Thorov štit

Thorgal

THO DA 31 | 48 str.

Jolan i četvoro njegovih novih “prijatelja” kreću u božiji svijet Asgard da bi Manthoru donijeli Thorov štit. Za samo tri dana mora im to poći za rukom i onaj koji donese štit dobiće ulogu Manthorovog izabranika. U to vrijeme Aaricia saznaje tajnu o njenom prisvojenom sinu Anielu, njegovoj predstojećoj sudbini. Svi ti događaji dovode do toga da Thorgal mora opet da uzme oružje u ruke i da napusti svoju porodicu u potrazi za otetim sinom...

• Le bouclier de Thor
    THO DG 31

• Thor (na staronjemačkom Donar) je nordijski Bog groma i munje, najstariji sin Odina (vladara bogova) i Jord (boginje zemlje). Najjači od ljudi i bogova, gromoglasan, crvenobrad, ljubazan, zaštitnik Aesira od divova. Često se povezuje s likom boga Peruna u slavenskoj mitologiji. Njegova tri magična predmeta su: Mjollnir - Thorov čekić (grom), opasač s moćima i željezne rukavice. Priče govore da su gromovi ustvari zvuk koji proizvodi njegova kočija koju vuku koze Tanngniost i Tanngrisnir. Sif je bila njegova žena i sa njom je imao kćer Thrud. Sa Jarnsaxom je imao sinove: Magnija (moć) i Modija (snaga). Ljudske sluge su mu Thialfi i Roskva. Za Thorov rog se priča da je jedan dio tog roga bio umočen u more tako da kad je Thor pio vodu iz njega nikako je nije mogao ispiti, ispijanjem vode stvorio je plimu i oseku. U Wagnerovom opernom ciklusu „Prsten Nibelunga“ se pojavljuje pod imenom Donner. Thor je poslužio kao inspiracija za junaka serije stripova u izdanju Marvel Comicsa.
  • Loki Laufeyiarson, poznatiji kao Lopt ili Loki je nordijski bog vatre i haosa, jedan od Aesira (glavnih bogova). Često je on uzrok razmirica među bogovima. Loki je ponekad prijatelj bogovima koji su se divili njegovim pametnim planovima, kada bi im pomagao. Loki je bio umiljat i lijep, zlog karaktera, tvrdoglave naravi, prepreden i varalica. On je bio odgovoran za smrt Baldera, Odinovog sina. Imao je sposobnost mijenjanja oblika i spola. Sa Angrbodom je imao kćer Helu, boginju smrti, Jörmungand (zlu zmija, koja je bila Thorov smrtni neprijatelj) i vuka Fenrisa. Sa drugom ženom Sigyn imao je sinove Valija i Narvija.
  • Odin je glavni i najstariji bog u nordijskoj mitologiji, bog mudrosti, pjesništva, magije, runa, okultnog i rata. Pripadao je aesirskim gobovima. Njegov otac je Bor, majka Bestla, ima braću Vilia i Vea. Nazivali su ga i „Sve-otac” jer je on otac svih bogova. Suprug Frigge sa kojom je imao sinove Baldura, Hodura i Hermoda. Sa Rind je ima sinove Valia i Vidara, sa Jord Thora. Postoji priča kako je Odin stekao mudrost: objesio se na veliko svjetsko drvo Yggdrasil na devet dana i noći i proboden je kopljem. To je bila duhovna smrt u kojoj je žrtvovao sebe sebi. Obješen na drvo shvatio je značenje runa koje su kasnije Vikinzi koristili kao abecedu, a koristile su se i u magiji i proricanju. Određenim obredima, runama se moglo vratiti mrtve u svijet živih. U drugoj priči žrtvovao je jedno oko kako bi pio iz Mimirovog zdenca mudrosti. Odin je sa svog prijestolja (Hlidskialf) mogao vidjeti sve. Imao je dva gavrana Huginna ili Huninna (Misao) i Muninna (Sjećanje) koji su svaki dan odlazili iz Odinove utvrde kako bi skupljali novosti po svijetu i donosili vijesti Odinu. Osim gavrana imao je i dva vuka: Frekija i Gerija. Njegova najveća blaga su Sleipnir (osmonogi konj), Gunger (koplje koje nikad ne promaši) i Draupnir (prsten koji stvara osam novih identičnih prstenova svaku osmu noć). Odinova dvorana je Gladsheim (Valhalla se nalazi u Gladsheimu).
  • Midgard u nordijskoj mitologiji označava svijet ljudi, dom prvog čovjeka i žene od kojih je nastao cijeli ljudski rod. Nalazi se između Niflheima (predio vječne hladnoće i beskonačne noći) i Muspellheima (zemlja vatre). Dugin most Bifrost ga spaja sa Asgardom.
  • Asgard je naziv koji se u nordijskoj mitologiji koristi za dom bogova, zemlju Aesira. Onaj koji želi stići do Asgarda mora prijeći most Bifrost. Asgard je bio podijeljen u veliki broj odvojenih kraljevstava. Svakim je vladao drugi bog. Valhallom je vladao Odin, Thrudheimom Thor itd. Zidove oko Asgarda je izgradio Hrimthurs, koji je kao plaću zatražio ruku Freye, boginje ljubavi, magije i ljepote. Odin je pristao na to ako se zidine izgrade u roku od šest mjeseci. Hrimthurs je imao magičnog konja Svadifaria koji mi je pomagao u poslu. Na užas Odina i svih bogova, a posebno Freye, Hrimthurs je skoro već sve završio, ostala su mu još dva dana. Loki je zavarao Svadifaria i odmamio ga podalje od njegovog posla, tako da Hrimthurs nije stigao završiti posao bez Svadifaria u zadanom roku stoga mu ništa nije plaćeno.

Dugo očekivani 31. broj jednog od najboljih i najkvalitetnijih strip serijala. Da li je ova epizoda mogla da zadrži nivo prethodnika? Pa, u poređenju sa prethodnicima sigurno ne, ipak može da se primjeti napredak u odnosu na prošli broj. U ovoj epizodi, kao i u prethodnoj, opet je Jolan glavni lik u stripu. Iskreno rečeno, najbolje bi bilo da su Yves Sente i Grzegorz Rosinski odlučili da naprave spin-off Thorgalovog serijala i da krenu sa zasebnom pričom sa Jolanom u glavnoj ulozi. Na žalost, to se nije desilo, tako da je ovo u mojim očima više skrnavljenje i silovanje Thorgalovog imena jer sam Thorgal nema neku značajnu ulogu u posljednje dvije epizode. Tek toliko da se nešto ne bi pogrešno shvatilo, posljednje dvije priče nisu loše, radi se o srednjim epizodama BD produkcije, ali problem je u tome što je Sente dobio težak zadatak da nastavi priču tamo gdje je majstor Van Hamme stao. Da je Thorgal još uvijek glavna uloga, možda cijela stvar oko promijene autora ne bi toliko upadala u oči, ali realnost jeste da to nije slučaj. Činjenica ostaje da će hardcore Throgal fanovi i ovoga puta ostati razočarani. Postavlja se pitanje koliko će se to u budućnosti promijeniti, pa može se odmah reći da tu stvari ne stoje baš najbolje. Sam kraj je ostao dvosmjeran, sa jedne strane priča sa Jolanom je tek uhvatila maha i izgleda da tu ima još dosta materijala i pustolovina koje će moći da se ispričaju, sa druge strane iznenađujuće je da se Thorgal upušta u pustolovinu i tako se strip na kraju i završava. To mnogima daje nadu da će u sljedećim epizodama eventualno povratiti glavnu ulogu u serijalu, mada kao što rekoh, kraj je ostao dvosmjeran. Moguće je da su Sente i Rosinski to namjerno uradili jer ni sami još ne znaju kojim pravcem da idu u sljedećem broju, najvjerovatnije dosta toga će ovisiti o prodaji. Ako uzmemo u obzir da je i ovaj broj doživjeo popriličan uspjeh na teritoriji francuskog govornog područja, pretpostavke ostaju da se u narednom broju neće mnogo toga promijeniti.

Cijeli serijal je povezan sa nordijskim božanstvima, tako da je i sam Thorgal dobio ime po bogu Thoru. Ova epizoda je možda više nego ijedna druga povezana sa tom mitologijom. Ne samo da Jolan i njegovi pratioci odlaze u svijet bogova Asgard, već se u ovoj epizodi neki od bogova pojavljuju i lično. Nisam siguran koliko je dobro što je priča otišla u ovom pravcu jer Jolanove moći, kao i njegove rane avanture u svijetu bogova, navode do toga da je njegova uloga u istoriji čovječanstva veća od Thorgalove, što i nije baš najsretnije rješenje. Thorgal nema nikakve moći, njegovi kvaliteti se sastoje od njegove hrabrosti i dobrodušnosti, sve stvari koje se cijene kod jednog normalnog čovjeka. To je i jedna od tajni uspjeha serijala, pored svih natprirodnih stvari čitaoci se ipak mogu poistovjetiti sa glavnom ulogom, međutim sa Jolanom to uzima neki drugi pravac. Pitanje je kuda sve to vodi, ako se tako nastavi neće iznenaditi ukoliko Jolan do tridesete godine postane i sam jedan od bogova, što i nije tako nemoguće s obzirom da je u ranijim epizodama s druge strane velike vode već postao božanstvo. Mislim da tako jedan razvoj priče samo škodi serijalu, jer što je glavni lik moćniji, to je manje interesantan i manja postoji mogućnost da se jedan normalan čovjek može staviti u ulogu glavnog junaka. U svakom slučaju bilo bi dobro pročitati prvo tekst iz zanimljivosti i informisati se o nekim nordijskim bogovima prije nego što se pročita ova epizoda, tek toliko da bi se neke stvari lakše razumijele.

Rosinski je odlučio i u ovoj epizodi da se drži stila posljednjih epizoda, tj. crtanje sa direktnim kolorisanjem. Iako na prvi pogled crtež izgleda dosta impresivno, ima i svojih mana. Očigledno da je kod ovog načina rada teško na crtež prenijeti ljudske emocije i gimiku lica, prije svega jer se to primjećuje tako što mnoge linije nedostaju ili se gube u bojama. To je ipak slučaj samo kod figura koje su nacrtane u manjim kadrovima, ipak toliko primjetno da se neki likovi teško prepoznaju, toliko teško da nije odjeće i nekih markalnih znakova ne bi se znalo o kome se radi. Kod likova koji su nacrtani u krupnim kadrovima stvari stoje drugačije. Tu je Rosinski mogao detaljno da iscrta crte lica, tako da te slike i vinjete izgledaju fenomenalno, toliko dobro kao da se radi o umjetničkim djelima izloženim u muzejima. Najbolji primjer je naslovnica gdje je Jolan tako dobro nacrtan da se radi o jednom od najboljih crteža što smo vidjeli od Rosinskog. Kao stari nostalgičar, meni se ipak više sviđa klasični crtež iz prvih epizoda, ipak mora se reći da je ovaj način crtanja našao fanove širom svijeta i u svakom slučaju je moderniji nego raniji stilovi kojima se Rosinski koristio.

Mnogo pitanja je u priči ostalo otvoreno. Sama priča je u ovoj epizodi tako konstruisana da je moguće da uzme neki drugi tok od ovog kojeg se serijal drži posljednje dvije epizode. Jedno je sigurno, ovo definitivno nije posljednja Thorgalova epizoda, ili bolje rečeno, ovo nije posljednja epizoda ovog serijala, s obzirom da nije jasno koliko će Thorgal biti zastupljen u narednim epizodama. Kada bih mogao nešto poručiti dvojici autora ovog serijala, onda bi to bilo- vratite nam Thorgala kao glavnog lika u stripu.

Pojedine vinjete izgledaju kao prava umjetnička djela

THO LO 30 Ja, Jolan

6, 6, 10, 6

Teško je oceniti ove početne epizode novog ciklusa. obzirom da nisu zasebne, već deo celine čiji se kraj još uvek slabo nazire... Elem, sudeći prema preview-u za 32. epizodu "La bataille d'Asgard", koja samo što nije izašla, Sente valjda nije lud da ostavi Thorgala po strani, ali sačekajmo još mesec-dva...

Crtež ovde nosi dve trećine ukupne ocene, jer zaista Rosinski odlično radi nove epizode!

28.09.2010
    21:36:00 sati
  • Ukupna ocjena 66%

5, 5, 9, 9

onako...vrlo prozaicno

22.11.2010
    20:15:00 sati
    Thorgall
  • Ukupna ocjena 59%

5, 4, 8, 8

Moj komentar je isti kao i za predhodni broj - nije više to to. Izgubila se bajkovitost i čarobnost Thorgalovog svijeta. Ovo izgleda kao jedna od mnogih prosečnih fantasy priča. Sve je urađeno nekako šablonski. Crtež mi se također ne sviđa. Pojedinačni kadovi su sjajni ali u globalu me ne oduševljava

24.07.2015
    20:41:00 sati
  • Vorador

7, 7, 7, 10

Još jedna solidna priča u rangu prethodnih iz ovog ciklusa. Složio bih se s ostalima da je ovo jedan drugačiji Thorgal koji sve više naginje prema šablonskom fantasyju ali još uvijek je interesantno i zabavno. Likovi u serijalu su dragi pa to čitatelja drži da i dalje prati njihovu sudbinu.

28.02.2016
    17:57:00 sati
    Vorador

8, 7, 9, 8

Nešto mi nije dobro leglo u ovoj epizodi iako je serijal dostigao visoku bajkovitost koja nas je sve između ostalog navukla na Thorgala. Neke vinjete u ovoj epizodi su prava mala remek djela, pa zato i ovako visoka ocjena 9, ali neke vinjete (sa akcijom) su ipak malo prekrute.
    28.03.2016
    17:31:00 sati

8, 8, 10, 10