The Wrong Earth

Hulk

TWE AHOY 1/6 | 192 str.

Generacijski jaz između različitih razdoblja američkog superherojskog stripa nikad nije izgledao ovako svježe! Tom Peyer nam ovdje priča pitku i zanimljivu avanturu upakiranu u jedno lijepo ljubavno pismo upućeno prošlim vremenima.

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• The Wrong Earth: Chapter One
    TWE AHOY 1
  • The Wrong Earth: Chapter Two
    TWE AHOY 2
  • The Wrong Earth: Chapter Three
    TWE AHOY 3
  • The Wrong Earth: Chapter Four
    TWE AHOY 4
  • The Wrong Earth: Chapter Five
    TWE AHOY 5
  • The Wrong Earth: Chapter Six
    TWE AHOY 6

• The Wrong Earth je prvi objavljeni strip izdavačke kuće Ahoy Comics.
  • Slično kao i TV serije, ovaj strip funkcionira na principu "sezona" s određenim brojem epizoda, odnosno kraćih mini-serijala koji izlaze unutar jedne godine, a trebali pričati jedan određeni dio priče koji čini zaokruženu cjelinu s otvorenim krajem.
  • Prva sezona sadrži šest brojeva.

Ideja istraživanja paralelnih stvarnosti u superherojskim stripovima istrošena je do te mjere da je teško i zamisliti da se još uvijek može naći djelo koje na interesantan način pristupa spomenutoj tematici. Srećom tu i tamo se ipak pojavi pokoji naslov koji donosi prijeko potreban dašak svježine. The Wrong Earth je, kako stvari za sada izgledaju, vodeći naslov nove izdavačke kuće Ahoy Comics, a radi se o šestodijelnoj mini-seriji koja pod palicom veterana Toma Peyera (radio je brdo priča za DC i Marvel) i olovkom Jamala Iglea (poznat ponajviše po Firestormu i Supergirl za DC, ali i BLACK za Black Mask Studios) donosi poprilično zanimljiv twist na klasični superherojski klišej.

O čemu se radi? Earth-Alpha i Earth-Omega su, kako biste mogli i pretpostaviti, dvije Zemlje koje postoje u paralelnim stvarnostima i dio su mnogo većeg multiverzuma. Na Earth-Alpha superheroj Dragonflyman i njegov sidekick Stinger uživaju naklonost javnosti, gradonačelnik i građani ih vole i poštuju, negativci su nespretni i smiješni, a prave opasnosti nema. Earth-Omega je pak dom kostimiranog osvetnika Dragonflya koji sam provodi svoju brutalnu i krvoločnu verziju pravde. Stjecajem okolnosti Dragonflyman i Dragonfly u isto vrijeme prolaze kroz međudimenzijski portal i završavaju na suprotnim, "krivim" Zemljama. Kroz šest brojeva pratimo glavne junake u pokušaju da se vrate na svoje Zemlje. Iako se radi o (ajmo reći) istim junacima, Dragonflyman i Dragonfly su karakterno vrlo različiti i personifikacije su dva različita razdoblja u razvoju superherojskog stripa. Dok je Dragonflyman omaž kako Silver Age Batmanu, tako i TV adaptaciji najpopularnijeg DC-evog junaka s Adamom Westom i Burtom Wardom u glavnim ulogama, Dragonfly je utjelovljenje Imageove revolucije '90-ih godina i "grim & gritty" superheroja tog vremena.

U početku sam očekivao da će se dobar dio stripa svesti na Dragonflyevo izrugivanje i nevjericu oko prirode Earth-Alpha, dok će Dragonflyman postati skroz slomljen beznađem koje vlada na Earth-Omega, no prevario sam se. Peyer ne upada u tu zamku, već u postupcima glavnih junaka primjenjuje logiku za koju imam samo riječi hvale. Dragonflyevo viđenje Earth-Alpha malo po malo mijenja prisustvo Stingera, sidekicka koji je na njegovoj Zemlji počinio samoubojstvo, a ovaj ga nikada nije prežalio. Kako vrijeme prolazi, Dragonfly malo po malo donosi odluku da se ni ne želi vratiti na Earth-Omega jer na ovoj Zemlji shvaća da je sretan, da postepeno ponovno postaje ljudsko biće koje može isplivati iz tame u kojoj je bio zarobljen tko zna koliko godina.

S Dragonflymanom se pak događa puno zanimljivija i manje očekivana stvar. Iako se našao na Earth-Omega koja je potpuna antiteza njegovog gotovo bezbrižnog svijeta, Dragonflyman se skoro pa i nije promijenio. Karakter Silver Age superheroja u modernom svijetu djeluje toliko neprirodno da strip gotovo vrišti "ne uklapaš se ovdje!". Čitajući događaje na Earth-Omega, može se steći dojam da Dragonflyman malo po malo postaje lud, no mišljenja sam da to jednostavno iz njega progovara estetika Silver Agea. Za razliku od Dragonflya, Dragonflyman se ne pokušava previše prilagoditi situaciji u kojoj se našao, on jednostavno ide naprijed na jedini način na koji zna. Nema osvrtanja unazad; što je bilo, bilo je i jednom kad se nešto dogodilo on više na to ne obraća pažnju. Najbolji je primjer situacija u kojoj spašava jednog mladića i vrlo brzo mu nudi priliku da postane Stinger II. Dragonflyman gotovo pa instantno zaboravlja svog još uvijek živog Stingera na Earth-Alpha. Taj je Stinger u prošlosti, u zoni gdje se Dragonflymanov um ne vraća i on u trenu donosi odluku o angažmanu novog sidekicka bez da mu stari uopće i pada na pamet.

Dragonflyman na Earth-Alpha

Na sličan način je funkcionirala i većina (ranih) Silver Age Batman stripova, s junacima koji najčešće gledaju isključivo prema naprijed, a prošlost je za njih dimenzija koja kao da nikad nije ni postojala. Bez da otkrivam previše detalja o radnji, reći ću samo da je kraj intrigantan, ali i gorko-sladak u isto vrijeme. S obzirom da je ovo tek prva sezona stripa, vjerujem da nas u budućnosti očekuje zanimljiv razvoj događaja, posebno zbog zadnjih stranicu-dvije.

Dragonfly na Earth-Omega

Crtež je lijep i čist, no ne odskače mi od nekog mainstream prosjeka koji tako često viđamo u superherojskom stripu, tako da mu jednostavno ne mogu dati veću ocjenu od ove. Također, volio bi da je Igle pokušao napraviti malo veću razliku u prikazu Earth-Alpha i Earth-Omega. S obzirom da je u stripu naglasak na razlici između Zemalja, mislim da bi efekt bio jači da i stil crtanja nije toliko sličan na obje Zemlje. Ovako mi se čini da se razlika ističe više kroz boju (vedrija na Earth-Alpha, mračnija na Earth-Omega) nego kroz sami crtež.

Usudio bi se reći da je The Wrong Earth strip većinom namijenjen fanovima žanra. Ne želim tvrditi da u njemu ne mogu uživati i ljudi koji usputno čitaju tek pokoji superherojski strip, no efekt je definitivno jači ukoliko ste barem malo upoznati s materijom o kojoj Peyer piše. U svakom slučaju, jedva čekam vidjeti šta nam autori zanimljivog imaju ispričati u drugoj sezoni.