Rio Hondo

TX MX 6 | 350 str.

Kit Willer, Tiger Jack, Carson i Tex dolaze na ranč Texovog prijatelja Mac Coyja koji je poslovno odsutan radi isporuke stoke indijancima. Međutim kauboji su napadnuti, Mac Coy ranjen, a stoka je ukradena. Prvo je sve pripisano nekoj bandi kradljivaca stoke ali polako na vidjelo izlaze mutni poslovi i loše namjere lokalnih moćnika koji se nazivaju ˝Udruženje˝...

• Rio Hondo
    TX MX 6

• Rio Hondo
    TX MAXI 6

• Nema posebnih napomena

Mnogi će se složiti da je upravo ova edicija maxi Texova u ovom trenutku jedna od najomiljenijih i najiščekivanijih edicija svih Bonelli junaka na našim kioscima. Danas kada godišnje prodefiliraju tek dvije ili tri cijele epizode Texa kroz regularnu seriju ove se kompletne maxi priče sa velikim brojem stranica posebno cijene i vole među čitateljima.

Claudio Nizzi je na ˝Rio Hondu˝ debitirao kao scenarist maxija. Za početak se odlučio napisati čistu vestern priču o moćnim zemljoposjednicima, rančerima, kaubojima i revolverašima. Sa puno vatrenih okršaja, krađe stoke i mrtvih ljudi. Čitanje stripa se je na momente miješalo s osjećajem gledanja nekog starog vesterna sa John Wayneom i Gary Cooperom. Radnja priče je prilično ravna sa tek malim usponima i padovima po pitanju napetosti, ali nije bila dosadna. Klasični vestern bez neke velike originalnosti pa sad nekome dobro, nekome loše. Meni dobro. Vidi se tipični Nizzijev pečat, znači puno detektivskih elemenata, puno razgovora na što se priča uglavnom i oslanja.

Likova ima mnogo i dobro su karakterizirani. Mac Coy je rančer i stari Texov prijatelj. Među prvima se doselio u dolinu Rio Honda gdje se godinama morao obračunavati sa divljim indijancima. Sada kada su ta vremena završila opet nema mira jer su ga počeli gnjaviti beskurpulozni moćnici koji čitavu dolinu žele ujediniti u jedno veliko zemljište pod njihovim nadzorom. Mnogi su već pokleknuli i prodali zemlju ˝Udruženju˝ ali ponosni Mac Coy je među rijetkima koji na to ni ne pomišljaju. Na ranču živi s Annie, svojom mladom kćeri. Na čelu spomenutog ˝Udruženja˝ je bankar Charlie Bascomb koji je vrlo ljepo isprofiliran od strane Nizzija. Osim da na silu dobiva zemljišta u dolini Rio Honda njegov cilj je i da postane novi opskrbljivač stoke za indijance na štetu Mac Coya. Dio kompletnog tog plana je i krađa stoke te ubojstvo Maca Coya. Stvari za Bascomba ne teku kako on to zamišlja, a u prilog mu sigurno ne ide ni dolazak Texa i kompanije u grad. Koliko je sličnih Bascombu propalo zbog Texa malo tko može izbrojati. Loša stvar za njega je i nepovjerenje njegovog sina odvjetnika Larryja koji kasnije okreće leđa svom ocu i prelazi na stranu pravde. Njegov udio u epizodi je poveći. Na Bascombovoj strani još su i njegov potrčko Donovan, korumpirani šerif Clem te bandit Telleran koji sa svojom bandom obavlja one najprljavije poslove za ˝Udruženje˝. Od ostalih važnih likova tu su još pošteni Jim Stafford, predradnik na Mac Coyevu posjedu, sudac Gatewood, Vicente Herrero i njegova žena Dolores koji imaju mali ranč i ne žele ga prodati Bascombu, zatim agent za indijanska pitanja Bill Ruskin, razbojnik i plaćenik Rico Torres. Uz sve njih tu su još i sva četvorica nama poznatih kompanjona, znači Tex i Carson pojačani sa Kitom Willerom i Tigerom Jackom.

Crtež Miguela Repetta smo mogli upoznati dva maxija unazad u suradnji sa španjolskim scenaristom Segurom u ˝Dva lica osvete˝. Pošto je Repetto rođeni Argentinac može se reći da je sve urodilo jednim internacionalnim Texom. I u tom i u ovom maxiju dokazao je svoje umijeće crtanja kaubojskih stripova, prije svega krajolika, a također i likova te kadrova grada i interijera. Dobar je i na noćnim scenama te scenama obračuna i pucanjave. Crtački prilično dobar strip zaokružuje vrlo lijepa naslovnica C. Ville.

TX MX 5 Sjeverozapadni teritorij

TX MX 7 Sin Vjetra

• Ukupna ocjena 76%

7, 7, 8, 10

Uvjerljivo najslabiji Maxi Tex do sada. Naslovnica jedina svjetla točka.
    10.11.2008
    16:12:00 sati
    mars1

7, 7, 9, 8

Da,slabiji nego inače maxi al crtež tu spašava stvar....
    10.11.2008
    16:37:00 sati
  • Ukupna ocjena 87%

8, 8, 10, 9

Tipični Tex - klasični western s nešto produženom radnjom. Repettov crtež sjajan.
    10.11.2008
    17:11:00 sati
    76

9, 8, 10, 10

Možda nije najbolji MAXI ali je odličan.
    10.11.2008
    17:45:00 sati
    miroslav001

9, 8, 10, 10

Priča nije puna naglih obrata i praktički se relativno rano može otkriti kako će se završiti. Unatoč tome, ovaj Maxi je i više nego dostojan svog imena. Priča nije komplicirana pa mi je bilo ugodno čitati ga. S vremena na vrijeme i takvi su poželjni. Repettov crtež uvelike doprinosi kakvoći priče.
    10.11.2008
    18:12:00 sati
  • Vorador

1, 1, 9, 9

Bože....ovakvu kaznu nismo zaslužili....
    10.11.2008
    23:21:00 sati
    Vorador

8, 8, 9, 9

Veoma dobar Maxi. Nije najbolji, ali veoma dobar. Lagan za čitanje, tipična western priča sa Divljeg Zapada. Možda malo nedostaje više dramatike i misterioznosti, ali ok. Crtež odličan.
    11.11.2008
    12:42:00 sati
    Deva
  • Markos

Ukupna ocjena 29%

1, 1, 5, 8

Nisu mi jasni ljudi koji kažu da je priča dosta loša i onda daju 7 za scenarij!? Inače, ovo je užasno. Kliše do klišeja, bezidejno, dosadno, glupo, naporno, razvučeno itd itd. Repetto je samo loša kopija Del Castilla, kojega ionako ne volim previše. Kupiti i pročitati samo za tvrdokorne fanove. Ostali mogu kvalitetnije potrošiti tih sat i po života.
    11.11.2008
    14:09:00 sati
    Markos

5, 6, 8, 10

Tipičan Nizzi. Kad sam ovo prije 4,5 godina pročitao još je moglo proći. Ali sad, možda ponajviše jer sam tokom godina pročitao hrpu drugih njegovih radova na Texu i jer mi je već na vrh glave njegova ponavljanja,  smanjujem mu ocjene. Nije on ovdje u najgorem izdanju, ali on kao da sam sebe ograničava jer nikad ne pokušava voditi radnju na novi način. Koristi tu jednu te istu formulu i čak i s najboljim uspjehom u njezinu korištenju, najbolje što može iz svega proizaći je solidna priča. Ovdje je blizu tog vrhunca.
    11.11.2008
    14:56:00 sati
  • Inferno

3, 2, 7, 10

Stvarno prejaki komentari. Da, može se reći da je ovo prilično loš maxi, mada sam u životu pročitao još gorih stripova. Recimo da je ovo namijenjeno uzrastu do 12 godina.

Doduše, strip je bio dobar do 130. stranice (kradljivci stoke), unatoč činjenici da je priča potpuno izlizana (ovakve jednostavne priče su snimali već i braća Lumiere u samoj zori kinematografije), ali kao što se svi slažemo - to za western nije previše bitno.

Mnogo toga je preuzeto iz Chisuma, Rio Honda, Velike zemlje, Shanea... A od stripova bih naveo: "Čejen klub" i "Kradljivci stoke".

Nakon te 130. stranice, Nizzi je poludio i sve se razvodnilo. O bezidejnosti i površnosti tog vrlog scenariste dovoljno govori to što je čak 4 puta kao "okidač" radnje koristio prisluškivanje iza vrata, a da stvar bude gora, svaki put je prisluškivala jedna te ista osoba.

Nizzi je u početku radnju razvijao negdje vani, u prirodi... To me iznenadilo jer on uporno forsira zagušljive gradove. Nažalost, nije trebalo puno čekati da se on vrati na svoje i počne s krimićom, hoštaplerima u odijelima i perfidnim gradskim igricama... Nizzijev Tex nema nikakve veze s westernom. 'Oćemo Bosellijev Divlji zapad!!! A kad smo već kod krimića, Nizzi je čak i na tom (vlastitom) polju potpuno zakazao. Naime, sve su karte otkrivene već na samom početku. Zna se tko su negativci, i što je najgore, sve je jebeno predvidljivo da je to čudo jedno. Ne pamtim kad je jedan strip bio toliko pretrpan nepotrebnim tekstom kao što je ovaj. Na svakom koraku taj Nizzi objašnjava i analizira očito stanje (i to ne jedan, dva, tri puta, već više od deset puta...). Odvijanje radnje je predosadno. Čak se i neke rečenice/Texove fraze ponavljaju iz prošlih stripova. Ni hlebinska škola nije bila ovoliko naivna! Pa, rekao bih, ni stari G. I. Bonelli (od prije 50 godina), kojem se divim barem iz razloga što su mu priče bile u duhu westerna.

Uvjeren sam da je dojedan prizor u stripu već negdje davno viđen u nekom Nizzijevu stripu (bez iznimke). Toliko klišeja, neuvjerljivosti i slučajnosti ne pamtim: šerif koji radi za negativca, žrtvovani potrčkalo glavnog negativca, skupina meksičkih plaćenika...

Tex-Carson upadice su nikakve, iritantne, a najmanje smiješne.

Umobolne scene: završni obračun i davanje pištolja onom kriminalcu...

Čista crno-bijela karakterizacija likova (npr. trasformacija onog tatinog sina i još puno toga). Kao što sam rekao, strip će se svidjeti nižem uzrastu. Valjda!?Ja jesam tvrdokorni fan, ali nema te sugestije i autosugestije koja bi me nagnala da promjenim mišljenje i povećam ocjene. Od sad pa nadalje, svaki put kad mi se Nizzi pojavi s nekom reciklažom od teme koja, uz to, vrvi scenarističkim nelogičnostima i gluparijama, dodjelit ću jednu ocjenu manje sve dok ne bude: 1,1,1,1. Pa nek se pravi pametan. Crtež je dosta dobar(beš texovski); moderan i detaljan uz par klasičnih elemenata koja bude sjećanja na neka stara vremena. Izdvojio bih noćne prizore. Ipak, crtež je prilično statičan i pomalo me iritiraju one puste "crtice". Trošenje takvog crteža na ovakve stvari je pak idiotizam izdavačke kuće Sergio Bonelli Editore. Na talijanskim forumima su isto iznervirani Nizzijevima stripovima. Kako i neće, kad je taj čovjek upropastio jednu cijelu Texovu epohu. Nekad je bio dobar, ali je sada doslovno izgubio busolu. Po kojoj logici on još uvijek radi u SBE??? Ali već smo mogli shvatiti da kad govorimo u stripovima i strip izdavaštvu, logiku ostavimo (daleko, daleko) po strani! :(

Villina naslovnica je prva liga. Njen problem je taj što podiže očekivanja koja, kad se strip konačno uzme u ruke, naglo splasnu.

Dosadašnji maxiji: Oklahoma, Lovci na fosile, Zlato juga i Sjeverozapadni teritorij su odlični; Dva lica osvete su osrednji, a ovaj Rio Hondo je nešto malo bolje od običnog smeća. Pripremite se za sljedeći maxi "Sin Vjetra" koji će vjerojatno ponijeti onu strašnu titulu najgoreg Texa svih vremena.
    11.11.2008
    15:37:00 sati
    Inferno

Ukupna ocjena 35%

2, 2, 5, 8

nisam uspio doći do kraja, negdje do 100-te stranice sam izdržao, a onda sam se prebacio na sjeverozapadni teritorij, to je već puno boljecrtež me nije oduševio, ali na momente je sasvim ok, naslovnica solidno odrađena, ali od ville se to i očekuje
    11.11.2008
    20:50:00 sati

8, 8, 9, 10

crtež dobar,naslovnica odli?na.,tema iako je stoput vi?ena obra?ena je dobro.,nema kopmliciranosti u radnji ali je ipak zanimljivo.,opustajuce.,da.,
    11.11.2008
    21:32:00 sati
    Neustrašivi Chico

Ukupna ocjena 41%

2, 2, 7, 8

Mislim da je ovo prvi strip nakon Chico Pračovjek kojeg nisam uspio pročitati do kraja.Tamo negdje do stranice 100 sam još izdržao i bilo mi je jasno kako će ići dalje pa sam tako preskočio nekih 230-ak stranica i pročitao zadnjih nekoliko. Mogao bih se kladiti da ništa bitno nisam propustio;-). Prijatelj kojeg Tex nije vidio 100 godina upravo u trenutko kad ga Tex dolazi posjetiti u velikim je problemima. Nakon toga kreću neuspjele zasjede, pa zarobljivanje napadača,njihovo premlaćivanje, otkrivanje tko ih je unajmio i onda masakr do samog kraja.Pa dobro koliko puta smo to vidjeli?!! Šteta crteža koji je solidan, čovjek se stvarno puno trudi sa detaljima, posebno onaj veliki kadar od skoro cijele stranice, kad Kit i Tiger gone stoku, stvarno impresivna ilustracija. Lica je preuzeo od Ticcija ali kod Annie bi ipak mogao malo više truda uložiti.U biti, pravi je grijeh tjerati ovakvog crtača da crta 350 stranica ovakvog scenarija. Za ovo bi idealan bio Letteri.Žali bože naziva maxi.
    14.11.2008
    13:41:00 sati
  • cibalia

2, 3, 8, 10

Viđeno i previše puta. I gafovi kroz ovaj strip su nevjerovatni. Mislim da Nizzi nije što je bio, sad je za mirovinu i ne može se nosit sa ovakvim maxijima. Reppetov crtež je dobar i da je ovo radio Boselli bila bi prava poslastica. Villa perfektan.
    14.11.2008
    23:51:00 sati
    cibalia

Ukupna ocjena 37%

2, 2, 6, 7

Negdje oko stote stranice nastaje kolaps, do tuda je siroti Nizzi još nekako i izdržao, ali sve nakon toga je užasno zamorno. Crtež može proći, mada nisam baš oduševljen. Šteta da je ovaj maxi tako neslavno završio, bespotrebno je srozao prosjek edicije...
    15.11.2008
    16:20:00 sati

7, 7, 10, 10

Ajme, jadan Nizzi s vama.  Ovo je sigurno bila Nizzijeva zamisao kad je počeo raditi na Texu : "Napisat ću 5 ili 10 istih priča" i stalno ću njih servirati, samo ću promijeniti likove". :D  Dakako, najlošiji maxi dosad(ali u kakvoj konkurenciji!). Možda sam blesav, ali meni je ovo solidno. Izgleda da san slab na maxije, uživan gledati strip od 350 stranica :P A i uživao sam čitajući iako sam ispočetka znao sve što će se dogoditi... osim onog kraja u kojem Vicenteova žena izvrši pravdu. I još moram napomenuti da je završni obračun traljavo odrađen. Crtež i naslovnica su odlični.
    24.11.2008
    13:22:00 sati

9, 9, 10, 9

Čitao ovog ljeta na moru, Nizziju uspjelo stvoriti dobru klasik western priču, u koju se dobro uklopio i crtež, sve u svemu meni odlično.Tex maxi je najbolje što trenutno izlazi kod tog junaka.Odlično.
    27.11.2008
    13:49:00 sati
  • mister-no

7, 7, 9, 8

Pa meni se je sviđao. Svi bi vi nešto novo, ali kad je več toliko Texova izašlo, teško da če se nešto novo izmisliti.
    29.11.2008
    22:26:00 sati
    mister-no
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

Odlican crtez, odlicna naslovnica. Prica dosta dobra, jes da je to vec vidjeno stotinu puta (sto u stripovima, sto na filmu), ali volim ovakve Tex-ove epizode.
    03.01.2009
    13:49:00 sati
  • dcopic

4, 8, 8, 9

Sve već viđeno... dosadno... Repetto kvalitetno crta, ali nije umjetnik kao Ortiz ili Milazzo. Samo odrađuje posao kako najbolje zna i umije.
    14.01.2009
    22:05:00 sati
    dcopic
  • Ukupna ocjena 99%

10, 10, 10, 9

Odlicna epizoda,uzivao sam citajuci ju.Tex mi se sve vise svida a danasnji Zagor sve manje i manje.
    10.02.2009
    16:05:00 sati
    zagorovac

4, 2, 9, 9

Ko zna koliko puta viđena priča, zaista je besmisleno nešto ponavljati stotinu puta a očekivati da to bude dobro. I još to razvući na 350 stranica? Previše, još što je na početku odmah jasno ko su krivci, sve je nekako naivnije i nego obično kod Nicija. Dobra stvar je jedino što ima malo simpatičnog humora, kao kad Teks pita Karsona da li bi on tužio svog oca, a ovaj odgovora kakve to veze ima, kad moj otac nije živ, pa onda da bi spisak optužbi za Teksa bio dugačak do Arizone... Crtež je dobar.
    03.03.2009
    09:56:00 sati
  • soulfly tribe

6, 6, 8, 7

najlošiji maxi,iako  ima svoje svijetle točke
    20.03.2009
    00:59:00 sati
    soulfly tribe
  • Bruce Springsteen

7, 7, 10, 10

Klasična western priča. Ali u ovom slučaju prolazi. Tex i Carson u svom elementnu. Repetto odlično odradio poso, jedan od najboljih Texovih crtača, pogotovo su karakteristične Texove grimase na licu.
    17.06.2009
    00:14:00 sati
    Bruce Springsteen
  • bitola

7, 8, 9, 10

Prica, stoput prepricana,ali je opet intereseantno prepricana po 101 put. Repetto majstor crtanja.]Jedno veliko bravo.Svideo mi se ovaj maxi, Bas onako u stilu Texa, malo zajebancije malo premlativanja, i to je to.Ali svi mi zato volimo Texa, zato sto ne postuje strogo pravila , i zakone, i zna zazmuriti na jedno oko kad treba,  Neki su  ispljuvali o ovaj maxi kad je izasao, ali tesko je naci los Tex maxi , bar dosad u ove objlavlene kod nas./Za razliku od maxi Zagora.
    18.06.2009
    10:54:00 sati
    bitola
  • Ukupna ocjena 86%

8, 8, 10, 8

kao i uvijek Tex mi bude dobar iako ovaj broj zna na trenutke biti malo naporan za čitanje, ali suđenje i bitka na izlazu s njega te osveta na samom kraju umnogome je popravila dojam stoga i ova ocjena.crtež savršen, prepun detalja i prelijepih krajolika
    25.11.2009
    11:52:00 sati
    alba
  • legaz

8, 8, 8, 8

E ovaj maxi me je opusti. fino odrađeno.

01.07.2010
    18:49:00 sati
    legaz

6, 9, 7, 9

Meni je ovo sasvim ok, odnosno nešto što sam na silu pročitao u jednom dahu. Zadovoljan sam sa scenarijem.

19.07.2010
    16:22:00 sati
  • Ukupna ocjena 78%

8, 7, 8, 9

25.07.2010
    21:02:00 sati
    jojboli
  • Bob Rok

8, 6, 10, 4

Ja nisam citao mnogo Teksovih prica, pa ne znam da li je i koliko bilo slicnih prica. Meni je crtez odlican. Prica? Logicna, ako nista drugo. Koliko to, vec, strip dozvoljava.

03.09.2010
    10:50:00 sati
    Bob Rok
  • Ukupna ocjena 81%

7, 8, 9, 9

05.09.2010
    19:23:00 sati
    Svarog
  • Ukupna ocjena 96%

10, 9, 10, 9

15.03.2011
    11:49:00 sati
    glacier

10, 10, 9, 8

Kao što u jednom komentaru iznad stoji...za Zagorova maxi izdanja se može reći-loš do lošijega,ali evo tu je Tex-sve odlične maxi priče... U ovom slučaju imamo klasičan western u 352 strane, odličan crtež i malo lošija naslovnica.....
    23.11.2011
    23:14:00 sati

5, 8, 8, 8

Ko da je preslikano iz nekog starog westerna, izlizana ali s duhom, baš kako je recenzent i napisao... I tema i scenarij i likovi, ležerna atmosferica, pitka pričica za opuštanje, tehničko odlično odrađena - loš veliki stočarski malverzant koji žele izbaciti iz igre male rančere pozitivce, kadli u pomoć uskaču dobri momci i spašavaju stvar. Kad čitam neke od komentara gdje se ljudi čude kakav je ovo Tex, dođe mi do smijeha... Ovo bi morao biti Tex u svome prirodnom okruženju, kad se izbace van sve one primjese horora i krimića. Humora baš i nema, tu su ljudi u pravu, Nizzi je vrlo ozbiljno pristupio temi i to meni uopće ne smeta. Repettov crtež isto dobar, ipak je ovo crtač koji je sazreo na westernu i crta ga cijeli svoj život...

22.02.2012
    15:05:00 sati

7, 7, 7, 7

Dosta dugacak Maxi. Da je to film,izgledalo bi vako-1958.godine snimljen,trajanje 180 minuta. Na kraju stripa Tex rece da su bili tjedan dana.Meni se cini najmanje dva mjeseca. Prica je ok.Scenario tu i tamo kaci. Tex je ponekad iznad zakona. To valjda kao rendzer uziva vecu slobodu.

23.06.2012
    09:47:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

8, 8, 7, 7

Ovaj strip sam prvi put procitao tek prije nekoliko tjedana i evo sam tek sad uhvatio vremena da napisem par dojmova. Taman se spojim i onda ostanem zatecen: procitam mahom sve lose komentare, jedan za drugim i pitam se isto sto i mpavin, jesam li ja blesav?

E pa ocito jesam, jer meni ovo uopce nije losa prica. Dapace, prica je citljiva, ima logiku i nije debilna kao npr. sve Zagorove price koje sam procitao u zadnjih 4-5 godina, osim Mocvare robijasa.

Prica nije naporna vec upravo suprotno: jednostavna i laka za citanje. Prica je naporna ukoliko je besmislena ili infantilna, a Rio Hondo je unatoc predvidljivosti, jednostavnosti pa i naivnosti u stilu americkih vesterna kakvi su se snimali 50-ih godina, itekako smislena prica. Dobro, i mene je malo iznervirao susret Bascombovog sina i Annie jer sam odmah znao sto ce uslijediti nakon toga i kako ce prica u tom dijelu zavrsiti, medjutim mislim da je to jedina nerealna postavka price (sin glavnog negativca koji je jos k tome i odvjetnik napusta cijeli svoj zivot i egzistenciju i stavlja se u sluzbu 'dobra' - to me jedino nervira, isto kao sto me nervira kad Zagor mora ubiti negativca uvijek u samoobrani, sto niti je zivotno niti realno).

Zivotno je i realno da se iskljucivo batinama od kriminalaca izvlace informacije i Teksa kao strip u cjelini postujem iskljucivo jer je on jedini ostao zivotan i realistican u tom pogledu, dok moderna 'politicka korektnost' koja ne prikazuje zivot kakav on stvarno jest unistava druge junake.

Priznajem i to da je prica kliseizirana, ali mene osobno svaka realisticna akcijska situacija u inace predvidljivim pricama unatoc tome veseli i citam ih s gustom ako se mogu identificirati s glavnim junakom i ako se on u prici postupa kao sto bih i ja postupio.

Netko je scenu kada Telleranu daju pistolj okarakterizirao kao umobilnu ali u situaciji pogibelji kada je konstelacija odnosa takva da Telleran zna sto ga ceka (jer je prokazao glavne negativce) to meni nimalo ne lici na nesto nerealno. Ovdje sam se sjetio jedne bizarne price iz rata u BiH koju su mi pricali ljudi iz prve ruke - naime, tu ste imali tri zaracene strane i sad zamislite situaciju da jedna zaracena strana iznajmi (dobro ste procitali: iznajmi) tenk od druge zaracene strane za 4.000 dem dnevno kako bi njime djelovala protiv trece strane i navecer ga vratila. Umobolno?

Slazem se i s time da su scenaristi vec svima dosadili s korumpiranim serifima, ali takvi su mi se uvijek vise 'svidjali' od onih normalnih jer mi je to bilo jamstvo uzbudjenja bez obzira na predvidljivost cinjenice da lik ocito nece docekati ziv kraj price. Osim toga, serifi mogu biti ili posteni ili korumpirani, trece varijante nema - i sad ako je serif posten, znaci li to da i takva situacija predstavlja klisej? Dobro, ovo je sad bilo pretjerivanje s moje strane ali poanta je tu.

Prica je tecna i pitka, i nije istina da nema inteligentnih situacija, tipicnih za Teksa. Primjerice, takva jedna situacija jest kad Teks i Karson puste Tellerana da odjase sto dalje pa ga tek tada uhvate i spreme na sigurno do dolaska suca, dok negativci misle da su rijesili problem. Nakon toga sam s velikim iscekivanjem i uzitkom cekao nastavak radnje i samo sudjenje.

Zavrsni obracun s placenicima Rica Torresa je, priznajem, nerealan (uvijek me nervirala situacija da sacica pozitivaca sredi na desetke negativaca i opcenito prikaz nerealnog junastva i besmrtnosti glavnih junaka) ali u kontekstu citave price to i nije toliko vazno.

Konacno, unatoc tome sto ce vecini citatelja nacin na koji su glavni negativci skoncali biti previse banalan, mene je upravo taj dio odusevio. Naime, zasto bi bilo tesko zamisliti da okorjelog kriminalca koji je predstavljao strah i trepet u odredjenom mjestu i vremenu ne moze ubiti neka potpuno periferna osoba iz cijele price? Joe Pesci je u 'Dobrim momcima' bio strah i trepet, ubijao je i ubijao, i onda su ga nazvali tamo neki u neku garazu ili ne znam ni ja vise gdje i jednostavno mu bez ikakvog otpora spucali par metaka u glavu. Upravo je to zivot.

Osim toga, to i nije bila situacija kao kada narodni heroj pogine od zalutalog metka, njih je ubila zena koja vise nema sto za izgubiti, a to nitko od citatelja koji za ovu pricu tvrde da je losa nije mogao predvidjeti.

I zato se ne slazem da je ovo losa prica. Mozda i jest medju losijima od Maxi izdanja Texa Willera koji su mu prethodili, ali kao sto je mpavin rekao: u kakvoj je to konkurenciji ovaj Maxi najlosiji?! Ako ne o remek-djelima, radi se u najmanju ruku o odlicnim stripovima, zapravo najboljim od svega sto se u zadnjih 7-8
    godina moglo kupiti kod nas na kioscima.

I za kraj, crtez Repetta odlicno odgovara Teksu i na njega nemam nikakvih primjedbi. Uzivao sam u svakoj stranici crteza. Mozda ovo sad zvuci zbunjujuce jer sam crtezu dao ocjenu 7, no radije oprezno baratam ocjenama (osim toga, vec sam rekao jednom da mi je ovaj nacin ocjenjivanja prekompliciran, a i bilo bi sasvim dovoljno imati skalu od 5 ocjena).

Sto se tice naslovnice, motiv mi je ofucan, ali graficka izvedba starog rutinera Ville je besprijekorna.

Ovaj komentar sam napisao opet nakon puno vremena a slucaj je htio da bas veceras, opet nakon puno vremena, naletim i na Marka, kojeg pozdravljam.

22.12.2012
    21:19:00 sati
    mile.soric
  • Maki_Mostar

8, 8, 8, 9

Što se ponavlja (scenarij "100 puta viđen") to i valja! Ne? Dvaput pročitao

02.03.2013
    20:57:00 sati
    Maki_Mostar

9, 10, 9, 8

Klasični čistokrvni western.

03.07.2013
    09:01:00 sati
  • Rahazlam

10, 10, 10, 10

Stvarno nemogu vjerovat da nekom nije legla ova prica!!Meni jedna od najboljih epizoda Texa ikada,likovi svi redom odlicni,prava western prica,dosta akcije,dijalozi odlicni(sto nekad zna biti Nizijev problem)crtez prekrasan,naslovnica takoder odlicna,bas mi se svidaju ove naslovnice s plavim nebom!!

27.07.2013
    02:41:00 sati
    Rahazlam