Čovjek sa zlatnim pištoljima

TX TA 9 | 46 str.

Mladi Tex i Carson nalaze se na krvavom tragu Juana Gonzalesa poznatijeg kao „Zlatni pištolji“. Naime, Gonzales se nalazi na stazi osvete, a meta su rendžeri koji su prije dvadeset godina izvršili pravdu nad njegovom braćom. Jedan od njih je i sam Carson…

• Čovjek sa zlatnim pištoljima
    TX TA 9

• L'uomo dalle pistole d'oro
    TX ROMFU 9

• Priča se odvija nedugo nakon završetka Građanskog rata, a Carson je u samom ratu djelovao u sklopu jedinica teksaških rendžera
  • Spominje se Bitka kod Palo Alta – prva važna bitka u Meksičko-američkom ratu, 8.5. 1846., a smješta se nekih 8 km od današnjeg gradića Brownsville u Teksasu.
  • Kako ne bi bilo nedoumica na crtačkom planu, ime crtača R.M. Guéra je pseudonim za Rajka Miloševića, a za koloriranje zadužena je Giulia Brusco.

Osveta zlatom i olovom

Autorski Tex Willer serijal u atipičnoj izvedbi u stilu francuskih albuma, s bojom i formatom od manje stranica više nije nešto novo na tržištu. Serijal je očito polučio uspjeh, čim se već nalazimo na devetom broju. Uostalom, u Italiji je Tex nacionalni heroj, te vjerujem da je sve što ima veze s Texom profitabilno. Poput klasičnih Texonea velikog formata i ovdje su prisutni internacionalni gosti. Crtač srpskog porijekla R.M. Guéra (iliti Gera po domaći) postao je svjetski poznat nakon suradnje s Jasonom Aaronom na serijalu „Skalpirani“ nakon čega Guéru slave čega se god dotakne. Aaron i Guéra trenutno rade na serijalu „Goddamned“. I Aaron i Guéra slove danas kao ljudi koji čega se sve dotaknu u stripu pretvore u zlato. Kad već pričamo o zlatu. Skalpirani su iako kriminalističkog žanra u svojoj suštini moderni vestern, i Guérin prljavi i provokativan crtež izrazito je dobro podržavao Aaronove podjednako provokativne scenarističke makinacije. Tako da ga i nije teško zamisliti da uspješno crta i pravi žanrovski vestern. I eto ga u Bonelliju pokraj Perovića i Kerca.

Kit i Tex

Guéra: „Stvarao sam ove table dinamičnošću Ticcijevog Texa koji je još uvijek snažno urezan u mome autorskom umu…

Iako imamo internacionalnu zvijezdu iz regiona na crtačkom kormilu, scenarij je u rukama našeg starog poznanika iz Dylana Doga – Pasqualea Rujua! Iako bi možda netko na prvu zaključio, ma Ruju je uvijek radio najgore epizode na Dylanu Dogu, kud baš on na ovom renomiranom serijalu. No, njegovi autorski serijali (vidi „Demian“) bili su puno puno bolji, kao i povremeni izleti u vestern. Kako je priča kraća od standardnog Texa, praktički za više od polovice, tempo koji se nameće mora biti dinamičan i brz. Ruju brzo postavlja scenografiju, situaciju te uz jedan efektivan flashback zapravo vrlo brzo postavlja temelje za priču o osveti.

Naime, Juan „Zlatni pištolji“ Gonzales bio je odmetnički krvnik u ratu Meksika i SAD-a, te je zbog svojih izrazito krvavih pohoda postao neuhvatljivi strah i trepet američkih snaga. Tako je unajmljena teksaška rendžerska jedinica, dobro naoružana i motivirana kako bi privela Gonzalesa. Silom prilika u toj družini našao se i mladi Kit Carson. Kad su rendžeri konačno uhvatili družinu, oglušili su se na Gonzalesovu molbu da poštede njegovu mlađu braću, te on bježi i zaklinje se na osvetu. Savršena postavka za film o osveti. I tako dvadeset godina kasnije, Tex i Carson nailaze na Gonzalesov krvavi trag i pokušavaju ga spriječiti u njegovom naumu.

Budući da se priča da ponekad toliko vrijedi priča koliko je dobar i živopisan negativac, Ruju osmišljava nemilosrdnog Meksikanca koji egzekuciju svojih žrtva odrađuje zlatnim pištoljima. Malo jamesbondovski, morate priznati - „Čovjek sa zlatnim pištoljem“, negativac Scaramanga kojeg glumi Christopher Lee, a zlatni pištolj je imao samo jedan metak. Jer nikada mu nije trebalo više za nečiju egzekuciju. Osveta je motivirana i pomalo opravdajućom gestom. Naime, rendžeri ne žele pokazati milost prema mlađoj braći za koju se Gonzales želio žrtvovati. Tako on u svojoj glavi postaje žrtva, no sudeći prema njegovim daljnjim djelima, krvnik je to koji ne poznaje dobrotu niti čin milosrđa. Još jedan interesantna stvar vezana uz njega, naime, stalno ponavlja svima svoj proročanski san „Imao sam jedan san… A u tom snu…“ Taj govor također postaje narativni mehanizam pomoću kojeg čitatelj može nagovijestiti kako će izgledati finalni okršaj Carsona i njega.

Dinamična i brzopotezna priča koja ne štedi riječi. Priča se odvija u vremenu kratko nakon kraja Građanskog rata, a prizivaju se događaji iz rata Meksika i SAD-a kad je poznanstvo Texa i Carsona još bilo svježe. Gerin zrnat, prljav i fleksibilan crtež odlično se uklopio u ton i dinamičnost priče. U svakom slučaju atipičan Tex, što i jest bila namjera. Vjerujem da je ovo vrlo zadovoljavajuće za štovatelje vesterna u Tex formatu. Jer u osnovi ovo i jest klasični modus operandi Texovih scenarista, iako su morali raditi na puno manjem broju stranica. Što je vjerujem ponekad prokletstvo, a ponekad blagoslov, jer sve ovisi o priči koju želite ispričati, koju je ovdje potrebno ugurati u manje dijelove dramske kompozicije. Ako ništa drugo pamtit ćete priču po zlatnim pištoljima i Guéri kao crtaču. Bang, bang!

Kad koltovi progovore…

9, 9, 10, 9

Surova, mracna i brutalna epizoda. Rajko Milosevic fenomenalan.