Prijetnja za trapere

Veliki Blek

VB LU 108b | 75 str.

Pojavila se prijetnja za trapere nakon što je jedan doktor koji je simpatizer Engleza otkrio točnu lokaciju traperskog kampa. Kako će Blek riješiti tu prijetnju i osloboditi svoje otete prijatelje saznajte u ovoj epizodi.

• Zarobljenik Velikog Bleka
    VB LMS 414
  • Sedam plaćenika protiv Bleka
    VB LU 108

• Minaccia sui trapper
    VB LGDS 187

• Epizoda je objavljena kao druga priča u 108. broju Ludensa 10.10.2023. godine.
  • U If Edizioniju, ova priča je izašla kao druga unutar broja 16.
  • Ovdje možete pogledati Kiwijevu naslovnicu. Epizoda je izašla pod rednim brojem 293.
  • Pojavljuje se odvjetnik Conolly, vođa Bostonskih domoljuba.
  • Dnevnik je epizodu objavio u cijelosti, ali Ludens nije. Stranice koje fale (preuzete iz LMS-a) i napomena kad ih pročitati ako čitate Ludensovo izdanje: nakon 126. stranice Ludensovog izdanja pročitati ovu stranicu, a nakon 129. stranice Ludensovog izdanja, fale 3 stranice zaredom, pa prije 130. čitajte redom ovu, ovu i onda ovu stranicu.

Nakon sedmorice veličanstvenih koji nisu bili u režiji Johna Sturgesa i Williama Robertsa (vidi film „The Magnificient Seven“), već u režiji Yvesa Chantereaua, poznatog Blekovog scenarista, sada nam na red dolazi priča čiji scenarij potpisuje Maurizio Torelli.

Druga priča 108. Ludensovog integrala bavi se jednom, usudio bih se reći, učestalom tematikom u serijalu, a to je težnjom Engleza za tim da pronađu traperski kamp. Zanimljivo kako je bilo dosta epizoda u kojima se isticalo kako Englezi ne znaju točnu lokaciju kampa (pogotovo u post-EsseGesse eri), a prva takva koja mi pada na pamet je „Na tragu Wanakisa“ koju ste mogli čitati kao prvu priču u 6. broju Ludens specijala. Ipak, valja napomenuti kako je ovdje ta težnja za upadom na traperski teritorij nastala posve slučajno i upravo to je ono zbog čega epizoda ima u sebi dovoljno originalnosti da bih je proglasio vrijednom čitanja za ovaj kasniji period serijala.

Priča započinje s Roddyjem koji je jako bolestan, takoreći na samrti. Možda je tu Torelli malo i pretjerao te previše melodramatičnih trenutaka izvukao iz tih scena, ali u službi scenarija bilo je potrebno da Roddy bude bolestan i da ga Occultis naizgled ne može izliječiti. Naravno, očinski osjećaji kod Bleka su proradili te je Blek spreman suočiti se s bilo čim samo da pomogne Roddyju. Pa tako odlazi do Brantona kako bi dovukao Dolfussa, poznatog doktora u kamp trapera. Nevolja je u tome što je Dolfuss simpatizer Engleza pa njegovo dovođenje u logor bi automatski značilo opasnost za trapere. Blek pribjegava klišeiziranom potezu – putem veže doktoru oči te ga dovodi u traperski kamp na način da on nije mogao gledati kuda točno idu. Na taj način je pokušao sačuvati i ovce i novce kako bi se reklo.

Minus koji treba istaknuti u ovom dijelu priče je taj što je Occultis nakon Blekovog odlaska odlučio isprobati svoj tajni lijek na Roddyju pa je on ozdravio. Eh, da se toga sjetio ranije, ne bi bilo ni potrebe za odlaskom po doktora, a samim time ni za epizodom! Jasno je da opravdanje ovog poteza ide u službu scenarija, ali ipak skroz je nelogičan i meni osobno predstavlja najveću rupu u scenariju.

No, ostatak epizode je prilično dobro ukomponiran. Jasno, ima još naive i kasnije, ali kome to smeta, taj neće ni čitati Bleka. Blek se čita radi zabave, a ova epizoda je jedna od onih koje su mi je uspjele ponuditi, najviše kroz kraj i kroz dijelove u kojima profesor i Roddy izvode spačke pa im doktor uspije pobjeći nakratko. Za pojačani dojam tokom čitanja, svakako preporučam čitateljima Ludensa da bace oko i na table koje sam stavio u zanimljivosti. To su table koje su objavljene u izdanju Dnevnika, no iz nekog razloga, izdavačka kuća If ih je izrezala, a posljedično onda i Ludens. Koliko god kritizirali Dnevnik zbog mnogih stvari, ispada kako je za neke situacije, izdanje Dnevnika i dalje najpogodnije za čitanje. Mada, pažljivom usporedbom, uočio sam da u Dnevnikovom izdanju su razgovori duplo skraćeni što će možda i odgovarati onima koji ne vole previše dijaloga, ali ne i onima koji poput mene žele potpun ugođaj.

Nakon najvećeg minusa, svakako treba istaknuti i najveći plus epizode, jer ipak govorimo o priči s pozitivnim aspektom. Doktor je kao pravi preprednjak osujetio Blekov plan te je po povratku u Branton pomoću trika koji je promakao Bleku, uspio promatrati čitav put. I evo ga, jedna brižno čuvana tajna sad je otkrivena te Englezi iz Brantona znaju lokaciju trapera. Jasno, upitno je hoće li i moći iskoristiti to svoje saznanje, ali jedan korak naprijed je učinjen!

Rasplet ove priče donosi nekoliko obrata. Ima tu svega, i zarobljavanja naših junaka, i ranjavanja odvjetnika Conollyja koji je također stigao zabilježiti svoju prisutnost u ovoj priči. Sama završnica je čak i zabavna budući da će se i general i doktor propisno osramotiti pred čitavim gradom. Jedino što još možemo zamjeriti scenaristu je činjenica da Bleku ne predstavlja nikakav problem preroniti više od sto metara kanala. Zbog nekih scenarističkih manjkavosti nešto niža ocjena za scenarij, ali priči ide solidna ocjena i definitivno ću joj se vratiti kasnije da je još koji put pročitam. Pogotovo jer se nalazi u broju u kojem su sve tri epizode poprilično dobre. Kad je bal, nek je maskenbal! Sve se čita!

Tabla s malo drugačijim razmještajem vinjeta.

Carla Cedronija ne treba posebno predstavljati Blekovim čitateljima budući da je riječ o crtaču koji je sudjelovao na preko 130 epizoda serijala, a ono što neki možda ne znaju je i to da je povremeno pisao i scenarije za Bleka. Cedroni je na crtežu odradio sasvim korektan posao. Meni je jedino baš upalo u oko kako je na zadnjoj vinjeti na str 128 Connolly ispao nekako spljošteno na nosiljci. Ali, sve u svemu, tipičan njegov rad koji će njegovi fanovi znati cijeniti. Nešto manje bi trebalo cijeniti naslovnicu koju nam je podario Manlio Truscia. Usprkos gotovo perfektnoj pozadini s Occultisom na mukama, naslovnica mi se baš i ne sviđa zbog prvog plana. Blek je pomalo čudno ispao na njoj, a engleski časnik još gore.

VB LU 56b Blekovo porijeklo

VB LU 108a Sedam plaćenika protiv Bleka

• Ukupna ocjena 81%

8, 7, 9, 9

meni je jedini minus ovaj naslov, možda je i bliži originalu...ali ne treba svaki put težiti doslovnom prevođenju,uglavnom solidna epizoda

01.07.2024
    11:13:00 sati
    gkosovic

7, 6, 7, 6

Ovo je jedna od najboljih epizoda u posljednjih nekoliko Ludensovih brojeva, zanimljivog je razvoja događaja, posebno u prvoj polovici (ili točnije do zarobljavanja Roddyja i Occultisa), ali šteta što je s nekim sitnicama dojam pokvaren. Slažem se s recenzentom da je najgluplji detalj naglo Roddyjevo ozdravljanje, ali i onaj kraj je standardno šturo prikazan, Blek sve odrađuje bez problema i ulazi neprimijećen u utvrdu a onda iz prvog pokušaja dolazi do "generala"... Ali, to je Blek i očekivanja moraju biti niža.

02.07.2024
    23:03:00 sati

• Grupna terapija