P*

S*

C*

N*

• Kara böcek
    BLBTL DH 2

• U trenutku pisanja ove recenzije još uvijek nije poznato kada će (i hoće li uopće) izaći sljedeće poglavlje pod imenom Necrologue. Više su puta i Francavilla i Dark Horse postavljali datume i najave, no strip još uvijek nije izašao.
  • Kara Böcek je u pet kratkih nastavaka originalno izlazila u sklopu antologijskog naslova "Dark Horse Presents" 2016. godine u brojevima 28-32, dok je u tvrdokoričenom izdanju izašla 2017. godine.

Slabija priča, bolji crtež - tako bi se ukratko moglo pisati drugo poglavlje The Black Beetlea.

Četiri godine nakon završetka priče "No Way Out", prvog dijela sage čiju recenziju možete pročitati ovdje, Francesco Francavilla napokon je pronašao dovoljno vremena kako bi odradio nastavak. Međutim, ukoliko vam se "No Way Out" sviđa u tolikoj mjeri da jedva čekate prionuti u nove Beetleove avanture, lako je moguće da ćete ostati donekle razočarani. Drugo poglavlje imena "Kara Böcek" kratka je priča od svega četrdeset stranica i naprosto je teško povjerovati da je nakon godina čekanja Dark Horse odlučio samostalno objaviti ovako kratak strip i to još kao izdanje u tvrdim koricama. Nemojte me krivo shvatiti, "Kara Böcek" je i dalje vrlo dobra priča, no moram priznati da više djeluje kao svojevrsna spojnica između dva veća poglavlja nego kao nešto što može stajati samostalno.

Što se same radnje tiče, zanimljiva je, zabavna i s njom nema nikakvih problema. The Black Beetle ovdje borbu protiv kriminala u ulicama Colt Cityja mijenja misijom u Istambulu (ilitiga Konstantinopolu, po starom imenu kako ga likovi nazivaju u ovoj priči) gdje naganja misteriozni artefakt nakratko spomenut u "No Way Back". Naravno, stvari se dodatno kompliciraju kada se u potragu za spomenutim artefaktom uključe i nacisti, za sada glavni negativci serijala. Radnja se uglavnom vrti oko adrenalinski nabijene jurnjave kroz Istambul i ne ostavlja previše prostora za razmišljanje. Međutim, promjena mjesta radnje automatski povlači i promjenu u atmosferi priče s obzirom da selidba u Istambul također znači i gubitak onog primamljivog pulp štiha koji je toliko krasio prljave i opasne ulice Colt Cityja. Avanturistička priroda "Kara Böcek" stoga više djeluje kao da pripada serijalu Indiana Jones nego pulp junacima prve polovice 20. stoljeća. No to što je štimung drugačiji ne znači da je istovremeno i loš. Treba biti pošten i priznati da atmosfera Istambula izaziva jednu lijepu dozu mističnosti i istraživanja nepoznatog, pogotovo ako se sjetimo da se radnja i dalje odvija za vrijeme '40-ih godina dok je orijent još uvijek izazivao divljenje i strahopoštovanje ljudi sa zapada. Kao i u prethodnoj priči, Francavilla odmjereno štedi na detaljima i neke stvari namjerno ostavlja čitatelju na maštu, a ovisno o ukusu čitatelja to može biti pozitivna ili negativna stvar. Kako sam objasnio u recenziji prve priče, meni osobno ovakav pristup savršeno odgovara s obzirom da je Francavilla itekako sposoban pripovjedač i kao čitatelj nikako nisam pomislio da nešto nedostaje. Ništa konkretno nije loše ili nekvalitetno u priči, no ostaje nam žaliti što ipak nije malo duža.

Crtež mi je s druge strane efektivniji negoli u "No Way Out". Izuzetno ugodan Francavillin stil još je uvijek tu i čak bi se usudio reći da mu puno bolje odgovara priloženi način crtanja i tuširanja s tanjim linijama. Ovaj način pruža mogućnost prikazivanja više detalja u odnosu na mrvicu grublji stil iz prve mini-serije. Boje su također prilagođenije drugačijem mjestu radnje, zemljastije su i zagasitije te savršeno odgovaraju prašnjavim i misterioznim istambulskim ulicama i trgovima.

Sve u svemu, Kara Böcek je još uvijek vrlo dobra priča koja više djeluje kao intermezzo između dva poglavlja jedne veće sage negoli kao samostalna priča. Samo izdanje odlično izgleda, pogotovo zato što nakon stripa imamo i dobrih 10-ak stranica skica, ideja i raznoraznih ilustracija koje su služile kao promotivni materijal prije nego što je priča izašla. Kada (i ako) jednom i dobijemo nastavak i kraj cijele ove sage, bilo bi lijepo kad bi nas Dark Horse počastio omnibus izdanjem kako bi sve dijelove imali na jednom mjestu. Do tada nam ostaje samo čekati.

BLBTL DH 1 The Black Beetle: No Way Out

• When In Rome
    Kod: CTW DC 1