Susret u Tularosi

TX SAK 6b | 32 str.

Susretom u Tularosi između Texa, Coronela i Bulletta riješit će se jedna priča iz prošlosti. Priča u kojoj su sva trojica sudjelovala te zbog koje svatko od njih ima svoje vlastite motive koji ih pokreću do dvoboja na kraju. Kod nekoga je to želja za pravdom, kod nekog drugog osveta, a kod nekog trećeg jednostavno puko preživljavanje i nastavak razbojničkog života.

• Limene zvezde - Susret u Tularosi - U mraku - Talični Rendi
    TX BOP 10
  • Limene zvijezde i druge priče
    TX KLSP 6
  • Limene zvijezde - Susret u Tularosi - U tami - Sretni Rendi
    TX SAK 6

• Stelle di latta - Incontro a Tularosa - Nel buio - Randy il fortunato
    TX COLT 6

• Ukupno gledajući 10. avantura kolor edicije i 6. po redu kratka priča edicije.
  • U Italiji priča je originalno izašla u prosincu 2014. godine kao druga priča u 6. broju Kolor edicije. Na našim prostorima prvo izlazi 23.10.2016. godine u izdanju Veselog Četvrtka kao 10. broj Biblioteke Obojeni program, inače edicije u kojoj izlaze razni strip serijali u boji. Zatim ju Libellus objavljuje 29.03.2017. godine kao 6. broj Kolor specijal edicije. Naposlijetku, izlazi i u izdanju Strip agenta 23.07.2019. godine i možete je čitati u 6. broju kolor edicije. U svim našim edicijama, jednako kao i u originalu, ovo je druga od 4 priče koje se nalaze u tim brojevima.
  • Gledajući samo kolor ediciju, Tex se pojavio u svih dosadašnjih 10 avantura.
  • Burattinijev debi na serijalu, a u međuvremenu je radio na još par epizoda. Na neki način se skoro pa specijalizirao za ove kratke priče, budući da još 3 njegove kratke priče možete pročitati u ovoj ediciji. U 10. broju je 5. po redu priča njegova pod nazivom „Čupakabre“, a crtao ju je Rubini. U 16. broju je pak napisao 3. po redu priču na crtež Della Monice, a zove se „Zamka za Kita“. Osim toga, baš u trenutno zadnjem izašlom Koloru u Italiji, u broju 22 napisao je drugu po redu priču pod nazivom „Profesionalac“, a crtež te epizode je povjeren Volanteu. Da ne bude da samo kratke priče piše, njegov debi na regularnoj seriji su Talijani dočekali baš početkom ove godine u epizodi „Mesa ludila“ (415. avantura, SR: 748/749). Tu epizodu je crtao Rubini.
  • Caumuncolijev debi na serijalu i zasad jedini rad.
  • Za kolor u epizodi bio je zadužen Beniamino Delvecchio.

Susret u Tularosi“ druga je priča koju možete pročitati u 6. broju Kolor Tex edicije, edicije koja nam donosi avanture našeg omiljenog rendžera u boji. Ova kratka priča predstavlja dvostruki debi budući da je i scenaristu i crtaču ovo debi na serijalu. Promatramo li i naslovnicu, možemo biti i precizniji te reći da je ovo čak trostruki debi, ali o naslovnici i njenom autoru Giuliju De Viti sam već pisao u recenziji prve priče „Limene zvijezde“ pa se ovdje neću toliko zadržavati na njemu već ću samo prenijeti sedmicu koju sam mu tamo dao i ovdje.

Scenarist priče je prilično poznato ime u izdavačkoj kući Sergio Bonelli Editore, a naročito je poznat svim Zagorovim fanovima. Riječ je dakako o Morenu Burattiniju koji se ovom epizodom okušao i u malo drugačijem okruženju od onoga koje mu inače pružaju Darkwoodske šume.

Važan segment ove epizode je nešto po čemu je Burattini iznimno poznat, ali ne samo on, već i cijela ova edicija, a to je flashback. S flashbackom saznajemo motive koji pokreću likove. Zanimljivo da dosta tih kraćih priča u ovoj ediciji ima radnju koju promatramo retrospektivno i generalno gledajući ta tehnika dobro funkcionira ovdje tako da ne zamjeram Burattiniju na tome.

Od likova možemo istaknuti trojicu aktera. Osim naravno Texa, tu su još i Coronel, bivša krupna riba iz vojske te Bullett, bandit kojeg love i Tex i Coronel. Kroz flashback saznajemo da je Bullett odgovoran za smrt Coronelove kćeri i otada mu je Coronel neprestano na tragu. Iako ne saznajemo koliko je točno vremena prošlo od tragičnih događaja do trenutka susreta u Tularosi, stječe se dojam kako je prošlo neko stanovito vrijeme, a Coronel mi ne odaje dojam nekog opakog tipa pa čudi kako to da ga se Bullett nije ranije riješio.

Epizoda je u stilu spaghetti vesterna. Točno se vidi na što je točno išao Burattini, a i pončo kojeg Coronel nosi može podsjetiti na onaj kojeg je Clint Eastwood nosio u „Dolar trilogiji“. Završnica nam nudi revolveraške obračune. I Tex i Coronel žele se sukobiti s Bullettom u dvoboju, a Burattini nas pokuša iznenaditi s jednom zamjenom identiteta koja meni osobno i nije baš dobro sjela. Ne želim davati velike spoilere pa neću točno napisati o čemu je riječ, ali ako ste pročitali epizodu i sami ste mogli lako shvatiti na što sam mislio. To Burattinijevo „iznenađenje“ je po meni ispalo neuvjerljivo, a osim iznenađenja upitne je kvalitete i trenutak s drogom. Ako Vam se pak svidjela ta završnica, vjerujem da će Vam se svidjeti i sama priča. Meni pak i nije naročito pa su i moje ocjene sukladne tome.

Jednako kao i za priču, tako i za crtež mogu reći kako je po mom mišljenju najlošiji u ovom broju. Camuncoli mi je nepoznati crtač i to s razlogom budući da je crtao samo dvije priče u Bonelli svijetu. Osim ove još je crtao i jednu od 4 priče u Dylanovom 3. kolorcu pod nazivom „Neprijatelji zauvijek“. Osobno nisam još čitao tu epizodu pa ne znam kakav mu je tamo crtež, no zanimljivo da je također riječ o kratkoj priči u koloru. Ono što me ovdje najviše zasmetalo je dosta čudan prikaz lica, a to se pogotovo vidi kod Bulletta. Npr, 2. vinjeta na 57. stranici nam nudi baš groteskan izraz njegovog lica. Također, i sam kolor mi je bio najlošiji u ovoj priči, nekako su boje tamnije nego u drugim pričama.

Kako i obično to biva u stripovima koji objedinjuju više kraćih priča, jedna mora biti ispodprosječna. Za mene je to upravo ova, a kako su mi prva i treća vrlo dobre, onda ova priča u mom sjećanju ostaje tek kao svojevrsni most između onih boljih, radi kojih i kupujem ovu ediciju.

TX SAK 5 Delta Queen

6, 6, 6, 6

Bila bi ovo simpatična pričica o osveti da nije upucana zavezana žena iz neposredne blizine.

15.03.2024
    00:29:00 sati

Ukupna ocjena 41%

4, 4, 4, 5

15.03.2024
    10:39:00 sati

7, 7, 7, 7

Klasična Texova potjera, ali nije klasika da uspavaju Texa, puno mrtvih i puno scenarističkih detalja na ovako malo stranica, meni sasvim ok, akcijom nabijena kratka priča. I crtež mi se svidio. Naslovnica ok.

15.03.2024
    14:35:00 sati

5, 4, 7, 7

Slaba priča o ubojici kojega, osim Texa, dugo lovi i u jednom mjestašcu željno iščekuje izvjesni Coronel. Razgovor u birtiji i prepričavanje prošlosti, a onda završni obračun i prepričavanje kako se pred (ćoravim) kriminalcem u žutoj košulji zapravo nije pojavio Tex. Burattini k'o Burattini, nema tu više lijeka. Krimos ovog napunio mecima, ali on prije smrti stigne s Texom objasniti čitateljima o čemu se radilo.

15.03.2024
    21:15:00 sati

3, 3, 7, 7