U ljubavi kao u ratu

Veliki Blek

VB LUSP 4a | 75 str.

Occultis je zaljubljen. Preko pisama je upoznao nećakinju svog starog prijatelja Dugratona i jedva čeka upoznati svoju djevu i oženiti je. Stvari se kompliciraju jer i Englezi saznaju za to pa pripremaju zamku našim junacima. Epizoda koja pokazuje da je u ljubavi isto kao u ratu!

N*5

• Podvala
    VB LMS 531
  • U ljubavi kao u ratu
    VB LUSP 4

• In amore come in guerra
    VB LGDS 207

• Epizoda je objavljena kao prva priča u 4. broju Ludensovog specijala 14.01.2010. godine.
  • Ludens specijal je random objavljivao Blekove brojeve. Prva dva objavljena su bile epizode koje su taman u dato doba trebale izaći kao brojevi redovne serije. Od broja 3, Ludens se vratio i krenuo objavljivati one početne epizode izašle u If Edizioniju.
  • Ponovno se pojavljuje Ernest Dugraton, kojeg smo imali prilike upoznati u epizodi „Occultisovi korijeni“. Ta epizoda je kod nas izašla kao prva od tri priče u 59. Ludensovom broju. Napomenimo i da je tu epizodu također napisao Navarro, a nacrtao Mitton.
  • Pojavljuje se odvjetnik Connolly. Zanimljivo kako u epizodi mu se nitko ne obraća imenom ni titulom odvjetnika, nego s „doktore“. Pored svojih domoljubnih obaveza vođe, Connolly je kako izgleda i doktor. Zanimljivo kako je on meni pandam doktoru Strongu iz Komandanta Marka, a Strong je također liječnik i vođa domoljuba.
  • Ovdje možete pogledati Kiwijevu naslovnicu. Epizoda je izašla pod rednim brojem 313.
  • Zanimljivo kako sve naslovnice koje pripadaju ovoj epizodi između ljubavi i rata, prikazuju upravo rat.

U ljubavi i u ratu sve je dopušteno kaže stara poslovica, a i ova epizoda to može potvrditi. Započinje s hitrim dolaskom glasnika Mulligana u logor trapera. On ima hitnu poruku za profesora Occultisa! Occultis spava i usput je postavio par zamki tek toliko da ga nitko ne gnjavi. Naravno, Mulligan, pored upozorenja drugih trapera, upada redom u sve te zamke. Buka budi profesora i konačno saznajemo kakva je to hitna poruka. Riječ je o ljubavnom pismu. Da, Occultis je zaljubljen! Ono što je nevjerojatno u cijeloj toj stvari je to da je zaljubljen u osobu koju nikad nije vidio. Riječ je o Eponine Dugraton, nećakinji profesorovog prijatelja Ernesta. Kako su se oni to zaljubili jedno u drugo ostaje tajna. Očito preko pisama koja su si međusobno slali. Na prvu je ovo teško za shvatiti, no stavimo li u kontekst današnjeg doba, vidjet ćemo da postoje slične stvari. Danas postoji puno različitih društvenih mreža preko kojih se samci mogu upoznati i organizirati si tzv. spojeve na slijepo. A upravo to su Occultis i Eponine napravili. Ona dolazi u Ameriku kroz par dana i profesor će konačno moći upoznati osobu s kojom se već neko vrijeme dopisuje.

Naši junaci odlaze kod Ernesta, no čak ni on ne može dati neke preciznije podatke o tome kako izgleda njegova nećakinja. „Sitna je, plavokosa… Siše palac i razgovara s lutkom.“ Ovo je opis koji nam daje Ernest koji je zadnji put vidio nećakinju dok je ona imala tek 8 mjeseci. Ovo sve već golica maštu čitatelja. Pa kako izgleda ta cura? Trebala bi imati 18 godina i biti u cvijetu mladosti. Tu se scenarist sjajno igra s ljubavnim poslovicama i sjajnim dijalozima naglašava kako je ljubav slijepa, ali i kako zatupljuje ljude budući da je od genijalnog uma profesora Occultisa napravio pjesnika i sanjara koji je u potpunosti izgubio kontakt sa stvarnosti. Ali, priznajte da ste i Vi sami gubili tako kontakt sa stvarnosti i u trenucima zaljubljenosti prepuštali se nekom sanjarenju. Prema tome rekao bih da su svi ovi dijalozi s profesorom sjajno zaokruženi. Na neki način je Navarro ovdje napravio parodiju na zaljubljenost.

Ipak, nije samo parodija ono što krasi ovu epizodu, već i priča koja se bavi špijunažom. Englezi u igru ubacuju svoju špijunku Bonnie Silver koja preuzima Eponineino mjesto. Nije to ni teško budući da nitko od trapera nije nikada vidio Eponine. Bonnie glumi kako je zaljubljena u Bleka i na taj način ga pokušava namamiti u zamku. Navarro i s njom na kraju radi jedan zaokret u stilu ove epizode.

Najveći zaokret pak dobivamo na kraju kada konačno upoznamo pravu Eponine. Mislim da je profesor odustao od vjenčanja. A donja slika pokazuje jedan od načina na koji mogu završiti spojevi na slijepo. Preporuka: ako se odlučite na upoznavanje sa samcima preko društvenih mreža, barem razmijenite slike da izbjegnete ovakve prizore. 😉

Epizoda je puna humora, rekao bih osobno da je scenarist pristupio ovoj epizodi onako alanfordovski. Dosta humora i sprdnje, a uz to i malo akcije, špijunaže i ljubavnih zaokreta. Sjećam se kad sam bio mali ova mi epizoda i nije bila baš nešto, čak bih rekao najlošija od ovih Navarrovih koje sam do tad bio pročitao, ali nekako s vremenom mi je postala sve draža. Ima naivnih scena, među kojima možemo istaknuti onu kad je Blek iskočio iz kanalizacije i prepao Engleze koji su se svi dali u bijeg. U Navarrovim epizodama to je mogli bi reći glavna mana, Blek je baš postao kao superheroj. Mnogi siplju drvlje i kamenje na EsseGesseov stil pisanja, no kod njih takve stvari nismo imali zbog čega su mi njihove epizode i najrealnije te najbolje. Ipak, nakon moje najdraže torinske trojke, mislim da će se mnogi složiti kako je upravo Navarro ponudio neke najbolje epizode serijala. Uzmimo za primjer samo „Blekovo podrijetlo“ i „Occultisovi korijeni“ u kojima je na sjajan način podario prošlost našim junacima.

Navarro je često surađivao s Mittonom, sjajnim francuskim crtačem čiji crtež mi je osobno odmah do EsseGesseovog. Mitton ima lijep, uredan i čist crtež. Nije karikaturalan kakav zna biti recimo Amouriqov crtež ponekad, a i dinamičniji je od Cedronijevog crteža. Kako pod originalne Blekove naslovnice na forumu stavljamo one izašle u izdanju Gazzette dello sport, ocijenit ću upravo tu naslovnicu. Nacrtao ju je Manlio Truscia i moram priznati kako nisam baš pretjerano očaran s motivom koji je uzeo za naslovnicu. Sa svim ovim ljubavnim motivima u epizodi, on je za naslovnicu odabrao tamo neki skok u ponor. Inače, u Ludensovom trobroju izašlom kod nas, Mastantuonova naslovnica pripada baš ovoj epizodi i zanimljivo prikazuje istu tu scenu. U zanimljivostima još možete pogledati i kako izgleda Kiwijeva naslovnica.

VB LU 56b Blekovo porijeklo

• Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

30.09.2022
    10:57:00 sati
    gkosovic

Ukupna ocjena 35%

3, 2, 5, 5

Nekad sam imao u LMS izdanju. Sad sam ponukan recenzijom pročitao ponovno ovu razočaravajuću epizodu. Očito Blek više nije za mene.

30.09.2022
    12:58:00 sati

4, 5, 8, 4

Ne mogu da ne zamjerim ovom glupanu Bleku, ama baš svaki put mu iz ruku odleprša neki leptirić! Šta fali Boni? Lijepa, snalažljiva, uvijek zanimljivo s njom, pošto je špijun, nikad nije tu - uvijek na terenu...šta mu je falilo da je očavrlji ili odmah onde u šumarku kad su poslali onog malog iritantnog slinavca da bere bube...ili na kraju kad mu je spasila život...ili bilo kad? Glupan glupi! Pa čak je i Zagor, divljak jedan bez konja tu i tamo umočio. Elem, crtež je jako lijep, priča je totalno bezveze, ali opet zabavna nekako. Prevod u LMS-u je bio kriminalan: 55. stranica, zadnja vinjeta "Žan Dark" :) :) Orginalna naslovna loša, bolja domaća u LMS.

30.09.2022
    20:25:00 sati

8, 8, 9, 4

Opuštajuće.

02.10.2022
    13:17:00 sati

Ukupna ocjena 45%

4, 3, 7, 3

Bez obzira na to što Eponine izgleda kao debela stara baba, ipak su nam scenaristi naglasili da je profesor zaljubljen u jedva punoljetnu žensku osobu što ovoj epizodi daje neki pedofilski prizvuk tako da ista nije po mojem ukusu.
    19.11.2022
    06:18:00 sati