Čitači tragova

TX SD 47/49 | 239 str.

Tex i Tiger se u jednome selu susreću sa starim Texovim (ne)prijateljem Mickeyem Finnom, koji za američku vladu radi kao lovac na glave. Trenutni mu je posao pronalaženje sela u brdima u kojem su se sakrili dezerteri predvođeni narednikom Torrenceom, a plaća ga bojnik Craig, kojeg vodi želja za osvetom naredniku Torrenceu, jer je njegova jedinica dezertirala iz Craigove utvrde. Dva prijatelja odluče pomoći dezerterima…

• Krijumičari
    TX SD 47
  • Čitači tragova
    TX SD 48
  • Smrt na rijeci
    TX SD 49

• L contrabbandieri
    TX SR 416
  • Cercatori di piste
    TX SR 417
  • Morte sul fiume
    TX SR 418

• TX SR #417 se naziva „Cercatori di piste“. Doslovno prevedeno na hrvatski to bi glasilo „Tragači putova“, a takav je naslov SD i objavila na pozadini #47, u najavi iduće epizode. Međutim, na koricama samoga #48 stoji naslov „Čitači tragova“, što je gramatički netočniji, ali sudeći po onome što se događa u priči, puno bolji naziv.
  • Epizoda bez Carsona i Kita Willera, Tex i Tiger Jack su ovaj put sami.
  • Sitna greška se potkrala i velikom Villi – lik na naslovnici #48 ima povez preko desnog oka, dok tokom čitave priče taj povez stoji na lijevom oku.

U svojoj prošloj recenziji sam počeo s tezom da remek-djela umjetnosti stripa nastaju tako što odličnu priču prate sjajan scenarij i crtež, a kad je to upotpunjeno dobrim naslovnicama, onda se te epizode ne zaboravljaju lako.

Upravo zbog toga mi je drago što imam priliku napisati recenziju za ovu epizodu našeg starog dobrog rendžera, jer je ona upravo jedna od onih zbog kojih mi je on najdraži strip-junak. Boselli je napravio odličnu priču, ubacio velik broj likova, nije prekratka, ali ni dovoljno duga da bi prestala biti zanimljiva. Stalno se nešto događa, trenuci u kojima likovi sjede i razgovaraju su prožeti flashbackovima (prvi je strašno dobar, Tex Tigeru priča kako je upoznao Mickeya Finna, mješanca punog mržnje prema Indijancima, a scena kada Finn svome ocu, poglavici Komanča, skida skalp, je jedna od najupečatljivijih u priči). Upravo je slučajan susret naših junaka s Finnom u malom selu Tulacu okidač ove priče. Tex i Tiger prisustvuju ubojstvu dvojice dezertera iz odreda narednika Torrencea, a nakon što mu Finn objasni da je on predstavnik zakona te da ih ubija po zapovijedi Vlade, Tex odlučuje pomoći vojnicima. Osim Finna, koji mi je zbog svoje osebujne pojave i osobnosti postao jedan od dražih anti-junaka u Texu, prisutan je još velik broj zlikovaca ( lovac na skalpove ,jednooki Hoss O'Brien, mješanac Saguar, antipatični bojnik Craig…) Osim njih, tu su i good guys, prije svega sami narednik Torrence, njegov vjerni zamjenik, Čeh Novak, simpatični gostioničar Tomas s početka priče… Svi su oni izvrsno uklopljeni u priču, kojom čitavo vrijeme dominira napetost koja nam ne da da prestanemo čitati dok ne saznamo kakav je kraj. Naravno, kao što u svakom Texu ima humora, ima ga i ovdje, samo ne od strane Kita Carsona, kojeg nema u ovoj priči. Vojnik Novak pokazuje hladnokrvnost i duhovitost dok ga O'Brien muči:

O'Brien: Kad dobijem novac za ovaj zadatak, naručit ću jedno stakleno oko iz Europe. Bit će plavo… Ili zeleno… Što ti kažeš, koje bi mi bolje stajalo?
Novak: Zdravo oko ti je smeđe…

Scenarij odlično prati priču, a Boselli je ubacivanjem manjih epizoda pokazao kakav je majstor (već spomenuti flashbackovi, prvi je Texov o Finnu, a drugi Novakov, u kojem opisuje mučan život u utvrdi Craig, pa scena u kojoj Tex i Tiger izbavljaju Novaka od mučitelja, bijeg iz logora spuštanjem konopcima u rijeku…). Dva su mjesta u scenariju na koje imam zamjerke, a oba su na samom kraju. Prvo, kako to da su Tex i Tiger uspjeli jahati nekoliko kilometara s O'Brienom ? Doduše, bili su maskirani šeširom i u drugoj odjeći, ali tu je potrebna prevelika sreća da bi se izvukli. Uz to, Finn je O'Briena poslao da sredi Texa i Tigera pa da onda pođe za njim. Ako su bili poslani da ih ubiju, sumnjam da ne bi primijetili da su njih dvojica među njima, pa makar i maskirani. To je greška, a drugo mjesto na koje imam primjedbu nije greška sama po sebi, već vjerojatno želja da se skrati kraj, iako smatram da je ubojstvo narednika Torrencea od strane osuđenog bojnika Craiga zaslužilo još bar 5-6 stranica. Ovako je taj kraj malo ubrzan, ali ako je ikome potekla suza nakon što je narednik ubijen iz zasjede odmah po izlasku iz sudnice, ne treba se sramiti. Prvenstveno zbog one prve greške dao sam devetku za scenarij, iako je zaslužio barem 9.5 :D I na koncu, nešto malo o vizualnom izgledu. Iako Marcello nije realističan pri slikanju ljudskih lica, poput Ville i Civitellija, sve ostalo je za čistu desetku. Prizore obračuna na početku i na kraju je nacrtao maestralno, kao i sve ostalo u priči. Zamjerio sam mu smanjenu realističnost pri crtanju lica, likovi su pomalo preoštri i izgledaju previše divlje, ali nekako je upravo to ono što daje šarm i dodatnu kvalitetu njegovu crtežu i još više podiže ocjenu. Kao što je i mnogo recenzenata prije mene napisalo, o Villinim se naslovnicama nema što reći. Čovjek je genije i to je svima jasno. Malo mi je žao što je ova treća naslovnica nekako pusta, imam dojam da je pored Texa trebao stajati još netko, ali to nimalo ne umanjuje ocjenu ovom majstoru.

Kao što sam rekao na početku, ovo je odlična epizoda. Ljubitelji i kolekcionari Texa sigurno znaju za nju, ali mislim da je pogodna i za upoznavanje s njim, jer će se, vjerujem, svidjeti svakome. Tko je god pročita, mislim da će postati Texov obožavatelj, stoga je toplo preporučujem kao jednu od ponajboljih Texovih priča.

Tex: Što ti kažeš,Tiger?
Tiger Jack: I ja sam tebi to htio predložiti, Noćni Orle.
Tex: Da… Nas dvojica se dobro slažemo, brate. Doista dobro.

TX SD 45/47 Bostonska misija

TX SD 50/51 Tisuću dolara za smrt

• Inferno

9, 10, 10, 10

E, ovo je zaista prva liga! Mickey Finn, bojnik Craig, Hoss O'Brien, narednik Torrence su sve redom upečatljivi likovi koji nerijetko preuzimaju čak i glavnu ulogu, odnosno ulogu nositelja radnje. Čak se ni oni manje važni likovi ne mogu tek tako zaboraviti: Novak, Saguar, Tomas, Craigovi tjelohranitelji... Ova Bosellijeva odlika da natrpa strip hrpom raznolikih likova je glavni razlog uspjeha velikog broja njegovih priča, koje tada dobivaju i jedan epski karakter. Osim toga, Mauro nam nudi čistokrvni western (eksterijeri), ali ne reciklira stare ofucane teme, već se potrudi dati nešto originalno. Tom dojmu, dakako, pridonosi dinamičnost i brza izmjena događaja koji se redovito odvijaju na vizualno atraktivnim lokacijama (situacija na rijeci). Autorovoj temeljitosti svjedoći i pažljiv odabir Texovih komapnjona za pojedinu epizodu. Ovdje imamo zanimljivu kombinaciju u kojoj je Tex poveo samo Tiger Jacka i to je ispalo pun pogodak, kako zbog netipičnosti, tako i zbog scenarističke korisnosti. Tex kaže za Tigera: "Ako postoji čovjek koji će ući u pakao, a da ga gospodin sotona ne primjeti, onda je to Tiger Jack". I ostatak scenarija je prepun sličnih rečeničnih dosjetki i scenarističkih riješenja. Što se tiče potonjega, izdvojio bih zanimljiv trik na rijeci, zatim odlično tempirane flashbackove, ali i ono na kraju kad se naglo preskoči radnja i odmah nam se servira finalna sekvenca. Prejako mi je to; i čini mi se da sam vidio nešto slično u nekom filmu. Uvijek je dobro kad te nešto podsjeti na neki western klasik, a kod "Čitača tragova", filmskog ugođaja ne manjka ni najmanje. Dobro se sjećam kad sam ko klinac kupio "Krijumičari", te primjetio da novu priču ("Tulac") potpisuju Boselli i Marcello, dvojac iz nedavne "Carsonove prošlosti". Očekivanja su odjednom porasla i, srećom, na kraju su se potpuno ispunila. :) Svršetak u kojem pogiba pozitivac je još jedan od aduta ovog stripa, jer kakva je to priča koja se ne trudi potaknuti emocije kod čitatelja. Pohvala za recenziju.
    05.10.2009
    19:23:00 sati
    Inferno
  • selanne

10, 9, 10, 10

Hvala na pohvalama, budući da su prošli put od tebe bile kritike. I čestitam i ja tebi na ovoj kratkoj recenziji, i još pojačavam tvoju tvrdnju - ova je epizoda stvarno prva liga!!!!I poruka za Acu: nije neprijatelj, nego (ne)prijatelj, a u recenziji ima podatak o njegovom prvom susretu s Texom (Tex ga prepričava Tigeru).
    05.10.2009
    22:48:00 sati
    selanne
  • Rock.Bob Rock

8, 8, 8, 10

Vrlo, vrlo dobra priča!
    06.10.2009
    14:16:00 sati
    Rock.Bob Rock

10, 10, 9, 9

Odlična epizoda. Fin je nevjerovatno upečatljiv lik.
    06.10.2009
    14:24:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

9, 10, 9, 9

Nakon Bannocka najbolji tex, kratko i jasno. Opširnije - pogledati Infernov komentar
    06.10.2009
    17:51:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • Ukupna ocjena 93%

9, 9, 10, 9

Taj Tiger Jack... jebac najveci. Odlicna recenzija sve kaze, mnostvo profilisanih/jasnih/upecatljivih karaktera. Flashback-ovi, akcija, ljudske price, Boselli i Marcello.. pa sta cete vishe. Mali minus scenariju zbog petljancije na kraju i na tome sto je mali broj zrtava na strani dobrih. Steta sto nije u tri nastavka, upravo 100nak stranica fali da se dostigne ep kakav je Na putu za utvrdu Apachi.
    06.10.2009
    18:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 97%

10, 9, 10, 10

Ovo mi je 200-ti komentar i bas na Texa naidem (gle slucajnosti). Inace strip je sjajan, ne zna sto je bolje (ipak nije za 100%). Ipak bih izdvojio crtez gdje je Marcello sjajan. Poslije Ville najdrazi crtac.
    06.10.2009
    20:52:00 sati
    mars1
  • jasa

10, 10, 10, 10

Šta kazati?Najprije moram da pohvalim autora koji je napisao jednu zaista kvalitetnu recenziju, prepoznao kvalitet epizode i objektivno secirao njen sadržaj.Ovo je za mene najbolja Texova priča ikad, čak malo ispred Carsonove prošlosti na što su možda utjecale i neke subjektivne okolnosti. Legendarna epka, spektakularna priča s jednim od najboljih negativca ikad i odličnom pričom koja stoji iza njega, prejaka zakonski odobrena banda s upečatljivim likovima, pakleni duo na strani potlačenih dezertera koji su također redom junaci za pamtiti, par odličnih poteza, akcijskih spektakala, zanimljivih dijaloga i još mnogo toga čine ovaj klasik vrijednim svih maksimalnih ocjena. Najbolji dvojac ( Boseli i Marčelo ) još jednom uspijevaju predstaviti Noćnog orla onakvim kakav jeste i kakav uvijek treba biti, najbolji junak SBE-a i šire. Marčelo je posebna priča, genijalan crtež koji u potpunosti odgovara okruženju i zahtjevima, sve je prikazano baš onako kako treba i kako očekujemo. Iako sam često na strani negativaca ( što je bio slučaj i ovaj put ), bilo mi je prilično žao narednika T-a. Inače ovaj strip je odigrao glavnu ulogu u procesu zagrijavanja za stripove u ranom djetinjstvu :D  + imamo i onu legendarnu Texovu izjavu koju ću zauvijek pamtiti  "Ako postoji čovjek koji će ući u pakao, a da ga gospodin sotona ne primijeti, onda je to Tiger Jack",legendarno sve ostaloRETURN Inferno
    07.10.2009
    21:51:00 sati
    jasa

7, 9, 10, 9

Nije na razini nekih legendarnih Boselli-Marcello epizoda, ali ipak se radi o sjajnom stripu. Možda mi fali malo epike i dublje priče, ali i ovako je sve kako treba.Boselli je pokazao da - za razliku od Nizzija - "razumije" Texa, on ima smisao za upečatljive likove, za priču, dramaturgiju..a na sve to se sjajno nadovezuje pokojni Marcello, legenda među Texovim crtačima koji je (i u ovom slučaju) perfektno odradio posao, posebno u scenama pucnjave i borbe, to je tako dobro da je skoro neopisivo.Osobno se ne sjećam tog Finna kao nekog starog neprijatelja, pa ne bi bilo loše da se taj podatak negdje pronađe i ubaci u recenziju.Inače, primjećujem da kolege slabo čitaju Blueberryja, jer scena u kome se pomoću užadi žene sa djecom spuštaju niz liticu identična je onoj iz Blueberryjeve epizode "Slomljeni nos".
    08.10.2009
    10:42:00 sati

9, 8, 10, 9

Boselli-Marcello je izgleda zbilja dvojac koji ne može promašiti. Iako malo slabija od Carsonove prošlosti i Nepobjedivih,i dalje se radi o jednoj od ponajboljih Texovih priča. Ovaj Marcello izgleda donosi sreću Texu jer se trenutno nemrem sjetit epizode koju je on nacrtao, a da je bila loša (čak i kad je Nizzi bio u ulozi scenarista).
    08.10.2009
    15:34:00 sati
  • Veliki Prorok

10, 10, 10, 10

ocene same govore
    12.10.2009
    15:16:00 sati
    Veliki Prorok

10, 10, 10, 10

14.10.2009
    22:53:00 sati
    Deva

9, 8, 10, 10

I ja mislim slično kao Aco, da ovo nije na razini nekih ostalih Bosellijevih epizoda. Ali unatoč pomanjkanju nekog jačeg završnog obračuna (nekako je nerealno ono maskiranje), Boselli je uspio stvoriti dobru "šahovsku" atmosferu. Stvorio je jednog od najupečatljivijih negativaca u čitavom serijalu, Mickey Finn je stvarno poseban. Tu je i mnoštvo ostali raznovrsnih likova koji su također vrlo dobri, a što je najjače nitko nije ostao neiskorišten jer je Boselli svima dao bar malo prostora. Epizoda je netipična ponajviše zbog tužnog kraja, ostao sam iznenađen što je onako završilo. To se možda neće svima sviditi, ali Boselli je ovim hvalevrijednim potezom izašao iz onih uobičajenih postavki samog serijala. O genijima Marcellu i Villi se i nema više što reći.
    18.12.2009
    13:54:00 sati

9, 9, 10, 10

26.12.2009
    19:39:00 sati
  • Zlotvor

10, 9, 10, 10

Kombinacija Boselli-Marcello uvijek je dobitna! Slažem se s autorom recenzije s onim gdje navodi da je onaj dio sa maskiranjem nerealan, ali sve ostalo je besprijekorno. Kraj je stvarno odličan, mada mi je žao narednika Torrencea ali to ovom stripu daje "soul". Definitivno TOP 5 epizoda. M. Finn je također jedan od upečatljivijh likova koji se ne zaboravljaju...

14.02.2010
    17:56:00 sati
    Zlotvor

9, 9, 9, 10

Boselli na svojem dijelu Texova terena

19.02.2010
    11:34:00 sati
  • Andrey

10, 10, 10, 10

Ovaj epski strip svrstavam u top5 texovih stripova.Boselli dokazuje kako je sposoban smisliti nešto novije i orginalnije(barem što se tiće Texa).Rekao bih da je scenarij bluberijevski:).Boselli izvrsno i malo drugačije prikazuje Texa.On ovdje sigurno nije na strani zakona(kao i u Nepobjedivima)spreman je uvijek potući ološ pa makar ih vlada odobrila i stati na stranu obespravljenih,boriti se svim sredstvima i načinima.Sana ideja je izvrsna a realizaciaj također.Tiger Jacka prikazuje kao ratnika koji nema problema sa hladnokrvnim ubojstvima ali to ne ćini ako mu tako Tex kaže.Zanimljivo je da tex i tiger prvi put ubiju tek u zadnjih 30 stranica stripa!!Što je zaista totalno neubićajeno kao i sam kraj,koji mi se jako dopao.Kakav moćan kontrast Boselli upotrebljava,nakon sreće,olakšanja,narednikovom najstretnijim danom u životu on bude kukavički ubijen iz zasjede.Treba li se uopće nadodati da su dijalozi izvrsni("Za tešku boelst težak lijek"),atmosfera također,naslovnice izvrsne,kao i crtež,a likovi super karakterizirani?Netreba:) ipak su to Boselli-Marcello-Villa.

27.02.2010
    18:10:00 sati
    Andrey

10, 10, 10, 10

Novaka posle srecemo u Vragu sa Siere. Boselli se trudi da odrzi neku nit izmedju svojih epizoda. Recimo kad se Tex zali Leni na slomljenu ruku, ili kad srecemo jedinog prezivelog iz Neduznih u Jacku Thunderu, sto je za mene stvarno za svaku pohvalu. O Marcellu necu da trosim reci, nezaboravan pocetak Carsonove proslosti slika koju cu pamtiti dugo. Odlican strip, odlicne i ocene.

05.02.2011
    16:14:00 sati

8, 7, 8, 9

Radnja u epizodi je uistinu dinamična, ali mi je priča postala odlična tek kad je došlo do kulminacije, odnosno kad su Tex i dezerteri bili opkoljeni na brdu. Ubojstvo Torrencea na kraju je vrlo zanimljiv obrat. Ova Villina druga naslovnica je predobra!

17.07.2011
    17:10:00 sati
  • MaTex

10, 10, 10, 9

Osobno, epizoda iz Top-1o.Marcello perfektan.

01.01.2012
    18:32:00 sati
    MaTex

8, 9, 8, 8

..."Noćni Orao ima bijelu kožu i crveno srce"

Sviđa mi se Teksova odlučnost i količina autoriteta s kojom je na početku priče Finnu zabranio pokupiti tijela ubijenih.

U kontekstu situacije s dezerterima Teks kaže kako mu obični papir ne može pomutiti pogled, jer stvarna situacija je puno važnija nego mrtva slova na papiru.

Zanimljivo mi je vidjeti kako je Teks pomogao mladom Finnu u bijegu od Komanča. Finn je još kao dječak mnogo propatio, tako da ne spada u kategoriju jednodimenzionalnih likova. Komanči su mu oteli majku i uradili tko zna što još. Klasičan primjer nekoga tko ne pripada nigdje, ni Indijanac ni bijelac. Najgora sudbina, ajde se ti probij u životu s takvim preduvjetima.

A što tek reći na činjenicu da je Finn skalpirao vlastitog oca!

Finn jest uistinu mnogo propatio, ali to nije ništa prema količini patnje koju je sam prouzročio.

Tiger Jack nije samo usputni promatrač, Boselli zna izvući najviše iz svakoga. Ovo mi je odličan dijalog:

Tiger Jack: "Slijedit ću tvoje tragove brate".

Teks: "Morat ću ih izbrisati zbog Hossa O´Briena i ostalih..."

Tiger Jack: "Ja ću ih ipak pronaći".

Genijalno!

Borba "dezertera" je u simboličkom smislu bliska Teksu, jer je i on imao ženu Indijanku i također živi s Indijancima.

Teksov plan za spas ljudi u selu je vrlo dobar. Svakako puno bolje od međusobnog puškaranja kako to obično biva.

Boselli se koristi svojoj prokušanom metodom pripovijedanja flešbekovima.

Torrencea je na kraju ubio Craig. Boselli se usprkos svemu odlučio da ga žrtvuje, premda nam je prirastao srcu. Vrlo hrabar i neočekivan potez, to je puno bliže stvarnom životu nego da se završilo happyendom. Ovo je bio epilog neke vrste, baš dobro.

Slažem se s mpavinovim i Acovim komentarom, a posebno s ovom rečenicom: ".Boselli je pokazao da - za razliku od Nizzija - "razumije" Texa, on ima smisao za upečatljive likove, za priču, dramaturgiju.."

Živa istina.

06.04.2012
    02:37:00 sati
  • Duje Belak

10, 10, 10, 10

Boselli&Marcello -Ralzog zašto čitam Texa

26.04.2012
    11:58:00 sati
    Duje Belak
  • Ukupna ocjena 63%

7, 4, 8, 6

21.05.2012
    22:13:00 sati

10, 10, 10, 10

Hvala Bogu na ovakvim crtačima i scenaristu!

03.08.2012
    23:09:00 sati
  • Maki_Mostar

8, 9, 9, 9

Mickey Finn odlično nacrtan, posebno iz mladosti, ista njuška... Neću uzeti za zlo Villi ovu grešku na naslovnici, one su vrh, kao i smrt Torrencea, kao nepredvidivi završetak. Ne volim baš kad je Tex bez Carsona ali mi je draže kad je s Tigerom nego sinom.

01.03.2013
    12:51:00 sati
    Maki_Mostar

9, 8, 9, 10

Odlicna prica.  Scenario nije ostao bez "mane".Nazalost. Al sve u svemu ok je. Crtez je vrlo dobar, naslovnice,SD 48 i 49, su odlicne. Staro "Gundjalo" je malo nedostajalo. Al zato je Tiger Jack imao vecu i opsirniju ulogu. Treba ponekad i vako nesto.

08.07.2013
    00:14:00 sati

9, 9, 9, 9

Heh, ovo su Bosellijevi "Veličanstveni Ambersonovi", prvi u nizu pokušaja da nadmaši legendarni prvijenac. Kad sam već kod polusmislenih filmskih asocijacija, narednik Torrence po mnogočemu me podsjeća na likove Johna Waynea, stare, iskusne, prekaljene legende sa Zapada. Čovjek koji je po odlučnosti ipak vidio i bolje dane, psihički i fizički i dalje jak, ali pomalo umoran i rezigniran, zagledan u slavnu prošlost. Kad se sve zbroji, u stripu i nije prisutan na tako mnogo stranica. Oni miješani osjećaji na kraju, kada melankolično žali zbog propuštene prilike za povratom činova, a onda zaključuje da mu je slobodan povratak obitelji najljepši dan u životu, jako lijepo. Pohvala autoru, kojemu se mnogi ljubitelji Bonellija dive, ali koji ipak nikako da dođe do onakva statusa kakva imaju Nollita, Sclavi ili Castelli. Je li to stoga što mu spisateljska vještina ipak nije na ne znam koliko očekivanoj razini? Pa opet, njegovi su pristaše makar podjednako glasni kao i njegovi osporavatelji. Nalazi li se onda odgovor na ovo pitanje zapravo u tome što je Boselli rođen u "pogrešno" vrijeme? Vrijeme u kojem je kult Bonellijevih izdanja već temeljito izgrađen i u kojem je kritička svijest Bonellijevih poklonika na mnogo višoj razini nego u vrijeme nastanka Mister Noa ili Martina Mysterea. Vrijeme koje nudi toliku gomilu mogućih komparacija. A Boselli, osim toga, sa svojim novim junakom, Dampyrom, Bonellijevu kultu nije dovoljno pridonio? Kako bilo, neovisno jesu li u pravu njegovi ljubitelji ili njegovi osporavateljilj, tim više mi je njegova autorska pojava simpatičnija. Čini mi se da je lani objavio knjigu u kojoj se djelomično poistovjećuje s Texom, volio bih je pročitati. Ni ovome njegovu djelu ne nedostaje svježine i napetosti zbog kojih i čitamo Bonellijeva vestern izdanja. K tome, kao i "Carsonova prošlost", i brojni daljni rad ovog autora, i ovo je djelo obogaćeno epskim karakterom, ovdje sudbine veće grupe ljudi, potom zanimljivim likovima poput Finna ili Hossa, kao i detaljima koji gotovo subverzivno preispituju Texovu stripovsku stvarnost, poput onoga u kojem Tiger Jack izlaže Texu pravo rješenje (a ne standardno obrnuto), a ovaj mu ne naglas iskazuje divljenje. U kombinaciji s Marcellovim crtežom i Villinim naslovnicama, teško je u mjestimičnoj neuvjerljivosti raspletnog obračuna, tražiti preveliki nedostatak. Palac gore.

17.07.2013
    20:04:00 sati
    Willer

10, 9, 10, 10

Odlična, ali ne i toliko savršena epizoda kao što sam očekivao. Sigurno za klasu bolja od mnogih odličnih, ali ipak ima meni osobno i boljih i dražih epizoda. Malo mi je zasmetao patetičan kraj, a i sama borba na kraju nije nešto posebno. još uvijek mi nije jasno zašto je Tex toliko čekao da 'pokaže zube', kad se i prije borio protiv zakona. A posebno me zasmetao dio kad je bježao indijancima kad je našao Mickeya, i sakrio se u utvrdu- čemu ubijanje nedužnih indijanaca!? Boselli je to lijepo smislio ostalih detalja. Marcello bez greške. Malo mi je trebalo da se naviknem na njegov stil, jer dugo nisam čitao epizodu koju je on crtao. Villa sve bolji.

01.09.2013
    23:03:00 sati
  • Dudley Smith