaz

9, 9, 9, 8

Meni je ova priča sasvim lepo legla.

02.02.2011
    19:23:00 sati
    legaz

6, 8, 8, 8

28.04.2011
    22:27:00 sati
    jojboli

9, 9, 9, 9

Odlično razrađena teorija zavjere.

08.12.2011
    15:39:00 sati

10, 10, 10, 10

Jedan od najboljih teksova novijeg doba

Nicci je napravio sjajnu teoriju zavere i Ortiz ga je odlicno ispratio

O Villinim naslovnicama ne treba ni govoreti ali pogledajte kakva je boja neba prve naslovnice prvo svetlo plava pa tirkizna odlicno odradjena naslovnica

02.05.2012
    13:32:00 sati
  • Maki_Mostar

10, 10, 9, 10

Uf, zaslužila je ova epizoda bolje ocjene. Ne volim Ortiza previše, ali je njegov crtež osobno meni za ovu epizodu baš najbolji (znači, vrhunski debi, ono poslije mi nije toliko drago). Znači, jedna od najboljih epizoda u zadnje vrijeme (tj. otkad izdaje Ludens).

01.03.2013
    13:00:00 sati
    Maki_Mostar

8, 6, 7, 9

Sasvim ok prica. Jer, kao i sa Kennedijem,iz malo blize proslosti, od ubojstvo A.Lincoln'a imamo samo "sluzbeno" izvjesce.  Sto se stripa tice,scenario je malo preubrzan, a najgore od svega bijase onaj okrsaj izmedju Tex'a & Co. sa agentima. Masa ljudi,metaka ispucanih koliko god hoces,samo jedna djevojka je lakse ranjena. A preciznost Tex'a i Carsona je ucinila svoje. Onda ona jurnjava sa kocijama do Bijele Kuce,a sta ja znam. Crtez mi se nije bas svidio. Pogotovo u akcijskim djelovanjima,kako se oruzje drzi itd. Naslovnice su ok,pogotovo Lu 82.

12.12.2013
    14:34:00 sati
  • aved

7, 7, 9, 9

Dvije sveske za jednu ovakvu zanimljivu temu je jednostavno premalo, barem u ovoj formi u kojoj je prikazana ova prica- Ispocetka sporo, a na kraju dosta zbrzano.

Daleko vise bi ova prica bila zapamcena da je posveceno vise paznje, a s obzirom da se radi o urotama i zavjerama oko ubistva amercikog predsjednika mislim da je tako trebalo biti i uradjeno.

Falio je jedan broj gdje bi Willer i Carson bili smjesteni u gradski ambijent i primjenjivali svoj sistem istrage i samim tim doprinijela vecu atmosferu sa urotama, i ova prica bi imala daleko bolje ocjene.

Zalosno je sto je Tajna sluzba, a isto senator i ostali koji su bili umijesani u uroti, prikazani dosta nesposobni, kao da se radi o nekim obicnim rancerima. Trebalo je dodati vecu ozbiljnost i zlonamjenost s obzirom da se radi o necem ozbiljnom.

27.01.2014
    22:03:00 sati
    aved

8, 4, 10, 10

Sve je odlično u prvoj polovici priče, osim neizostavnog detalja da se 'dvojac' uvijek nađe na pravom mjestu. Onda je priča vrlo dobra, a zadnja četvrtina bljak, a kraja niti nema! Crtež Ortiza odličan kao i uvijek, a isto vrijedi i za naslovnice.

02.04.2014
    19:53:00 sati

8, 7, 9, 9

28.11.2014
    19:54:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

8, 3, 9, 8

Sama ideja za priču mi je vrlo dobra ali realizacija slaba. Najviše mi smetaju agenti tajne službe koji su predstavljeni kao totalni idioti. Ma nema šanse, da bi stvarno pravili takve greške. Ortizov crtež mi je sjajan. Svejedno još jedna dobra Texova priča. Ima mana ali nudi dobru western zabavu.

06.09.2015
    11:26:00 sati

5, 3, 5, 9

Ne znam što mi to u ovom stripu nikako nije sjelo, trebalo mi je sto godina da ga pročitam, i osim u par detalja, bio mi je iznimno dosadan. Nervira me i to što je lik u vlaku pokazivao kondukteru sliku, umjesto da se prošeta po vlaku i sam vidi da li su Tex i Kit u njemu.

06.08.2017
    13:33:00 sati

8, 7, 9, 9

30.12.2017
    12:23:00 sati

6, 6, 9, 8

Nedostaje začina. Kao kad imate vizualno lijepo jelo, ali okus i nije baš pravi.

20.07.2019
    11:40:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

8, 7, 8, 10

17.10.2019
    11:41:00 sati
    savas

8, 6, 9, 8

Nakon klasične vestern priče na granicama Meksika i SAD-a, dobijamo još jedan preokret u setingu, pa ovog puta Teks i Karson se nađu u sred velike zavere koja doseže sve do predsednika SAD-a. Sve počinje tako što se Teks i Kit nađu na prvom mesto u pravo vreme (ili pogrešnom, zavisi sa čije tačke gledišta posmatrate), i tako započinje priča koja će ih odvesti sve do Vašingtona i otkriti mnoge tajne vezane za korumpiranost vlasti koje sežu sve do smrti Abrahama Linkolna. Nici je tu uključio neke istorijske činjenice ali je dodao dosta svog, i tako nadogradio priču kako bi se uklopila u Teksov svet. Otkrivena je zavera u najvišim redovima vlade, i Teksov i Kitov zadatak postaje da je razotkriju i donesu neke dokumente do trenutnog predsednika u Vašingtonu. Sve vreme su im za petama dve šeptrlje iz specijalne službe čiji je zadatak da isti dokument pronađu i spreče da ga bilo ko vidi.
    I sama priča počinje jako interesantno i moram priznati da je prva sveska dosta jača od druge. Sve mi je tu leglo fino, od početka u vozu i atmosfere kada je ubijen advokat pa do odlaska u gradić i pokušaji nadmudrivanja agenata i rendžera. Vozovi su opet veliki deo ove priče, jer ih posećujemo više puta, a sama atmosfera koju je Ortiz dočarao je besprekorna. Ipak, sam kraj epizode je ono što ume da sroza utisak. Teks i Kit koji se sa kočijom probijaju do Bele kuće i samog predsednika? Kao da Nici nije znao kako da završi priču i onda ubacio bilo kakav završetak, tj. najjednostavniji koji je iskreno i najmanje smislen. Tih poslednjih, bogami 40 strana, su pravi primer lenjog pisanja i stvarno mi je žao što se Nici nije potrudio da bolje završi priču koja to svakako zaslužuje.
    Orriz je sjajan kao i uvek, genijalan crtač sa savršenom atmosferom. Nije mi u rangu njegovih radova na MV (recimo epizode #1 i #3) ali je veoma blizu toga. Posebno što je jedan od agenata koji prate Teksa i Kita nacrtan kao kopija Martija Misterije. [:D]Da ne dubim, nema se šta puno reći, u pitanju je dobra epizoda koja pati od slabijeg završetka. Prva sveska je odličan primer sjajnog uvoda, gde se polako postavljaju sve karte na sto tako da zaintrigiraju čitaoca, a druga je primer lenjog pisanja kada ne znate baš šta da uradite sa onim što se postavili. Daleko je to od katastrofalnog, ali moglo je biti inspirativnije napisano.

07.09.2020
    16:29:00 sati
    koze123