Savage Wolverine: Kill Island

Metabaruni

WLV TPB 1 | 136 str.

Raspoloženi ste za čitanje, ali nemate koncentracije za ozbiljnije štivo? Umorni ste od posla i hoćete nešto za mozak na pašu, strip s laganom radnjom i lijepim crtežom? Ne brinite, Savage Wolverine je tu da spasi dan.

• Kill Island
    WLV TPB 1

• Savage Wolverine jedan je od naslova koji je premijeru imao 2013. godine u sklopu Marvelovog rebrandiranja većine tadašnjih naslova pod etiketom "Marvel NOW!". Iako je serijal trajao sveukupno 23 broja, Frank Cho potpisuje samo prvih pet.
  • Shanna the She-Devil prvi put se pojavila u istoimenom mini-serijalu 1972. godine, a stvorili su je scenaristica Carole Seuling i crtač George Tuska. Koristeći arhetip "djevojke iz džungle" tada popularan već desetljećima, autori su stvorili Marvelovu verziju koja će se tu i tamo sporadično pojavljivati u naslovima vezanim za fiktivnu zemlju Savage Land. Njeno prvo pojavljivanje je bilo dio inicijative Marvel Comicsa za privlačenje ženskog dijela strip publike. Tada su osim Shanne svoju premijeru imali i serijali "Night Nurse" te "Claws of the Cat".
  • Frank Cho je već 2005. godine radio na sedmodijelnom mini-serijalu "Shanna the She-Devil" gdje je potpisao i scenarij i crtež tako da mu rad na Savage Woverineu nije prvi susret s tom junakinjom. Treba li spominjati da ponovno sve pršti od sisa, puški i dinosaura?
  • Također, Cho je 2015. bio zadužen za crtež na prva četiri broja serijala "The Totally Awesome Hulk" u kojima Amadeus Cho ima glavnu ulogu dok je scenarij potpisivao Greg Pak. Treba li spominjati da ponovno... ma, shvatili ste već :-)

Kada jedina pohvala (tj. preporuka) na naslovnici stripa govori "A gorgeous book to look at", nije teško za pretpostaviti što nas čeka unutar korica. Ako ste imalo upoznati sa radom Franka Choa, a lako moguće da jeste s obzirom da je na ovim prostorima izlazio njegov autorski strip "Životnjska Karma", kao i Marvelov naslov "Osvetnici: Ultron Napada", znate da se radi o autoru čija je reputacija prvenstveno izgrađena na crtežima izazovnih ženskih likova. S obzirom da je "Kill Island" jedno od djela u kojima potpisuje i scenarij i crtež, nije nikakvo čudo što uz Wolverina imamo jednako zastupljenog i jednog ženskog lika; u ovom je slučaju to Shanna the She-Devil. S obzirom da strip počinje sa Shannom te da ona nosi dobar dio radnje kroz svih 130ak stranica, uloga glavnog lika je podijeljena između nje i Wolverinea. Vizualna interpretacija Shanne (i još nekih ženskih likova u sporednim ulogama, kad smo već kod toga) je očekivano "Choovska" (pogledati sliku 2), no nikada ne prelazi granice dobrog ukusa. Sa scenarističke strane gledano, imam dojam da je Cho svjestan da mu je crtačka strana jača te stoga ni u jednom trenutku ovaj strip ne pokušava prodati kao potencijalno remek-djelo.

Ne bi htio podcjenjivati Choov pripovjedački talent, ali ne mogu ne primijetiti da je priča u potpunosti podređena crtežu. Woverine se budi u Savage Landu bez ikakve predodžbe kako je dospio tamo te se uz pomoć Shanne (koja je, zajedno s nekolicinom agenata S.H.I.E.L.D-a, već otprije tu zarobljena) pokušava vratiti kući. Kao što rekoh, Shanna vrlo brzo preuzima vodeću ulogu zajedno s Woverineom i ovo je komotno mogao biti i njen naslov, no za pretpostaviti je da je Wolverineovo ime na koricama ipak atraktivnije s komercijalne strane. Kako radnja odmiče susrećemo još pokojeg manje ili više poznatog lika iz Marvelovog svijeta (kao što su npr. Amadeus Cho i The Hulk, a imamo o cameo pojavljivanje Man-Thinga) koji se isto tako bez ikakvog smisla nalaze u Savage Landu. Karakterizacija likova je praktički nepostojeća. Dijalozi nemaju nikakvu dubinu i cijeli strip je komotno mogao proći bez ijedne izgovorene rečenice s obzirom da se je radnja toliko jednostavna i pravocrtna da se bez problema sve razumije iz crteža.

Ukratko rečeno, Frank Cho uopće se ne trudi davati objašnjenja za stvari koje se događaju u priči. Ovaj mu strip jednostavno služi kao poligon za crtež i to je to. Meni takav pristup iskreno i nije puno smetao s obzirom da je strip skroz pitak i kao jednokratna zabava sasvim solidno ispunjava svoju funkciju. Crtež je zato stvarno je prelijep i predstavlja sve kvalitete koje Cho može ponuditi. Motivi koje prikazuje izgledaju lijepo i oku ugodno (pritom ne mislim samo na Shannu, perverznjaci jedni!). Čovjeku jednostavno leži crtanje džungli i tropskih elemenata te su mu neki kadrovi baš za zastati i uživati. Nadodajmo tome još ugodan kolor koji ne guši crtež i vidi se zašto Cho uživa veliku popularnost strip publike.

Kill Island je čisto okej strip koji prvenstveno služi kao vizualni bombon i tu etiketu nosi bez imalo srama. Cho ovdje pokazuje sve one klasične motive koji i inače krase njegove najpoznatije radove; izazovne polugole žene, puške i dinosaure. Nakon ovih prvih pet brojeva mijenja se autorski tim (kormilo preuzimaju Zeb Wells i Joe Madureira) tako da je sveukupan Choov angažman skupljen unutar jednih korica. Sasvim dovoljno za opustiti se i uživati u jednom skroz pitkom i opuštajućem avanturističkom stripu.

• Ukupna ocjena 75%

7, 7, 8, 9

22.03.2020