Izdajica

TX SD 2/5 | 350 str.

Tex i Carson pristaju pomoći pukovniku Maynardu i vojsci pri pronalaženju nekoliko sanduka ukradenih zlatnih šipki. Šipke su Apači ukrali meksičkoj vojsci koja za nestanak pogrešno krivi američke kolege i u zarobljeništvu drži patrolu američkih vojnika. Tex uz pomoć apaškog saveznika Cochisea dešifrira mapu na kojoj je označeno mjesto skrivenih sanduka. Zlato je pronađeno, ali tada na iznenađenje svih, na scenu stupa stari poznanik, meksički bandit Pedro "Kobra" Galindez i otkriva svoj pakleni plan...

• N/A

• Pravda za Navahose
    TX SD 2
  • Ratnik Apača
    TX SD 3
  • Zakon oružja
    TX SD 4
  • Kraljevstvo tišine
    TX SD 5

• Giustizia per i Navajos
    TX SR 378
  • Guerriero apache
    TX SR 379
  • La legge della Colt
    TX SR 380
  • Il regno del silenzio
    TX SR 381

• Drugo pojavljivanje˝Kobre˝Galindeza. Prije toga se javlja u jednoj kod nas neobjavljenoj epizodi (u originalu brojevi 365 – 367 "L' Uomo con la frusta/Čovjek s bičem" by Nizzi/Fusco).
  • Među ostalim likovima u priči značajnu ulogu ima i jedna stvarna povijesna ličnost, veliki apaški ratnik i poglavica Cochise
  • Slobodna Dalmacija promjenila je originalni redoslijed epizoda pa nakon ove pustolovine slijede neke koje su, gledajući po originalima, izašle prije nje. Posljedica toga je kasnije izdanje "Crnog Tigra" (SD 13) na 144 stranice.

Podcijenjena epizoda koja spada u kategoriju nerecenziranih bisera i koja kvalitetom zaslužuje uzeti malo veći dio sajtovskog prostora. Isto tako zaslužuje i malo mog slobodnog vremena da nakon više od godinu dana (kako vrijeme brzo leti!) novom recenzijom još malo pridonesem sajtu. Riječ je o zanimljivoj graničnoj epizodi u kojoj se, stoga, isprepliće nekoliko živopisnih grupica, u burnim vremenima američkog juga: indijanci Apači iz arizonskih planina, meksički banditi i američka vojska, a posebna grupica su i dva stara šaljiva kompanjona. Sve to i puno više Nizzi povezuje skupa u jednu iznimnu pričicu u jednom za njega vrlo plodnosnom razdoblju. Tada je osim ove jako dobre priče napisao još nekoliko klasika od kojih mnogi nažalost ili nisu izdani kod nas ili su vrlo rijetki za pronaći. Riječ je o eksplozivnim epizodama sa četiri i više nastavaka koje je kao od šale razbijao Claudio Nizzi u tim kod nas zanemarenim vremenima. Zanimljivo je to da je baš u tom razdoblju napisana prva avantura Texa protiv meksičkog razbojnika Kobre Galindeza, a zanimljivo je stoga što je razmak između dva Kobrina pojavljivanja samo deset brojeva, odnosno 3-4 epizode. U toj epizodi je Tex uvučen u politička zbivanja u meksičkoj državi Guadalajari, a Galindez se u početku činio saveznikom, prije nego je pokazao svoje pravo lice. U priči takve djelom političke tematike neizbježan je lik Montalesa, a isto tako je zanimljivo da je protagonist te petodjelne sage i pukovnik Olivera, koji se kod nas ponovno javlja u nedavno izdanoj "Oružanoj pratnji".

Kobra Galindez je suprotnost slici prosječnog meksičkog bandita koji je konstantno pijan i smrdi na alkohol, a uvijek sa nekom muchachom u krilu. Dokaz tome je njegov sjajan plan kako doći do izgubljenog zlata za kojeg nitko ne zna gdje se nalazi, ali postoji mapa mjesta, sa simbolima poznatima samo malom broju ljudi (Apačima). Kobra je, kao nitko prije, nasamario Texa i Carsona, tako da su mu oni praktički servirali zlato na tanjur, a da nisu ni znali da traže za njega. Nakon toga, da ih se riješi, uz pomoć svoga saveznika, kapetana Bakera iz američke vojske, Kobra je Texa i Cochiseove Apaše optužio za pokolj cijele čete vojnika i za čas je cijeli američki jug u lovu na glave dvojice rendžera dok Kobra u negdje između granice Meksika i SAD-a smišlja kako potrošiti novac. U njegove planove dobro se uklapa usijana glava pukovnika Maynarda koji samo čeka da neko apaško pleme načini pogrešku pa da može krenuti u istrebljivački rat.

Razdoblje druge polovice 19. stoljeća kada se i događa ova priča na američkom jugu se pamti kao doba velikih obračuna, ratova, pljački, ali i kao doba kada su Arizonom, Teksasom hodali najlegendarniji indijanski ratnici. Jedan od najvještijih i najmudrijih bio je Cochise (1815-1874), Chiricahua Apač koji je u to vrijeme ustancima zadavao mnogo glavobolja kako Meksikancima, tako i Amerikancima. Kao i npr. Geronimo ili Victorio prije njega, tako je i on dobio svoj prostor u SBE stripovima, upravo u ovoj epizodi Texa. Nizzi ga je prikazao kao ponositog i mudrog poglavicu koji je odavno zakopao ratnu sjekiru i mirno živi u brdima Arizone. Isto tako i kao velikog ratnog vođu koji je sa dvadesetoricom najboljih ratnika išao osloboditi Noćnoga orla i Srebrnu kosu usred razbojničkog gnijezda Kobre Galindeza. Ponosnog stava, kod nas možda poznatiji kao Kočiz, bez sumnje je zasjenio i velikog Texa kad god se pojavio u stripu, a to ne može svatko.

Od ostalih, više manje sporednih likova, već sam spomenuo kapetana Bakera iz američke vojske, Galindezova saveznika koji se sa svojim dijelom zlata želi povući iz vojske i živjeti lagodnijim životom. Životna priča kakve smo već imali prilike viđati u stripovima. Završio je kako je i živio. Zatim je tu Župnik Elias, Kobrina desna ruka sa isto nemalim obolom u epizodi. Kraću avanturu Tex i Carson doživjeli su u gradiću Douglasu gdje je šačica građana na čelu sa šerifom odlučila pokupiti nagradu od potjernice za njima, međutim pokupili su tek lekciju kako zapravo treba baratati revolverima i vinčesterkama.

Još malo o Nizziju i njegovom scenariju... Sveukupno napravio je sasvim solidan posao jer dužina priče je nemala, ali nije napravio po meni niti jedan kiks tipa promašaj sa sa pola metra ili nekih naivnih akrobacija, a i Tex je imao sreće više nego inače, a manje je koristio svoje vidovnjačke moći odnosno šesto čulo, kakogod. Ima minusa, npr. neke situacije uz pomoć kojih Tex drži trag Kobre se ponavljaju više puta, a i dojam je da su neke situacije u stripu dodane bespotrebno tek da se dobije veći broj stranica. Puno kvalitetne pucnjave i akcije, originalan završetak, uvijek posebno pustinjsko mjesto radnje samo su neke prednosti scenarija. Nizzi mi je inače puno bolji scenarist od Bosellija kojemu po meni puno bolje uspjevaju scenariji za Zagora. Boselli u svaku priču gura previše likova, najčešće različitih karaktera i to mi ponajviše smeta kod njega. Njegove su priče uvijek malo dublje i liričnije, dok kod Nizzija najčešće imamo čvršći vestern što meni više odgovara. Isto tako Nizzi bez sumnje bolje prikazuje odnos između Texa i Carsona, njihovo međusobno zadirkivanje (odličan primjer u ovoj epizodi za to je #4, stranica 82).

Fernando Fusco dugo vremena nije kod mene dobro kotirao sa svojim crtežom. Ipak, s vremenom mi je postao jedan od recimo pet najboljih crtača Texovih avantura, a sami znamo kako je konkurencija crtača tog stripa jaka. Od početka do kraja epizode drži istu visoku kvalitetu crteža, a posebno dobro rješava scene pucnjave, pustinjskih krajolika, likove i izraze lica kod njih, ali i sve ostalo, bez najmanje zamjerke. Od Galepovih naslovnica jedna mi baš upada u oko, ona za "Zakon oružja", jedna od ponajboljih njegovih, posebno pred kraj karijere. Ta naslovnica diže ocjenu drugima koje su ipak tek prosječne.

TX SD 1/2 Pravda za Navahose

TX SD 13/15 Crni Tigar

5, 6, 7, 5

Jedan od prvih epizoda u izdanju SD koje me nakon, ne baš privlačne i ne baš naročito zanimljive prijašnje epizode (da ne spominjem "dotjerane" od strane Galepa), malo oraspoložila pa sam i dalje počeo kupovati te epizode.  Uvijek sam volio potrage za tajnim i skrivenim blagom, a takvih epizoda je u Bonelli stripovima bilo koliko hoćeš... Nizzi uvijek voli razvući radnju svojim detaljiziranjem svakog pokreta Texa i ekipe, tako da se epizode rastegnu na dobar dio stranica. Galindezov povratak kod nas tehnički i nije povratak budući da epizoda nije objavljena. Lijepo izrecenzirana recenzija...
    11.09.2007
    16:26:00 sati
  • Inferno

8, 8, 9, 7

Bravo Koresh! Ovo je zbilja malkice podcijenjena epizoda, ali je u stvarnosti i više nego solidna. Veliki plus epizodi je to što se proteže na više svezaka. Doduše, mogao se izbječi obračun Texa i Carsona sa šerifovim ljudima u "Zakon oružja", ali je taj obračun, premda suvišan, jako lijepo odrađen. Upadice na relaciji Tex/Carson su sjajne. Nizzi ovog puta nije stvorio nebulozne situacije tipa promašivanja s pola metra, ali ipak je već tada koristio svoje tipićne "slučajne okidače" koji pokreču radnju. To se vidi na primjeru kad Texa u zadnji trenutak na pravi trag vraćaju posljednje riječi onog popa na samrti. Sviđa mi se i završetak kada Cobra skonča u onoj kripti. Fusco je sjajan, njemu leži snijeg, ali i meksički ambijent. Nizzi će poslje napisati hrpu epizoda koje imaju sličnu strukturu fabule, međutim ova epizoda je nastala prije etiketiranja Nizzija kao repetativnog scenariste, pa stoga od mene dobiva pozitivne kritike. Naslovnice nisu najgore, ali to je Galep pa mu nedam više od 7. Na naslovnici "Zakon oružja" šerif djeluje kao da totalno pijan tetura naokolo, a kod "Ratnik Apača", Cochise drži tomahawk, ili je to pak motika.
    11.09.2007
    17:55:00 sati
    Inferno
  • I like girlz

7, 7, 8, 6

kada smo čitali ove epizode, bili smo presretni što možemo texa ponovo kupovati na kiosku, od uzbuđenja često se i ne obazirući pretjerano na sami kvalitet priča. nakon prvog SD texa, koji kvalitetom priče, a i već dobro drhtećom galepovom rukom i nije ostavio neki poseban trag, osim što je broj jedan, stiže nam poprilično dobra priča kao nastavak. uz dosta likova, obrata, lokacija i već standardno odličnog fusca, ocjene koje sam dao nisu nimalo nezaslužene. naslovnice... šta se može reći, stari aurelio nije bio više onaj stari.
    11.09.2007
    19:51:00 sati
    I like girlz
  • targon

9, 8, 9, 8

Konačno! I sam sam htio recenzirati ovu epizodu, ali nisam se usudio budući nisam znao povijest sukoba s Kobrom. Odmah na početku mogu kazati da je recenzent napravio odličan posao. Sjajna priča o lovu na blago, izvedena na ne baš tipičan način, već i samim tim što je blago odmah pronađeno. Nizzijev scenarij ima glavu i rep. Sjajan kraj, Tex i Carson stalno su u nevoljama, priča u priči (kad su zapeli u onoj zabiti); jest malo poduža epizoda, ali ne na zamoran način kao npr. "Ljudi Jaguari". Koliko god mi danas zamjerali Nizziju na nemaštovitosti, njegovi raniji scenariji su bili itekako kreativni, unoseći uvijek nove elemente u ustaljeni western žanr (jasno, sada znamo da se Nizzi nije odatle pomakao). Sa svime se slažem, osim s jednim, mislim da je Boselli kvalitetniji od Nizzija, no konačni odgovor može dati samo vrijeme, jer je Nizzi stvorio daleko više, a tek treba vidjeti hoće li Boselli upasti u repetitivnost. Za promjenu i Galepove naslovnice su iznadprosječne, osim prve koja je jako loša, ali ionako se ne odnosi na ovu epizodu. Fusco iz ranijih dana jako dobar, zamjerki nemam. Sve u svemu, strašan strip, preporučio bih svakome.
    12.09.2007
    10:57:00 sati
    targon

8, 9, 6, 7

Odlična epizoda, možda malo razvučena, ali nema veze. Jedino mi se ne sviđa crtež.
    12.09.2007
    14:08:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

7, 8, 7, 3

Epizoda iz vremena kad je Nizzi ispaljivao priče koje se ne sastoje od tuduma koji terorizira grad itd,itd, U ovoj eri jednostavno nije bilo promašaja, dosta dobra epizoda. Ne slažem se da je Nizzi dostigao Bosellija a kamoli prestigao, onaj tko voli jedno te iste scenarije sa par izmjenjenih imena protagonista volit će svaku Nizzijevu epizodu(to razumijem) koji se više uopće i ne trudi napraviti nešto, ali uspoređivanje Nizzija s Bosellijem mi više nije ni smješno. Jedna sitna zamjerka na scenarij ide na scenu kad tex pogodi točno u bačen dinamit sa poprilične udaljenosti ali sve u svemu, dovoljno dobra epizoda za objavljivanje... Da ne znam da tex ima kosu pomislia bi da je ćelavac kako nam to Galeppini daje do znanja na prvoj naslovnici. Na drugoj naslovnici indijanac bane pred texom, a ovaj gleda začuđeno, ko da će ga silovati! Još se onako namjestio... Užas jedan!!
    13.09.2007
    15:27:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

9, 8, 10, 3

Jedna od najboljih Nizzijevih priča. Iako ih ima na tone, volim te epske priče o potrazi za zlatom a u kombinaciji sa dobrim scenarijem i odličnim crtežom, ova epizoda je oduvijek za mene predstavljala pravo uživanje. Interesantno kako je Tex čak 2 puta nasamaren od Galindeza (u pronalaženju zlata o nakon što Kobra zamjeni zlato za kamenje) a svoj prvi metak ispaljuje tek nakon 200-ak stranica što je stvarno nesvakidašnje. Iako je Galindezov kraj dosta efektan, ipak sam očekivao revolveraški obračun između njega i Texa a kad smo već kod toga, ne znam zbog čega Texovi scenaristi u zadnje vrijeme potpuno ignoriraju stari dobri revolveraški dvoboj jer kud ćeš efektniji završetak od obračuna dobrog i lošeg? Fusco je zakon, ovdje je stvarno u top-formi, likovi mu pucaju od snage,Apače crta izvrsno, a pejzaži su pravo uživanje za oči(npr. veliki kadar od pola stranice kad pronađu skriveno jezero-maestralno). Mala zamjerka ide na crtanje nogu gdje ponekad zabrlja u proporcijama ,ali generalno gledano, uživam u njegovom crtežu. Naslovnice su veliko zlo, poze likova na njima(npr. ona sa šerifom) su blago rečeno katastrofalne a jedino ova zadnja donekle popravlja dojam. Sve u svemu - jedna epizoda koju ću rado ponovo pročitati
    18.09.2007
    11:41:00 sati
  • Vorador

8, 8, 8, 7

Zabavna pustolovina. Među prvim Texovima koje sam pročitao pa stoga i dosta draga priča.
    01.11.2007
    19:38:00 sati
    Vorador

9, 9, 9, 10

F-A-N-T-A-S-T-I-Č-N-O!kraj me,priznajem,ostavio bez daha!
    30.03.2008
    21:08:00 sati
    Misko iz Darwooda
  • Ukupna ocjena 92%

10, 9, 9, 8

Jako dobro. Istina malo prerazvučeno, ali ipak vrlo zanimljiva i dobra priča. Izgleda da kad god tex ode u Meksiko bude dobra priča. Naslovnice su ipak za nijansu lošije. Kobru Galindeza smo imali priliku nedavno upoznati u Libellusovu izdanju (priča koja je bila neobjavljena i prethodi ovoj - isto jako dobra).
    04.06.2008
    08:20:00 sati
    mars1
  • cibalia

7, 7, 8, 7

Ovo mi je ko klincu bila super priča no kad sam je ponovo čitao prijetio sam neke Nizzijeve blafove. Jako mi je kako i otac i Baker žive dovoljno dugo da ih odvedu na pravi trag. Kobra je je..n no na kraju se sam za...o. Jako mi je ono kad onaj službenik žice koja pjeva mora pucati. Fusco je odličan. Majstoru Galepu za trud.
    15.11.2008
    08:47:00 sati
    cibalia

8, 7, 8, 6

Jedna od boljih Nizzijevih priča, iako daleko da bi bila odlična. Ne da samo ima nekoliko nelogičnosti, neg se i dobar dio priče temelji na tome kaj su ljudi na samrti rekli. Radnja se zapliće zahvaljujući nepostojećem Apaču koji je na samrti ispričao što se dogodilo sa zlatom. U nastavku imamo onog lažnog fratra koji je na samrti otkril Texu gdje se nalaze Kobra i Baker. U raspletu imamo Bakera koji na samrti otkriva gdje se nalazi zlato. Gotovo sva Texova istraga se temelji na informacijama koje je prikupil od ljudi koji su već bili jednom nogom u grobu. Fusco mi je ovdje vrlo dobar i baš zato je prava šteta kaj je taj seljački tisak SD nerijetko smanjivao kvalitetu njegovog crteža. Galep je pa zbilja pružil šarolike naslovnice. Prva bi bila čist ok da Tex nema tak tupi izraz lica dok dijeli batine. Na drugoj pak imamo vrlo ljutog Cochisea koji izgleda ko da se sprema mučiti prestravljenog Texa na sve moguće načine. Na trećoj pak imamo pijanog šerifa i Texa koji ima uho ko neki gremlin. Ajde četvrta je čist ok.
    20.01.2009
    16:19:00 sati

9, 9, 10, 8

Dobro je, Nizzi je vratio jednog starog neprijatelja i malo za promjenu nije napravio glupost kao s Crnim Tigrom ili Mefistom. Sve je dobro odrađeno; Kobrin komplicirani plan, akcija s Cochiseom, a i kraj je odličan. Glavno da nije bilo onog: vidjet ćemo se mi opet, čut ćeš još za mene itd. itd. Ovaj put ima dosta dobrih podjebavanja između Texa i Carsona, a toga nikad previše. Fusco je opet odličan iako nije snježna epizoda, hehe. Sve 3 naslovnice su solidne. I za kraj jedna legendarna scena:
    -Puno hvala zamjeniče! Zaslužio si medalju! Ali sad uzmi ovih dvadeset dolara zbog udarca!
    -Kakvog udarca?
    -Ovoga!

01.04.2009
    11:30:00 sati

8, 7, 7, 7

Nedavno sa konačno pročitao epizodu Čovjek s bičem, gdje se po prvi put pojavio Kobra Galindez, iako sam davno prije toga pročitao ove četiri epizode. Oduvijek su mi se sviđale duge epizode kod Texa, a Niziju svaka čast što to uspijeva održati bez da razvodni radnju ili ju učini razvučenom i dosadnom.
    15.04.2009
    13:18:00 sati

10, 10, 10, 10

.,odlična epizoda od pocetka do kraja.,bez zamjerki
    23.04.2009
    19:01:00 sati
    Neustrašivi Chico

Ukupna ocjena 11%

1, 1, 1, 2

epizoda broj 3 uspio sam procitatai do 30 stranice, jedino jos gore od sam price je katastrofalni crtez.Koji uzas
    01.06.2009
    11:50:00 sati
  • bacho

8, 9, 8, 7

Dobra epizoda. Radnja ima i glavu i rep, iako je postojala opasnost da lomljenjem radnje uđe u zonu dosade. To se nije dogodilo prvenstveno s primjerenom dozom humora u dijalozima Texa i Carsona. Odlično obrađeni likovi, pogotovo glavnog negativca i Cochisa. Nizzi je ovdje dobro, dosta dobro, odradio posao. Istina neke stvari mi se nisu sviđale kao npr. neprimjerena početna naivnost Texa i Carsona, ali mi se zato završni obračun strašno sviđa. Zatvaranje u grobnicu i umiranje od straha. Genijalna dosjetka. Crtež je dosta dobar. Onako divlji. Možda sam dao prenisku ocjenu zbog dojma koji na mene ostavljaju drugi Texovi crtači. Naslovnice su mi bez veze, ali ne mogu dati nižu ocjenu jer mi je strp zaista dobar. Da ne pokvari ukupnu ocjenu.
    06.06.2009
    18:08:00 sati
    bacho
  • jasa

9, 9, 10, 6

Vrhunska priča, jedna od onih koje su učinile Texa onim što jeste, akcija, zanimljiv zaplet, malo horrora, dugotrajnost, savršen protivnik, o crtežu da ne govorim! Čak su i naslovnicedobre iako je to moglo daleko bolje.
    27.07.2009
    22:21:00 sati
    jasa

10, 10, 10, 10

Legendarna priča, priča zbog koje sam zavolio Texa i postao njegov pravi fanjedan od najdražih stripova mog djetinjstva nezaboravan put do skrivenog zlata, odličan bijeg iz poštanskog ureda i negativac Cobra vrijedan divljenja jer je stvarno bio pravi majstor
    11.08.2009
    10:38:00 sati
    alba

8, 8, 8, 8

08.09.2009
    16:09:00 sati
    Brdar

9, 9, 10, 8

Negde oko 30 stranice Zimske zmije odustanem i uzmem ovog Texa... Fusco odlican. Meni njegov stil odgovara potpuno...

07.02.2010
    18:13:00 sati

10, 10, 10, 10

Vrhunska priča od početka do kraja. Više užitka čitati ovo nego gledati dobar akcijski film.

12.12.2011
    10:25:00 sati
    Matt Nurdoo
  • Kojot

10, 8, 7, 10

Meni dobra epizoda!

08.01.2012
    12:52:00 sati
    Kojot
  • Charlito de la Vega

8, 7, 7, 6

Dobra epizoda. Mogla bi biti puno bolja da nije onakav kraj. Mislim...onaj Kobra je zajeban lik pa opet skonča kao neki papak. To mi nije leglo. Crtež onako...ne znam da li mi se sviđe ili ne...

11.05.2012
    22:09:00 sati
    Charlito de la Vega

8, 8, 9, 8

Cijelo vrijeme Tex tvrdi da im Kobra treba živ, a na kraju ga voze mrtvog.

30.07.2012
    21:03:00 sati

9, 9, 8, 8

30.12.2012
    02:20:00 sati
  • Maki_Mostar

9, 9, 8, 8

Da, King Warrior mora oboriti prosjek... Priča je vrlo dobra, Tex se da izigrati kao rijetko kada, znači ima napetosti, akcije, a naravno i dobrodošlog humora... Jedino je istina kako je epizoda malčice razvučena, ali gdje ju rezati? Fuscov crtež vrlo dobar

03.03.2013
    13:04:00 sati
    Maki_Mostar

8, 8, 8, 8

Sasvim solidna,dugacka,prica. Sve je doneklen na svom mjestu. Likovi koji se pojavljuju u prici su ostavili dobar dojam,netko malo vise a netko malo manje. Kao sto vec spomenu,dugacka prica.Mozda je se stvarno koji dio mogao izostaviti. Scenario cijele price je takorec letio,rijetko bi pokoji malo duzi il cak bezvezni dialog umarao. Kit Carson je se pobrinuo, da se pokoji put od srca nasmijem. Legenda! Crtez je poprilicno ok,samo sam ustanovio da gospodin F.Fusco ima problema sa oruzjem. Winchesterke je ponekad nacrtao,uzas. Bolje bi ja. Naslovnice su ok,pogotovo "Kraljestvo tisine" mi se svidja,

27.05.2013
    23:48:00 sati
  • Wayto

10, 10, 9, 10

jedan od prvih mojih stripova,kojeg san procita nekoliko puta

Uglavnon odlican!!

13.11.2013
    03:37:00 sati
    Wayto

9, 9, 10, 9

Nakon Libellus brojeva 15-16 odmah sam krenuo na čitanje ove priče, da vidim nastavak s Cobrom. I tu sam ostao nemalo razočaran. Pobjegao je kao neki kokošar, nema preelikih poveznica s prošlom pričom i slično. A i Tex i Carson kao da su ga zaboravili nakon svega što im je priredio. Ostaje i pitanje što je bilo s ostalim likovima. A scenarista isti... No, ako gledamo samo ovu priču, s njom sam i više nego zadovoljan, Čitao sam pred nekih 10-12 godina na moru, i još se sječam  nekih djelova. Crtež malo izleda lošiji radi lošeg otiska SD. Prava western priča, prevare, Meksiko, zlato, Apači...

19.11.2013
    23:14:00 sati

7, 6, 7, 7

16.02.2016
    23:26:00 sati
    Eddie Monsoon

10, 9, 9, 9

Ovo mi je omiljena epizoda iz razdoblja Slobodne Dalmacije. Ne znam ni sam koliko sam ju puta pročitao.

03.02.2017
    19:09:00 sati

9, 8, 9, 8

16.01.2019
    07:47:00 sati

9, 9, 9, 9

Izuzetno dobro! Kombinacija akcijskih scena sa smislenom pričom uz odličan crtež. Super!

17.07.2019
    10:39:00 sati

9, 10, 8, 8

Izvrsna priča, zbog ovakvih epizoda sve više i više volim Texa i postajem njegov fan. Sad mi jedino dođe želja da vidim kako je protekao taj prvi susret sa Kobrom, ali bojim se da ja taj film neću gledati.

03.03.2020
    22:40:00 sati

• Kuga