Đavolja staza

Magični Vjetar

MV LIB 43b | 130 str.

Obruč oko Victorija i njegovih ljudi se sve više steže, general Crook dovodi pojačanje, Poe uspješno balansira između novinarskih i prijateljskih dužnosti, a borba dvije žene za Magičnog Vjetra prijeti jedinstvu Apaša... Sve ukazuje na to da je nova velika bitka plavih kaputa i Indijanaca pred vratima.

• Sokolove oči - Đavolja staza - Orao i zmija
    MV LIB 43

• El camino del diablo
    MV SR 128

• Već su se u Libellusovoj 39. knjizi (priča Posljednja predstava) dvije žene sukobile radi Neda. Srećom, ovaj put nije tragično završilo.

Odavno nisam napisao ništa jer me stisnuo posao. Nisam baš imao vremena ni čitati nešto previše i onda odlučim da dam priliku Magičnom Vjetru, taman tad nekad dobijem slobodne dane za blagdane i dođem kući. I pretjeram. :D

Krenuo sam s prvih nekoliko epizoda, privuklo me, vidio na forumu da treba doći do ratova Siouxa i vojske, a kad sam došao do toga nisam mogao stati i ne završiti serijal. I prođoše blagdani, a ja skoro pa ne vidjeh ni obitelj ni prijatelje jer sam doslovno gutao stranicu za stranicom Nedovih pustolovina.

Onaj manji dio epizoda koji se događao po gradovima su malo lošiji dio serijala, sve ono što se ticalo Ludog Konja ili Bika Koji Sjedi je sadržajno svakako vrhunac, ali atmosfera špageti-westerna i vrući pustinjski jugoistok SAD-a su ono što mi se najviše sviđa kod ovog junaka i smatram da je to pravo okružje da se završi priča o bijelcu indijanskog srca.

Slika 1. Svađa radi Neda? ;)

Dakle, što se ovdje događa? Iz prijašnjih epizoda smo saznali da je Ned postao persona non grata u SAD-u jer se borio uz Siouxe, iako je prije mnogo puta koristio državi. Ned je morao prihvatiti ulogu odmetnika i krenuo je prema granici s Meksikom da bi pronašao Victorija, poglavicu koji je vodio pobunjene Apaše i koji se spremao za bitku s generalom Crookom, čovjekom koji je ratovao i protiv Nedovih Siouxa. Cijelih zadnjih desetak epizoda serijala je posvećeno toj epopeji i upravo su me te epizode natjerale da otipkam recenziju, iako sam već prije pretpostavljao da ću nešto morati napisati jer sam ostao pozitivno iznenađen nekim pričama.

U ovoj epizodi i dalje iščekujemo taj veliki sukob između Crooka i Victorija, jer sva događanja iz dosadašnjih priča ukazuju na to da bi to moglo biti veliko finale kompletnog serijala. Često smo u epizodama MV-a (pogotovo u pričama o ratu sa Siouxima) imali priliku priču pratiti s dva gledišta – s jedne strane je glavni akter bio Ned, a s druge njegov prijatelj Poe, koji je kao novinar uvijek bio blizu vojske, ali se trudio i pomagati Nedu koliko je god mogao. Smatram da je to lijepa Manfredijeva ideja, razbija se monotonija i svako malo se središte radnje prebacuje iz brda gdje su Apaši u utvrdu gdje je Poe s vojnicima. Manfredi je i tu ideju jako dobro razradio ubacivanjem mnoštva zanimljivih likova koji vas uvlače u svoj svijet i ne dopuštaju da samo budu likovi na papiru koji imaju sporednu i brzo prolaznu ulogu. Npr., general Crook je stalno u nekoj svađi s Poeom, vidljivo je da se često ne slažu i da se smatraju barem suparnicima (ako ne neprijateljima), ali se između njih jasno vidi poštivanje protivnika i konstantni pokušaji da se ovaj drugi nadmudri, iako obojica mogu prozrijeti namjere jedan drugom. Iz određenih rečenica se vidi koliko jedan drugog poštuju, ali potezi jednog i drugog ukazuju na to da su na suprotnim stranama iako praktički 24 sata dnevno provode zajedno. Rekao sam da je Manfredi često priču razvijao na način da je pratimo s dvije strane, a sada je još ubacio i mnoštvo likova koji nas na obje te strane privlače, pa se dodatno ubacimo u priču. Vojnik Carmody je lijep primjer toga. Nije neka velika stvar njegova uloga u priči, ali na dva-tri mjesta neki njegovi postupci i njegove rečenice lako izmame osmijeh na lice. Na Nedovoj strani priče, tu su dvije žene – Estrella i Lozen, Victorijeva sestra. Bore se na istoj strani i za istu stvar, ali ono što ih razdvaja je naš junak. Očito je da su i jedna i druga slabe na njega i kroz dobar dio priče se provlače (često zajedljivi) komentari jedne od njih na račun one druge, ali sve s velikom dozom neke simpatičnosti, jer Manfredi nije dopustio da te pričice „sa strane“ previše skrenu pažnju s glavne radnje, nego samo služe da razbiju monotoniju.

Glavna radnja nam ni u ovom broju neće donijeti veliki sukob, nego odluku Victorija da krene putem Meksika, ne bi li dolje nabavio oružje i streljivo. Međutim, ni on ni Ned nemaju pojma da je to ono što Crook jedva čeka i da mu je to prilika da riješi sve probleme bez puno muke. Zahvaljujući talismanu koji ga povezuje s Nedom, Poe na vrijeme javlja za zamku koju je Crook spremio i dovodi nas do gluposti koja je inače sjajnom scenariju smanjila ocjenu. Neću previše iznositi spoilere, ali način na koji je riješen problem s meksičkim ruralesima je, blago rečeno, debilan. Bilo je i dosad priča koje su se protezale na dvije epizode i ova je bila više nego pogodan i podoban kandidat za takvo nešto, ali zašto se Manfredi odlučio za onakvo konformističko rješenje koje podsjeća na pranje ruku i koje govori da se nije htio puno mučiti, ne znam. Nakon 120 stranica čiste uživancije, kraj mi je malo pokvario dojam, ali što je, tu je.

Ono što mi je popravilo dojam je crtež. Napravio sam nakon pročitanih epizoda neku svoju rang-listu na kojoj je na vrhu Frisenda. Della Monica bi bio tu da je nacrtao bar koju epizodu više. Odmah ispod njega su Barbati, Ramella, Perović i Ortiz. Dno dna su Milazzo i Siniscalchi i volio bih da su Ortiz i Della Monica dobili više epizoda nauštrb njih dvojice. Barbati i Ramella su mi nevjerojatno slični Marcellu i njegovom Texu. U nekim recenzijama sam pohvalio njegov rad na Texu, pa tako moram i ovdje. Nije to toliko čist crtež, ali je detaljan i točno onoliko grub koliko treba biti za western i atmosferu kakvu ove zadnje priče trebaju prenijeti.Naslovnice mi baš nisu legle, ne toliko tehničkom izvedbom, koliko samom idejom. Perović je napravio naslovnicu koja baš i nije previše maštovita, niti odgovara ijednoj od ove tri priče, dok je Mastantuono napravio naslovnicu kakve ne volim – previše je apstraktna, iako joj je izvedba praktički bez greške.

Možda nisam mjerodavan jer se moji dojmovi o MV-u nisu slegli, budući da sam sve pročitao u kratkom vremenskom roku, ali ovo je jedna od priča koje su mi ponajbolje legle. Nije to toliko radi njene važnosti, jer nema neku centralnu ulogu, ali bit će da sam slab na ove predjele SAD-a gdje je Tex Bog i batina. :P

MV LIB 34b Bijela zastava

9, 8, 8, 9

Ove završne epizode su bile tako dobro odrađene da je šteta što su završili s MV-om. Manfredi dobro koncipira radnju tako da iako znamo kako to u povijesti završava pisac stvara dovoljno napetosti da čovjek jedva čeka vidjeti kako će se to rasplesti.

Lijepo je vidjeti selannea u akciji pa ako ne kod Texa onda barem kod nekog s tematikom wild westa :)

11.05.2014
    20:56:00 sati
  • sergej773

5, 3, 9, 9

17.05.2014
    15:23:00 sati
    sergej773

8, 7, 10, 8

22.11.2015
    22:35:00 sati

7, 8, 9, 9

Imam osjećaj da ove epizode s Victorijem služe samo da na silu produže serijal, Manfredi je stavio Magičnog u isti scenarij na drukčijoj lokaciji. Je, sve je to lipo - špageti vestern atmosfera, novi likovi itd. ali ovo me sve previše podsjeća na kopiju sage sa Siouxima, previše sličnih stvari. Ponovno Crook, bijeg indijanaca, uzaludna borba protiv vojske... Sve skupa korektno odrađeno ali uvik ostaje onaj dojam kako nešto fali...

12.11.2016
    11:57:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%

7, 7, 8, 7

Ove priče u Mexiku su mi odlične.

12.11.2016
    19:14:00 sati
  • Wayto

8, 7, 9, 9

Upravo pročita ovu priču,sve mi je super bilo dok nije došao kraj i vatrenu stihiju nad meksikancima koja je malo ipak previše,Estrella je lik koji unosi dašak svježine kao i njena suparnica za našeg magičnog Lozen.Crook je odličan lik u sreijalu koji posebno do izražaja dolazi u ovim posljednjim epizodama iako ni blizuko Custer.Crtež je jako dobar, a dvojac Barbati i ramella su mi u magičnom među najboljim crtačima.

25.02.2017
    07:24:00 sati
    Wayto