Povratak Plavuše

ZG VEC 163/165 | 288 str.

Plavuša je pobegla iz ženskog zatvora u Pensilvaniji i otisnula se da pronađe nešto što ima veze sa njenom mračnom prošlošću i detinjstvom. Igrom slučaja se, u istoj oblasti i u isto vreme kada Plavuša traži to što traži, nalaze i Zagor i Čiko koji pomažu grupi trapera u blizini Skenlon Krika, grada u kome vlada bezakonje, gde beskrupulozni biznismen Alembi prisvaja sve zemljište u oblasti koristeći se iznudama i zastrašivanjem. Poslednja prepreka na Alembijevom putu su traperi iz jednog sela.

Scenarij 4

• Blondie se vraća
    ZG LU 311
  • Banda nemilosrdnih
    ZG LU 312
  • Isabelina prošlost
    ZG LU 313
  • Povratak Plavuše
    ZG VEC 163
  • Banda nemilosrdnih
    ZG VEC 164
  • Izabelina prošlost
    ZG VEC 165

• Il ritorno di Blondie
    ZG SR 631
  • La banda degli spietati
    ZG SR 632
  • Il passato di Isabel
    ZG SR 633

• Ova priča u Italiji je originalno objavljena u prvoj plovici 2018. godine. (op.ur.)

Šta nam nudi Zagor posle jubilarnog broja 600? Nakon duge i iscrpljujuće Južnoameričke odiseje glavni urednik serijala Moreno Burattini obavestio je Zagorovu publiku da će od sada avanture Duha sa sekirom biti više u Darkvudu i da će ređe putovati, a i ako se otisne na neku odiseju to neće biti putovanje koje zauzima tako veliki broj epizoda kao što je bio slučaj sa Južnom Amerikom. I šta smo onda imali prilike da vidimo u poslednjih par godina? Napustio nas je maestro Ferri, i na njegovo mesto kao novi naslovničar došao je Alessandro Piccinelli. Osim te velike promene i malog osveženja koje je uneo Piccinelli, nije bilo ničeg vrednog spomena. Povratci starih likova su se neumoljivo nizali jedni za drugim i ne nameravaju da uspore u skorije vreme. Nakon katastrofalnog povratka profesora Helingena, najvećeg Zagorovog neprijatelja, ređali su se sa manje ili više uspešnosti (češće sa manje uspešnosti) povratak Crnih vukova, Agenta Rejvena odnosno Edgara Alana Poa, profesor Oldbouns, Burattinijevi vanzemaljci, pregršt Sklavijevih likova u Zenitu 666, zatim povratak barona Rakošija, samuraja Takede, grofa Smirnofa i na kraju dolazimo do Plavuše.

Zadovoljstvo da prvi put vidimo Plavušu na stranicama Zagorovog serijala imali smo krajem februara i početkom marta 1978. godine u staroj Zlatnoj seriji #396-397 (u Italiji je objavljena godinu dana ranije) a istu priču smo ponovo imali na kioscima 1989. kada je reprintovana u šestom i sedmom specijalnom broju Novosadskog Dnevnika. Takođe smo tu priču videli i u Ludensovom extra Zagoru i Klasiku, kao i u Zagorovim Odabranim pričama Veselog Četvrtka. Iako je na naslovnoj strani, Plavuša nije glavni lik te Zagorove pustolovine već Don Kihot Eskobar, navodni potomak plemića čiji je život početkom XVI. veka opisan u Servantesovom Don Kihotu. Uvređen načinom na koji je njegov predak predstavljen u knjizi, Eskobar želi da u Novom svetu povrati ugled svoje loze i stekne slavu ubijajući razbojnike, divljake, tajanstvena stvorenja i čudovišta. Ispostavlja se da je novi Don Kihot podjednako lud kao stari, zapravo još i luđi pošto njegovi nepromišljeni postupci dovode do niza pogibija u Darkvudu i okolini.

Po meni najbolji deo te stare Nolitine i Kanciove priče je upravo onaj sa Plavušom. Hemija između nje i Zagora je očigledna i opipljiva. Zagor je kao manijak posmatra dok se gola kupa, cak i upriliči par duhovitih komentara. Sve sam se nadao, kao što su se verovatno i svi ostali čitaoci nadali, da će Zagor pristati i popustiti pred Plavušinim udvaranjem i da će se upustiti u razmenjivanje nežnosti (barem poljubaca) i da ga potom Plavuša nasamari i pobegne i da Zagor mora opet da je juri. Šteta što se Nolita nije odlučio za taj potez, već je Zagor stoički podneo celu situaciju i postupio krajnje profesionalno.

Avantura sa Plavušom je bila kratka ali slasna i ostala je želja čitaoca da je ponovo vide u većoj i istaknutijoj ulozi. Zato je moje oduševljenje bilo veliko pre par godina kada sam među pričama u pripremi u Italiji video naslov Povratak Plavuše. Još je za crtež zadužen Laurenti, veliki ljubitelj ženskog stasa i lepote i upravo je on bio zadužen za likovni izgled priča u kojima se pojavljuju neke od najfatalnijih ženskih sa kojima se Zagor susreo (Gambit, Mari Lavo, Virdžinija). Scenarista je Antonio Zamberletti sada već svima poznat po svojim klasičnim vestern pustolovinama za edicije Specijal, Maxi i Color. Već je radio povratke i prošlosti drugih sporednih likova iz Zagorovog i Čikovog sveta, prepoznatljiv je po tome da ne talasa mnogo, ne istupa iz uobičajenog šablona vestern priče i često upotrebljava klišeizovane likove i zaplete. Do sada nije napisao ni jednu priču koja posebno odskače od ostalih kvalitetom. Ali barem ume da ponudi podnošljivu solidnu priču. Sada ima ženskog lika kao Zagorovog oponenta, valjda će barem učiniti da priča bude zanimljiva i zabavna, zar ne?

Plavuša u ženskom zatvoru

E pa varate se. Mislim da je bilo ko mogao da napiše iole zabavniju i interesantniju priču od ove. Zagor i Plavuša se čak ni ne sretnu do samog kraja druge sveske. Pratimo Plavušin beg iz zatvora i potragu za odgovorima vezanim za njeno detinjstvo paralelno sa Zagorovom istragom beskrupuloznog Alembija koji zauzima zemljište oko gradića u kome kao pravi tiranin stoluje i nemilosrdno se razračunava sa svima koji ne žele da mu zemlju ustupe pod uslovima koje im on predoči. I baš istovremeno kada i Zagor naiđe na njega i odluči da mu stane na put, baš u to isto vreme Plavuša shvata da je on odgovoran za smrt njenih roditelja i kreće u osvetnički pohod. Kakva neverovatna slučajnost! Ali ni to nije dovoljno, nego kada Alembi i njegovi ljudi zarobe Zagora i Čika i smeste ih u podrum jedne kuće, baš te iste večeri Plavuša napada tu istu kuću s ciljem da ubije Alembija. Tako se Zagor i Plavuša posle toliko godina sreću, upoznaju jedno drugog bliže sa detaljima svoje priče koje se tiču Alembija i odlučuju da udruže snage i da se obračunaju sa tiraninom Alembijem. Ni h od hemije između Plavuše i Zagora, njihov odnos nije zadržao ni malo šarma prvog susreta, nema flerta, nemojte ni da se nadate nekakvom poljupcu, ni slučajno. I tako na kraju u gradu duhova Zagor, Plavuša, Čiko i nepokolebljivi traperi potamane Alembija i njegovu bandu. Plavuša na kraju beži i odlazi u nove pustolovine slobodna i neopterećena teretom svoje prošlosti. Zagor joj obećava da će se sresti ponovo i da će je privesti pravdi. I to bi bio kraj priče. Ovaj susret je nepotrebno razvučen na tri sveske, ima obilje akcije, pune stranice nepotrebnih dijaloga i razvlačenja radnje do kraja druge sveske kada se ukrštaju putevi Zagora i Plavuše. U trećoj svesci sleduje Plavušino prepričavanje prošlosti i otkrivanje da joj je pravo ime Izabela. Dok Plavuša priča svoju priču Zagoru, Čiko ide da traži pojačanje od trapera. I to vrlo detaljno pratimo njegov put koji je pun glupavih Zamberlettijevih pokušaja da budu smešni, isto kao što je bilo i na kraju druge sveske kada je Čika odvukao konj i baš udario u Zagora i Plavušu koji su se borili i tako ih razdvojio. Jako loše, dosadno, naporno ispričano, toliko da sam dva puta zaspao čitajući ove tri sveske. Zamberletti nije dodao ni jedan ukras, ništa zanimljivo niti približno originalno svom suvoparnom, pravolinijskom scenariju.

Inspirisani Laurenti

Laurentijev crtež je odličan i vidno nadahnut u trenucima kada priča prati Plavušu. Nju crta s velikom pažnjom i posvećenošću dok ostale delove priče, koji su ionako sami po sebi neinspirativni za bilo kojeg crtača, otaljava. Ipak ume Laurenti da bude i gori od ovoga i mislim da se ovoliko nije potrudio ni oko jedne priče još od "Močvare robijaša".

Piccinellijeva prva naslovna strana je odlična, dok preostale dve i ne ostavljaju neki pozitivan utisak. Šteta što mu uredništvo nije dopustilo da pretvori dva predloga za naslovne strane u prave naslovne strane.

Dvije alternativne ideje za naslovnicu prve epizode

Ostaje veliki žal što ovaj povratak nije uspeo, što se nije desilo ništa nesvakidašnje, provokativno ili barem zabavno. Preostaje nam samo da se nadamo da ćemo dobiti produbljivanje Zagorovog i Plavušinog odnosa i dobru priču kada sledeći put scenaristi odluče da vrate ovu antijunakinju. Plavuša ima potencijal da postane važna ženska osoba u Zagorovom životu, kao što su to Gambit, Mari Lavo, Virdžinija, Ilenija i Frida, i zato ova propuštena prilika još više bode oči i smeta. Sledeći scenarista koji bude radio Plavušin povratak ne treba da se boji da Zagora uplete u romantičnu mrežu sa Plavušom, ne bi trebalo da podcenjuje publiku i da ih tretira kao infantilnu predadolescentsku mušku publiku, već da se odvaži i usudi da napiše nešto provokativno i pre svega kvalitetno!

Zagor i Plavuša u zanimljivoj situaciji, kakvu nećete videti među koricama ovog stripa

ZG LU 308 Smirnoffova osveta

ZG LUGG 8 Usijana stijena

5, 3, 5, 9

Blondie, seksi djevojka iz Zagorovog svijeta, mnogima je uzimala uzdahe kada je našem junaku pokazala grudi prije nekoliko decenija kada je izlazila iz jezera, a naš Zagor, stari lisac, ležerno se smjestio na obalu i uživao u pogledu. Mislim da bi se mnogi mi sa Zagorom mijenjali u toj situaciji, zamišljali kako joj izgledaju bradavice na grudima, da li su male ili velike, tamnije ili svjetlije boje.

Dugo je vremena prošlo od kada je Blondie ugledala svjetlo dana, niko od nas je nije zaboravio. Na neki način bila je jedna od Zagorovih djevojaka, iako to nikad u suštini nije ni bila. Sada je došao trenutak da se plavokosa opasnost vrati u jednoj novoj avanturi.

Rečeno-urađeno. Posla se primio relativno novi autor Zamberletti, koji se do sada kvalitetno nije iskazao na serijalu. Napisao je nekoliko avantura i vidljivo je kako je fan western žanra. Ne voli pravu avanturu, najvjerovatnije bi mu Tex najbolje legao, ali izgleda tamo ga neće ili možda su ga pustili malo kod Zagora kako bi se prvo tu dokazao. Na našu veliku žalost, do sada se je slabo dokazao i sve su prilike da bi mogao ostati na Zagoru jedan duži vremenski period.

Ovdje je napaisao jedan klasični western scenario sa svim već poznatim i hiljadu puta viđenim elementima. Jedan moćnik, koji uz pomoć bande kauboja teroriše regiju, jedna osoba kojoj je nepravda nanešena i koja žudi za osvetom. U ovom slučaju je to Blondie. Ukratko, izabrao je jedan od najgorih mogućih i prežavakanih scenarija za povratak ovog popularnog lika. Ne samo da smo takve priče vidjeli bezbroj puta u filmovima i u stripovima, već i kod Zagora to nije nikakava novost. Scenario je totalno neubjedljiv i skroz predvidljiv, što još više pogoršava situaciju. Da stvar bude još gora, nije iskoristio potencijal od Blondie, mogao je unijeti više emocija ili napraviti jednu emotivnu avanturu između ove junjakinje i Zagora. Ali ne, ništa od toga, na mjestu od Blondie je komotno mogao biti i jedan muški aktor, sve bi moglo ostati isto.

Laurenti je već odavno sazrio da ode sa Zagora, primijetno je da njegov crtež s vremenom postaje sve lošiji i lošiji. U ovoj epizodi je na momente solidno nacrtao samo Blondie, poznato je da mu inače dobro leže ženski likovi, sve ostalo je odradio užasno traljavo i brzopleto. Ljudi mu na sve liče samo ne na ljudska stvorenja. Možda bi bilo bolje da ostane na Dampyru i neka tamo crta čudovišta, kada već nema volje/želje/znanja (nebitno) da likove nacrta kako treba.

Sve u svemu jedna razočaravajuća priča, u svakom pogledu. Jedini plus su Piccinelijeve naslovnice, koje obećavaju mnogo više nego što epizoda može da ponudi.

08.11.2020
    01:10:00 sati

5, 5, 7, 9

08.11.2020
    13:16:00 sati

7, 7, 8, 8

08.11.2020
    17:09:00 sati

6, 5, 8, 9

Blondie je u svom prvom pojavljivanju zločinka ranga kradljivaca kokoši, ali je sama činjenica da je žena, stvorila novu, drugačiju dinamiku u radnji. Zagor je bio suočen s nekim koga nije mogao izmlatiti, vezati i odvesti šerifu. Osim pištolja, kao oružje je također koristila flert. Pokušala ga je korumpirati nečim drugačijim od zlata, novca i sličnog. Drugačijeg od onog čime su ga pokušali pridobiti oni s kojima se susretao ranije. To je bilo nešto svježe, ali Blondie nije nosila cijeli strip. Nosioc stripa, glavna radnja, kvaliteta tog stripa su u biti Chico i Don Kihot. Ona je bila odlično scenarističko rješenje koje je odvuklo Zagora, da bi ova dvojica mogli raditi gluposti po Darkwoodu. Ipak, ostavila je upečatljiv trag zato što bitnih ženskih likova u to vrijeme nije bilo puno, postojao je deficit žena u pričama. Plus što je još i zločinka, flerta sa Zagorom, a njemu to godi. I tako nam je Blondie ušla u legendu, te se 40 godina kasnije vratila u obliku marketinškog trika.

Pomoću njenog lika su nam podvalili jedan dosadnjikav strip western žanra. Priča je izlizana, da ne može biti izlizanija. Lokalni mafiozo sumnjive prošlosti, korumpirao šerifa, oko sebe ima hrpu plaćenika, tlači sve rančere u okolici, interes mu je otkupiti njihovu zemlju. Zašto? Zbog zlatne žile. Da još krijumčari vatrenu vodu Indijancima, bio bi jedan od najoriginalnijih zločinaca u Zagorovoj povijesti!!!

Kad bi na mjestu Blondie bio neki random lik, danima bih se čudila svoj toj neambicioznosti i mlakosti. Upečatljivih likova gotovo da nema, dijalog uglavnom generičan, humor tu i tamo. Nema plot tvistova, likova s dvoličnim namjerama... Lik slijepog svećenika je nešto upečatljiviji, ali je nedorečen i služi kao „teaser“.  Slijep, zagonetna pojava, izbacuje neke dvosmislene rečenice , samo da nas zadrži u iščekivanju nečeg zanimljivijeg koje nikako da dođe.

Odnos Zagora i Blondie je nikakav. Pogledajmo malo naslovnicu. Njih dvoje su prikazani kao suparnici, a scena ima suptilan erotični naboj. Naslovnica je jako sugestivna, golica maštu i stvara očekivanja. Nagovještava priču o dvoje ljudi koji su se našli na suprotnim stranama, a među njima pršti kemija. Strip daje upravo suprotno, kemije nema, a našli su se na istoj strani. Nije pravilo da glavni lik mora imati nešto s glavnom ljepoticom, ali s druge strane - Zar je moguće da ovo dvoje na naslovnici nemaju jedan drugom ama baš ništa intimnijeg/dubljeg/pametnijeg za reći? Pa bilo to prijateljski, cinično, ljubavno, seksualno, nevino, kakvo god. Neprirodno je da se ponašaju kao dva stranca koja su se igrom sudbine našla u puškaranju protiv treće strane.

Pohvalna stvar kod Blondie je to što nije dobila neke megalomanske ideje tipa osveta Zagoru. Ipak ju je on otpremio na robiju i ima razloge mrziti ga. Odigrala je to dosta coolerski, znači nije zla i drag joj je. Draga je i ona njemu, jer ju je pusto pobjeći. Valjda je jasno da bi ju Zagor uhvatio dok trepneš.  Baš se njega može tako lako otarasiti.

Laurenti je dobar. Blondie mu je puno bolja nego Donatellijeva. Njeni pokreti, kosa, usta,  kako puši cigaru, mimika lica, govor tijela. Kamo sreće da se Zamberletti potrudio oko njene priče koliko i Laurenti oko njene fizičke pojave. Razočarao me je. Imao je prostora koliko je želio, Blondie nije neki lik definiran, ukalupljen i okarakteriziran svojim prvim pojavljivanjem. Imao je lika kojeg su čitatelji prihvatili i zapamtili, a da nije potrošen i izlizan. I na sav taj prostor, na sve te adute, on napiše bang bang - u rijeci je zlato - western. Koji glupan!

08.11.2020
    22:55:00 sati

Ukupna ocjena 35%

2, 3, 4, 8

17.11.2020
    08:24:00 sati

6, 6, 7, 8

20.11.2020
    00:43:00 sati

7, 7, 7, 8

12.12.2020
    22:02:00 sati

4, 5, 6, 8

Uh... Moram početi od crteža. Robijašice su nacrtane u robijaškim odijelima koja kao imaju neku vrstu dekoltea, s nešto užim donjim dijelom, a nisu nikako prikazane ružne robijašice... Dalje, u neko doba na putu su nacrtana oborena kola koja kao da vise u vazduhu... Ni na nebu ni na zemlji. Samo crtanje likova je problematično. Priča je viđena hiljadu puta. Koji li je ovo lik po redu u serijalu koji je izgubio roditelje na sličan način kao Zagor, otprilike u istom uzrastu, i da ga je othranio neko drugi, a onda je krenuo u osvetu? Onda sami dijalozi, da Zagora ne bi bilo bez Plavuše? Sve u svemu, ništa vrijedno spomena. Prva naslovna izvlači prosjek, druge dvije su slabije.

28.02.2021
    10:00:00 sati

Ukupna ocjena 34%

2, 1, 5, 10

Povratak Plavuse je, na zalost, pokopan kliseijma, idiotskim likovima i radnjom koja je hiljadu puta prije prezvakana.  Zamberletti se ili nije uopste potrudio i samo je krao ideje iz prijasnjih, takodje glupih strip prica, ili je toliko glup da misli da je ovo ono sto Zagorovi fanovi zasluzuje posle 40+ godina od zadnje pojave Plavuse (Izabel).  Ni sam vise ne znam koliko puta u ovoj prici je Zagor skako da izbegne metke koji su upuceni prema njemu na samo par metara udaljenosti; a takodje je Chico sreo onu divlju macku/pumu, pa je Zamberletti time htjeo da stvara nekakvu tenziju, misleci da su trenutni Zagorovi citaoci svi oko 6 ili 7 godina stari.  Laurentijev crtez dosta pada u kvalitetu, nikada nije bio bog zna sta, ali puno slabiji mu je stil nego sto je bio prije 20 ili 25 godina. Jedino su naslovnice vrhunske, jer koliko ja vidim do sada, Piccinelli ne zna da grijesi.

26.03.2021
    12:29:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

6, 6, 6, 8

Veoma los nastavak.

26.03.2021
    16:15:00 sati
    GrouchoDrugi

4, 2, 8, 8

Na moju žalost, ovdje je recezent ispao i blag - naivnu priču još bi i oprostio da realizacija nije taliko aljkava i bez imalo duha. Više je kemije između ova dva lika Burattini postigao u 64 stranice novela, nego li Antonio u tri sveske. Blondie ispala uber ubojica, Zagor moralizira, negativac jadan samo zaljubljen i neshvaćen... Ajde bato..

Srećom, crtež i naslovnice makar donekle spašavaju.

26.04.2021
    14:13:00 sati

9, 9, 8, 10

Dobra ova Plavokosa priča, da nema nostalgije bolja od njenog prvog pojavljivanja.

06.05.2021
    12:09:00 sati
  • Kruger

8, 8, 6, 9

Dobra priča. Provlače se dvije priče od Plavuše i samog Zagora. Nakon nekog vremena oboje se spoje i nastavljaju svoje dogodovštine zajedno. Ima dosta scena akcije što je odlično za avanturistički strip.

Zamberletti još ne zna dobro prepričavati, malo se zapetlja ali će valjda s vremeno naučiti kao se to radi od majstora Bureta.

06.05.2021
    13:01:00 sati
    Kruger
  • Terminator

4, 4, 10, 8

U moru povrataka zločinaca u Zagorov miran život, Blondien je izgledao najmanje uzbudljiv (dobro, do sljedeće epizode s Marcusom). Od tri broja ove epizode, Zagor i Blondie Love istog zlikovca u dva, a u trećem labavo surađuju dok se ne rastanu.

Priča ima mnogo klasičnih motiva iz Zagorova svemira. Okrutni zločinac koji se želi domoći zemlje, a prije toga je ubio one koje nije smio. Zagor i Blondie, usprkos sugestivnim naslovnicama, nemaju ništa više od tih par trenutaka zajedničke borbe i prepirke.

Nažalost, nema tu ničega posebnog zbog čega bih se vraćao ovoj priči. Štoviše, nedavno smo imali kolorac s Gambit, s kojom Blondie dijeli motiv, pa je završni dojam ipak lošiji.

13.06.2021
    13:02:00 sati
    Terminator
  • Ukupna ocjena 40%

3, 2, 6, 7

Toplo sam se nadao da će s ovom pričom Zamberletti završiti svoj niz loših, neinspiriranih i otrcanih priča na Zagorovom serijalu, no to se nažalost nije dogodilo. Još kada se u miks doda njegova karakterizacija Blondie kao kakve kvaziopake revolverašice i osvetnice koja neironično izgovara rečenice poput: "Pakao me već davno progutao, prijatelju" i uživa u snabdijevanju čitatelja njenim depresivnim unutarnjim monolozima koji služe iznimnoj svrsi naglašavanja njene opasne i nagle prirode, ova priča odmah pada daleko ispod Zagorovog prosjeka. Krajnje naporan i odviše seksualiziran lik kojim, čini mi se, samo ide na ruku pretežito muškoj čitateljskoj publici. Tema silovanja i seksualnog iskorištavanja je u Zagoru po mome mišljenju najbolje odrađena u priči "Okrutni Hawak", a ovdje ju je Zamberletti ubacio, eto, tek tako. O samoj priči da ne govorim, stoput viđena tema, stoput viđeni zaplet i stoput viđeni rasplet, a neoriginalnost bi čak bila i ok da je priču pisao netko poput Bosellija, pa i Burattinija, koji znaju uskladiti ozbiljnost, napetost i humor. Zamberletti, nažalost, nije nimalo pokazao tu vještinu.

Laurenti je često kritiziran, mnogi misle da ne paše na Zagorovom serijalu, no ja se velikom većinom ne slažem s time s obzirom da je nacrtao mnogo odličnih radova na Zagoru. Ipak, u ovoj je priči daleko od svoje najviše razine, iako ne bih rekao da je ovo loše. U pojedinim kadrovima se naprosto vidi pad kvalitete u crtežu. Čak su i Piccinellijeve naslovnice prilično neoriginalne.

04.07.2021
    17:03:00 sati
    BarnesMayority

4, 4, 8, 8

Triput sam čitao, ne bih li samog sebe uvjerio da je ovo bolje nego što nije, međutim džaba. Volim povratke i povratnike u Zagorov svijet, ali ovo je stvarno neinspiritativno.

25.07.2021
    10:23:00 sati

6, 5, 7, 9

Veselio sam se Blondinom povratku, ali ponajviše majstoru Laurentiju kojeg dugo nismo vidjeli na Zagoru.. No nakon tog početnog veselja je brzo stiglo razočaranje, pošto su me i Blondie i Laurenti poprilično razočarali.. Zamberletti je imao odličan lik za povratak, Blondie, antijunakinju koju je mogao okarakterizirati kako je htio i čiji je odnos sa Zagorom mogao razviti kako je želio.. Nažalost, učinio je to na potpuno dosadan i glupav način.. Mislim da nema čitatelja i Zagorovog fana koji nije očekivao da će se barem nešto desiti između njih dvoje..

Laurentija pamtim još iz "Osvete Vudu" i njegovih crteža Gambit i Marie Laveau koji su bili fenomenalni.. Njegov crtež Blondie u ovoj epizodi je super, ali mu se jako srozala kvaliteta prikaza svega ostalog.. Okolina, Zagor, ostali likovi - jako loše i na trenutke nečitljivo nacrtano..

Naslovnice su ok, naravno da je prva najljepša, te nekako najizazovnija.. Rekao bih da su naslovnice odigrale glavnu ulogu za ovakav hype oko ove priče.. Šteta što radnja nije to ni malo pratila..

02.10.2021
    16:01:00 sati