Misija u Las Vegasu

TX ZS 344 | 32 str.

Major/bojnik Kit Carson prima hitnu depešu iz stožera! Zapovijed je da se odmah krene u Las Vegas, odakle je poručnik Floyd zatražio pomoć jer je u opasnosti pošiljka od 50 000 $ u zlatu na putu za Denver. U misiji mu se priključuju Tex, Kit Willer i Tiger Jack. Slijedi svakako nezaboravna avantura…

• Squaw Peak
    TX SAGK 34
  • Tex #7
    TX VCBT 7
  • Atentat u Las Vegasu
    TX ZS 344

• Un vile attentato
    TX SR 28

• Ovo je kronološki gledano 41. Texova avantura. Prvi put je ova priča objavljena u Tex Striscia (serie topazio), u brojevima 13-15 (Misija u Las Vegasu - Kukavički napad - Zasjeda u Central Banci), 1956. godine. U Bonelli formatu izlazi 1962. godine, u SR 28, pod naslovom “Un vile attentato - Kukavički napad”, kao šesto izdanje priče ili peti reprint.
  • Reprinti ove priče su sljedeći: Tex Tre Stelle 28 (1966), Tutto Tex 28 (1988), Tex nuova ristampa 28 (1998), Tex Collezione storica a colori 15 („La tigre di pietra – Kameni tigar“, 2007) i Tex classic 67 (Squaw Peak, 2019).
  • Na ovim prostorima priča je izašla prvi put 1977. godine u ZS 344 legendarnog Dnevnika, Dnevnik je strip nazvao „Atentat u Las Vegasu“, aludirajući na scenu iz stripa. Priča je objavljena kao drugi dio stripa, od stranice 49-80, pritom je Dnevnik objavio cijelu priču, samo je docrtavana/produžena zadnja sličica na stranici 59, gdje je u originalu naslov. Drugi put je ova priča izašla na ovim prostorima 2016.godine (VČ KI 7 – popularna debeljuca). Treći put je ova priča izašla 2021. godine (SA KL 34), u boji.
  • Ova priča je najkraća Texova avantura, sa 32 stranice, koliko imaju i avanture 1, 31 i 32. Popis svih Texovih priča možete vidjeti ovdje.
  • Po šesti put se pojavljuju sva četvorica prijatelja u priči, ali ako gledamo da su svi zajedno na okupu, onda je to drugi takav slučaj. Gledamo li pojedinačno onda se Kit Carson i Kit Willer pojavljuju po 22. put, a Tiger Jack po 15. put.
  • Ovo je deseta Texova avantura u kojoj je Kit Carson sa činom majora, počevši od avanture 28, SR 17/19: Gli sciacalli del Kansas – Šakali iz Kanzasa, (1961), ZS 158/159, SA KL 22/23, LL KB 9/10, VČ KI 4.
  • Kraj stripa me podsjeća na spot Hladnog piva: Bačkizagre stuhpa šeja!

Krenimo od naslova i Las Vegasa. Znamo kako je Texov serijal smješten u razdoblje neposredno nakon građanskog rata ili 80-ih godina 19. stoljeća, tada definitivno nije bilo Las Vegasa, koji je uzdignut kao grad 1905. godine. Ne da je to područje bilo nenaseljeno, ali nije imalo pravni status, jedva da je imalo poštu, a sigurno nije bilo ni banke, pa čak ni šerifa. Jasno je da se Bonelliju svidjela ideja o postavljanju priče u Las Vegasu i zanemario je pritom sve navedene detalje, ako ih je i znao? Sličnih stvari bilo je i prije i nakon ove priče, a ima ih i danas, pogotovo kad se u priču umetnu povijesne osobe. Stav je SBE da nema tu problema, bitno da je priča dobra! I slažem se tu, u stripu su takve stvari dozvoljene!

Priča je direktan nastavak prethodne avanture, koja završava na Squaw Peaku (po kojem klasik i nosi naziv), i u kojoj su naši junaci pobijedili Rayakurine Apaše. Squaw Peak je i početna stanica ove priče, odakle zajedno s vojnicima naši junaci idu ka utvrdi Whipple, gdje bojnik Carson dobiva tajni zadatak! Još uvijek je prisutan kontinuitet povezivanja različitih avantura. Carson moli prijatelje da mu pomognu, što oni kroz pošalice prihvaćaju, te svi zajedno kreću za Las Vegas (iz Arizone za Nevadu)! Te pošalice su mi uvijek dragi dio priče, kao i uobičajena zezancija među prijateljima! Pa mogu reći kako je meni taj dio i najbolji dio priče! Inače, na početku serijala zna se Tex šaliti na račun Carsona zbog njegove fotelje, tako i ovdje spominje kako je Carson štošta zaboravio otkada je u uredu!

Priča je vrlo kratka (najkraća u serijalu!), što joj je svakako mana, ali Bonelli uspijeva i u te 32 stranice zaposliti svu četvoricu naših junaka i napraviti zabavnu avanturu! Naravno kako događaji teku malo prebrzo i brzo dođe kraj, koji je dosta pojednostavljen, ali Bonelli je napravio priču u skladu s vremenom nastanka! Glavni lik je major Carson, iako je Carson vrlo brzo izbačen iz igre, a konačni pečat uništenju bande stavlja naravno Tex. Radnja je jednostavna: banda pljačkaša želi se dokopati velike količine zlata položenog u Central banci u Las Vegasu. Pritom imaju genijalan plan, zamijeniti Kita Carsona (zaduženog za pratnju zlata), svojim čovjekom i to ni više ni manje nego dvojnikom Kita Carsona! Plan im propada zbog Tiger Jacka, koji ipak razlikuje dvojnika od pravog Carsona (vidi sliku!). Rasplet je u Texovoj režiji, a Tex biva ranjen u nogu i tako će na kraju priče trojka bez Texa krenuti na put otpreme zlata u Denver!

Rekao bih za kraj kako je ideja o Carsonovom dvojniku bila kolosalna i genijalna, vidi se početak razvijanja sve boljih ideja u serijalu, ali prava je šteta što je takva ideja iskorištena za ovakvu kratku priču! Svi znamo koliko je tu bilo potencijala za nešto više, a za to je bio potrebno ipak koja stranica više i koja ideja više. Šteta za propuštenom prilikom! Svejedno s obzirom na broj stranica i sve prije navedeno priča je sasvim ok!

P.S. 1987. godine Nizzi će inspiriran ovom pričom, napraviti jedan od svojih klasika, SR 316/317: „Il delitto di Kit Carson“ -„Zločin Kita Carsona“ (kronološki gledano 216. Texova avantura, ZS 984/985), gdje će jedan od najvećih Texovih protivnika, Proteus, poprimiti lik Kita Carsona i opet s ciljem pljačke banke! Ovdje možete vidjeti recenziju te priče.

Crtež: vidi se kako Galep još uvijek neke priče crta u žurbi ili jednostavno nije bio inspiriran za crtanje ove kratke priče. Ali fizionomije lica su konstantne i crtež mu je sve ljepši. Boja još uvijek popravlja dojam.

Naslovnica: kad je naslovnica u pitanju onda svakako prvo upada u oči kako je naslovnicu SR Texa 28 Dnevnik iskoristio za legendarnu naslovnicu LMS 1: „Tajna zlatnog rudnika“, a iskoristio ju je i drugi put za naslovnicu ZS 344, istina po starom, dobrom običaju malo dorađenu. Originalna naslovnica je dosta efektna, iako ne odgovara priči, mogla bi joj biti blizu po temi! Naslovnica klasika je povezana sa prethodnom avanturom i spomenutim Rayakurom. Nakon prve naslovnice bez Texa, ovdje imamo prvi put na naslovnici Texa u toplijoj odjeći (jakna), a da se ispod nje ne nazire žuta košulja, neki bi i teško prepoznali da je riječ o Texu.

Tiger Jack uobičajeno oka sokolova, uočio Carsonovog dvojnika
čime se nazire i brzi kraj priče (hvala Spocku na slici!)

Rezime: vrlo kratka priča u kojoj se smjenjuju događaji kao na tekućoj traci, sve u duhu vremena! Kolosalna ideja o dvojniku Kita Carsona, nažalost nije dobro iskorištena! Svejedno priča je lijepa i ugodna za čitanje! Tko voli akciju non stop, koja krasi početno Texovo razdoblje i arhaične (meni drage) dijaloge, sigurno će uživati, a priču se lako zapamti baš po liku Carsonovog dvojnika! Priču je lako nabaviti, a može se i birati crno bijela verzija ili verzija u boji. Preporučam!

TX ZS 334 Kameni tigar

TX ZS 363 Zeleni mesec

8, 4, 6, 7