Posljednji na popisu

TX SAK 4c | 32 str.

Potraga lovca na glave Scotta Wannabea za Dillonovom bandom (koja mu je ubila brata) traje 17 godina. Posljednji na popisu navodno se nalazi u Nebraski. U Nebraski je i Tex, ali sa sasvim drugim zadatkom, pomaže vojsci riješiti jedan neugodan slučaj…

• Pogrešni čovjek i druge priče
    TX KLSP 4
  • Kratke priče
    TX SAK 4

• L'uomo sbagliato - Un covo di belve - L'ultimo della lista - La valle sacra
    TX COLT 4

• U Italiji ova priča je izašla 2013. godine. Na ovim prostorima ova priča je prvi put izašla 2016. godine u izdanju Libellus kolor specijal 4, drugi put izlazi 2019. godine u izdanju Strip-agent kolor Tex 4.
  • Naslovnica je djelo Laure Zuccheri, po uzoru na Dylan Dog Color naslovnicu radi umjetnik, koji nije crtao niti jednu od 4 kratke priče
  • Po prvi puta na ovoj ediciji kolor potpisuje Oscar Celestini.
  • Manfredijevo peto pojavljivanje na Texu; prethodna pojavljivanja: Maxi 9, SR 585/586, Texone 25 i SR 609/610.
  • Stefano Biglia opet na Texu nakon Almanaha zapada 1 iz 1994. godine.
  • Manfredi je bio inspiriran književnošću, djelima “Šveđanin” (Cristophe Gaultier) i “Plavi hotel” (Stephen Crane). Stephen Crane smatra se jednim od utemeljitelja modern književnosti Sjedinjenih Američkih Država.
  • Posljednji na popisu je naslov i odlične priče o Alfieljevoj prošlosti (Nick Raider SR 46).
  • Druga Texova kratka priča u kojoj je solo (bez prijatelja).
  • Na ovom topicu na forumu možete vidjeti popis snježnih priča Bonelli junaka.
  • Nekoliko vinjeta ove priče možete vidjeti ovdje: slika1, slika2 i slika3.

Četvrti kolorac, prvi po novoj formuli s 4 kratke priče, svaka po 32 stranice. Novi eksperiment i u svakom slučaju zanimljiva inicijativa. Formula: prokušani scenarist i debitant crtač (iako je Bigliji ovo drugi rad na Texu, ali 19 godina nakon debija). Format omogućuje scenaristu izbjegavanje kanona, koji su nametnuti u regularnoj seriji. Kolor Oscara Celestinija je bolji u odnosu na prethodnike (prva tri broja). Rekli bi hrabar potez, ali i ne toliko, ako se u obzir uzme kako se velika većina stripova diljem svijeta radi u boji, čak i u Italiji! Boja svakako može oplemeniti crtež! Kratka priča i kolor, dva pojma koja ljubitelji Texa baš i ne vole! Ali pročitajmo, pa procijenimo! Svakako nije bitno da li je priča kratka, nego je li dobra, a ova je svakako i više nego dobra!

U snijegom prekrivenom gradiću u Nebraski, Manfredi je smjestio uzbudljivu avanturu, od prve do posljednje stranice. Prva vinjeta stripa prikazuje zgradu u snježnom, vjetrovitom krajoliku, na čijoj fasadi piše “Plavi hotel”. Mjesto radnje identično Gaultierovom romanu “Šveđanin” i Craneovoj istoimenoj priči “Plavi hotel”. Gaultier preobražava Craneovu komornu, fatalističku, western dramu u gotičku priču sa sivim tonovima. Nije slučajno kako se u ovoj priči jedan od glavnih negativnih likova naziva Šveđaninom i ima više zajedničkih osobina s demonskim likom kojeg je stvorio Crane. Nije čudno ni što se Manfredi snašao u gotičko-western atmosferi, jer je tu kao doma (sjetimo se serijala Magični Vjetar), baš kao što dobro poznaje i američku povijest i književnost.

Manfredi je efektno prikazao mjesto radnje/sredinu, stvorio mračnu atmosferu. Fluidan i prikladan scenarij, sjajni dijalozi, ritam priče je odličan. Sve klapa, rekao bih. Snježna atmosfera: spadam među one koji vole snijeg u Texovim pričama, ali nije samo snijeg stvorio atmosferu, već i hrpa rekli bi malih detalja (od mjesta do ljudi). Inače, ovdje je Manfredi još jednom donio svoj tipičan scenarij: mračna atmosfera, gradić koji je postao utočište za ljude u bijegu pred zakonom, političke igre, špekulacije (Šveđanin zaštićen politikom i špekulacijama – baš to je Texov zadatak od vojske), iluzije poštenih građana kako će dolaskom željeznice biti “med i mlijeko”, a koje su brzo nestale, zajedno sa mnogim ljudima, koji su krenuli tražiti manje negostoljubive krajeve, a njihovu su zemlju za šaku dolara kupili špekulanti. Manfredi je napisao kratku priču baš prema obrascu za pisanje kratkih priča: jezgrovito, nabijeno akcijom, prikladnog ritma, uzbuđenjima i sa prisutnim iznenađenjima, može se reći sjajna predstava! Manfredijev scenarij donosi puno toga: (besmislenu) osvetu, osjećaje, iznenađenja, iskupljenja, oprost i pravdu, završni dvoboj, a sve u klasičnom duhu, a opet u svom originalnom stilu i sve svršeno klapa na samo 32 stranice!

Izvrsna karakterizacija likova, vrlo dobro prikazani svi likovi, realistični. Dodatan plus je odličan prikaz psihologije likova. U svakom slučaju funkcionalni likovi za scenarij.

Dva glavna lika (uz Texa naravno) su lovac (Scott Wannabe) i lovina (Samuel Pocket/Edward Crane). Dva dijametralno suprotna lika. Lovac, koji je opterećen prošlošću i opsjednut osvetom, koja će ga na kraju koštati glave i lovina, koja je svoju prošlost ostavila iza sebe i danas je miran obiteljski čovjek, vlasnik hotela. Samuel je u vrijeme pljačke bio klinac i njegova uloga je bila čuvanje konja. Zanimljivo kako su obojica dobrano osijedila s vremenom, za razliku od našeg Texa! Tex je prikazan u Manfredi/Bonelli stilu: miran, čvrst, pragmatičan, mrzovoljan, ironičan, inteligentan, ubojit i sjajnog vokabulara. Sviđa mi se Manfredijev Tex iz ove priče! Lik lovca je izmučeni lik koji graniči s ludilom, jako nalikuje rendžeru Jacku Lomanu iz priče: “Vatreno krštenje”. Texov odnos sa lovcem je distanca, hladan odnos, kako u hotelu (doslovno mu se ruga), tako i u mladosti (flashback) kad mu daje tijelo uz prijezir spram nagradi. Wannabe, čovjek od zakona i antiteza Texu otkriva na kraju ljudskost duboku i kontrasnu. Wannabe nije protivnik za podcjenjivanje, vraški je dobar. Ali metak koji proreže Texovo lice prije svega služi kao opravdanje narativnog prečaca, odnosno da Tex svoju metu može pogoditi samo na smrtonosan način. Mnogo smo ga puta vidjeli kako ranjava ili razoružava svoje protivnike, ovdje je ostaviti Wannabea na životu bilo nemoguće zbog njegove opsjednutosti posljednjim na popisu!

Crtež: sjajan debi u ovoj ediciji Stefana Biglie, s vrhunskim crtežom. Tex vrlo dobro nacrtan (fizičke crte, lice koje ne varira), kao i svi ostali likovi. Sjajan interijer i eksterijer. Čista i jasna linija, boja odgovara crtežu. Biglia je jedini od 4 crtača u ovom broju koji je pokazao sposobnost personalizacije Texa, pozivajući se na klasične modele (Ticci i Frisenda), a table podsjećaju i na američke stripove. Efektan i uvjerljiv crtež, posebno pejzaža. Crtež nije previse detaljan, a najbolji dio su svakako krupni planovi. Crtež u simbiozi sa scenarijem. Sve u svemu svidio mi se Biglia.

Naslovnice: lijepa, evokativna naslovnica djelo je slikarice Laure Zuccheri, prve žene koja je nacrtala lik Texa. Tople i odmjerene boje, pogođena perspektiva, Texovo držanje, napete crte lica, ozbiljan i zamišljen Texov pogled, sam u pustinji! Unatoč malo detalja, naslovnica savršeno prenosi osjećaje otvorenog i vrućeg prostora. „Prazna“ pozadina ne čini je zagušljivom. Šteta što gigantski natpis color Tex zauzima previše prostora! Zato pohvala Libellusu, koji je jedini uredio taj detalj! A pohvale i Lauri za lako pamtljivu naslovnicu, naslovnicu koja podsjeća na velikog Galepa, u svakom slučaju privlačnom, pravom western naslovnicom.

Rezime: kratka, zanimljiva, osebujna, dramatična, klasična, western priča, nimalo dosadna. Lijepo nacrtana i obojana. Ljubitelji snježnih priča će doći na svoje! Odlična priča, koja pobija teoriju kako Tex na malom broju stranica ne može biti kvalitetan. Rekao bih kako je cijelo izdanje na zavidnoj razini kvalitete. Hrabar eksperiment kratkih priča po meni u potpunosti uspio! Tex kakvog se rijetko može vidjeti, a opet nas je ugodno iznenadio! Fora je vidjeti kako se scenaristi snalaze na komprimiranom broju stranica, a i crtež debitanata. Za kraj velika preporuka za ovu priču i ovo odlično izdanje! Čestitke autorima, prekrasan kvartet priča! Čestitke uredništvu za pokazalo se sjajnu inicijativu. Sve klapa! Izdanje koje vrijedi pročitati! Jako su mi se svidjele kratke priče u boji! Preporuka!

TX SAK 3 Bijeli vrač

TX SAK 5 Delta Queen

9, 8, 9, 8

Odlična kratka Texova epizoda. Crtež mi se sviđa. Nadam se da će Biglia dugo nastaviti crtati Texa.

28.12.2023
    03:33:00 sati

9, 9, 10, 9

Jako dobra epizoda u kojoj u prvi plan iskace lik Wannabeeja, lovca na glave koji se nalazi u osvetnickoj misiji buduci da pokusava staviti tocku na i na bandu koja je ubila njegovog brata. Lovci na glave su mi i inace antipaticni, pa tako i ovaj. Manfredi je ovdje od jednostavne price izvukao maksimum. Sjajno vodenje radnje, bacanje flashbacka da nas dodatno upozna s likom te jako dobar kraj. Bilo je jasno i da se Tex nalazi na nekom zadatku, ali i to mi je drago sto je Manfredi skrivao do samoga kraja. Identitet posljednjeg na popisu vjerojatno nece biti nikome iznenadenje jer se ne pojavljuje dovoljno velik broj likova, ali u ovako kratkoj prici nije ni moglo biti drugacije. U konacnici najbitnije da je prica bila veoma zanimljiva. A i prava je za ljubitelje snjeznih scena! Crtez jako dobar, najbolji u ovom broju, a boje jako lijepo pasu. To je taj pravi svijetli kolor kakav bi i sve price trebale imati po meni. Ocjena naslovnice ovdje ide ukupnom dojmu.

Zanimljivosti:

- Sesta avantura kolor edicije.

- Prvi put u ediciji naslovnicu nije izradio Villa. Cast je dobila Laura Zuccheroni.

- Likovi: Tex (6)

- Druga Texova solo avantura edicije i to druga zaredom.

- Zimska prica

- Mjesto radnje: Nebraska

28.12.2023
    08:36:00 sati

7, 6, 8, 7

Solidna epizoda s dobrom zimskom atmosferom. Postavka je zanimljiva, ali je, gledajući kroz njenu prizmu, daljnje Wannabeovo ponašanje prilično nelogično. Kaže da je presreo Pocketovo pismo majci poslano iz seoceta u kojem se radnja odvija. Zbog čega je onda prije svega nepovjerljiv prema gostima hotela, došljacima privučenim nekim seoskim slavljem? U jednom trenutku sam i predvidio (ili se sjetio, hm?) tko je zapravo Pocket, ali ne i način na koji ćemo to saznati. Završnica mi se svidjela.
    Crtež ovog Biglije bih mogao ocijeniti najboljim u ovom koloru.

28.12.2023
    11:13:00 sati

7, 6, 9, 9

Odličan crtež, neke vinjete su mi baš dobre. Priča drži vodu, a to je ta kratku formu bitno jer nije baš lako održati narativ smislenosti na malom broju stranica.

28.12.2023
    12:00:00 sati

5, 5, 5, 7

Ova priča na momente ima Diznijevski crtež i snježnu atmosferu. Nekako sve djeluje nestvarno. Inače, ovdje kao da su neke neiskorištene Leterijeve table naknadno ubačene, nemam utisak da je Bilja sve ovo sam nacrtao. Sama priča nije nešto, a i nelogično je da je hotelijer bio dijete 17 godine prije toga, izgleda već staro. Osim ako ne misli da je sa 35 godina bio dijete.

28.12.2023
    12:04:00 sati

9, 10, 10, 10

Ova epizoda Texovih kratkih priča u koloru definitivno se ističe kao jedna od najboljih koje sam čitao u posljednje vrijeme. Sve je izvedeno s maksimalnom pažnjom s obzirom na likove i radnju, bez praznog hoda, dijalozi su zanimljivi, a Texova karakterizacija je savršeno pogođena. Dodatni element zimskog ambijenta samo je pojačao moje uživanje u priči. Stefano Biglia, kojeg sam već upoznao kroz jednu epizodu Nicka Raidera (doduše, tamo nije bio sam kao ovdje), se pokazao impresivnim u prikazima likova i prostora u kojima se oni nalaze, a osobito mi se dopao prikaz Texova lica na 82. stranici LL izdanja (treća pasica, vinjeta 1), baš onaj pravi, „čistokrvni“ Tex, lice kakvo bih stalno volio vidjeti u Texovim pričama.

28.12.2023
    13:13:00 sati

8, 8, 9, 9