Vrh bogova

Gnom de monde

VRH FB 1-5 | 1000 str.

Nikada niste planinarili? Željeli biste ali nemate ni slobodnog vremena, ni viška love? Pročitajte ˝Vrh bogova˝. Zašto? Zato jer je to djelo iskustvo najbliže onom koje biste doživjeli na planini. Uopće vas ne zanima alpinizam i ne možete shvatiti zašto bi pobogu ikog zanimala seinen manga o tipovima koji se penju na planine? Pročitajte ˝Vrh bogova˝. Zašto? Zato jer ovo nije priča o extreme sports frikovima. Ovo je prije svega ljudska priča. Priča koja govori o znatiželji, strahovima i strasti. Strasti koja ponekad tjera čovjeka do granica svojih mogućnosti... A ponekad i preko njih.

• Vrh bogova #1
    VRHB FB 1
  • Vrh bogova #2
    VRHB FB 2
  • Vrh bogova #3
    VRHB FB 3
  • Vrh bogova #4
    VRHB FB 4
  • Vrh bogova #5
    VRHB FB 5

• 1999. pod pokroviteljstvom BBC-a organizirana je Mallory and Irvine Research Expedition za vrijeme koje je na visini od 8,157 metara pronađeno tijelo Georgea Mallorya.
  • Malloryeva kćer je ranijih godina izjavila kako je njen otac za vrijeme uspona uz sebe imao fotografiju svoje žene. Tu fotografiju je planirao ostaviti na najvišem vrhu svijeta. Među osobnim stvarima, u Malloryevom novčaniku, nije bilo nikakve fotografije.
  • Fotoaparat također nije pronađen.
  • Za više informacija pogledati dokumentarac Lost On Everest - The Search For Mallory and Irvine.

8. lipnja 1924. engleski planinar George Mallory krenuo je u svoj treći i posljednji pokušaj da osvoji Everest. Među njegovom alpinističkom opremom našao se i jedan fotoaparat uz pomoć kojeg bi taj povijesni trenutak ostao ovjekovječen. Mallory i njegov kolega Andrew Irvine posljednji put su viđeni samo nekoliko stotina metara od najvišeg vrha svijeta. 69 godina kasnije, šetajući ulicama Katmandua, fotograf Makoto Fukamachi slučajno nabasa na stari fotoaparat marke Vestpocket Autographic Kodak Special. Taj će ga fotoaparat uskoro dovesti do izuzetnog penjača po imenu Joji Habu.

Habu ima nepojmljivu snagu volje, izrazito je strastven, ali istovremeno šutljiv i hladan poput planinskih vrhova koje osvaja. On nije zadovoljan time da osvaja planinske vrhove, on ih želi osvojiti najtežom rutom, u najtežim uvjetima. S kolegama alpinistima održava minimalan stupanj prijateljstva i nema poštovanja prema onima koji ne dijele njegove penjačke sposobnosti. Njegova bitka s planinama je zrcalo života, života prepunog uspona i padova. Na kraju krajeva, Habu je svojevrsna Yumemakurina verzija Malloryja.

Svaki put kad me netko pita za ˝Vrh bogova˝, prvo čega se sjetim je prvih stotinjak stranica druge knjige, kada Habu kreće u svoj zimski solo uspon na Grandes Jorasess. Taniguchijev crtež tamo savršeno dočarava neumoljivu odlučnost i nadljudsku snagu, tako da u jednom trenutku čitatelj ima osjećaj kao da se nalazi pokraj Habua, da gotovo može osjetiti hladnoću u kostima, te njegov strah i navalu adrenalina. Jedan od pokazatelja koliko je ˝Vrh bogova˝ zaista dobar je činjenica da ga se može protumačiti više kao očaravajući dokumentarac o ljudskoj izdržljivosti i upornosti. Zapravo, ovo je bolje od bilo kojeg dokumentarca o planinarenju. Ok, nekima će možda bit dosadne scene otpetljavanja užadi i nabrajanja alpinističke opreme, ali ti dijelovi su dosta informativni, pa laik poput mene odmah nešto novo i nauči. Također bi neke zagrižene feministice mogle zamjeriti autorima činjenicu što su žene u ovoj priči prikazane ili kao šutljive, vjerne i ponizne kućanice ili isto takve ljubavnice, ali to se zapravo savršeno uklapa u priču nabijenu s toliko adrenalina i testosterona.

"Zato što postoji" - odgovorio je George Mallory jednom prilikom na pitanje zašto želi osvojiti Everest. I upravo je taj njegov citat temelj ovog Taniguchijevog serijala u 5 knjiga, jer savršeno dočarava strast i znatiželju koji prožimaju ovo djelo. Habuovu opsesiju za planinarenjem i Fukumachijevu želju da otkrije istinu. Taniguchijev pejzaž, flashbackovi koji prate priču, te anegdote i reminiscencije Fukumachijevih ispitanika koji prepričavaju svoja iskustva s Habuom su jednostavno zapanjujući.

Fibra je ˝Vrh bogova˝ objavila u izvornom japanskom formatu, pa se mora čitati zdesna nalijevo. Iskreno, mislio sam da će mi to predstavljati problem pri čitanju, ali me priča toliko usisala da sam nakon samo 30-ak stranica imao osjećaj kao da cijeli život čitam ˝naopačke˝. Kad mi je netko prije godinu spomenuo mange, prvo što mi je palo na pamet bili su suluda japanska hiperprodukcija, ˝Dragon Ball˝ i pedofilski koncipirane buljooke djevojčice u školskim uniformama. Nakon ove veličanstvene doze Yumemakure i Taniguchija, japansku školu stripa gledam iz potpuno novog kuta.

Vrh bogova - naslov kakav ovo remek-djelo itekako zaslužuje.

10, 10, 10, 10

Vrh bogova je jednostavno VRH

05.06.2012
    18:44:00 sati
    sumohrvat

10, 10, 10, 10

cijeli život čitam stripove, pročitao sam ih, ne znam, tisuće i tisuće...

a vrh bogova je jedan od najboljih

paro, svaka čast na recenziji

05.06.2012
    19:12:00 sati

9, 8, 9, 7

Nema sta, izuzetno dobra prica, mada mi se Taniguchi jos vise dopada kao kompletan autor, drugim rijecima ima nekoliko stripova koji su bolji od ove epizode. Vjerujem da ce i te Fibra prije ili kasnije objaviti. Zamjerka prici je sto je mozda i nepotrebno rastegnuta na pet knjiga, mislim da bi i vise nego dovoljno bilo da su samo tri knjige. Najinteresantniji dio pocinje od cetvrte knjige, do tada ima dosta prenatrpanih stvari, koje nisu morale nuzno da se nadju u stripu. Habu je zaista dopadljiv lik, pravi muskarac, poput klasicnih heroja iz istorijskih mitologija. Draze bi mi bilo da je na kraju prezivio, ali s druge strane, mozda je i bolje ovako. Istinski junaci uvijek poginu na kraju!

05.06.2012
    20:00:00 sati

10, 10, 10, 10

Apsolutno remek delo. Ultimativni must have u svakoj ozbiljnoj kolekciji. Iskrena preporuka svima.

05.06.2012
    21:54:00 sati

9, 10, 10, 10

05.06.2012
    22:26:00 sati
  • Cromwell

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Ovo je jedan od rijetkih stripova u kojem su čak i smireni te pripovjedački dijelovi impregnirani adrenalinom. I to sve bez pucnjave, kidanja udova i tome slično. Izuzetno remek djelo! Čuvajte se hipotermije!*-*

05.06.2012
    22:44:00 sati
    Cromwell
  • Amos

10, 10, 10, 10

Strašan strip!

Recenzija 5+! Vidi se da je pisano iz srca:)

06.06.2012
    13:25:00 sati
    Amos
  • supermark

10, 10, 9, 8

genijalan strip, jedan od najboljih koji sam imao prilike pročitati

06.06.2012
    17:38:00 sati
    supermark
  • Sarghan

10, 10, 10, 10

Pročitao sam ga već tri puta, i pročitat ću ga barem još toliko puta. Definitivno jedan od najboljih stripova koje sam pročitao.

25.07.2012
    01:26:00 sati
    Sarghan

10, 10, 10, 10

Fantastičan strip.

21.11.2012
    01:31:00 sati

10, 10, 10, 10

Genijalan strip. Fantastično ispripovijedana avantura koja ostavlja jači dojam od onoga kojeg smo svjesni. Priča tako dobro ispričana da sam ja, neupućen u stvarne događaje, smatrao romansiranim dokumentarcem. Crtež je maestralan, vrhovi stvarni a ljudi su... ljudi.

26.11.2012
    09:56:00 sati
  • www2

10, 10, 10, 10

26.11.2012
    22:58:00 sati
    www2
  • wele

10, 10, 10, 10

Vrh.

29.11.2012
    12:03:00 sati
    wele

10, 10, 9, 9

Jedan od najjačih, najemocionalnijih i, dakako, najboljih stripova koje sam ikad imao prilike pročitati. Joji Habu, toliko snažan i živ lik da zapravo imate dojam da je stvaran, a u stvari toliko nestvaran da je teško zadržati suze nad svim tim izuzetnim unutarnjim monolozima i opisima situacije. Ne znam ni što bih pametno mogao reći o ovome remek-djelu (osim da bi ga trebalo ekranizirati), a nije mi ni jasno kako ovakvo nešto može biti nepoznato, barem u nas, zasijenjeno Narutoima, Blade of Immortalima i drugim mainstream mangama. Želite li osjetiti jedan potpuno nov, jedinstven osjećaj pri iščitavanju stripa, onda vam toplo preporučam ovaj inspirativni strip.

13.04.2013
    00:25:00 sati

6, 4, 9, 9

Sve teme vezane uz planinarstvo ili tome srodno me nikada nisu zanimale, i vjerojatno nikad ne bih uzeo ovaj strip u ruke da nisam pročitao sve ove pohvale, i da nisam prethodno čitao Daleko susjedstvo od istog autora. Nažalost, koliko god mi se sviđalo Susjedstvo, toliko mi se Vrh bogova nije dopao. Sama priča mi je bila dosadna, i što je strip odmicao to sam manje imao volje za čitanje. Šta da kažem, alpinističke i ine teme me ne zanimaju, koliko god ovaj strip bio hvaljen, a likovi mi se nisu nešto posebno dopali. Prvi dio je intrigantan i radnja se u njemu dobro razvija, ali daljnje nastavke sam jedva pročitao.

Crtež je stvarno odličan, oni crteži Katmandua, planina i prirode i okoliša općenito su stvarno odlično urađeni i izgledaju baš životno. Usprkos tome, likovi mu izgledaju jako, jako slično, a mladi Habu je brat blizanac glavnom liku Dalekog susjedstva. Prve dvije naslovnice su mi fantastične, zadnje tri malo prekričavo obojene.

14.08.2013
    16:58:00 sati
  • vešmašina

10, 10, 10, 10

07.12.2013
    08:01:00 sati
    vešmašina

9, 8, 6, 7

Dobar strip, ali ne bih rekao da je bas remek djelo za koji vecina ovdje tvrde. Kao prvo, vecina likova izgledaju potpuno isto, jednostavno je nemoguce razlikovat ko je u stvari ko.  Tipovi trebaju da budu azijati (Japanci), ali ni jedan od njih ne izgleda kao Japanac.  Tako da mi je crtez u stvari stvorio vise konfuzije nego ista drugo.  Sada, prica kao prica je dobra, pogotovo teme o obsesiji o planinarstvu, tvrdoglavosti ko ce se popet na koju planinu prvi, i tako to.  To je lijepo smisljeno, i bilo bi lijepo da se likovi malo vise razlikuju graficki, ali eto, to je sto je.  I zadnja stvar: ne kontam zasto i mi u zapadu moramo ovaj strip da citam od desna na lijevo, upravo onako kako oni citaju u Japanu.  Zar Engleski i Hrvatski izdavaci nisu ovo mogli da prevedu sa lijeva na desno?  Jos jedna veoma konfuzna stvar u vezi ovog s kojom sam se tesko navikao, ali eto, to je sto je.  Sve u svemu, dobar strip (ali nije maestralan, sorry).

17.08.2014
    16:00:00 sati

10, 9, 9, 7

Vrlo dobar strip, i poučan. O planinarenju nisam imao pojma dok ovo nisan pročita. Nije najveća ocjena jer su neki dijelovi ipak bili naporni, ima san dojam da scenarist prepričava jednu stvar i po nekoliko puta. Ipak, izvukao ga je kompleksan lik Habua i veoma jak kraj.

22.10.2014
    17:20:00 sati
  • Ukupna ocjena 92%

9, 10, 9, 8

Lik Habua je naprosto nezaboravljiv. Njegova mentalna snaga, volja, fizička izdržljivost te ludost, a ko "normalan" bi živio takav život, naprosto izdvajaju ovaj lik iz mnoštva drugih stripovskih i književnih junaka. Isto tako neki momenti u knjizi su nezaboravljivi. Kada lik na kraju snaga visi na steni te ga samo snaga uma drži, da ne padne i nada se nekakvom čudu ovo te zaista drži prikovanom za ovaj strip. Slažem se, da je puno stvari kod ovih 5 knjiga i napornih a i pomalo dosadnih ali onda kada dolazi prava akcija sve se to zaboravlja. 4 i 5 knjiga te zaista drže budnim. A kraj je meni tako neopisivo lep i poetičan, pa boljeg kraja za Habuja ne bi moglo biti. On se popne na tron i postane jedno s planinom, Vrhom bogova. Svakako strip za pamčenje. Drago mi je, da ga imam u kolekciji.

17.03.2015
    20:48:00 sati
  • vknez

10, 10, 10, 10

REMEK DJELO 9. UMJETNOSTI

23.10.2015
    10:17:00 sati
    vknez
  • Villain

10, 10, 10, 10

Šta reći....

17.01.2016
    12:19:00 sati
    Villain

8, 9, 9, 9

Odličan strip, ima nelogičnosti, tipa, da neki novinar napravi isto šta je napravija samo jedan čovik u povijesti, 1980...al ok...nikad mi neče dosadit kako vide japanci sami sebe...ko bilce. :-)

19.04.2016
    18:55:00 sati
  • mikikiki

10, 10, 10, 9

11.01.2019
    23:10:00 sati
    mikikiki
  • Ukupna ocjena 89%

10, 8, 9, 8

25.02.2019
    00:36:00 sati
    Minotauro
  • karuro

10, 10, 10, 7

Strip je cista 5. Svi likovi su super razrađeni. Koliko sam shvatio, Habu je reinkarnacija Mallorya. To sam povezao sa onin na kraju kako sjedi pokraj trupla Mallorya, pa ona fotka od Mallorya na vrhu na prdzadnjoj stranici i odmah od Habua sa rijeci zamisli na zadnjoj stranici. Plus onaj tekst na kraju svake knjige o psu koji je uginuo i reinkarnirao se u gazelu, te spasio zivot vlasniku od napada medvjeda.  Sve u svemu odlican strip koji postaje jos vise maestralan ako se nesto o everestu i planinarenju na njega procitalo i proucavalo prije, pa se ima neko predznanje. Naslovnice su mi tako, tako.

09.11.2020
    17:27:00 sati
    karuro