U tami

TX SAK 6c | 32 str.

Tex, Carson i Tiger zatiču se u Alder's Gulchu nakon što se tamo desilo dvostruko ubojstvo. Ubijeni su muž i žena, a njihova kćer je nestala zajedno sa glavnim osumnjičenikom. Avantura koja zbog svoje mračne atmosfere s pravom nosi naziv „U tami“.

• Limene zvezde - Susret u Tularosi - U mraku - Talični Rendi
    TX BOP 10
  • Limene zvijezde i druge priče
    TX KLSP 6
  • Limene zvijezde - Susret u Tularosi - U tami - Sretni Rendi
    TX SAK 6

• Stelle di latta - Incontro a Tularosa - Nel buio - Randy il fortunato
    TX COLT 6

• Ukupno gledajući 11. avantura kolor edicije i 7. po redu kratka priča edicije.
  • U Italiji priča je originalno izašla u prosincu 2014. godine kao treća priča u 6. broju Kolor edicije. Na našim prostorima prvo izlazi 23.10.2016. godine u izdanju Veselog Četvrtka kao 10. broj Biblioteke Obojeni program, inače edicije u kojoj izlaze razni strip serijali u boji. Zatim ju Libellus objavljuje 29.03.2017. godine kao 6. broj Kolor specijal edicije. Naposlijetku, izlazi i u izdanju Strip agenta 23.07.2019. godine i možete je čitati u 6. broju kolor edicije. U svim našim edicijama, jednako kao i u originalu, ovo je treća od 4 priče koje se nalaze u tim brojevima.
  • Gledajući samo kolor ediciju, Tex se pojavio u svih dosadašnjih 11 avantura, Carsonu je ovo 6. pojavljivanje u ediciji, a Tigeru 4.
  • Boselli je kao pravi „Boss“ na svom terenu u Texu te je autor povećeg broja priča ove edicije. Ovo mu je 5. rad na ediciji, a jedino ga u broju 2 nismo vidjeli! Napisao je scenarije za priče: „Osveta braće King“ (Kolor br. 1), „Bijeli vrač“ (Kolor br. 3), u 4. kolorcu je pak zadnja priča njegova („Sveta dolina“) te „ Delta Queen“ (Kolor br. 5). Gledamo li samo kratke priče, ovo mu je druga takva u ediciji.
  • Rossijev debi na serijalu, a zasada je to i jedini njegov rad na Texu.
  • Neke scene su inspirirane filmom „To Kill a Mockingbird“.
  • Za kolor u epizodi bila je zadužena Romina Denti.

Nastavljamo dalje s kratkim pričama 6. broja Texove Kolor edicije! Ovoga puta je na redu priča Maura Bosellija, najproduktivnijeg Texovog scenarista današnjice. Prava je rijetkost njegov izostanak u brojevima ove edicije, a ako tako nešto i možemo vidjeti u dužim pričama, na kraćima možete biti sigurni da će unutar broja jedna priča obavezno biti njegova. Zbog koncepta edicije koji je zamišljen na način da svaku priču piše drugi scenarist, a crta drugi crtač (u čemu i je ljepota edicije), njegovo sudjelovanje će uvijek biti i ograničeno na samo jednu epizodu.

U Bosellijevom predgovoru za ovaj broj, on ističe kako je prvi broj kratkih priča (kolor četvorka) polučio uspjeh kod čitatelja, pa da su zbog toga nastavili dalje s projektom. Projekt u Italiji je organiziran na način da godišnje izađu dva kolor broja – u proljeće onaj s jednom dužom pričom, te u jesen onaj s više kratkih priča. Također ističe i kako su ovi kolori s kratkim pričama rođeni ne samo iz potrebe za eksperimentiranjem s novim narativnim formama, već i iz želje da se isprobaju novi autori. Ovo i je istina u određenoj mjeri jer ako pogledamo malo kratke priče u ovoj ediciji, vidjet ćemo da stvarno i ima par manje poznatih imena Texovim čitateljima, pogotovo na crtežu. Niti jedan od četvorice crtača ove epizode nije redovno na Texu, a jedino je Benevento (crtač epizode „Limene zvijezde“) još nacrtao dvije priče u redovnoj seriji. Ipak kažem u određenoj mjeri jer s druge strane, na scenariju se većinom pojavljuju poznata lica (pogotovo u kolor četvorki), a kako je jedan od tekstopisaca obavezno Boselli, manje je prostora za nove scenariste. Svoje prisustvo objašnjava time da on kao odgovorni urednik ne može izbjeći rizik pa i ovom prilikom mora sudjelovati. Ovakva odluka bi mogla naići na podijeljena mišljenja kod čitatelja. No, vjerujem kako bi svi njegovi fanovi (u koje obavezno spadam i ja, čak štoviše moram napomenuti da mi je Boselli općenito jedan od najdražih scenarista) mogli biti zadovoljni s njegovim udjelom u svakom kolorcu s kratkim pričama. Ipak, pored par novajlija, uopće ne škodi i to da se nalazi jedan stari lisac poput njega!

Kakvu priču nam Boselli ovoga puta donosi? Donosi nam jednu prilično tmurnu priču. Rekao bih neočekivano tmurnu jer uvodne scene u kojima vidimo djecu kako se igraju u kombinaciji s prekrasnim svijetlim kolorom nikako ne sugeriraju da nas ubrzo očekuje dvostruko hladnokrvno ubojstvo! Brutalan start mračne priče koja će definitivno izazvati emocije kod čitatelja!

Boselli je ovdje ubacio jednog mentalno zaostalog lika i servirao nam ga kao glavnog osumnjičenog za ubojstvo. Zove se Babe Calhoune i svojim izgledom me automatski podsjetio na Eliasa Duffa, lika iz Zagorove priče „Močvara robijaša“ koji je također bio mentalno zaostao te krivo optužen za ubojstvo, a osim toga i fizički dosta sliče. Zanimljivo kako su u stripovima takvi likovi bili dosta stereotipno prikazivani pa svi mentalno zaostali likovi više-manje bi bili gorostasi. Ljudi iznimne snage, no u duši dobričine zbog čega se čitatelj može odmah povezati s ovakvim likovima i znati da oni unatoč svojoj snazi nisu mogli napraviti takvo zlo.

Tex, Carson i Tiger sasvim slučajno ulaze u ovu priču, no taman na vrijeme da spase linč koji se spremao. Seljani su odmah našli žrtveno janje na kojem će se iskaliti, a Babeu nije pomoglo ni to što se zatekao na mjestu zločina te poveo kćer ubijenih sa sobom. Dok su svi na Babeovom tragu, naš trojac pokušava na brzinu riješiti slučaj te naći prave krivce. Ovdje moram još dodatno napomenuti i kako mi je zanimljivo da je trojac ovdje bez mladoga Kita. Kit se od četvorice kompanjona najrjeđe pojavljuje u kolor ediciji, a zanimljivo je da je čak i Tiger dobio malo više prostora od njega. Recimo ovaj trojac zajedno ponovno gledamo u priči „Prijetnja iz tmine“ (Kolor Tex 8a), također Bosellijevoj priči.

Ako uračunamo da priča ima samo 32 stranice, valja priznati da je Boselli izvukao maksimum ovdje! Baš mi je užitak bio pročitati ovu avanturu i ne treba tajiti da je to moj osobni favorit iz ovoga broja što se u konačnici može vidjeti i po iznimno visokim ocjenama. Osim zanimljive i napete radnje, imamo čak i jedno (za mene) iznenađenje na zadnjoj stranici priče. Ovdje definitivno ide svima preporuka da je pročitaju, a naročito onima koji vole malo mračnije epizode. Ovako nešto ne možemo često vidjeti kod Texa pa unatoč izlizanoj temi linča, ipak imamo i dašak originalnosti.

Za ovu priču Boselli je u potpunosti pogodio kojem crtaču će je povjeriti. Luca Rossi je dobro znani crtač svim Dampyrovim fanovima (a nadam se da ih ima ovdje) i po mom skromnom mišljenju jedan je od najboljih na tom serijalu. Njegov crtež uvijek daje jednu posebnu dimenziju pričama i kad čitam priče koje je on crtao jednostavno se udubim u priču do te mjere da imam dojam kao da sam i ja u njoj. Ovdje je podario još jedan odličan atmosferičan crtež, a oni koji nisu naviknuti na njegov stil crtanja vjerojatno će imati zamjerku na to kako ljudima crta lica. Funfact, inače za ovakve crtače poput Rossija, moje je mišljenje kako njihov mračan crtež puno bolje izgleda u crno-bijeloj varijanti nego u koloru. No, s druge strane ovdje treba pohvaliti i Rominu Denti koja je na koloru odradila fenomenalan posao, uvjerljivo najbolji kolor u ovome broju! Nakon ovoga možda i promijenim to svoje mišljenje. Naslovnicu sam već obrazložio u prvoj priči pa samo napomena da i ovdje prenosim tu istu ocjenu. A za kraj još jedna tabla za koju se nadam da bi Vas mogla natjerati da pročitate priču. U konačnici, ako i ne budete imali isto mišljenje o njoj kao ja, nije gubitak vremena jer ima samo 32 stranice. 😊

Pomalo je neobično vidjeti u serijalu ovakve brutalne scene ubojstva.

TX SAK 5 Delta Queen

TX SAK 8b Okršaj kod stare misije

8, 8, 7, 6

Ova priča je dosta dobra, onako baš tužna i dirljiva istovremeno.

16.04.2024
    13:10:00 sati

7, 7, 7, 7

Simpatična kratka priča. Kao i kod ostalih priča, taman sam se naviknuo na stil crtanja kad evo već kraja.

16.04.2024
    22:39:00 sati

8, 8, 8, 8

Ok priča, posebno obrat na kraju. Rossi je dobro dočarao i nacrtao priču, jedino varira izgled lica naših junaka. Naslovnica jedna od najboljih kad su kratke priče u pitanju. Sve u svemu jako dobra priča.

17.04.2024
    07:26:00 sati

9, 9, 10, 8