• Zanimljivo priča baš završava na kraju LMS 184, međutim na pripadnoj sceni ne stoji „kraj epizode“ nego „nastavlja se“.
  • U izdanju Ludensa priča je objavljena 16.08.2007. godine.
  • U prvoj avanturi se ponovno pojavljuju guverner Blunderstonea i njegova kćer miss Dora. Njih dvoje su bili akteri radnje u prošlom broju „Crni ljudi“.
  • Firehawk – ime poglavice Probušenih Noseva, Dnevnikovci su ga preveli doslovno kao Vatreni Soko.
  • Probušene Noseve smo vidjeli već i ranije u serijalu – u epizodi „Pobuna Irokeza“. Na kraju te recenzije možete vidjeti i kako oni baš i ne bi trebali biti u Blekovim krajevima.
  • Ashra, stari Indijanac koji se pojavljuje u prvoj avanturi podsjeća me izgledom na starog Indijanca iz treće avanture u priči „Otok zamki“.
  • Komedija koju su Blek i Roddy izveli na kraju prve avanture definitivno podsjeća na ono što su napravili s Reginom (još jednom curom koja se htjela oženiti s Blekom) u priči „Ljudi risovi“ (zadnja stranica Ludensovog 7. broja).
  • U drugoj avanturi se pojavljuje Napkan, Blekov prijatelj iz djetinjstva. Zanimljivo kako su autori tokom serijala prikazali nekoliko Blekovih prijatelja iz djetinjstva, no kako izgleda oni su svi međusobno nepovezani pa se stječe dojam kako je Blek u djetinjstvu živio među različitim plemenima. U „Pljačkaši sa sjevera“ upoznajemo Moklana, a u „Misiji na Bermudima“ (LUD 17) Brzog Jelena i Marka Harrisa. Napkan je jedini koji nije predstavljen s flashbackom.
  • U trećoj avanturi naši junaci idu ka Baltimori. Baltimora je zanimljivo bila mjesto radnje i u prošlom Ludensovom broju „Crni ljudi“, a isto tako je i u sljedećem „Gusar Yorik“.
  • Odvjetnik Conolly se ne pojavljuje u ovom broju, ali se spominje u drugoj i u trećoj avanturi.
  • U četvrtoj avanturi saznajemo da je Occultis obišao pola svijeta, ali nikad dosad nije bio u Kini.
  • 4. avantura, saznajemo da je Blekovo omiljeno jelo pile na lovački.
  • 5. avantura, pas koji se pojavljuje na početnim vinjetama se zove Flok. Svi EsseGesse fanovi znaju da je to ime psa koji se pojavljuje u Komandantu Marku i koji zajedno sa Žalosnom Sovom nas godinama uveseljava. Međutim, možda ne znaju svi kako se pas imenom Flok već bio pojavljivao i u Bleku. Pojavio se na početnim stranicama 7. Ludensovog broja „Ljudi risovi“.
  • Lista cura koje su dosad u serijalu pokazale interes za Bleka: markiza Helena (Lud 1: „Pobuna trapera“), kraljica Akbata (Lud 2: „Šumska družina“), princeza Tahamila (Lud 3: „Gusari“), Cintija Darnell (Lud 4: „Bubnjevi Irokeza“), Odvijačica Rose Marie (Lud 5: „Kanada u plamenu“, Lud 6: „Šišmišova banda“, Lud 7: „Ljudi risovi“), princeza Saske Tanka (Lud 5: „Kanada u plamenu“), mademoiselle Esmeralda (Lud 6: „Šišmišova banda“), Regina (Lud 7: „Ljudi risovi“), upraviteljeva kćer (Lud 9: „Otok zamki“), miss Dora (Lud 12: „Crni ljudi“), te u ovom broju miss Dora i Gladys.

I evo nas na polovici EsseGesseovog opusa na Bleku. Trinaesta od ukupno 26 serija koje su autori potpisali je pred nama. Dosad sam uvijek veselo brojao te nove Blekove recenzije koje se dotiču EsseGesseovih priča. Bilo mi je drago što mogu dati svoj doprinos i povećati broj recenzija jednog od prvih junaka koje sam počeo čitati u djetinjstvu. Budući da nakon ove prelazimo polovicu, vjerujem da će mi brojanje krenuti u obrnutom smjeru. Odnosno, da ću sa svakom novom biti sve svjesniji toga da se primiče kraj najboljih Blekovih priča pa odbrojavati koliko ih je još preostalo. No, prije bilo kakvog odbrojavanja, bacimo se na pregled avantura iz ovog broja.

Prva avantura – Pobuna Probušenih Noseva: str 1-36

Kratak sadržaj:

U logor trapera dolazi Plavi Cvijet, kćer Firehawka, poglavice Probušenih Noseva. Plavi Cvijet govori Bleku kako je njenog oca zarobio Ned Wolf. Ned je odmetnik koji je tim činom napredovao u svojoj karijeri te postao novi poglavica Probušenih Noseva. Blekov zakon mira je povrijeđen te on odlazi spasiti situaciju. Istodobno, jedan Englez očajnički želi dvoboj s Blekom.

Komentar:

Ova avantura dolazi nam kao direktni nastavak zadnje avanture iz prethodnog broja. Prisjetimo se, na kraju te priče, Blek je spasio miss Doru iz ruku Algonkina te ju je sad otpratio do Blunderstonea. Miss Dora se zaljubila u Bleka, a znamo svi kakav je naš junak kad su žene u pitanju. Odmah trči dalje glavom bez obzira, tobože s izgovorom kako se ne može posvetiti životu sa ženom dok traje borba za slobodu. Izgovor mu baš i ne stoji budući da Mark sudjeluje u istoj toj borbi, a kroz cijeli rat je bio u vezi s Betty. Usput je i dosta šarao u kasnijim epizodama što je baš zanimljivo. Kao da su to autori shvatili da su pretjerali s tim Blekovim izbjegavanjem osoba nježnijeg spola pa su to htjeli popraviti s Markom. Iako Blek ne pokazuje interes za miss Doru, Dora zbog Bleka odbija svog dugogodišnjeg zaručnika Ludovica te on uvrijeđen zbog toga traži Bleka i želi se ogledati s njim u dvoboju. Tu se onda spajaju te dvije priče – pobuna Indijanaca i Blekov i Ludovicov dvoboj koji će se na kraju i održati, ali će otići neočekivanim tijekom. Inače, bilo je još cura u serijalu koje su se zaljubile u Bleka, a ako želite neki brzi primjer, dovoljno Vam se spustiti samo par paragrafa niže budući da četvrtu avanturu završavamo baš sa suzama jedne dame koja je imala slične snove poput Dore.

Usput da iskomentiram malo i negativca, Neda Wolfa. Nemam pojma kako je takav lik uspio srediti Firewolfa i postati poglavica budući da uopće nema tu karizmu u sebi. Prljav igrač, bori se samo trikovima, a ono što mi je upalo u oči kod njega je da ne poznaje jezik dimnih signala (str 15, 3. vinjeta), no s druge strane poznaje jezik tam-tama (str 17, 2. i 3. pasica). Karakterizacija Neda Wolfa je jedino što i zamjeram ovoj avanturi. Inače riječ je o zanimljivoj pričici dodatno obogaćenoj s dvobojem na kraju te Blekovom komedijom.

Ovdje moram i poseban tekst o crtežu napisati. Prve dvije avanture su specifične po jednoj stvari – Sartoris je puno crtao. Inače, vjerujem da iz prethodnih recenzija već znate kako su u svim njihovim serijalima većinom crtali Sinchetto i Guzzon (otprilike popola bi dijelili crtalački posao), a u izmjenama između njih dvojice bi se još ubacio i Sartoris s pokojom tablom u Marku, odnosno pasicom u Bleku i Mikiju. Sartoris je uglavnom bio zadužen za scenarije, no ponekad, kad bi netko od preostale dvojice uzeo godišnji ili izbivao iz nekog razloga, morao bi se i on nešto više posvetiti crtežu. U ovoj avanturi uglavnom crtaju Sinchetto i Sartoris. Guzzon je tek par pasica na početku nacrtao i na kraju. Osobno volim Sartorisov ponešto grublji stil i drago mi je kad ga više viđamo na crtežu. Da si još malo vizualno predočite njihove stilove, namjerno sam 3 slike izvukao iz ove prve avanture i to je svaka od drugog autora. Prva je Sinchettova, meni osobno i najatraktivnija vinjeta prve avanture. Druga je Sartorisova i to sam odabrao odličnu pasicu jer je riječ o prvoj pasici druge striscije, a ona je gotovo identična završnoj pasici prve stricije koju je crtao Sinchetto (obje vidite na str 11, Ludensovo izdanje). Pa ovako najbolje možete usporediti Sartorisov i Sinchettov crtež. Na trećoj slici (ovoj donjoj) pak možete vidjeti jedan primjer Guzzonovog crteža koji je usput rečeno nacrtao sam stranice 32-36.

Druga avantura – Tajanstvena misija: str 37-75

Kratak sadržaj:

Blek, Occultis i Roddy dobivaju od odvjetnika Conollyja tajanstvenu misiju. Njihov zadatak je otpratiti kočiju na odredište. Kočiju vozi Ross, čovječuljak koji slijepo prati upute pa odbija govoriti o tajni koja se nalazi u kolima. Što ili tko se nalazi u kolima koje naši junaci prate? Nema druge nego pročitati avanturu da dobijete odgovor.