Osveta čarobnice

Thorgal

THO PI 1/2 | 78 str.

Vođa vikinške zajednice Gandalf Ludi želi kazniti neposlušnog Thorgala jer mu je obečastio kćer Ariciju te ga prikuje za morsku stijenu i ostavi ga da umre. No, Thorgalu biva ponuđen spas u zamjenu da bude ratnik u službi čarobnice Slive, Kraljice Ledenih mora, na godinu dana. Thorgal pristaje, i prvi zadatak mu bi da nabavi narukvice zla iz kule koju čuvaju dva opaka patuljka! Ali, ni Slive nije baš kakvom se čini, njezino kraljevstvo su ledena mora, no njezino porijeklo nije sa ovoga svijeta...

• Osveta čarobnice - Ostrvo ledenih mora - Tri starine iz zemlje Arana
    THO CAŠU 1
  • Sin oluje
    EKS 195
  • Osveta čarobnice - Otok ledenih mora - Tri starca iz Arana
    THO LIB 1
  • Lažni raj
    ST 955
  • Sudija
    ST 1030
  • Srebrni kanjon
    ST 1031
  • Dust
    ST 1033
  • Usamljenik
    ST 1035
  • Ostrvo ledenih mora dio 5.
    ST 1046

• La magiciene trahie
    THO DG 1
  • L''ile des mers gelees
    THO DG 2

• Ovaj album službeno je prvi, no postoje kratke priče objavljene u albumu #7 (L'Enfant des Etoiles/Dijete zvijezda) koje nam pričaju o Thorgalovoj prošlosti, koje kronološki dolaze prije ove priče, a bile su izdane nakon nje.
  • Naslovnica 1. pirata zapravo je naslovnica albuma #5 "Au-dela des ombres".
  • Prvi Lombardov album osim prvog dijela priče sadrži i kratku priču "Skoro kao u raju" koja nam daje točniji datum odvijanja Thorgalovih pustolovina, dakle oko 1000. godine.
  • Midgard je starogermansko ime za svijet ljudi, te u nordijskoj mitologiji kraljevstvo ljudi smješteno negdje u središtu Yggdrasila.
  • Bjorn Gandalfson umire u #2, no srest ćemo ga još u više navrata. Gandalf Ludi se pojavljuje još u 7, 14, 19 i 26. Slive se također spominje u 19 i 26.
  • Ovo je prvo spominjanje Thorgalovog porijekla od Atlantiđana sišlih sa nebesa (odnosno svemira), razotkrivanje njegove prošlost nalazimo u kratkim pričama u #7, da bi onda opet sreli Thorgalovu obitelj u #10-13 "Zemlja Qa/Le pay Qa". Te u #19 i #26 "Le Royaume sous le sable".
  • U serijalu Martin Mystere, točnije epizodi #85/86 "Snježni čovjek" saznaje da su Jetiji zapravo potomci preživjele atlantidske ekspedicije na Mars. Mogu se uočiti stanovite sličnosti između između spomenutih dvaju priča, pa čak i ustvrditi da je možda Prosperi posudio temu od Thorgala? Ipak je ovo kultna prva epizoda.
  • Thorgal putuje u Niflhelovo carstvo da bi pribavio moćni artefakt za Slive. Naime, Niflhel (Magloviti Hel) se preklapa s pojmovima Nifelheim (Magloviti svijet) i Hel, a to je lokacija u nordijskoj mitologiji. Hifelheim (ili Niflhel) je zemlja leda koja je zajedno s njezinom drugom polovicom Muspelheimom zemljom vatre sudjelovala u činu stvaranja univerzuma. Kasnije, postala je lokacija Hela, odnosno mjesta gdje bi prebivali oni koji sniu umrli herojskom smrću.
  • Artefakte koje Thorgal nabavlja iz Ledene kule pirati prevode kao "narukvice zla", no u originalu su to "Freyrove narukvice". Freyr je jedan od najvažnijih Bogova u nordijskoj mitologiji, a bio je Bog poljoprivrede, vremena i plodnosti. Jahao je sjajnog vepra zvanog Gullinbursti kojeg su napravili Patuljci i posjedovao brod Skidbladnir koji je uvijek imao povoljan vjetar i mogao se sklopiti i nositi u vrećici kad nije bio u uporabi. Freyr bi se mogao poistovjetiti sa aktericom Slive iz stripa, koja uza sebe drži čudno stvorenje Sharna i putuje sa ogromnim ledenim brodom koji se može stvoriti niotkuda.
  • U #1 spominju se Jollove svečanosti, odnosno staronordijski Jōl (ili Jule) se odnosi na germanski poganski zimski festvial koje je trajao 12 dana. Kasnije je kršćanizira i pretvara u Božić s fiksnim datumom 25. prosinca!
  • Str. 85. koja prikazuje bitku sa Baldima je naslovnica Eksa.
  • Str. 111., Aaricia i Thorgal u Midgardovom vrtu. Kad je Odin ubio diva Ymira, iz divovih dijelova stvoren je svemir, iz njegovih obrva stvoren je Midgard. Tada su Bogovi oblikovali ženu i čovjeka na svoju sliku, i udahnuli im život. Ask i Embla postadu tada živa bića, i oni primiše vrt u Midgardu kao dom za sebe i svoju djecu sve do kraja vremena. Očita aluzija na kršćanski Raj u kome su živjeli prvi ljudi.
  • Na kraju prve knjige piratskog izdanja stoji tekst "Ostrva i magle, čelik i meso", potpisano sa Parun.
  • Na sajtu postoji odličan tekstu o Thorgalu kojeg je napisao veleštovani kolega Teodor Cvitanović aka ken2!

"Thorgale... Nitko ne zna odakle si, čak niti ti sam, iako se misli da si sin Aegira, diva koji vlada pod morem! Neki te zovu "Sin oluje" jer tome nalikuje tvoj bijes! Tvoj najveći grijeh je što si zavolio kćer vikinškog kralja, Gandalfa Ludog... "

Prvi broj objavljen je davne 1977. godine od strane relativno uspješnog Belgijca romanopisca Jeana Van Hammea i dotad nepoznatog crtača poljskog porijekla Grzegorza Rosińskog. Thorgal je prvo izlazio serijaliziran u poznatom belgijskom strip-magazinu Tintin (koji je tada bio u nekoj vrsti laganog pada), da bi zatim od osamdesetih pa sve do dana današnjeg bio objavljivan kod izdavačke kuće Le Lombard u albumskoj formi. Vele mnogi da nitko još od Howardovog Conana nije stvorio junaka koji bi na sličan način tako dobro koristio pustolovni fantasy sa elementima atlantidske fikcije, barem ne tako dugo dok na scenu nije stupio Thorgal. Van Hamme vješto spaja mitski vikinški (pa čak kasnije i mezoamerički) svijet prepun starih vjerovanja, ali i stvarnih vikinških običaja i povijesti s onim pseudopovijesnim svijetom Bogova astronauta.

Jedan je od najpopularnijih stripova u Francuskoj, a kod nas je zapravo i relativno slabije ostao zapažen. Ne toliko zbog svoje nekompatibilnosti sa balkanskim prostorom već zbog toga što se nitko nije potrudio izdati Thorgala od početka do kraja, odnosno da se zna gdje je glava a gdje rep serijala. Prva epizodica objavljena je u Eksu 1986. godine ("Sin Oluje" – a nisam ni siguran da je bio objavljen ikad i drugi nastavak iste priče), u Superu par epizode od #5-9, pa zatim u Stripoteci objavljivanje epizoda po redu, počevši od sedme epizode (L'Enfant des Etoiles) pa sve od epizode #19 La Forteresse invisible (ST 1043 Nevidljiva tvrđava) koja je početak Shaigan storyarca odnosno Thorgala kao gusara! Što ima neke sličnosti sa Conanovim razdobljem života kad je lutao svijetom kao gusar. Prve dvije epizode nisu bile čak niti reprintirane u američkom izdanju već se krenulo sa kratkim epizodama iz Thorgalove prošlosti, kao i s 4 kratke priče o Aaricijinoj prošlosti, da bi se zatim odmah preskočilo na treću i četvrtu epizodu. Beli Put je napravio isti korak kao i svi ostali izdavači. Izdao je knjigu 3 koja kompilira epizode od XI-XV, s nagovještajem da bi se prve dvije knjige još naknadno štampale u dogledno vrijeme. Hrvatski izdavači očito nemaju u planu izdavati nikakve nove integrale Thorgala, no drugi Van Hammeovi radovi nisu previše zastupljeni kod nas, jedino nedavno izdati Bookglobeov integral XIII, te nešto Largo Wincha koji je izašao u Comic stripu. Od Rosinskog jedino Tugovanka za izgubljenim pustarama. U ostalim zemljama bivše Juge pak ima svega, tako da se za cijeli opus Rosinskog i Van Hammea morate malo potruditi...

Jedna od prvih vinjeta serijala...

Svi već znamo (barem oni koji su ga pročitali) da je glavni lik serijala – Thorgal – šutljiv, odvažni i nepokolebljivi "viking", potomak ljudi sišlih sa zvijezda. Njegova odabranica je njegova ljubav još iz doba dječaštva – Aaricia, kćer vikinškog kralja Gandalfa Ludog, anđeo od žene sa ljudskim karakteristikama na kojima bi joj svaka žena pozavidjela. Thorgalov je vjerni pratitelj u dobru i u zlu, a njihovu bračnu sreću u kasnijim epizodama upotpunjuju i stariji sin Jolan, moćni telepata, i kćer Louve odnosno Vučica koja ima moć sporazumijevanja sa životinjama. Konflikti koje ima Thorgalova obitelj kreću se od sukoba s Aaricijinom obitelji, ali i s Thorgalovim atlantidskim precima, pa sve do epskih misija i bajkovitih božanstava, zvijeri i junaka. No, bolje stvari dolaze kasnije.

Borba sa divom iz Ledene kule

Prve dvije epizode uvod su u tematiku, okruženje i atmosferu koje će se provlačiti kroz serijal sve sljedeće godine. U jednome trenutku Hamme nas uvlači u stvarno vikinško okruženje da bi već u drugom naveliko nasrnuli na stvorenja i artefakte iz legendi poput patuljaka ili divova koji čuvaju tajanstveno blago u kuli visoko na vrhu planine. I da bi ti artefakti bile Freyrine narukvice velike moći! Osobni preferiram ovakvo koketiranje znanstvene fantastike s epskom srednjevjekovnom pustolovinom. Vikinzi i Eskimi integrirali su došljake sa zvijezda u svoj sustav vjerovanja i Bogova, na što su i Atlantiđani računali, kao i sam Van Hamme kad je razrađivao Thorgalovo porijeklo. Conan je također smješen u fiktivno kraljevstvo koje je nastalo nakon potonuća Atlantide, te također tijekom svojih putovanja nailazi na tragove te velike i drevne civilizacije. Artefakte kojima su se koristili Bogovi bez problema možemo predstaviti kao moćna oružja i produkte visoke tehnologije Atlantiđana.

Slive, čarobnica

Van Hammeovi likovi vrlo su realistične osobnosti, svi su više-manje ljudi koji će djelovati sukladno njihovim uvjerenjima, kao i situaciji u kojoj se nalaze. Tako će vikinški kralj Gandalf Ludi djelovati u skladu sa svojom prgavom, naglom i sebičnom naravi; Bjorn Gandalfson će poput svog oca također prikazivati naglu narav i netrpeljivost naspram Thorgala. Za razliku od mile Aaricije, za koju nam se može čini da je jedina bijela ovca u crnoj obitelji. U trenutku nerazboritosti vođe galije, vikinzi će se pobuniti te će najjači među njima Jorund Bik preuzeti vodstvo i u skladu sa vikinškom nemilosrdnošću raskrstiti sa suparnikom. Okrutna su to bila vremena i samo su najjači preživljavali. No, niko se može ustvrditi da nije postojalo dobro. Vikinzi su dobro znali koje vrijednosti se mogu cijeniti, a koje ne. Thorgal je odrastajući pokupio vikinško nasljeđe, no svi koji ga bolje poznaju mogu ustvrditi da on nije kao vikinzi, da je on drugačiji.

Sljedeća dva lika prema nekoj definiciji možemo nazvati antagonistima jer se sukobljuju sa glavnim likom, no čitajući dolazimo do zaključka da nije sve tako jednostrano te da životne priče tih likova imaju i drugu, bolju i ljudskiju stranu. Čarobnica Slive, ili kraljica Ledenog kraljevstva velike moći djeluje iz dva razloga; iz osvete zbog nepravde koja joj je nanesena, te da bi nanovo spojila dva "posljednja" preživjela potoka velike civilizacije. Slive nije zla u duši, ona je činila neke stvari da bi preživjela, uključujući i iskorištavanje Eskima kao robova. Što dakako nije pohvalno, no moć kvari, to je općepoznato. Lik kojeg srećemo u #2 je Gospodar Triju Sokola, žrtva tragičnog ishoda borbe za oslobađanje robova. U Thorgalu puno toga je određeno sudbinom te je tako predodređena i propast posljednjih ljudi sa zvijezda.

Unutarnji dio atlantidskog broda

Kao što sam već spomenuo, prvi francuski album sadržavao je i priču "Skoro kao u Raju", koja nam priča kako se Thorgal 1000. godine nakon Krista našao u izgubljenoj dolini u kojoj borave tri sestre. Te tri sestre su naime vječito mlade i lijepe, ali tako dugo dok ne izađu iz doline. Ako izađu umrijet će. No mladost – ludost je vječna pa najmlađa od njih ne vjeruje u priču te moli Thorgala da joj pomogne da izađe iz doline jer želi vidjeti svijeta. Vjeruje da joj sestre lažu i da ju samo žele zadržati uz sebe. Thorgal na kraju otkriva šokantnu istinu kad nađe najmlađu sestru drugo jutro van doline...

Dvije zamamne i vječne sestre iz priče "Skoro kao u Raju"

Crtež je sasvim u službi priče, tako da kraj Van Hammeove priče crtež Rosinskog postaje samo praktično sredstvo pričanja i gradnje priče. Prve dvije epizode crtane su malo drugačije od ostalih, te u njima je crtež malo detaljniji i grublji. Bogovi, daleka nepoznata prostranstva u prošlosti, živi ljudi davno potonulog kontinenta koji su sišli s nebesa da bi vladali ljudima kao Bogovi, sve su to privlačne teme koje privlače ljude koji se barem nakratko žele preseliti u fantastični i fiktivan svijet gdje je sve moguće. Visoka tehnologija, mitologija, magija, borba za preživljavanjem, ljubav, dobro i zlo, pa čak i nezaobilazni stereotipi, sve je to moguće ukomponirati u odličnu priču. Thorgal je tome dokaz.

"Dvoje mladih, zaljubljenih, u sumrak, dok sunce zalazi na obzoru... "

THO PI 2a Starci iz Arana

7, 7, 7, 8

volim thorgala, bogovi su mi svjedoci, ali ove prve priče mi nisu toliko dobre, prave stvari počinju tek s pričom dijete zvijezda, pa alinoe, strijelci...ipak, meni najdraža epizoda je prije toga, zemlja sjenki, to je strip koji sam prčitao nekoliko puta, a da nemam hrpu sjajnih stripova na čekanju, čitao bih je opetpohvale veleštovanom dikeju na recenziji, dobra ješto se tiče crteža, rosinski je puno napredovao od ovih epizoda
    21.11.2008
    22:16:00 sati

7, 7, 7, 10

Dajem slične ocjene kao i ken2.Dobra epizoda ali te početne nisu ni do koljena epskoj Zemlja Ka i nastavcima, to je vrh Thorgala, a treba priznati da su epizode koje trenutno izlaze u stripoteci ipak za klasu slabije . U ovoj, Van Hamme se još uhodava, kao što kaže recenzet vješto kombinira nordijsku mitologiju sa porijeklom Thorgala i sve skupa je samo postavljanje temelja za iduće epizode. Roszinski je iznimno popularan crtač na Francusko-Belgijskoj sceni, ali meni se njegov iznimno realističan crtež ne sviđa previše, posebno kod crtanja osoba, dok su pejzaži i ostale pozadine fantastični. Druga stvar je sa naslovnicama, koje su rađene u slikarskoj tehnici i predstavljaju pravo malo remek-djelo. Inače, da dopunim recenziju, od Van Hamme-a su u Hrvatskoj izašli Gospodari Ječma u ediciji Bestseller, album Mjesec ratnika sa Hermannom te jedan album Blake-a i Mortimera. Stripoteka objavljuje Hansa (Roszinski) a Beli Put je izdao i odličnog Šninkela (Van Hamme-Roszinski).   Za kraj, moram izraziti žaljenje što jedan ovakav strip ne izlazi na način koji zaslužuje.  Očito Beli Put nije sposoban izdavati u nekom normalnom ritmu i prava je šteta što to nije preuzeo neko od ozbiljnijih i većih izdavača u Hrvatskoj ili pak Marketprint, ali šta je tu je, nažalost ne postoji izdanje na engleskom koje bi me zadovoljilo (ono od Cinebooka to nažalost nije), pa tako ostaje Stripoteka.
    24.11.2008
    13:08:00 sati

9, 8, 7, 8

Najveći kvalitet ovih uvodnih epizoda, zaključno sa onom "Dete zvezda", je to što veoma lako osvajaju čitaoca i lako uspevaju da uvuku ovaj serijal pod kožu. Neobične su, što je obično jedna od prvih konstatacija kada je Torgal u pitanju. I veoma pitke, jednostavno ispričane. Privuklo me je i to što Torgal vremenom stari i osniva porodicu, kao Valiant, pa čitalac živi zajedno sa stripom i stalno mu se vraća. Torgal sadrži najbolje epic elemente Konana i naravno Valianta, a uz to je ta sjajna fantasy-istorijska pozornica ispunjena i SF elementima! Sve to imamo kako u ovde recenziranim epizodama, tako i u svim kasnijim. I složio bih se sa prethodnim komentarima da ono najbolje ipak tek sledi u narednim epizodama.Meni se Torgal mnogo više dopada crno-beli i ne bih imao ništa protiv da je ovim piratskim izdanjima obuhvaćen čitav serijal... Izdanje Belog puta je naravno odlično i, uz Metabarone, njihovo najkvalitetnije urađeno (mada nekima smetaju rikna i naslovnica...) i daj Bože da uspeju da prevaziđu poteškoće koje prate izdavanje ostalih integrala.
    25.11.2008
    03:17:00 sati

8, 7, 6, 8

Što se više produljuje čekanje na nove integrale Belog Puta to su mi ove prve epizode sve draže i draže. Same po sebi možda i nisu nezaboravne, ali kad ih promatraš kao dio cjeline onda stvarno ima malo toga za prigovor (možda eventualno na crtež). Uvuče ti se jednostavno taj Thorgalov svijet pod kožu. Odličan blend mitologije, povijesti, fantazija, ZF-e i sveg ostalog!
    27.11.2008
    03:47:00 sati
  • dcopic

8, 7, 9, 9

Meni jedan od najdražih strip serijala, za kojega je stvarno šteta što ga već godinama ne možemo čitati u izdanju kakvo taj serijal i zaslužuje. Ta kombinacija SF-a, sa Nordijskom mitologijom i zemljama dalekog sjevera u prošlosti i glavni junak koji dolazi iz svemira za moj ukus pun je pogodak! Rosinskijev crtež mi se jako sviđa, a s obzirom koliko su stara ova prva izdanja, rekao bih i da je malo ispred svog vremena i odlično izgleda i tridesetak godina kasnije. Ova priča je uvod u serijal, a kao što kolege recenzenti kažu; najbolje tek slijedi…
    09.12.2008
    23:24:00 sati
    dcopic
  • manhunter

7, 7, 10, 7

Prva priča je klasika, uvod u radnju i nešto slabijeg kvaliteta nego priče posle broja 5. Tišina pred buru onoga što nas kasnije očekuje!
    10.12.2008
    11:41:00 sati
    manhunter

8, 7, 8, 9

Perfektan strip i najbolji serijal koji postoji!
    Ovo je skup vise kratkih epizoda koje su itekako vazne u svijetu Thorgala
    10.12.2008
    17:03:00 sati

8, 7, 9, 8

Jednostavno kod Torgala nema loših epizoda. Ovo je bila prva od Torgalovih koje sam pročitao i odmah sam se "navukao". Serijal koji se mora obavezno pročitati.
    24.03.2009
    08:21:00 sati
    mars1
  • Andrey

8, 7, 7, 9

Da se malo odmaknem od Bonellija,odlučio sam početi čitati jedan BD strip,izbor je pao na Thorgala zbog privlačne teme vikinga čije se radnje odvijaju i na hladnom sjeveru i toplom jugu.Ova prva epizoda nije toliko dobra kao kasnije ali je zabavna i ok zbog Thorgalove prošlosti.Ugođaj mi se itekako sviđa.Thorgala ipak izlaze dva na godinu sa 50 stranica a toliko tjedno izađe steranica nekog Bonelli stripa,pa ja malo teško uspoređivati sa Bonelijem.Bonelli je industrija a izgleda da Thorgalovim autorima nije novac na prvom mjestu.Thorga je za razliku od bonellijevih likova povezan sa bogovima,često ih priziva,moram priznat da mi se to baš i ne sviđa.U prvim brojevima nema neke karektarizacije likova i odnosa između njih,radnja se brzo razvija.Ocijena više ide zbog kratke priče koj je zasita dobra.Crtež je kasnije bolji,a kolor mi je u Thorgalu bolji od c/b.Thorgal ima karektaristiku mnogih strip-junaka,životni cilj da sretno u miru živi sa obitelji.Naslovnice jako dobre.često se u Thorgalu naslovnice sa velikim likom u središtu,i manjima u pozadini,gdje se sadrži tema epizode.
    14.04.2009
    12:16:00 sati
    Andrey
  • Bachy

9, 10, 10, 10

Slažem se da svaki strip ima svoje slabije i bolje priče tako je i sa Thorgalom! Istina je da sam se malo razočarao kada sam nabavio ovaj "prvi" broj Thorgala jer sam bio naviknut na uzbudljivu i zanimljivu radnju a toga je u ovoj epizodi barem po meni malo nedostajalo!Tko zna što bi se dogodilo da je Thorgal ostao sa čarobnicom, kao što je bilo dogovoreno između njih dvoje?
    06.06.2009
    23:04:00 sati
    Bachy

7, 5, 8, 9

Priče u rangu prvih kronoloških epizoda. Izmješani sf-fikcija-snovi-mitologija... zanimljivo za čitanje, no ipak sam očekivao više od Thorgala (barem po pričama i komentarima drugih). Nadam se da bolje i odlično tek slijedi!

31.12.2010
    10:49:00 sati

8, 6, 7, 9

Zanimljiv pocetak Thorgala.

Price su brze i malo naivne, tako da mi se cini kao da Van Ham nije nesto mnogo posvecivao vremena razradi same price. Najvise mi se svidelo spominjanje Atlantide i to da je Torgal poslednji potomak ljudi sa Atlantide. Videcemo kuda ce ta prica da nas vodi. Ocigledno su i Zagorovi autori (najvise mislim na Bosselija) bili pod uticajem Torgala kada su poceli da ubacuju elemente Atlantide i drevnih civilizacija u Zagorov svet.

Rosinski meni potpuno neprepoznatljiv u odnosu na novije radove, ovde ima potpuno drugaciji stil, a opet nije mi mnogo los.

Cuo sam mnoge hvalospeve o ovom stripu tako da tek ocekujem bolje price od drugog ČK/Darkvudovog integrala

21.11.2014
    20:00:00 sati

9, 9, 8, 7

Do jučer nisam nikada čitao Thorgala i mogu reći da mi je žao što mi jedan ovakav strip nije došao u ruke pred 20-tak godina.

Sada sam možda previše odrastao jer mislim da je jedan ovakav strip idealan za jednog srednjoškolca...bajkovito i maštovito bez predaha.

Odličan početak jednog serijala.

16.12.2014
    21:40:00 sati
  • Ukupna ocjena 55%

5, 5, 6, 7

I ja mislim da bi mi se Thorgal više svidio dok sam bio tinejdžer. Ovako mi ove prve epizode nisu ostavile neki dojam. Kraj malo bolji od početks, ali sve u svemu ništa specijalno. Lagani fantasy za ubiti vrijeme.

18.02.2015
    09:53:00 sati
    Shaner

8, 7, 7, 8

Zabavan strip sa magičnom atmosferom. Iako sama ideja nije previše razrađena, nakon završetka čitanja sam poželio pročitati daljnje Thorgalove avanture, što znači da su početni albumi dovoljno efektni.

02.03.2015
    01:54:00 sati
    dylan_dog12

9, 7, 9, 8

Kao početna priča je odlična - nudi nam uvid u to kakav če biti serijal - bajkovit sa nordijskom tematikom.

18.07.2015
    08:57:00 sati

7, 7, 8, 5

Ponešto rezerviran početak ali možda je i bolje tako. Dobili smo osnovne informacije o junaku, svijetu i svemu ostalome a u kasnijim puno boljim epizodama će se ta mitologija postepeno nadograđivati s novim likovima i šokantnim otkrivenjima. Crtež varira od odličnog do prosječnog, a tako i kolor. Ove prve dvi naslovnice mi nisu nešto.

03.09.2015
    10:52:00 sati
  • Vorador

7, 7, 9, 9

Meni su se svidjele ove prve priče. Jednostavne su, pitke i dinamične te pružaju uvid u likove i tematiku koja će se u kasnijim epizodama razrađivati i produbljivati. Također mi ni crtež u ovim uvodnim pričama nije loš. Uz prekrasan kolor nudi i neke impresivne kadrove.

04.02.2016
    11:54:00 sati
    Vorador