Dvorske nezgode

ZG CUSKV 3 | 64 str.

Utekavši iz šaka opasnih, hunskih ratnika, Chico pomoću vremenske naprave pojavljuje se na dvoru francuskog kralja, Filipa Lijepog. Oduševljen Chicovim osjećajem za komediju, kralj mu zadaje naređenje da zajedno sa dvorskom ludom pokuša izvrijeđati kraljevu zaručnicu, kako se ne bi morao oženiti njome.

• Nezgode na dvoru - Slučajni genije
    ZG BOP 38
  • Dvorske nezgode
    ZG CUSKV 3

• Scortesie di corte
    ZG COCI 3

• Treća epizoda novog Chico serijala, izvorno je objavljena u Italiji u avgustu 2017., dok je kod nas objavljena u izdanju Ludensa tokom juna 2019. godine.
  • Filip IV Lijepi (1268-1314), kralj Francuske i Navare, poznat po protjerivanju Židova iz Francuske i započinjanjem progona templarskih vitezova. Njegova odluka o udaji kćerke Isabele za Edwarda kralja Engleske, bit će razlog izbijanja stogodišnjeg rata. U trenutku smrti 29. studenog 1314. god., Filip je ostavio kao svoje nasljednike tri psihički povodljiva, ali na prvi pogled zdrava sina. Naslijedio ga je prvi sin Luj X, koji kao niti braća neće izbjeći prokletstvo templara, tako da će muška loza Filipa IV uskoro izumrijeti.
  • Sudeći po planovima kralja da se oženi kako bi zaustavio rat, radnja ove epizode odvija se u vrijeme neposredno prije izbijanja rata sa Navarom.

"Ljepota nije u licu; ljepota je svijetlost u srcu." - Kahlil Gibran

Nakon zanimljivih nedaća u antičkoj Grčkoj i mukotrpnih potjera sa hunskim ratnicima, hrabri potomak konkvistadora našao se na raskošnom dvoru francuskog kralja Filipa IV Lijepog.

Njegovo predivno visočanstvo - kralj Filip

Moram priznati Burattiniju da je potrebna izvjesna hrabrost pokušati ponovo sa prethodno ugašenim serijalom. Naročito u vremenu kada "Bonelli Edizione" počinje sa pokretanjem raznih serijala, uključujući nove junake pod novom Audace etiketom, koja za cilj ima predstavljanje stripova sa tematikom namijenjenoj odrasloj publici. Pored raznih, najavljenih serijala kao što su "Mister No Revolution", "K-11", "Attica" i drugi, postavlja se pitanje; ima li i dalje mjesta za našeg simpatičnog debeljucu na stripovskoj sceni? Nisam naročito upoznat sa brojem prodatih primjeraka, ali vjerujem da je novi Chico serijal ostvario solidan broj prodanih svezaka. Naravno, mnogi čitatelji, naročito oni strastveni ljubitelji Duha-Sa-Sjekirom, kupit će bilo šta što im se nabije niz grlo. Drugo pitanje bi ipak glasilo; koliko je kvalitetan novi Chicov serijal u poređenju sa prošlim? Tjah, na ovo pitanje odgovori ipak zavise od subjektivnih mišljenja čitatelja. Moj lični dojam o čitavom serijalu je u redu. Meni lično ovaj serijal je urađen zadovoljavajuće te potpuno solidno s obzirom da je u pitanju serijal o sporednom liku. Gledano sa grafičke strane, strip je vrlo dobar za razliku od prošlog serijala na čijem grafičkom dijelu najveće zasluge i rad nosi Gamba, čiji je komični i često karikaturni stil bio optimalan za jednog strip junaka kao što je naš Chico. U ovom slučaju imamo malo širi spektar crtača i scenarista koji su zajedničkim radom i trudom uložili svoje snage u ovaj rizičan projekat. Jedna veoma upečatljiva promjena u poređenju sa prethodnim serijalom jeste način na koji je Chico predstavljen. U prethodnom serijalu, čitatelj je imao priliku da prati Chica u raznim ulogama, koje su varirale od Indijanca do kauboja, od pećinskog čovjeka do svemirskog putnika, od trapera do revolucionara. Nije postojala povijesna ulogu koju Chico nije tumačio. Pobogu, jednom prilikom je bio čak posjetitelj na stranoj planeti te se jedan put čak na smrt preplašio tokom Horror Chica.

Novi serijal je imao zadatak da Chica odvede kroz vremenske epohe upoznavajući ga sa povijesnim likovima i događajima. Prethodna dva broja su se bavila tematikama antičke Grčke te životom u hunskim plemenima iz kojeg je Chico (naravno) jedva izvukao živu glavu. U ovom izdanju imali smo priliku viditi veselog, proždrljivog Meksikanca rame uz rame sa dvorskom ludom u pokušaju da izazove osmijeh na lice francuskog kralja, Filipa Lijepog. Prije nego li krenemo da saznamo kako je izašla nova Chicova zgoda, hajmo da se upoznamo sa ovobrojnim gostom - Lijepim Filipom.

Naime, Filip IV Lijepi, rodio se 1268. a iznenada preminuo 1314. godine. Bio je kralj Francuske i Navare. Povjesničari će ga pamtiti po njegovom antisemitizmu i poznatom protjerivanju templarskih vitezova te prisvajanju njihove imovine. Tijekom 1294. god. dolazi do početka dugogodišnjeg rata između Francuske i Engleske. Razlog za ovaj rat možemo naći u dvije osnovne činjenice. S jedne strane centralizacija Francuske predstavljala je prijetnju kralju Engleske na čije posjede unutar Francuske su se oni odnosili. S druge strane, tadašnji proces aneksije Škotske od strane Engleske bila je Filipu IV neprihvatljiva. Tako se dogodilo, da su na kraju obojica htjeli rat, ali niti jedan nije imao krajnje određen cilj rata. Taj rat na kraju završava mirom 1303. god. Kao potvrda mirovnog sporazuma dogovoreno je vjenčanje Filipove kćerke Isabele za prijestolonasljednika Engleske. Ovaj rat se tada bio završio, ali Flandrija ga je iskoristila kao pokušaj za ostvarivanja svoje nezavisnosti. Iako zaslužan za strahovito ojačanu središnju vlast zahvaljujući strogim reformama, prilikom posljednje godine života doživio je užasan kraj. Praznovjerni ljudi za vrijeme njegove vladavine optužuju prokletstvo templara, pošto je njihov posljednji veliki meštar na dan svog smaknuća 18. ožujka 1314. god. prokleo tadašnjeg papu i Filipa. Papa je umro mjesec dana kasnije, a takvu bi sudbinu radije potpisao i Filip umjesto birajući da živi još sedam mjeseci. Nakon njegove smrti na prijestolj dolazi njegov sin Luj X, koji kao ni braća neće izbjeći "strašnu kletvu templara" zbog čega će čitava muška loza Filipa IV izumrijeti. Tito (ne misli se na maršala) Faraci u ovom izdanju koristi Filipovu najsnažnije naglašenu karakteristiku - ljepotu, naglašavajući je na svojoj prezentaciji kralja Filipa. U stripu, kralj Filip je predstavljen kao narcisoidni, egocentrični i svojom ljepotom obuzeti vladar kome nikako nije u interesu oblačiti željezni oklop, vodeći svoju vojsku u rat jer - kosa mu se brzo uprlja od svega toga.

Izgleda da je naš Meksikanac našao ženu trbuha ravna njegovom. Ah kada bi ga ta nesretna, vremenska mašina ostavila malo duže u tom vremenu...

Priča kao i prethodne dvije ali i buduće tri, ispričana je kroz kratke 64 stranice, zbog čega će radnja u najvećem dijelu djelovati previše ubrzano isklepana ne ostavljajući previše detalja oko kraljevskog života unutar dvora. Filip se kao lik činio jako zanimljivim, pa bih volio da je scenarista odlučio podariti malo više glavnog svijetla ovom liku, što nažalost nije učinio zbog ograničenosti stranica. U poređenju sa većinom epizoda iz prvog serijala, gegovi u ovom serijalu su manje-više smješniji, ne zbog Chica nego više zbog reakcije drugih likova na Chicove idiotarije.

Ilustracijski dio priče u ovom broju preuzeo je Stefano Voltolini, koji je po mom mišljenju odradio vrlo dobar posao. Dobro je prikazao kraljeve reakcije na nezgode kako glavnih tako i služavnih likova u dvoru. Jedan od razloga zašto je prvi Chicov serijal ubrzo postao dosadan leži i u sporednim likovima koji uglavnom shematskim putem konstantno reaguju na Chicove idiotarije dosadnim dizanjem šaka ili nemaštovitim i nadasve preglupim rečenicama ili psovkama. U ovom serijalu, makar u ovom broju, situacija je malo drukčija. U dijelovima gdje kralj pokazuje frustracije ili negodovanja na određene gluposti glavnih likova, osjetio sam malo komičnosti, odnosno nije mi bilo dosadno čitanje i mogu reći da sam uživao u ovom kratkom izdanju. Ruku na srce, ali vjerujem da Chico u ovom serijalu kao i u prošlom uopšte nije komičan. Možda je nekada zaista bio zanimljiv generacijama koji nisu odrasli na urnebesnim šalama Jima Carrya, Kevina Harta te Dave Chappellea. Generacijama kojima su od smijeha suze lile obrazima od šamaranja između Popaja i Badže, te Duško Dugouškovim famoznim podje**vanjima u zdrav mozak. Ali za današnje stripovske generacije koji su odrasle te odrastaju ga gorespomenutim velikanima savremene komedije, ovaj Chico serijal neće predstavljati ništa više no par na glas izgovorenih riječi na obojenom crtežu. Ništa više i ništa manje. Burattini treba shvatiti da mnoge stvari, uključujući i Chicove gegove, pripadaju prošlosti, Nolittinom dobu kada su takve stvari bile novitet među publikom, i kada se zaista moglo natjerati koju suzu radosnicu na licima čitatelja. Pobogu, ako je famozni, kultni i nadasve legendarni titan stripovske komedije Alan Ford popustio s vremenom, čemu se onda Bure može nadati ponovnim predstavljanjem nekog tamo, debelog Meksikanca sa uobičajnim, više puta viđenim šalama? Vjerujem da je ovaj serijal proizašao kao još jedan pokušaj Burattinija da vrati novo doba Nolittinog Zagora. To možda može djelovati na redovnoj seriji, koja uglavnom u zadnje vrijeme vraća starije protivnike, ali u ovom slučaju sa Chicom to ne može uspjeti. Ne zato što Chico kao prikaz nije zanimljiv i upečatljiv lik, nego više zbog njegovih šala i pretjerano glupim upadicama u nevolju iz kojih ga Zagor većinom izvlači. Posljednju zanimljivu zgodu sa Chicom sam vidio u epizodi "Krv Mohawka" gdje je služio kao pomoćnik Trampyu u njegovom novom pokušaju pelješenja stanovnika sela. Od tada se gubi skoro svaki trag moguće, zanimljive anegdote sa Chicom. Ne želim da me pogrešno razumijete. Nemam ja nikakvih problema sa Chicovim idiotarijama, niti prozivam scenariste da ih prestanu raditi. Neka slobodno ostanu kao dio Chicove ličnosti, jer to je naposljetku jedna od brojnih karakteristika koje grade ovog lika. Oduzimanjem njih gubi se identitet lika. Mada u bilo kakvom skorijem pokušaju stvaranja neke angedote sa Chicom, neka to scenarista ipak prepusti drugim likovima, jer mi Chico djeluje mnogo zabavniji ako je okružen drugim likovima oko sebe.

Punog trbuha, ali visokopouzdanog stava - Chico se definitivno, graciozno izdvaja od narodnih masa ;)

Tito (ne, zaista se ne misli na maršala) Faraci je ovdje obavio sasvim solidan posao, jer se ništa drugo nije moglo očekivati od njega ako pogledamo o kakvom se serijalu radi. Najsvjetlija tačka ove njegove priče ipak leži u liku kralja. Na kraju nas je iznenadio kada je pedantnog kralja pretvorio u nemarnog budalića koji uživa sa svojom zaručnicom u veselim nezgodama okršaja pesnicama. Voltolini je također uradio sasvim solidan posao sa crtežom. Smatram da je karikaturni prikaz likova i okolina najveća osobina ovog, ali i ostalih crtača na ovom serijalu, koji će kako-tako na svoj način uspješno obilježiti ovaj serijal. Venturija znamo kao malo starijeg crtača u Zagorovoj ekipi. Svidio mi se na specijalcu "Christopher mora umrijeti" gdje mu likovi izgledaju malo čudno, ali je zato odličan kada dolazi do prikazivanja prirode te generalno materijalizacije okoline i predmeta. Njegova naslovnica dobija najvišu ocjenu što se tiče ove epizode. Postavka figure naspram okoline, odnosno Chica na konju naspram dvorca u pozadini je odličan. Na dvorcu se pak može primijetiti, njegova, gore spomenuta materijalizacija. Konj je naročito lijep i vjerujem da naročito krasi ovu naslovnicu.

Ovime završavam svoj udio na ovoj radnoj akciji recenziranja novog Chicovog serijala. Pisanje kao i čitanje je bilo zabavno. Svoje mišljenje o ovom serijalu sam već gore u recki spomenuo. Vjerujem da ovo nije loš serijal, nije nešta u šta možete položiti visoka očekivanja kao npr. u iščekivanje svakog novog broja u redovnoj seriji, ali zato vjerujem da sa ovim serijalom možete nakratko ubiti dosadno vrijeme. Chico se pak u ovoj epizodi pokazao mlohavo u svojim dvorskim nezgodama, što ne znači da se neće pokazati više lošijim kao Da Vinčijev pomoćnik u narednom broju ;)

"Sve ima svoju ljepotu, no ne vidi to svako." - Konfučije

ZG BOP 24b Svi za Huna, Hun za sve!

ZG CUSKV 4 Slučajni genij

4, 4, 8, 8

25.09.2019
    07:30:00 sati

7, 8, 7, 8

Treći dio ove mini serije je bacio Chica u Francusku u vrijeme Filipa Lijepog. Već od samog početka primjetne su neke istorijske nepravilnosti, kao na primjer Huana je došla kod Filipa u zrelim godinama, što u stvarnosti nije bio slučaj. Ona je završila na francuskom dvoru još u godinama kada je bila malo dijete, odrasla je zajedno sa Filipom, čija je žena postala nekoliko godina kasnije. Ali ok, ukoliko izuzmemo te greške u priči, mora se reći da je bilo nekoliko dobrih fazona i da je priča bila na momente zabavna. Pogotovo dio gdje su pale varnice između Huane i Chica, na momenat sam se ponadao da bi i naš debeljko mogao nešto da kresne. Chico se i ovoga puta pokazao kao inteligentan, prefrgan i dobar strateg kada je preživljavnje u pitanju.

25.09.2019
    08:23:00 sati

5, 5, 8, 7

25.09.2019
    09:34:00 sati

5, 5, 7, 6

Sama izvedba ima nekoliko simpatičnih trenutaka; dovoljno dobrih; da bi na taj način nekome mogla umanjiti pretjeranu mrzovolju zbog konačnog dojma stripa, ali i edicije.

25.09.2019
    11:28:00 sati
  • Ukupna ocjena 20%

2, 2, 2, 2

čiko indijanac i čiko šerif još bože pomozi,svi ostali pokušaji...čemu?

25.09.2019
    20:36:00 sati
    gkosovic
  • Ukupna ocjena 55%

5, 5, 6, 7

27.09.2019
    03:35:00 sati

Ukupna ocjena 40%

3, 2, 6, 7

za decu uzrasta 8-10 godina

27.09.2019
    20:48:00 sati
  • Ukupna ocjena 50%

5, 5, 5, 5

03.10.2019
    14:54:00 sati

Ukupna ocjena 45%

4, 3, 6, 6

Skroz slabo, istorijske ličnosti su nekako previše iskarikirane, a sam tekst je očito malo teže prevodiv s italijanskog. Crtež nije nešto.

27.11.2019
    18:24:00 sati

9, 9, 9, 10

meni najbolji dio ove nove edicije. br. 6 još nisam pročitao. ima zabavnih momenata sa narcis kraljem koji čini sve da otjera Ivanu, da bi na kraju shvatili da su komplementarnih interesa. Žao mi je da je čiko izvisio jer se činilo da bi mogo iz.ebat Ivanu

28.11.2019
    12:02:00 sati
    adriano