Za trideset novčića...

Veliki Blek

VB LU 98c | 75 str.

Borba za neovisnost se nalazi pred jednim teškim udarcem! Postoji izdajnik, osoba koja za trideset novčića po glavi otkucava domoljube. Blek mora saznati o kome je riječ kako bi domoljubi u Newarku ponovno mogli živjeti u miru.

• Banda Sivoga Psa
    VB LU 98

• Epizoda je objavljena kao treća priča u Ludensovom broju 98. Objavljena je 5.1.2022. godine, a ono što je zanimljivo, Dnevnik ju nije nikada objavio, pa je ovo premijera priče u našim krajevima.
  • Ako Vam se svidjela ova epizoda, preporučam da pročitate 19. epizodu Komandanta Marka. Zove se „Škot“ i kod nas je obavljena u izdanju Ludensa kao prva priča u 7. trobroju.
  • Ova epizoda je u Francuskoj izašla kao 393. broj edicije „Kiwi“. Naslovnicu tog broja možete pogledati ovdje.

Prema Bibliji, Juda je za 30 srebrnjaka izdao Isusa. Otuda je i došao izraz „Juda“ kao naziv za onoga tko izda nekoga, no Consoli je otišao korak dalje i očito inspiriran ovom pričom iz Novog zavjeta, odlučio da će „Juda“ iz ove epizode također dobivati 30 novčića za svaku svoju izdaju. Motiv izdajice veoma je uobičajen u stripovima, naročito u onima koje su potpisali slavni trojac EsseGesse koji su originalni autori ovoga serijala. No, čak bih rekao da na Bleku nisu toliko često koristili taj motiv, koliko su na jednom drugom svom serijalu – Komandantu Marku. Consoli, koji potpisuje ovu epizodu, očito je odlučio s njom napraviti svojevrsni omaž torinskom trojcu.

Profesor i Roddy šeću Newarkom i nalete na jednu patrolu Engleza. Želeći ih izbjeći, skrivaju se u ruševine jedne zgrade koja se nalazi pored engleske vojarne. U tim ruševinama profesor ugleda viski kako teče iz jedne pukotine te iz znatiželje odluči napraviti prolaz i pogledati što je s druge strane zida. Nakon što su napravili rupu dovoljno veliku da mogu proći (bolje rečeno, dovoljno veliku da Occultis i njegov trbuh mogu proći 😉), shvate da se nalaze u podrumu engleskog garnizona. I to kakvog podruma! Prilično dobro opskrbljenog podruma. Opće je poznato kako su njih dvojica stalno gladni pa počnu tamaniti neprijateljske zalihe. U konačnici i to je način na koji se može poraziti neprijatelja! Ubiti ga glađu. No, pritom čuju razgovor s gornjeg kata između engleskog pukovnika i nepoznatog izdajice.

Samo tren, mislim si ja, čitajući ovu epizodu. Pa ovo sve je meni jako poznato. Početak priče je identičan početku jedne epizode Komandanta Marka, a riječ je o epizodi pod nazivom „Škot“. Pa čak su i neke rečenice skroz jednake.

Uglavnom, radnja ove epizode gotovo je jednaka radnji u već spomenutoj Markovoj epizodi. Tamo isto imamo motiv izdajice. Domoljuba koji je odlučio prijeći na stranu Engleza iz čiste pohlepe kako bi zaradio puno novca. „Juda“ iz ove priče također je nekoć bio domoljub, no kako su mu poslovi loše krenuli, odlučio se prebaciti na stranu Engleza i pokupiti simboličnu biblijsku nagradu od 30 novčića za svakog otkucanog domoljuba.

Epizoda se svodi na to da se pokuša osujetiti neprijateljske planove te otkriti nepoznatog izdajicu. Prvo što Occultis i Roddy saznaju je da će Englezi pokušati postaviti zasjedu na rijeci St. Lawrence domoljubima koji prenose oružje u barkama. Ali, znajući za te planove, Blek je njima pripremio zamku. Stvar je na gotov isti način riješio i Mark u svojoj epizodi, a zanimljivo da se i zasjeda odigrala na istoj rijeci (samo je u Markovoj epizodi St. Lawrence prevedeno kao San Lorenzo).

Dalje kroz epizodu upoznajemo i nekoliko domoljuba koji bi naravno mogli biti potencijalni izdajice. Upoznajemo Foltona i braću Groffyn. Folton drži dućan s tkaninama i Englezi ne znaju za to da on simpatizira domoljube pa se tokom jedne bitke ne prikazuje kako ne bi doveo sebe u opasnost. Braća Groffyn se pak, kako Roddy kaže, uvijek ponašaju kao da su ljuti na nekoga. Prava je šteta što Consoli nije ovdje ubacio još nekog domoljuba da nam bude malo teže pogoditi tko bi mogao biti tajanstveni „Juda“.

Još jedna simpatična scena koju smo vidjeli u obje epizode :)

Puno scena iz ove epizode je doslovce preuzeto iz Markove. Je li to dobar potez? Pa i nije baš jer samim time scenarist nije pokazao veliku kreativnost, no meni je ova epizoda bila veoma dobra jer me upravo podsjetila na tu Markovu epizodu. Ne znam koji su točno razlozi naveli Consolija da preuzme radnju iz Markove epizode, ali moguće da je to učinio kao posvetu legendarnoj trojci. Definitivno je riječ o najkvalitetnijoj epizodi u ovom Blekovom trobroju i odlučio sam svejedno dati visoke ocjene, kakve bi dao da nisam nikad čitao „Škota“. U konačnici, epizoda mi je bila zabavna, a to je i najbitnije. Da ne bi ispalo da je samo kopirao cijelu radnju, ubacio je scenarist ovdje i neke fora scene, bilo je i humorističnih dijelova između profesora i Roddyja, a kraj epizode u kojem su Occultis i Roddy pokrali svu hranu iz podruma je stvarno originalno bio izveden.

Za grafički dio ove epizode zaslužan je Carlo Cedroni i s njegovim doprinosom sam izuzetno zadovoljan. Naročito mi se sviđaju scene borbe koje on zna preko cijele stranice nacrtati. Što se tiče naslovnice, kako Ludensovo izdanje nema naslovnicu koja pripada ovoj epizodi, ocijenit ću originalnu naslovnicu izašlu u francuskoj ediciji „Kiwi“. Naslovnicu za tu epizodu nacrtao je Ciro Tota. Sama naslovnica nema neki spektakularni motiv, ali je puno prirodnija od naslovnica koje potpisuje Corrado Mastantuono. Naslovnicu možete pogledati na linku koji se nalazi u zanimljivostima.

VB LU 71b Neobičan Božić

9, 8, 9, 10

18.06.2022
    21:57:00 sati
    gkosovic

6, 6, 10, 6

Pročitavši ovu Ivanovu recenziju, odlučio sam se prvo baciti na čitanje te navedene Markove epizode „Škot“ ne bi li ovu recenziju doživio u što boljem svjetlu, te sličnosti koje nam je recenzent još jednom na zanimljiv način servirao. I zaista, nevjerojatno, pa Consoli je u potpunosti iskoristio tu Markovu epizodu u detalje! Možemo reći da je napravio kao neki takozvani remake te priče, samo u izvedbi Bleka i društva, ali i kad radiš remake, ne koristiš opet sve iste elemente iz originalne priče već samo neku osnovnu, originalnu postavku. Slijedom toga, teško je sad i meni ocijeniti ovu Blekovu epizodu, da li dati niže ocjene zbog te neorginalnosti autora (reći se neki zlobnici – čistog kopiranja) ili gledati na to kao simpatičnu ideju gdje je autor možda imao u svojoj podsvijesti navesti čitatelje da jednog dana to otkriju i sami (kao što je našem recenzentu to uspjelo), te sličnosti između tih dviju priča? Neka budu ocjene za ovu priču nevezano za spoznaju o tom „Škotu“.

U obje priče mi lako možemo saznati pravog izdajnika, pogotovo ako smo prethodno friško pročitali tu spomenutu Markovu. Ali, oni smiješni i najbolji segmenti epizode su definitivno sa profesorom Occultisom i malim Roddyjem, da čovjek, kad ih čita i gleda, ne može, a da ne osjeti glad :). Čak scene borbe i ostalog nije toliko zanimljivo koliko su zanimljivi njih dvojica i taj njihov odnos.

19.06.2022
    17:16:00 sati

8, 8, 9, 8

20.06.2022
    22:37:00 sati

3, 3, 7, 7

Ivan Liverpool je baš pravi fan esseGesseovog stvaralaštva, svaka čast za pamćenje. Zbog velike sličnosti radnje sam danas pročitao obje priče koje se spominju u recenziji, Blekovu po drugi put jer je prošlo nekoliko mjeseci otkad sam pročitao integral.

Što reći? Ako je Consolijev cilj bio praviti nekakav omaž esseGesseu, izabrao je jednu od lošijih Markovih epizoda. Koliko god ima spojlersku naslovnicu, promatrano sa strane čitatelja, u Markovoj epizodi imamo tri sumnjivca koje je esseGesse odmah smanjio na dva budući da su već na početku dvojica skupa u lošoj situaciji zbog napada Engleza. Ovdje su fizički tri, ali zapravo dva sumnjivca: braća Groffyn i Folton. Međutim, opet se napadom Engleza to na početku svelo na jednog i teško je očekivati neki zaokret, npr. da izađe netko novi na vidjelo. Ne sviđa mi se toliki izostanak maštovitosti i skloniji sam mišljenju da je ovo bilo "prepisivanje". Dio u kojem nema "prepisivanja" je onaj kad se svelo na jednog sumnjivca. Kod Marka se pokušava stvoriti situacija da je on mrtav, a ovdje se ništa ni ne pokušava sakriti. Kako god bilo, scenariju nedostaje više sumnjivaca iako se i s dvoje nešto može uraditi kad bi se pokušalo. Ovdje nije bilo ni pokušaja.

Što se tiče crteža, nakon odlaska esseGessea Bleku nedostaje atmosfera. Recimo, za usporedbu prve stranice. U Markovoj epizodi odmah vidimo kako se Bluff i Žalosna Sova približavaju vojarni na kojoj je upaljena svjetiljka dok kod Bleka doba dana uglavnom otkrivamo kroz dijalog i didaskalije jer pozadina ništa ne govori, nema sjenčenja kad je noć, a to je važno za atmosferu. Mrak i mjesec u pozadini jačaju dojam da je nešto potrebno žurno obaviti jer svi junaci koji negdje jašu tad "ubiju oko" ili spavaju "s jednim otvorenim".

Al' se raspisah...

25.06.2022
    15:41:00 sati