• Krvnik bogova
    TOR PHPR 1
  • Bomba bogova
    TOR PHPR 2

• Naziv serijala je Thor: God of thunder, koji je bio lansiran u sklopu inicijative Marvel NOW. Priča je izašla u 11 nastavaka počevši od 2012. godine.
  • Vrijeme radnje mladog Thora - 893. AD
  • Jarnbjorn – Thorova sjekira koju su izradili patuljci i koju aktivno koristi u 9. st. kad još nije vrijedan podignut svoj magični Ćekića/Malj. Poslije je godinama bio u asgardskoj oružarnici. Thor je uzima stoljećima kasnije kad ponovno postaje nedostojan svog Malja. Tom istom sjekirom Tamni vilenjak Malekith odsijeca mu lijevu ruku.
  • Gorr, Krvnik bogova posjeduje moć zvanu „All-Black the Necrosword“, kojeg je pokupio od drevnog boga Knulla koji se u tom određenom trenutku borio sa zlatnim bogom.
  • Prvi put pojavljuje se tzv. Omnipotence city, parlament svih panteona izgrađen prije četiri ili dvanaest milijardi godina, nakon Velikog rata bogova. Sadrži beskonačnu knjižnicu i Dvoranu Sveznanja, koja sadrži sva božja djela, mala i ona velika.

Sumrak bogova

Vječita dilema, paradoks, postoji li Bog, bogovi i slušaju li moćni i mudri bogovi obične smrtnike kad im se obraćaju u potrebita vremena, nuždi, smrtnoj opasnosti, ili pak jednostavne ljubomore ili želje nad prevlašću? Bi li svijet bio bolji ili gori bez bogova? Što čini boga, a što čini čovjeka? I što je to tako tajanstveno stoljećima Odin, asgardski Sveotac, držao zaključano iz zatvorenih vrata, daleko od Thorovih očiju? Svime time, i drugim važnim univerzalnim i sporednim pitanjima vezanim uz Thorov unverzum i postojanjem općenito bavit će ovaj novi Aaronov serijal. Bez previše ustručavanja i moraliziranja.

Jason Aaron svoj zanat je ispekao na izvanrednom serijalu „Skalpirani“ i ako ste taj serijal prvo pročitali, sigurno ste se zapitali, kakav li će Marvelov strip izgledati kad ga radi Aaron? Skalpirani i Thor po Aaronovom evanđelju miljama su daleko po tematici i žanru, no zajednička karakteristika su im nepokolebljivi, opaki tipovi koji ne zaziru do brutalnost i nasilja kako bi postigli svoje ciljeve. Da, Aaronov Thor je po meni osobno Thor za malo odrasliju publiku. Ima tu znatne količine nasilja, brutalnosti, sadizma i ostalih nezamislivih stvari. No osim likova, tu je i Aaronov smisao za nove ideje, koncepte koje uvod u po meni malo učmali Thorov svijet. Aaron će svoj run na Thoru završiti nakon sedam godina u kojem će ispričati priču o tri Thora, mladom Thoru, Thoru današnjice i Thoru Sudnjeg dana. Okrenut će naglavačke sve svjetove koji počivaju na Ygradasilu, i dugi niz godina svi ti svjetovi će gorjeti. No da mi ne brzamo i otkrivamo što će se sve dešavati u dalekoj budućnosti, osvrnimo se malo na bliže evente i na uvodno poglavlje jednog sasvim drugačijeg Thora.

Crtačko kormilo Thora preuzeo je Esad Ribić (i Ive Švorčina kao kolorist), poznat i prepoznat po minisagi o Lokiju (The Mighty Thor: Loki, scenarist Robert Rodi). Tako da sad ovdje svi njegovi ljubitelji lika i djela mogu doći na svoje. Esad sada crta redovni serijal. Gorra prikazuje kao antropoidnog reptiloida odjevenog u crnu halju s kapuljačom. I pomalo nalik na antagonista Majin Buua iz Dragon Balla. Ne znam misli li se na Zmiju koja je u kršćanskoj kozmogoniji uzrokovala Adamov pad? Esad ima smisla za dramatično i monumentalno, što je zapravo opis svakog drugog kadra u stripu. Vjerojatno je kako bi se ubrzao rad Esad odrađivao samo olovke i tuširanje dok se koloriranje prepustilo Švorčini. Ipak je ovo redovna serija čiji nastavci se moraju isporučivati redovno, a Esad je uglavnom znao kompletno odrađivati izvanredne serijale i naslovnice, i to mu je uzimalo puno vremena.

Glavni lik ove nove sage je dobro nam poznati nordijski bog groma - Thor. Aaronu je Thor bio fokus u ovom inicijalnom poglavlju te će se zasad baviti isključivo njime. I to ne samo jedan Thor nego tri Thora. Ne tri različite verzije nego tri Thora svaki iz svoje vremenske perspektive. Mladić, muškarac i starac. Svi oni susreću se s istom crnom nesrećom, zlosretnom kobi zvanom Gorr, ilitiga Krvnik bogova! U vremenskoj liniji mladog, neiskusnog i brzopletog Thora (893. AD) , željnog rata, ratovanja i hedonizma, sreće neobično biće koje ubija bogove te i sam skoro biva ubijen od njegove crne ruke. U sadašnjoj vremenskoj liniji, naš Thor tijekom jedne od svojih misija nailazi na svijet bez bogova, pa se zapita gdje su nestali. I krvoproliće tih bogova koje nalazi samo je prvo od mnogih aktova egzekucije božanske rase. Thor se odluči istražiti malo pobliže ova umorstva te ga put vodi do Omnipotence cityja, središta svih bogova (Nexus of all the gods) i špilje u kojoj je mladi Thor prvi put u životu osjetio užas i nemoć iako je on nepobjedivi i svemogući bog. Sreće Shadraka, izbezumljenog boga nečega, koji će se uskoro pokazati kao ključna figura u izvršenju Gorrovog paklenog plana. I kao posljednjeg srećemo ostarjelog, oronulog i nemoćnog starca Thora na kraju vremena koji je zarobljen u vječitoj bitki protiv Crnih berzerkera, zlih slugu moćnog Gorra. No, nedavni događaji starom Thoru daju nadu i on se ponovo osjeti dovoljno moćnim da se odupre Gorru i konačnom Ragnaroku koji dolazi.

Tri Thora

Mladi Thor vs Gorr

Glavni antagonist je Gorr, zvani Krvnik bogova, čija je životna misija eliminirati besmrtnu rasu bogova, sve do posljednjeg, do samih granica svemira i vremena. Nije teško pogoditi zašto je Gorr toliko zamjerio bogovima da ih kroz vječnost mora ubijati jednog po jednog. Razlog su naravno životne tragedije koje su mu se događale cijelog njegovog patničkog života u kojem je bila deklamirano da bogovi uvijek daju ako se vjeruje u njih. No bogovi nikad nisu okrenuli glavu i pomogli malom Gorru, mužu i roditelju Gorru, te kad mu se pruži prilika, sve svoje životno nezadovoljstvo iskali na onemoćalim bogovima koji mu padnu pred noge. Jedan od Bogova posjeduje crno srce koje mladom Gorru daje kozmičku moć te se on uputi kroz višemilenijsku odiseju egzekucije bogova.

Prvih šest epizoda „Krvnik bogova“ uvod je u sljedeće poglavlje „Božja bomba“ i završni dio borbe s Krvnikom bogova nakon čega Aaron vodi Thora do sljedećeg krvavog poglavlja u povijesti Aasgarda i ostalih kraljevstava. Tema i ideja Krvnika bogova vrlo je zanimljiva i čovjek se zapita o stvarnoj naravi i potrebi bogova u ljudskoj povijesti. Svaki od bogova koje susrećemo odabire svoj način ophođenja sa svojim vjernicima, a neki uopće ne odabiru komunikaciju s njima jer su možda eliminirani od strane osvetničkog „boga“ Gorra. Bog je mrtav, rekao je Nietzsche, a Jason Aaron još dodaje, da, otišao je ususret svojoj kobi, stigla ga je osvetnička ruka pravde Krvnika bogova. Hoće li svijet biti bolji bez bogova, kada ljudi/stvorenja uzmu stvar u svoje ruke, bez da očekuju pomoć ili inspiraciju od božanskog? S druge strane, pitanje koje još nije tako došlo do izražaja, kakav je to bog (Gorr) koji ubija nadu i ukida božansku pomoć milijardama vjernika, jer ima i dobrohotnih bogova čije civilizacije prosperiraju.

Koju god vi odabirete verziju kao vjernici ili ateisti, ovaj strip vam svakako može dati za razmišljati, i u svakom slučaju možete uživati u Aaronovoj razuzdanoj mašti i Ribićevim crtačkim majstorijama. Ima tu i simpatičnih doskočica i stripovskih klišeja koje Aaron ubacuje ne bez sarkazma. Recimo kad se Thor suoči sa sveubilačkom bombom koja prijeti uništiti cijeli univerzum kroz sva vremena i ne zna što uraditi, Stariji Thor mu dobaci – „Pa ti si Thor, iskoristi svoj Malj!“ I naravno, Malj u tom trenutku postaje deus ex machina koja će iskobeljati svijet iz ralja Ragnaroka. Pojednostavljeno naravno, ali takav je mehanizam i on funkcionira. Strip je u regionu izdao mali Phoenix Press, pa potražite primjerak i podržite izdavača. Ili pročitajte sveske ili TPB u originalu, pri čemu napominjem da su sveske poseban doživljaj, s poštom koju uređuje sam Aaron.

Naravno, ovo nije najbolji strip svih vremena, i ovo nisu apsolutne ocjene, no mislim da je ovo stvarno najbolje što je Marvel u ovom superherojskom ruhu u tom određenom trenutku mogao ponuditi.

Tajna zaključane odaje – sadrži sva tekuća blaga, pa i rakiju Prepečenicu ;)

Ribićeva tabla

Studija lika Thora

• Paka01

8, 8, 9, 8

Nikako se ne mogu složiti da ovaj strip zaslužuje maksimalnu ocjenu, no da se radi o dobrom uratku - to je istina. Krvnik Bogova je jedna svježa i zanimljiva priča u koju može uskočiti "i staro i mlado", bilo koja vrsta čitatelja, bilo da se radi o veteranima superherojskih stripova ili onima koji taj svijet tek otkrivaju. Aaronov tok radnje je odličan, balans između sva tri vremenska toka je više nego dobro odrađen i pravo ga je zabavno i napeto pratiti. Međutim, osim toga teško da ovdje imamo nešto što će se baš pamtiti kao nekakav klasik za sva vremena. Ribić standardno odličan, kako smo već odavno navikli od njega.

01.11.2020
    18:19:00 sati
    Paka01
  • Ukupna ocjena 82%

9, 9, 7, 7

01.11.2020
    18:57:00 sati
    gogowins

6, 6, 7, 7

03.11.2020
    21:06:00 sati
  • jasa

10, 9, 9, 9

Odlično je ovo. Ne bih dao 100%, ali sam i više nego zadovoljan. Priča je odlična, na momente strašna, na momente i konfuzna. Likovi su odlični, Gorr je vrhunski nemesis sa nevjerovatnom misijom, na kraju mi ga je bilo i žao jer iako je počinio zlodjela, nije mi drago što nije došao do svog zadovoljstva tj. mira. Osim vrhunske akcije i priče, autor se kroz djelo osvrće i na neke životne postulate i ideale što je + za kritički dio stripa. Crtež je fantastičan, kao i većina od 11 naslovnica iz originala. Jedina kritika djelu je da je malo razvučeno, mislim da bi bilo idealno da je kraće za 2 sveske.

15.11.2020
    01:57:00 sati
    jasa