Zemlja vukova

Bone

UA LIB 1 | 170 str.

Nakon završetka obuke, zgodna agentica maorskog porijekla Asjia Heke vraća se u Bijeli Grad kao voditeljica euroazijske podružnice Agencije Alfa. Prvi zadatak joj neće biti nimalo lagan, jer mora prema Darverovim uputama okupiti i uklopiti tim sastavljen od različitih sumnjivih likova i karaktera, a ujedno i dokazati Darveru da je dostojna preuzeti ovako važnu ulogu...

• Zemlja vukova
    UA LIB 1

• Prvi broj nove NN edicije u serijalu. Pravilniji je možda izraz prvi od brojeva 1, jer će se u sljedećim brojevima također pojavljivati prvi brojevi novih narativnih linija. Osim "Euroazijske podružnice" na čijem čelu je Asjia Heke, vidjet ćemo i "Fantomski tim" s Legs Weaver na čelu, "Odjel 51" koji će predvoditi Nicole Bayeux, a poslije i druge naracije kao što su "Guerra Futura", "La Cronache di Marte", "Il mondo dei robot", "Generazione Futura" i "ESP Files".
  • Na kraju stripa scenarist Alberto Ostini predstavlja mali vodič za čitanje neobično naslovljen "Spoiler", upravo kako bi se koristio nakon čitanja, kako bi se razumio novi kontekst u kojemu su smješteni likovi. Također su u kratkim crticama predstavljeni autori ove epizode.
  • Nathan se pojavljuje na samo 3 stranice u priči. To je ujedno pokazatelj da se gotovo niti neće pojavljivati u ediciji za razliku od, recimo, edicije "Agencija Alfa" u kojoj se ipak pojavljuje u pojedinim epizodama iako je i tamo tendencija da ga manje gledamo.
  • Kronološki je ova epizoda točno negdje u trenutku pada ostatka Uranije na Istočni Grad. Međutim to se na početku epizode, u trenutku kad Asjia prolazi obuku, ne može primijetiti pa nije jasno gdje se točno kronološki uklapa ova priča.
  • Str. 5-12, prolog priče koji se direktno nastavlja na G11 "Crno srce". Asjia završava obuku i spremna je za operativni dio i preuzimanje euroazijske podružnice.
  • Str. 27-28, Asjia i Boris susreću se ispred slike "Splav meduze" ili "Brodolomnici s fregate Meduza", remek djela poznatog francuskog slikara Theodorea Gericaulta zasnovanoj na stvarnim događajima brodoloma fregate Meduza.
  • Pozivanje na poznata slikovna djela nije nepoznanica u Ostinijevim epizodama. Podsjetimo se epizode NN SR 170 "Gradske bande" i slike "Alegorija učinaka dobre i loše vladavine" talijanskog gotičkog slikara Ambrogija Lorenzettija.
  • Kroz cijelu priču više je referenci na lokalne kulinarske specijalitete. Str. 32., Boris nudi Asjii "blinčiki", jednu vrstu palačinki. Str. 56., Asjia je u Novoj Budimpešti, a Jurij joj preporučuje "halaszle", odnosno riblji paprikaš na mađarski. Str. 160., Boris poziva Asjiu na ručak preporučujući joj punjenu gusku, posebno spominjući glavni sastojak nadjeva, sortu jabuka koja se zove "antonovka".
  • Str. 49-52, Asjia ponovno susreće, na pola puta između sna i jave, svog voljenog Rawirija ubijenog u događajima opisanih u gigantu G11 "Crno srce".
  • Str. 164-170, sjedište Alfine euroazijske podružnice vrlo podsjeća na zemaljske baze, tvrđava i istraživačke centre viđene u mnogim japanskim mangama i anime serijama kao što su Mazinga, Daitarn 3, Trider G7 i Grendizer gdje je junak do završnog cilja morao prolaziti kroz tunele, slapove, morsko dno i slično. U priči je spomenuto da su timovi odgovorni za izvođenje posla sve završili u samo šest mjeseci što je ipak malo pretjerano u scenariju s Ostinijeve strane.
  • Nije baš čest slučaj, ali u ovoj priči Darverovo prisustvo je gotovo neprekidno. Kad god Asjia kontaktira agenciju Darver je tu da odradi svoj dio posla.
  • Str. 30. i 159., kroz Borisove riječi Ostini ubacuje nekoliko zanimljivih SF podataka iz Nathanovog svijeta. U prvom slučaju, Boris spominje da je pariški Louvre postao trgovačko središte. U drugom slučaju riječ je o Koloseumu iz Rima koji je loše završio tako što je postao diskoteka na otvorenom.

Napokon je svjetlo dana ugledala dugo iščekivana edicija NN serijala. Jedna od brojnih, reklo bi se, ali ipak ova za razliku od nekih, donosi puno veća očekivanja. Postoji nekoliko razloga za ovakav optimizam, od same neobične koncepcije gotovo bez prisustva Nathana do praćenja zanimljivih likova iz NN svijeta kroz zaseban narativni niz. Ipak, u prvom redu bih istakao autorski tim koji potpisuje epizode.
Ostini i Vietti su trenutno najveće autorske zvijezde u serijalu, a to kvaliteta njihovih epizoda i dokazuje. Trojac sa Sardinije je potpuno pao u zapećak iz poznatih razloga (čitaj, Serre već odavno nema i pojavljuje se vrlo rijetko, Vigna potpuno pao s kvalitetom dok je Medda značajno smanjio svoju produkciju) i Vietti je u suradnji s Ostinijem potpuno preuzeo uzde i serijal podigao u nove visine. Trenutno je njegov utjecaj na regularnu seriju smanjen u iščekivanju "Rata svjetova", ali to ne znači da nije aktivan. Ova edicija će nam to pokazati.

Ipak, čast da je otvori pripala je Ostiniju i njegovoj narativnoj liniji o zgodnoj maorskoj ratnici Asjii Heke. Odmah da istaknemo da je Univerzum Alfa kao edicija koncipiran da odvojeno prati nekoliko likova iz Nathanovog svijeta koji su imali bitnu ulogu u serijalu i koji su svojom karizmom zaslužili da ih se prati u odvojenim pustolovinama. Vidjet ćemo ovdje među ostalim i našu omiljenu agenticu Legs koja je, kao što znamo, napustila Alfu, pa zatim i simpatičnu Nicole Bayeux koja je kroz vremensku petlju dospjela u 50-te godine 20. stoljeća kao i likove iz daleke budućnosti koje smo upoznali u ediciji Agencija Alfa. A prvi broj je predstavio vrhunsku agenticu maorskog porijekla, Asjiu kao i novu Alfinu podružnicu u euroazijskom području svijeta.

Asjia je, kao što je spomenuto, Ostinijev lik i kroz njenu pojavu u nekoliko epizoda napravio ju je dovoljno zanimljivom i karizmatičnom da su je NN čitatelju sasvim posložili u svoju memoriju. Vrhunac je bio u gigantu "Crno srce" (NN G11). Prisjetimo se ovog giganta, odnosno samog njenog završetka i trenutka kad je Darver u Bijelom Gradu predložio Asjii da se učlani u agenciju Alfa i bude voditelj njihove euroazijske podružnice. Asjia pristaje i to nas kronološki dovodi do ove epizode koja je ujedno i početak nove edicije.

Kako je Ostini zamislio sadržaj prve epizode? Na početku vidimo način kako je Asjia novačena u Alfu i to preko niza teških testova u kojima je trebala dokazati da je dostojna biti agent jedne velike privatne agencije. Nakon uspješno položenih testova Asjia se vraća u Bijeli Grad s novim uputama po kojima mora složiti ekipu za novonastalu podružnicu agencije. Naizgled lagan posao, ali će se pokazati daleko težim od očekivanog. U biti pokazat će se da je Darver ovim zadatkom zadao Asjii najteži test kojim će morati dokazati da li je zaista dostojna biti vođa podružnice jedne od najutjecajnijih privatnih agencija na Zemlji...

Vrlo zanimljiv koncept početne epizode iako ne pretjerano originalan. Može se reći da se Ostini pomalo inspirirao filmom "Oceanovih jedanaest" i njihovom osnovnom premisom o okupljanju ekipe koja će, u ovom slučaju, biti nositelji nove agencije u istočnom dijelu planete. Ono što najviše nosi samu epizodu je način na koji je Asjia okupila ekipu te dosta karizmatični likovi koji će biti temelj podružnice nove agencije.
Prvi lik s kojim ćemo se upoznati je Varley, zagonetni čuvar knjižnice u Bijelom Gradu u čijoj se utrobi nalazi operativna središnjica Euroazijske podružnice. Varley djeluje dosta tajanstveno, strastveni je bibliofil s velikom kolekcijom knjiga u knjižnici. Izrazito je metodičan i voli samoću.

Varley, zagonetni čuvar knjižnice

Nakon njega, prvi operativni agent kojeg upoznajemo je Jurij Tihonenko, informatički genij i "čarobnjak" za probijanje svih tajnih šifri. Obožava novac i svoje usluge prodaje onome tko mu najviše ponudi.
Roka Fisher, stručnjak za oružje i eksplozive bivši je pirotehničar. Mađarskog je podrijetla i proveo je 16 godina u zatvoru zbog ubojstva supruge koju je zatekao s ljubavnikom. Asjia ga doslovno otima ruskoj mafiji u Novoj Budimpešti u čijim raljama je umalo završio nakon izlaska iz zatvora.
Posljednji član podružnice je Nicky Sullivan, buntovni, razuzdani mladić iz ugledne engleske obitelji čiji je cijeli život bio stalni ples na rubu između spektakularnih krađa i ispada za koje je sam bio odgovoran. U jednoj ilegalnoj automobilističkoj utrci izgubio je obje noge koje je nadomjestio tehnološki naprednim protezama.
Siva eminencija cijele ekipe zaslužna za okupljanje ovakvog tima je tajanstveni i šarmantni Boris koji je cijelo vrijeme u direktnom kontaktu s Darverom.

Asjia, Nicky, Roka i Jurij

Najveća odlika cijele epizode je karizmatičnost cijelog tima. Svaki lik je zanimljiv, a u pozadini njihove prošlosti može se nazrijeti jedna velika životna priča čije se klupko tek treba odmotavati kroz buduće epizode. Sve te različite karaktere morati će uklopiti Asjia koja će tako imati težak zadatak. Nakon gubitka svog voljenog čovjeka Rawirija i financijskim poteškoćama s kojima se susreo njen znanstveni institut za proučavanje ponašanja kitova Asjia je pronašla novu ulogu i smisao u svom životu vodeći tako novi tim ljudi. Osim hrabrosti i ponosnog držanja koje je odlikuju Asjia posjeduje i svojevrsno "šesto čulo" koje će joj pomoći u brojnim teškim situacijama.

Ostini je izvrsno uklopio cijeli tim već u prvoj epizodi. Na zanimljiv način smo upoznali sve ove nove živopisne likove i vjerujem da su čitatelji ostali dovoljno zaintrigirani kako će dalje funkcionirati nova podružnica i kako će se razvijati odnosi između likova. Svakako treba izdvojiti upečatljiv obrat na kraju epizode u kojem će, pokazat će se, Asjia pokazati Darveru da je sposobna preuzeti zahtjevnu ulogu šefa podružnice agencije. O čemu se točno radi, to će čitatelji morati otkriti.

Sjedište Alfine euroazijske podružnice

Kombinacija crtačkih autora koji su bili zaduženi za ovu epizodu napravila je izvrstan posao. Olovku je preuzeo ženski crtački duo Platano/Corbetta dok je Davide Perconti radio tuširanje. Antonellu Platano već svi upućeniji NN čitatelji dobro poznaju, a posebno je ističemo na radu na trinaestom gigantu "Crno srce". Preuzela je veći dio posla i u kombinaciji sa Silvijom Corbettom i Davideom Percontijem napravljena je crtački lijepa i izražajna epizoda. Posebna briga se vodila o izgledu protagonista koji su prikazani na poseban i uvjerljiv način. Tu posebno možemo istaći Corbettu sa svojih 20-tak stranica u epizodi u kojima se vidi da njeguje poseban stil s izražajnim i uvjerljivim prikazom likova. Može se reći da je cijelo ovo djelo izvrsno nacrtano pazeći na brojne detalje i vrlo lijepo je napravljeno sjedinjenje prošlosti i sadašnjosti te statičkih i dinamičkih elemenata.
Prelijep Bertolinijev cover samo upotpunjuje cijelu sliku. Istina da je nespecifičan za klasični Bonellijevski model naslovnica i da više možda odgovara nekom filmskom jumbo plakatu, ali Bertolini je naslovnicom unio prijeko potrebnu svježinu nakon dosta blijedih De Angelisovih naslovnica u posljednje vrijeme. Izrazito moćan Asjiin lik na naslovnici kojoj je dojam upotrebom digitalne tehnologije još više pojačan što sve dakako raduje, jer smo dobili nešto novo, modernije i, ako ćemo biti izravni, bolje.

Iako se često kaže da se prvi mačići bacaju u vodu, možemo zaključno reći da je ovo priča koja se čita u dahu, bez prekida, u kojoj vidimo Asjinu transformaciju iz sirove maorske ratnice i dosta ranjive i depresivne djevojke u odlučnu, čvrstu ženu s karakterom (s mudima, ako ćemo se poslužiti muškim žargonom), također i strašno seksipilnu i senzualnu agenticu koja se ne libi pokazati snagu svog duha i odlučnost u najtežim trenucima. Uz zanimljivo karakteriziran prateći tim te Darvera koji je hladnokrvniji, opakiji i ciničniji nego ikad dobili smo više nego dobru podlogu za nestrpljivo iščekivanje budućih pustolovina nove podružnice Agencije Alfa.

• Ukupna ocjena 51%

5, 4, 6, 6

12.11.2020