• Frecce nere!
    TX TT 26
  • Assedio al posto n.6
    TX TT 27

• Naslovnica s Indijancem je izazvala burne rasprave na forumu, ako vas zanima više pročitajte ovdje.
  • Treća priča koju crtaju Galep i Gamba zajedno.

U neka davna vremena kada je Tex tek nastajao način pisanja i crtanja se bitno razlikovao od danas. Mnogi današnji čitatelji bi možda digli ruke od Noćnog Orla da su se krenuli upoznavati s njime preko tih ranih epizoda, ali u to doba bila je moda na taj način pisati tako da se Tex nije previše razlikovao od drugih strip junaka.

Tex i njegova dva sudruga vraćaju se u svoj rezervat te tamo prvo nailaze na neku staru vješticu koja im predviđa brdo nevolja. Baba je ili prorok ili diler koji je ovaj put pretjerao s konzumacijom svojih tableta. Naravno taj razgovor traje kratko te se stoga čitatelj mora začuditi što se to uopće ovdje i dogodilo. Tex je ionako uvijek osuđen da bude u nevolji pošto je njegov posao takav da privlači nevolje te stoga ta upozoravanja na opasnost je čisto gubljenje vremena jer ako je vještica toliko vješta onda ih je mogla upozoriti na anakondu (ups, spoiler alert!) koja će ih napasti. No, dobro nakon tog susreta Tex i društvo nailaze na očite znakove da su u blizini pripadnici kulta Bijelog Bizona te zaključuju da nešto treba napraviti. Nakon toga Tiger Jack biva zarobljen, Tex mu ide pomoći, a Kit ide skupiti pojačanje. Tex oslobađa Jacka, onda oslobađaju još jednu skupinu bijelaca koji eto trebaju zamoliti Texa za pomoć, ali umjesto da otiđu ravno u njegovo selo oni su odlučili tumarati po pustopoljini. Na kraju se Tex i kompanija zabarikadiraju u kamenog tigra te od tamo sređuju neprijateljske Indijance dok ih tajanstveni protivnik jednog po jednog ubija. Na kraju svega dolazi Kit s pojačanjem samo zato da proćaska s tatom i Jackom o minulim događajima.

Đorđe ubija aždaju.

Ovako otprilike izgleda priča, ali Bonelli se potrudio ubacujući podzaplete da je učini zanimljivijom, ali u tome je promašio i to iz više razloga. Prvo, umjesto da u zamku uhvate i preostalu četvoricu Indijanaca, oni se odlučuju za bijeg iako imaju puno bolju poziciju da riješe cijeli slučaj. Drugo, cijelo vrijeme se spominje blago do kojeg ništa na kraju ne vidimo jer se scenarista trudio na sve mile načine da to odgodi. Pa siroti čovječe ako to blago nije bilo toliko bitno onda si mogao i bez njega. Treće, ostali bijelci u ovoj priči ne služe ničemu jer ionako brzo poginu pa je radnja dobila možda malo na mističnosti, ali ništa posebno. Bilo bi puno bolje vidjeti Texa kako koristi mozak da bi nadjačao svoje protivnike. Četvrto se odnosi na količinu tekstova koji se pojavljuju u ovoj epizodi. Svaki put kad krene neka akcija doslovice se prepričava što se događa ili što će se dogoditi sljedeće, a onda nam crtež to pokazuje tako da u slučaju ako ne znate čitati možete to vidjeti. Cijela priča se odvija na teritoriju koji ima solidnu atmosferu, ali ona nije dovoljno iskorištena i to je vjerojatno najveći nedostatak priče. Crtež ima znakove napretka i poboljšanja u odnosu na prve epizode, ali pravi Galepovi podvizi će tek uslijediti.

Lokalna dilerica

TX SAGK 30/31 Zagonetni talisman

TX ZS 344 Misija u Las Vegasu

7, 8, 9, 8

Mislio sam da će bit dosadna epizoda, ali na kraju je ona scena sa anakondom bila čak i zanimljiva. Prvo pojavljivanje magije i vještica u serijalu!!! Nešto što će se poslije stalno koristiti (osobno nisam nikada bio veliki obožavatelj).

10.11.2014
    21:22:00 sati
  • El Morisco

9, 8, 10, 10

Nikada mi nije previše bio jasan kriterij ocjenjivanja stripova s Texova početka!? Radi se o pravim western-pustolovnim epizodama s tonama ispaljenih metaka, strijela ili kopalja i mrtvih i ranjenih kao u Staljingradu. Udri brigu na veselje. Kada želim nešto više čitam Kena. A sadašnjost Texa s Bosellijem koji udavi s nabrajanjem imena i kilometarskim dijalozima? To je za mene zabrinjavajuća pojava. Živio Gigi Bonelli!

11.11.2014
    09:59:00 sati
    El Morisco
  • Ukupna ocjena 52%

4, 3, 8, 7

Priča s onom vješticom dobro počinje sli kasnije se to s standardnim puškarjenjem s idijancima razvodnjava. Ona anakonda koju upucaju bez problema mi nije baš sjela. Sve je pomalo predvidljivo ali ipak pruža solidnu zabavu. Ovo nije jedna od boljih priča ali nije ni katastrofalno loša. Crtež mi je vrlo dobar. I ja više volim ovog klasičnog Texa nego Bosselijevog koji s svojim ultra dosadnim dialozima i tonom teksta ubija strip i volju za čitanjem.

11.11.2014
    10:57:00 sati
  • Sitting Bull

8, 7, 9, 10

11.11.2014
    12:47:00 sati
    Sitting Bull
  • Ukupna ocjena 58%

3, 3, 10, 10

Vjerojatno razdoblje najboljeg Galleppinijevog crteža Texa...čista desetka za majstora, makar je neke kasnije epizode još bolje izveo. Svojim crtežom, u nekim pričama, izvrsno je postizao ugođaj starih kaubojskih filmova poput POŠTANSKE KOČIJE, TRAGAČA, NOSILA JE ŽUTU VRPCU, FORT APACHE...te vizuelni efekt sličan filmskim kadrovima Johna Forda. Prve priče, u koje možemo ubrojiti i predmetnu, mogle su proći kod čitatelja onog vremena, dok danas vjerojatno ne bi bile prihvaćene već odbačene kao jednostavno, nemaštovito, nezanimljivo štivo. Mogu ih pročitati jedino u starim izdanjima ZS ili LMS, dok su mi u novim izdanjima potpuno sterilne, bezoblične, bljutave...poglavito u boji. Srećom, Tex je vremenom doživio transformaciju i danas imamo savršen strip, tekstualno i vizuelno, s izvrsnim opisima sporednih likova, originalnim i maštovitim zapletima, dijalozima... Iako su sporedni likovi vrlo jaki, Tex i Kit dominiraju i nose priču, dok kod novijih Zagorovih priča, slavnom Zagoru to baš i ne uspijeva...ako se pojavi Cain ili ona vampirica... Ipak, moram reći da nisam oduševljen baš svakim crtačem Texovih priča, ponekad se pojavi crtač koji nije u stanju pogoditi crte lica i držanje pravog mangupa iz špageti vesterna...

.

11.11.2014
    22:12:00 sati
  • Ukupna ocjena 40%

5, 3, 4, 4

16.11.2014
    22:37:00 sati
  • Ukupna ocjena 54%

4, 4, 8, 6

Solidna priča za vrijeme u kome je napisana (1956. godine u striscia formatu). Ali ova anakonda na kraju stvarno nije bila potrebna. Anakonda u sušnom jugozapadu Sjedinjenih Država... Stvarno glupo.

07.07.2016
    14:47:00 sati
    miljacka

Ukupna ocjena 32%

3, 3, 4, 2

Vrlo loše.

28.07.2019
    21:44:00 sati

10, 10, 10, 10

Slazem se s El Moriscovim komentarom. Ove epizode Texa uopce nisu lose, cak stovise, sjajne su! Pa samo se redaju jedan za drugim pravi western klasici. Istina da koji puta bude malo previse teksta u opisima, ali to samo dodatno daje onaj klasicni stih.

Kad sam vidio naslov epizode "Kameni tigar", pretpostavio sam da ce biti opet nesto s indijanskim idolima i zrtvovanjem, kultovima boga sunca, pume, ili cega vec ne, i slicne stvari koje smo vec par puta mogli vidjeti u prethodnim epizodama. No, ova epizoda je ispala potpuno drugacija i zadovoljan sam s time jer mi je bila odlicna! Cijela radnja prozeta je s odredenom dozom misticnosti. Prvo susrecu tajanstvenu staru indijanku koja zna sve o njima i koja ih upozorava na opasnost, a na kraju imamo nevidljivog protivnika iz rusevina Kamenog tigra. Ono sto u ovoj epizodi odudara od standarne western tematike je upravo pojava anakonde koja mi se takoder svidjela. Nekako mi je to bilo bas orignalno rjesenje. Onaj dolazak Kita i Navaja na kraju me podsjetio na neke epizode komandanta Marka gdje isto vukovi znaju doci na kraju kad je sve vec gotovo.

Crtez je takoder vrhunski! Netko ce reci da nema puno detalja, ali priej se nije ni crtalo tako. Zato smatram da ovaj crtez sjajno pase radnji i jos vise naglasava o kakvom je klasiku rijec. Jos kad se pogleda i kojom su brzinom crtaci morali crtati. Ovdje Galepu pomaze Gamba koji mi je na Texu isto jako dobar.

Dakle, ovo mozda nije klasicni western, ali u svakom slucaju je zanimljivo.

13.08.2021
    22:53:00 sati