4 bandita brutalno pobiju obitelj Colterovih. Tex, koji nekoliko trenutaka nakon masakra dolazi na mjesto zločina, kreće u osvetički pohod...

• Usamljeni jahač
    TX SA 1

• Il cavaliere solitario
    TX GI 15

• Joe Kubert je prvi i zasad jedini Amerikanac koji je crtao Texa
  • Epizodu Usamljeni jahač crtao je, uz povremene pauze zbog rada na drugim projektima, skoro 7 godina (mada postoje glasine da je odustao od rada zbog glupog scenarija, a da su onda drugi dio epizode dovršili asistenti, da se odradi preuzeta obaveza, op. ur.)
  • Jedna rijetkih epizoda u kojima se Tex pojavljuje potpuno samostalno, bez pratnje svojih vjernih prijatelja (vjerojatno na traženje samog Kuberta op.ur.)
  • SAF-ovo izdanje je crno-bijelo, dimenzija američkog TPB formata, dok je izdanje hrvatskog izdavača Strip-Agent u boji i sa tvrdim koricama. Uz Finsku, Hrvatska je jedina zemlja u kojoj je ovaj Texone (popularni naziv u Italiji za ova specijalna izdanja u velikom, A4 formatu i na vecem broju stranica, obicno oko 240, op. ur.) izdan u takvom obliku.
  • Nakon dvodjelnog Dnevnikovog Tex - specijala, koji je ustvari talijanski Texone #1, ovo je drugi Texone objavljen na ex-Yu prostorima
  • Što Američka publika misli o Usamljenom jahaču, možete pogledati na linku : http://qstrip.blog.hr/arhiva-2006-02.html#1620664669 (Hvala mcn-u na ovoj informaciji)
  • U hrvatskom izdanju izbacen je originalni uvodnik Sergia Bonellija (op. ur.)

»Usamljeni jahač« je strip o kome se moglo pročitati puno potpuno različitih komentara na forumu www.stripovi.com .Nekima Tex »nije izgledao« kao Tex, drugima je nedostajao Carson, treći nisu bili zadovoljni bojom, četvrti »glupom pričom« itd. Upravo iz tog razloga sam odlučio ponuditi svoje viđenje ove epizode.

Dakle o čemu se radi? Zaplet je manje-više standardan. Tex nalazi svoje stare prijatelje Colterove brutalno ubijene i kreće u potragu za počiniteljima. Kad smo već kod prijatelja, to je obitelj Colterovih, još jedni u nizu starih poznanika koje nikad prije nismo vidjeli(nemaju veze sa Colterom i njegovom kćeri u epizodi Divljina - SD#43-45). Stara boljka u serijalu koja se eto još uvijek pojavljuje. Činjenica da se Tex pojavljuje samostalno jest neobična, ali znalo se to dogoditi i ranije (SD #40: Spaljeno pismo, te SD #41-42:Strah / Neprijatelj bez lica). Neka me stariji čitatelji dopune pošto nemam sve epizode koje su izašle u »Zlatnoj Seriji«. Dakle sa te strane ne vidim neki veći problem i nedostatak. Nastavak priče je dosta linearan, Tex skida jednog po jednog bandita i tako sve do samog kraja i borbe sa apačem Jakom. Moglo se ipak zanimljivije popuniti 240 stranica stripa jer ovako već nakon drugog bandita znamo kako će radnja teći dalje. Pitanje je samo na koji način će ih Tex ubiti i to je ujedno sve pa je čitanje posljednjih 80-ak stranica manje-više monotono. Ono što je zanimljivo i netipično jest činjenica da Tex na svom osvetničkom pohodu ima puno poteškoća; bacaju ga niz litice, cipelare, prilaze mu sleđa i udaraju po glavi itd.

Claudio Nizzi, glavni scenarista u Tex staffu i ovoga puta nije mogao bez svojih bisera . Vrhunac gluposti i ogromna mrlja ove priče je Texovo čudesno preživljavanje bez ijednog jedinog prijeloma nakon što ga banditi bace niz 40-ak metara visoku liticu. Nije se moglo ni bez standardnog promašivanja sa pola metra, koje je najnelogičnije upravo na primjeru Franka Barretta,jednog od četvorice razbojnika. Dok samo nekoliko stranica prije sa oko 200 metara pogodi u rame crnca koji prijeti njegovom bratu Franku, Texa u saloonu ne može pogoditi ni sa 3 metra odstojanja, pucajući mu u leđa dok ovaj mirno stoji. Zašto se uvijek iznova ponavljaju ovakve greške, jednostavno je neshvatljivo. Moram istaknuti kako je prava šteta što scenarije za Texone piše Nizzi, jer mislim da on nikako nije dorastao tako zahtjevnom zadatku.

Što se crteža Joe Kubert-a tiče, njegov stil crtanja predstavlja pravo osvježenje kad je Tex u pitanju. Njegov Tex je grub, agresivan, na trenutke gotovo brutalan. Osobno volim kad crtač ponudi sovju interpretaciju nekog junaka i baš u toj različitosti vidim smisao Texonea . Da nije tako, svi bi morali crtati kao Galep, a to se na sreću ne događa. Posebnu pažnju zaslužuje i samo kadriranje, koje je dosta različito od ostalih talijanskih crtača. Jedina veća zamjerka ide na činjenicu da Tex previše liči na Abrahama Stonea (Kubertov samostalni strip koji trenutno možemo pratiti u Stripoteci), ali to je boljka i nekih drugih velikih crtača (Vance, Marcello itd.). Istaknuo bih scenu kišnog obračuna na ranču Franka Barretta koja je stvarno vrhunska. Međutim, kako priča odmiče kraju, crtež je sve više jednostavniji, pozadina gotovo da i nema pa je vrlo moguće da je Kubert, pritisnut rokovima, htio što brže završiti svoj rad na Texu. Iako se radi o jednom od najpoznatijih američkih crtača (ima svoju školu stripa, crtao je Punishera, Tarzana, Sgt.Rocka, Fax from Sarajevo, jednu epizodu Batmana u višestruko nagrađivanoj knjizi »Batman:Black and white« itd, a njegovi sinovi Adam i Andy su također strip-crtači), moje mišljenje je da se sa Ticcijem, Marcellom, Villom i Fuscom nikako ne može uspoređivati. Jednostavno – Talijani su bolji. Što se boja tiče, one su klasične kompjuterske,dakle ako ne volite taj način koloringa, sigurno vam se neće svidjeti. Bolja mi je crno-bijelo verzija, jer tako Kubertov crtež više dolazi do izražaja.

Što reći na kraju? »Usamljeni jahač« nije vrhunska epizoda, ali opet sa druge strane ne može se reći da je potpuni promašaj. Osobno je doživljavam kao jedan od zanimljivijih naslova u kolekciji Texa, prije svega zbog zanimljivog crteža Joe Kuberta, te savršene tehničke kvalitete samog izdanja Strip-Agenta.

TX SA 9 Krv na Koloradu

TX GI 16 Pustinjski razbojnici

• Thommo

6, 5, 6, 8

Čestitke Aci za 1. recenziju! Moje mišljenje o ovom stripu je sljedeće: priča je standardna, scenarij zbog onog pada malo lošiji, dok mi je crtež na momente OK, a na momente smiješan - scena borbe Texa i Indijanca, k'o dva kečera u američkom wrestling showu! - te može dobiti tek prolaznu ocjenu. Na Kubertovu interpretaciju Texa osim ovoga nemam previše zamjerki, sviđa mi se koncept Texonea gdje se velika crtačka imena okušavaju u crtanju Texa Willera. I još opaska - u ZS 898/900 "Čejen klub" (vrlo dobra Nolittina epizoda) Tex je također bez Carsona i ekipe!
    29.03.2006
    16:19:00 sati
    Thommo
  • Constantine33

6, 5, 7, 8

Sve u svemu ovaj Tex nije baš toliko loš koliko ga se kritiziralo. Nizzi je kao i uvjek prosječan (što je po meni i gore nego da je loš, sa lošim scenaristima čovjek bar zna na čemu je), a priča je reciklaža milijun drugih revenge westerna. Ipak ne mogu reći da mi je strip bio dosadan ili naporan za čitanje koliko god priča bila očita i jednostavna. Kubert je svoj posao jako dobro odradio, dao je Texu jedan grublji, brutalniji edge koji mu jako dobro pristaje. On u ovoj epizodi nije rendžer, već osvetnik koji svoje neprijatelje ubija bez skrupula jer zna da su to zaslužili. Zabavno
    29.03.2006
    19:43:00 sati
    Constantine33
  • Ukupna ocjena 92%

10, 9, 9, 8

Obožavan ovakve priče sa osvetom,a posebno me rastužila i scena kad ubiju malog psića,stvarno su dobro odlučili da u ovoj epizodi Tex bude sam jer bi se Amerikanci teško privikli na sve te partnere odjednom,dakle bez ikakve veze s Navajosima ni sa bilo čim što bi zbunilo Amere,ode se radi o kako bi Punisher reka:ne osveti,već o kazni.Narvno,čestitke novom recenzentu,samo naprid:)
    29.03.2006
    20:08:00 sati
    vice
  • Ukupna ocjena 75%

7, 7, 8, 9

Prvo što mi je upalo u oči je da Tex jako liči na Abrahama Stonea, i da nema prepoznatljivu maramu oko vrata, žutu košulju i kaubojsku kapu, ne bi znao o kome se radi. Crtež mi je ipak OK, ostavlja dojam divljeg i okrutnog zapada. Neću reći da mi je priča glupa, već da je previše jednostavna i naivna, pa smatram da je Kubert svojim crtežom i kadriranjem izvukao ovaj Textone na solidan nivo. Nema u priči ni previše teksta, sve se odvija filmskom brzinom. Sve u svemu, mislim da ga vrijedi imati i čuvati u kolekciji.
    29.03.2006
    20:33:00 sati
    deangelis
  • Ukupna ocjena 59%

6, 6, 6, 5

Prosjek. I priča i crtež loši, definitivno nisu zaslužili ovako luksuzno izdanje.
    31.03.2006
    14:28:00 sati
    76

7, 7, 6, 6

ova priča je čisti klasični western sa motivom osvete.uglavnom, ništa posebno. zamjerka kod scenarija što Texu nije bilo ništa kad je pao iz onolike visine. nisam navikao gledati ovakav crtež kod Texa pa mi se i nije baš nešto svidio. tipični američki stil...slabo je nacrtan i krajolik.naslovnica isto tako.
    01.04.2006
    00:12:00 sati

Ukupna ocjena 34%

2, 1, 7, 4

Na svom proputovanju za Slovenacku, u moj apartman da prenoci zastao je Kubertov Teks na engleskom u izdanju SAFa. Ovo izdanje, objavljeno u formatu graficke novele, primamilo me je da ga procitam samo zahvaljujuci ovoj recenziji. Naime, imao sam prilike da istu knjigu premecem po rukama vise puta u striparnici Midtowncomics i ranije, a razlog za nekupovinu istog nije taj sto nisam Bog zna kakav ljubitelj Teksa, 13$ gore-dole, ne gori kuca, vec ljigavi uvodnik vlasnika SAFa, g. Rustemagica. Da sam dobro postupio, kazuje gomila cinjenica, poput odluke da se stari dobri Kit Karson izbaci iz price, jer zaboga, nosi ime jednog drugog Kita Karsona, sposobnog politicara svoga doba, a u slobodno vreme masovnog ubice Indijanaca. A s obzirom da je bila intencija dda se Kubertov Teks objavi i van Italije odpocetka, i da se ne bi uznemiravala ovdasnja javnost!, stara kamila Karson je poslat na odmor, a Teks postao Usamljeni jahac. Tu sad dolazimo do samog scenarija, koji je glup do boli, plitak da plici ne moze biti, i koji na 224 strane stripa nosi samo jedan lajtmotiv: osvetu. I vrapci na granama znaju da je sudbina one cetvorke s pocetka vec zapisana - olovom. Zaista se ne secam kada sam procitao gluplju pricu (ne citam valjda dovoljno Zagora, sta li:-)). Hvala Bogu da sam ustedeo pare na ovu glupost. Ako pak nesto i valja, to su Kubert (jes da mu Teks ne lici na Teksa, ali nema veze), koji je svoj posao odradio kako zna, dakle dobro, i ova recenzija. Usamljeni jahacu, putuj ti za Slovenacku, ovde ti nije mesto. Adios!

05.04.2006
    03:26:00 sati
  • Vega

3, 4, 8, 7

Priča ovog Texa je jako loša! Četvorica razbojnika pobiju obitelj Colter s tim da kćerku jedan od njih siluje i drži joj glavu pod vodom dok se ova ne udavi. Zbog toga zaslužuju najtežu kaznu i pošto je Tex poznavao Colterove očekujemo da će im on tu kaznu priuštiti! Očekujemo da će ih pronaći, mučiti i ubiti, no nažalost stvari se ne odvijaju u tom smjeru. Tex ubije samo jednog od razbojnika, dvojicu ubije rođeni brat, a posljednjeg apača Jaka ubije dječak iz njegovog plemena. Poglavica apača, koji je ujedno i Jakov otac, zatim prihvaća tog dječaka kao sina kakvog je oduvijek želio imati! Znači, praktički trojica od tih razbojnika pogibaju od ruke vlastitog brata!!!! E to je slučajnost. Na kraju je smrt Colterovih osvečena, ali sve je to nekako mlako. Trebalo je biti više u stilu epizoda "Pakleni indijanac" ili "Texova zakletva". Ima tu i standardih gluposti: Tex-a bacaju niz liticu, od čega se ovaj odmah oporavi ili ga promašuju sa par metara udaljenosti, no to je najmanji problem ove epizode! Epizoda je mogla biti dobra da je standardnog tipa: pronađi i uništi! Bez nekog glupog moraliziranja! Crtež malo varira, ali je uglavnom jako dobar.
    17.04.2006
    18:15:00 sati
    Vega
  • manhunter

4, 4, 7, 5

Užasno loša priča.
    Kubertov crtež sasvim dobar, posle odredjenog vremena navikavanja.
    18.04.2006
    15:22:00 sati
    manhunter
  • Ukupna ocjena 60%

5, 5, 8, 6

Prvo, pohvala za Acu i njegov ulazak u recenzente. Drugo, ovo izdanje je pre-faking-skupo, ne vrijedi to tih para. Barem ima u knjižnici, pa mogu pročitati badava. Priča je obični kliše, no, da se čitati. Tex ide od gradića do gradića, traži zločince i usput riješava lokalne probleme. Baš dobar tip. A i žilav, padne u provaliju neviđenih dubina - bez ozbiljnijih povreda. Ovdje imamo prilike vidjeti neke nove poteze, Tex u matrix-izdanju, pogađa protivnike iza leđa iz stražnjeg mosta.
    24.04.2006
    14:04:00 sati
    stinky
  • Ukupna ocjena 73%

7, 6, 8, 10

Prilično zabavan strip iako analiza scenarija govori da je Nizzi dobrano podbacio.I on je bio uvjetovan,Tex samac,a svaki od četvorke je prilično samostalna priča koja bi mogla funkcionirati i u sveščicama.Zamjeram mu to što je potpuno nepotrebno scenarij opteretio nekim iritantnim djelovima,izdvoijo bih da dvojica od četvorice pogibaju od ruke rođene braće.Kubert me nije oduševio,ali s obzirom da je cjenjeni autor neka se i on okušao,kao što je gore kazano i ja podržavam ovakav koncept Texonea po kojem se realizacija povjerava glasovitim crtačima,jedino bi ja malo i Nizziju dao predaha premda ga cijenim kao scenarista.
    20.05.2006
    14:47:00 sati
    fantom
  • VALTER

Ukupna ocjena 43%

2, 3, 7, 7

Šteta kvalitetnog papira na kojemu je ovo čudo tiskano. Priča podsjeća na arkadnu igricu s konzole Super Nintendo, a i Kubertov crtež nije impresivan (a i da jest, bilo bi uzalud).
    07.08.2006
    13:32:00 sati
    VALTER

3, 5, 7, 9

Lijepo izdanje sa sjajnim predgovorima koji uključuju i Rustemagićevu životnu tragičnu priču i poslovno-ljubavni odnos sa Kubertom. Vidio činjenicu da je Kubert jedva jedvice nacrtao gigant za 6 godina (od 1994-2000.). Boja, snobovski, začudo što je plasiran kao takav na HR tržištu. Koloring vrlo simplificiran, a i Aco dobro veli, Kubert crta sve jednostavnije i jednostavnije št ose bliži kraju. Kubetovi uzori za lik Texa su Gary Cooper i Clint Eastwood mada nisam baš pronašao nešto od toga kod njegovog Texa... Čak mi u ponekim kadrovima liči na Bronsona?!
    Nizzijev scenarij nije bogzna što, klasična "rape, kill and then revenge" štorija. Ne znam na što je mislio Nizzi kad je mislio baciti Texa s one litice, ili je Kubert to protumačio kao kad Batman pada sa najviše zgrade u Gothamu da to može preživjeti i Tex ili su oni ozbiljno mislili da je to fora. Gdje je Texov cinizam, sarkastične primjedbe, prštenje energije iz njegovih šaka? Par put ode kod debilnih šerifa, a nijednome se ne udostoji dati barem šaku u glavu. Gdje je onaj nagli Tex koji zna višeput udarit, a onda pričati? Kod svakog progonjenog obavezno je ubačena neka obiteljska veza ili tragedija, ajde prvi i drugi villain, ali i treći i četvrti? Kaj je ponestalo ideja, te se Nizzi zadovoljava samo skrivanjem zločinaca od rodbine? Uglavnom, moglo je biti bolje, no Nizzi je blokiran u samom početku nametnutim zahtjevima za američko tržište...
    18.09.2006
    14:51:00 sati
  • jack 50

Ukupna ocjena 41%

3, 4, 5, 5

Priča je užasna(Nizzi je slab) isto kao i crtež. Naslovnica nemaštovita. Ovo mi je najgori gigant od svih pet izdanih.
    21.09.2006
    23:33:00 sati
    jack 50
  • Prodigy

7, 7, 8, 9

Brutalno i sirovo!Obozavam Texove gigante bas iz razloga sto prikazuju gl. junaka na netipican nacin od onog na koji smo navikli,a ovaj Kubert-ov mi je bas nekako legao.Bio bi sretniji da je crtez crno-bijeli,ova boja mi nekako kvari dojam.Nizzi-jeva prica nazalost osrednja i vec 100 puta prozvakana,ali niposto dosadna bas zahvaljujuci Kubertu,pa sta onda ako Tex ne lici bas na sebe,nije li ljepota giganta u razbijanju stereotipa?!Jedino mi je krivo sto nema Karsona,Tigera i Kita,pa kad ekipa nije u kompletu ostajemo uskraceni za britke konverzacije izmedju njih cetvorice,sto znaci i za dozu humora na koju smo kod Texa naviknuti.
    A opet da su tu,Tex ne bi bio usamljen pa nesto s naslovom ne bi bilo uredu - hmm,zaribano. ;-)
    22.09.2006
    22:34:00 sati
    Prodigy
  • npetros2@htnet-dsl

3, 7, 3, 3

nothing special. Priča je kao i svaka druga Nizzijeva, a crtež mi nije uopće privlačan, nekako mi je pre ne-talijanski! Kubert je loš, pa našto ovo liči, kada je neki crtić, jeba ga ja... Naslovnica je poražavajuća...ptuh...poseren se na ovo...........................................Ovakve priče su napravljene samo da bi se predstavile novog crtača... Užas jedan!
    13.11.2006
    21:55:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

10, 10, 10, 10

...uživao sam u svakoj sličici...klasik...trebalo bi više ovakvih izdanja...
    06.01.2007
    20:53:00 sati
    Neustrašivi Chico
  • HC

8, 8, 6, 8

Strip je ok, ali kao što je i Aco u recenziji naveo zadnjih 80-ak stranica je manje-više monotono. Glupo je napravljeno što prvi i treći zločinac umiru na isti način, prvog ubije brat i trećeg ubije brat i to slučajno, pa šta nisu mogli smisli bolji kraj za tu dvojicu?
    Tex hvata te ubojice i kao namjera mu je privesti ih pravdi, ali ipak se nakon 50-ak str jasno vidi da nijedan neće doživjeti suđenje. Kubertov crtež je stvarno očajan, rekao bih spasila ga boja, crtež je bez ijednog detalja, lica zbrzana u par crta, situaciju spašava tu i tamo neka bolje nacrtana vinjeta, ali opet to nije to.
    Kad se sve zbroji i oduzme strip je stvarno zabavan i ne toliko loš kao sam strip, već je loš kao Tex.
    21.02.2007
    14:27:00 sati
    HC
  • Vorador

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Smeće!
    20.03.2007
    01:26:00 sati
    Vorador

5, 6, 8, 7

po ničemu posebna priča, uobičajena, ali dobro, prvenstveno rađena za američko tržište, mogao je to i ne biti tex, isto bi bilo nezanimljivoipak, crtež je u nekim dijelovima odličan, malčice staromodan, ali paše
    09.02.2008
    17:05:00 sati
  • cibalia

6, 6, 6, 4

Kubert mi ne paše, a sasvim već potrošena ideja. Mislim ubiju neke prijatelje i on kreće u lov. Nikad ranije nismo tako što vidjeli .
    09.12.2008
    15:11:00 sati
    cibalia
  • dcopic

6, 7, 9, 9

Šteta je potrošiti ovako neobićnog gost-crtača na ne baš zanimljivu priču. I to još u koloru! Tužna priča, Tex kreče u osvetu, sve ok, ali nema Karsona. Kad se čovjek nauči na njihov humor, teže je progutati ovakve Texove solo priče. Smeta me i taj pad sa visoke litice, pa Tex dobiva batine, pada na nekakve fore, itd. Nema Karsona da pazi na njega! ;-)
    27.01.2009
    01:17:00 sati
    dcopic

7, 7, 8, 7

Nije dobro što su Kubertu prepustili posao u ruke. Ipak je on američki crtač, takvi nisu za Bonelli. Radnja je jednostavna i predvidljiva, ne paše mi Tex u boji, naviknuo sam na crno-bijeli. A i to što nema Carsona je truba.
    01.02.2009
    02:30:00 sati

6, 4, 4, 5

Samo sam cekao da vidim da li je mali indijanac brat od razbojnika pa da odmah zapalim strip na sred dvorista. Kad ono nije. Onda sam doneo odluku B i uzeo u ruke Batman Black And White da potvrdim crne slutnje da je Kubert tamo mnoogoooo bolji nego u ovom pokusaju na mom omiljenom junaku. Slutnje su se obistinile. Sve u svemu, dobar 3 minus.

24.01.2010
    17:54:00 sati
  • marcho

Ukupna ocjena 45%

2, 3, 8, 6

nakon skoro 5 godina odkad je ovo čudo od stripa izašlo kod nas ja sam ga napokon pročitao. I iako crtež nije loš, sve ovo šarenilo i jednostavnost i linearnost priče jasno pokazuju kako je ovaj strip rađen za američko tržište i njihove zahtjeve. Palac dolje.

26.09.2010
    13:18:00 sati
    marcho
  • legaz

4, 4, 6, 4

Teks knigt of Navaho. Betman-teksman.

02.02.2011
    20:12:00 sati
    legaz

5, 7, 7, 7

Solidna priča. Zamisao nije previše inventivna, Teks bez Carsona ganja četvoricu koljača koji su ga umalo spremili u grob.

Za razliku od same ideje za priču kojoj dajem ocjenu pet, scenariju ću dati sedmicu i to zbog dvije scene. Prva, kada Barrett puca u vlastitog brata misleći da je Teks i druga scena je na kraju gdje doznajemo da je Jako (nemilosrdni indijanski koljač) sin dobrog i poštenog poglavice. On na kraju pogiba od ruke malog Indijanca kojemu je ubio sestru, poslije toga dobri poglavica uzima malog Indijanca za svog sina.

Daleko najgora stvar u stripu je kolor. On "ubija" crtež, i čini ga manje ozbiljnim (kao da čitate slikovnicu). Za neku realniju ocjenu morat ću nabaviti crno-bijelu verziju.

Ono što definitivno valja jest kadriranje. Neuobičajen raspored vinjeta na tabli je dobrodošao predah od standardne Bonelli forme i u nekim situacijama je sjajno rješenje. Posebno su mi se svidjele one četiri visoke vinjete jedna uz drugu. Pripovijedanje je zanimljivije u napetim trenucima, omogućava scenaristu i crtaču da poentiraju u takvim momentima.

Svaka čast Sergiu Bonelliju što je uopće uspio "natjerati" jednog Amerikanca da mu crta Teksa od 224 table. To je uspjeh sam po sebi.

Cjelokupan dojam je dobar, a vjerujem da će biti još bolji kada nabavim crno-bijelu verziju.

26.03.2011
    14:54:00 sati

7, 7, 7, 7

04.05.2011
    15:06:00 sati
    jojboli

Ukupna ocjena 35%

5, 2, 3, 5

Katastrofalno loš početak za seriju Tex gigant-priča koja nije zaslužila ovakvo luksuzno izdanje!!! ....dvojica od četvorice razbojnika koje Tex progoni na kraju pogibaju od metka svoje rođene braće-ajd da je samo jedan,ali dvojica su stvarno previše. Priča i nije tako loša,ali sve je to izvedeno zbrda-zdola kao da je sve napravljeno u 7dana a ne u 7godina.. Kubertov crtež je toliko loš tako da ga niti jedan Bonellijev strip junak to ne zaslužuje. Sol na ranu je loš i glup prijevod kao npr. na 68strani: "Da ti pomognem da središ ovog hvastavca,Dug"? (mogli su napisat "ovu bananu" jer za riječ hvastavac ne znam da je ikad itko čuo).. Sveukupno, jedno ispodprosječno djelo,nije vrijedno niti vremena niti novaca..
    24.08.2011
    16:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

5, 1, 8, 10

21.05.2012
    22:34:00 sati

5, 5, 5, 5

Ova priča svojom jednostavnošću vrijeđa zdravu pamet.

05.08.2012
    12:38:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

6, 6, 8, 8

19.11.2012
    15:07:00 sati

6, 3, 4, 8

Klasik western-prica,koja je imala sve mogucnosti da strip napravi nezaboravnim. Scenario se nije odrzao na visokome nivou, tako da dobismo nista posebno. Joe Kubert nije bas najbolje znao, zamisljene scene na papir prenjeti. Sa svojim crtezom duzan je scenario nadograditi, a ne da izgleda rupasto il jos gore, nevjerovatno. Jos uz sve to,Texova faca,svaki put je drugacija bila,kao da se radi o drugoj osobi. Kolor mi se nije svidio . Naslovnica ok.

dodatak-5

24.12.2012
    11:27:00 sati
  • darkw00d

8, 9, 10, 10

Vrhunski crtez (i boja).

03.02.2013
    19:42:00 sati
    darkw00d
  • Ukupna ocjena 50%

4, 2, 8, 8

Mnogo loš scenario, jedino crtež vredi spomenuti. Šteta samo nije crno beli.

04.05.2013
    19:10:00 sati

6, 6, 9, 10

Nije lose, pogotovo za ovaj serijal, koji je uglavnom jedan te isti, i veoma osrednji.  Osvetnicka prica koja je fenomenalno nacrtana, sa naslovnicom koja moze svakom da zadovolji.  Prica kao prica je klisej, i puno puta vec vidjeno: bogati opaki covjek koji vlada nad svojim malim gradom, i koji cak ima i serifa u svom djepu.  A onda ona tri ili cetiri zla covjeka, koji su silovali i ubili onu djevojku na pocetku, i koji su ubili njene roditelje... zasto ovi zlocinci uvijek moraju da budu slabo napisani i zamisljeni?  Zasto se uvijek ponasaju i govore kao papirnati likovi koji nemaju nikakve dimenzije niti dubine, nego su isti zlikovci kao u svim ostalim stripovima?  To je prava steta.  Ako u Tex serijalu ikad vidim nekog originalnog i vise dimenzialnog zlikovca, onda cu znati da je to ona prava Tex epizoda.  Za sad, to je samo prosjek, kao i sve ostale price ovog slavnog Teksaskog rendzera.

08.08.2013
    14:28:00 sati

3, 4, 8, 3

Priča u najbolju ruku prosječna, klišeja koliko hoćeš. Ima par dobrih scena, ali do kraja čitanja sam i zaboravio koje su, jer mi je dugo trebalo da strip završim. Crtež mi je dobar, mada mi Tex izgleda neobično. Naslovnica mi se ne sviđa.

09.08.2016
    21:37:00 sati
  • morski