Banda Sivog Psa

Veliki Blek

VB LU 98a | 75 str.

Englezi nadgledaju izgradnju mosta koju vodi inženjer zajedno sa svojim ljudima. No, pojavljuje se jedna velika prepreka. Cijeli kraj terorizira banda Sivog Psa. Radovi su dovedeni u pitanje, pa se inženjer koji vodi radove obraća Bleku za pomoć.

Scenarij 4

• Banda Sivoga Psa
    VB LU 98

• Epizoda je objavljena kao prva priča u Ludensovom broju 98. Objavljena je 5.1.2022. godine, a zanimljivo da ju Dnevnik nije nikada objavio, pa je ovo premijera priče u našim krajevima.
  • Occultis i Roddy su potpuno ostavljeni van ove priče. Pojavljuju se na svega sedam stranica i njihova uloga nije od neke bitne važnosti za ovu epizodu. Nakon večere sa Sheckleyjem, nestaju bez traga.
  • Ova epizoda je u Francuskoj izašla kao 394. broj edicije „Kiwi“. Naslovnicu tog broja možete pogledati ovdje.

„Banda Sivog Psa“ jedna je od Blekovih epizoda za koje sam mislio da nikada neće biti ni objavljena kod nas u izdanju Ludensa. Razlog za takvo moje mišljenje je taj, što je talijanska izdavačka kuća If Edizioni iz nekog razloga prvo objavila 19 Blekovih brojeva u koje su stavljali random epizode, a tek s brojem 20 je krenula od početka s epizodama slavnoga trija EsseGesse. Ludens je pak, odmah krenuo s EsseGesseovim epizodama, koje i jesu kronološki gledano prve. Jedno vrijeme je Ludens pokrenuo i ediciju „Blek Specijal“ u kojoj smo dobili par brojeva s kojima je If krenuo, no kako su ukinuli specijal ediciju, bilo je za očekivati da ove epizode neće biti objavljene. No, Blekovi fanovi ipak dolaze na svoje jer je Ludens odjednom odlučio vratiti se na ove brojeve koji nisu uspjeli dočekati svjetlo dana u specijal ediciji. Jedina stvar koja se mnogima neće svidjeti je ta što je ovime dodatno zeznuta kronologija pa je teže odrediti kojim redom posložiti Blekove stripove na polici.

Kako i sam naziv epizode govori, glavni negativci ove priče su Sivi Pas i njegova banda Indijanaca koji pljačkaju i stvaraju probleme svim ljudima u kraju. Kako domoljubima, tako i Englezima koji pokušavaju zaštititi radnike zadužene za izgradnju naselja na koje bi se trebali doseliti mnogi Europljani. Projekt vodi inženjer Sheckley, jedna od glavnih figura ove priče. Iako Englez, Sheckley cijeni Bleka i njegovu sposobnost te mu predlaže da se ujedine u borbi protiv bande. Ne bi ovo bilo prvi put da se sklopi privremeno primirje između Bleka i Engleza. Takve sporazume smo mogli vidjeti još i u najstarijim Blekovim epizodama koje je potpisao trojac EsseGesse.

Ovdje pak scenarij postaje pomalo zbunjujući. Razgovor u kojem je Sheckley predložio Bleku suradnju se desio u večernjim satima. No, Blek nije dao odgovor, nego je odlučeno da će sutradan donijeti odluku. „Noć donosi savjet.“, kako je rekao profesor Occultis. No, na idućoj vinjeti piše u didaskalijama „poslije“ i odjednom se Blek nalazi kod jedne obitelji domoljuba na njihovom imanju. Tu stvarno imam dojam kao da fali neka vinjeta jer nismo vidjeli trenutak u kojem se Blek rastao od Sheckleyja, Roddyja i Occultisa ni to kako je uopće završio na tom imanju. Ni koji je bio njegov odgovor na prijedlog!

Cijela radnja na tom imanju je bila poprilično zbunjujuća i dosta ruši ocjenu scenariju. Odjednom Indijanci napadnu ranč i ono što je stvarno netipično za serijal je količina mrtvih pozitivaca. Pa tako u tom napadu pogibaju otac, majka obitelji i njihov sin, a kćer otimaju. Kako nisam ranije čitao ovu epizodu, ovaj dio me baš šokirao. Pogotovo Blekovo ponašanje je dosta loše opisano. Nekako mi nije u maniri „onog Bleka“ kojeg znam.

Nisam navikao na ovakvu melodramatičnost kod Bleka

Uglavnom, ta scena, koliko god loše ispala, važna je za epizodu jer je upravo ona bila razlog za Blekovo prihvaćanje sporazuma. Na taj trenutni mir baš nije blagonaklono gledao pukovnik McKettrig, engleski zapovjednik, no na kraju je i on pristao. Dogovor je da će Blek zajedno sa Sheckleyjevim ljudima tražiti logor Sivog Psa, a pukovnik će ih pratiti izdaleka. Nakon akcije, trebalo bi doći do Blekovog uhićenja (ma mo'š si mislit kakvo uhićenje! 😊 ). Tu mi je bila fora scena u kojoj je Blek uspostavio svoj autoritet nad ljudima. Naredio je jednom inženjerovom čovjeku da bičuje pukovnika što je ovaj odbio jer nije vidio smisao u tome. Onda je naredio drugome i taj drugi, iako također nije vidio smisao u tome, spremno je uzeo bič u ruke i krenuo prema pukovniku. Blek ga je zaustavio u zadnji čas objašnjavajući kako je ovime htio dati do znanja da se njegove odluke moraju strogo slušati neovisno o tome kako one glasile. I izbacio je prvog čovjeka iz grupe jer nije bio spreman na poslušnost. Ovime je pokazao svoj autoritet i izazvao divljenje drugih. Pa čak i pukovnika koji je na sve to gledao pomalo u strahu. A kako i ne bi? Ipak se njega trebalo bičevati.

Dalje ide potraga za logorom Sivog Psa i konačni sukob protiv njega. Moram priznati da epizoda i nije toliko loša, no kako sam rekao, scenarij je na pojedinim mjestima poprilično zbunjujući. Baš kao da su pojedine vinjete preskočene. To je baš šteta jer inače bi epizoda bila sasvim solidna. Priča, budimo iskreni, ne donosi ništa novo, banda Indijanaca koja pljačka po cijelom kraju je nešto što je već sto puta viđeno u raznim stripovima. Svidio mi se lik inženjera. Častan čovjek koji, iako Englez, nema predrasude prema domoljubima. Njega zanima samo izgradnja cesta i mostova na kojima radi i ne zalazi u politiku. Čak je uspio i ujediniti stare neprijatelje u ovoj epizodi i navesti ih da se bore za zajednički cilj.

Crtež je veoma dobar. Cedroni je po mom mišljenju jedan od najboljih na serijalu (odmah nakon EsseGessea i Mittona). Jedini razlog zašto nisam dao 10 je što mi je malo falilo ugođaja na početku priče. Početnih nekoliko stranica prikazuje radnju za vrijeme zime, dok se kasnije vrijeme radnje prebacuje na proljeće. U tih prvih par stranica vidimo i Bleka u krznenom kaputu kojeg oblači čim malo zahladi, no ono što mi tu fali je možda koja pahulja snijega tek toliko da ugođaj bude potpun.

Dosad sam pisao isključivo recenzije EsseGesseovih Blekovih epizoda, ili ako pogledamo malo šire, pisao sam isključivo Bonelli recenzije u kojima su table onog standardnog „Bonelli formata“. Ono što ovdje prvo upada u oči je krupniji crtež. Na stranici se nalaze po svega dvije-tri vinjete, maksimalno četiri, što je nešto na što možda nisu navikli oni koji čitaju isključivo Bonelli stripove. Takav format bio je karakterističan za francuske epizode koje je objavljivala izdavačka kuća Lug.

Ludensova naslovnica pripada upravo ovoj epizodi, a riječ je o još jednom uratku Corrada Mastantuona. Kad je riječ o njegovim naslovnicama, obično nemam nekih riječi hvale, no moram priznati da mu je ovo jedan od boljih uradaka.

VB LU 71b Neobičan Božić

• Qwertz

7, 6, 8, 7

Sasvim solidna priča s povremenim propustima u scenariju. Ovo me malo asocira na one Zagorove epizode s inženjerom Robsonom. Ovdje isto imamo jednog opakog Indijanca sa vlastitom bandom koja terorizira cijelo okolno područje. Kao i uvijek u Blekovim stripovima, akcije ima na bacanje i to je zaista dobra stvar.

Kao što je navedeno u recenziji, povremeno djeluje kao da u scenariju nedostaju neke scene koje povezuju razne prizore kroz radnju.

Crtež je jako dobar i dosta atmosferičan te ima nekih lijepih kadrova. Jedino bi mi bilo draže da je onaj snijeg malo više naglašen, ali dobro.

Naslovnica je malo čudna. Blek je ispao dobro, ali Indijanac izgleda kao neki retardirani kondor i to malo kvari dojam.

Solidna epizoda, nažalost ništa više.

18.05.2022
    07:31:00 sati
    Qwertz

6, 5, 8, 7

Slažem se s recenzentom. Ovo je epizoda koja izlazi iz obrasca i po nekim scenarističkim detaljima i po temi jer su Blek i Englezi sklopili primirje da bi zaustavili zajedničkog neprijatelja. Čak zbog ograničenog broja stranica nema Occultisa i Roddyja, smetali bi scenariju koji je brz, nema vremena za njihove fore, više je potrebno za ove sporazume i prikaz brutalnosti bande Sivog Psa.

Na kraju, dojam je da je ovo osrednje, ispod prosjeka. Može se smisliti nešto bolje, a opet drukčije.

18.05.2022
    12:42:00 sati