Dugina brda

TX ZS 179 | 103 str.

Tex sa svojim prijateljima i pripadnicima plemena odlazi u obližnji grad da se raspita gdje su nestale namjernice namijenjene za njegov rezervat. Dok se nalaze u gradu skupina lopova otkriva da se na teritoriju rezervata nalazi zlato. Uz pomoć Žutog Vuka, banditi kreću prema Duginim brdima...

Ukupna ocjena 40%

Priča 2

Scenarij 2

• Dugina brda
    TX ZS 179

• Sulle rive del Pecos
    TX SR 120
  • Dugan il bandito
    TX SR 121
  • Sulle rive del Pecos
    TX TT 120
  • Dugan il bandito
    TX TT 121

• Dugina brda se nalaze u sklopu St. Charlesa, Illinois.

Na red dolazi recenzija još jedne „kratke“ Texove epizode. Dakle, ova priča nema puno mudrovanja, radnja je pravocrtna, kratak uvod, zaplet srednje dužine i rasplet na par stranica. Priča se može svesti u tri rečenice. U ovom slučaju uvod u priču je odlazak do grada Tex & co. te još par Indijanaca da se otkrije gdje su nestale namjernice namijenjene rezervatu. Onda Žuti Vuk spletom okolnosti otkrije skupini negativaca da postoji zlatni rudnik. Dok oni tamo jašu Tex & co. ih prate te rasplet uslijedi u rudniku.

Dosadniju i manje napetu (kratku) priču kod Texa nisam već dugo pročitao. U ovoj priči nema akcije, nema drame, nema karakterizacije, nema zapravo ničega. Likovi se gibaju iz jedne točke do druge bez ikakvih događanja vrijednih spomena. Dio ovog problema leži u činjenici da je priča kratka, ali postoje kratke priče koje mogu biti itekako zanimljive. Priča je vjerojatno napisana samo jer je trebalo popuniti broj stranica pošto bi svatko tko se imalo potrudi mogao napisati u prvom draftu bolju priču.

Komentar na scenarij

Što misliti o priči gdje Tex nikoga ne ubija? Naravno, ako Tex nikoga nije ubio to ne mora znači da je sama priča loša, ali može biti dobar indikator. Dio priče je potrošen na traganje iako se zna konačno odredište negativaca te nema nikakve zasjede, zamke i sličnog po putu. Na kraju završna borba u planini nije donijela nikakve prave akcije. Činilo se da bi se moglo malo mistike i nadnaravnoga ubaciti u priču oko vječnog počivališta poglavica, ali šipak jer jedan običan odron sve riješi. Zbog tako naporno spore radnje čitatelj se cijelo vrijeme pita kad će više doći do kraja, ali ne zbog atmosfere napetosti i iščekivanja, nego zbog atmosfere dosade i umora. Scenarij umara svojom nezanimljivošću, ovakva kratka priča ne treba biti nekakvo super posebno remek djelo, ali ipak bi trebala proteći bez pogledavanja na sat i zijevanje od smrtonosne dosade. Imamo negativce kod kojih je jasno definiran motiv djelovanja, ali se čini da nitko nije do kraja razmislio kako napraviti od toga zabavnu akciju. Malo skakanja, malo saginjanja, malo pucnjave, malo trčanja, još malo pucnjave i slično. Ali ne u ovoj priči možete uživati u tome kako naši junaci suočeni sa smrtonosnim zadacima tipa: jahanje konja... spavanje u preriji... gledanje kroz dalekozor... silazak u špilju... Oh, koja napetost i opasnost je pred njima.

Dakle, priča nije toliko grozna kao što bi se moglo pomisliti, ali najbolje bi bilo da se ova priča preskoči u čitanju. Scenarij nije prepun nelogičnosti i gluposti, ali je prepun dosade koja je još smrtonosnija pošto se na glupost možemo nasmijati, ali ne i na dosadu.

TX ZS 170/171 Anubijev pečat

TX ZS 180-181,193 Kameni most

7, 9, 9, 9

Meni je ova priča odlična.  Odvija se fino polako. Najprije lakomni negativci od indijanca koji je sklon vatrenoj vodi dobiju informacije o pečini punoj zlata. Nesretni indijanac doživi tragičnu sudbinu. Slijedi Texov lov i završni obračun. Sve to je zaista dobro ispričano bez nekih gluposti u scenariju a la promašaji s pola metra kot puškarjenja i slično. Čak bi rekao, da mi je to jedna od boljih Texovih priča. Crtež i naslovnice su isto odlični. Pravi stari dobri Tex. Zbog ovakvih priča ga i volim.

19.08.2015
    11:53:00 sati
  • sergej773

8, 9, 10, 9

19.08.2015
    12:35:00 sati
    sergej773
  • Ukupna ocjena 55%

5, 5, 5, 10

Naslovnice SUPER, poglavito ova s Texom na konju. Nicolov crtež je solidan ali meni nikad nije bio po volji jer su izrazi lica likova jednolični, bezizražajni, bez emocija... Ova pričica je tako, srednja žalost, a ako se dobro sjećam, prilagodba teksta i prijevod u ZS su jad i bijeda...

19.08.2015
    15:45:00 sati

Ukupna ocjena 28%

2, 2, 2, 10

Dijalog užasan, priče gotovo da i nema, ovo je gore od nekih najstarijih brojeva iz 1940-ih. Crtež isto loš.

20.08.2015
    07:01:00 sati
  • Galis

8, 8, 8, 9

Nisam mogao ne reagovati na ovako lošu recenziju, ali vidi se da autor iste ne poznaje dovoljno Teksov istorijat. Biće da se radi o mlađoj generaciji. Halo, ova priča je uvod u najbolju Teksovu epizodu ikad napisanu. Uvod u Veliku intrigu. Svakom dobrom poznavaocu Teksa ova priča iz tog razloga ima dodatnu vrijednost. I zato je ovo jedan od Teksovih klasika.
    22.08.2015
    23:19:00 sati
    Galis
  • El Morisco

9, 4, 10, 10

Svaka čast Bjelolasici na trudu oko recenzije, ali ne mogu se nikako složiti sa žestokom kritikom. Ako smijem upozoriti, po mojem skromnom mišljenju veliki krivac za loš dojam je katastrofalno skraćeni prijevod Dnevnikovaca (bolje reći masakr nad talijanskim originalom!). Zato dajem 4 za scenario, ali da je original bilo bi više. Crtež Eria Nicola - čista 10! (Takvu grubu njušku nitko ne crta Texu). Naslovnice - 10, za filmski plakat (Texovo repetiranje vinčesterke - predobro!!). Zapalit ću svijeću svim svecima ako Libellus ovo objavi u boji.

23.08.2015
    15:28:00 sati
    El Morisco
  • Cromwell

Ukupna ocjena 41%

2, 2, 7, 8

Radnja/dijalozi na prve dvije stranice su nepovezani i raštimani do ibera. Čisto sumnjam da je GLBonelli to namjerno napravio a i komentari prije mene sugeriraju da je Dnevnik uvelike odgovoran za još gori dojam. Svejedno, radi se o izrazito plošnom filleru koji uopće nije vrijedan recenzije, a vrijednost priče kao uvoda u "Veliku intrigu" je zanemariva.

23.08.2015
    16:46:00 sati
    Cromwell

10, 10, 10, 10

24.08.2015
    10:12:00 sati

7, 7, 7, 7

Solidno.

27.07.2019
    11:11:00 sati

5, 5, 8, 7

Od svih upada na teritorij Navaja u potragama za zlatom ovo je jedna od najlošijih priča na tu temu. Jako se bzro čita, jer osim na početku i nema neke radnje! Slažem se za Dnevnikov prijevod, on uvelike kvari dojam u velikom broju priča, ne samo ovdje, gotovo je nemoguće da takvi dijalozi se vode. Sve u svemu nije me nešto impresionirala ova priča.

12.01.2020
    22:15:00 sati

• Voštana maska