ZG BOP 38
  • Slučajni genij
    ZG CUSKV 4

• Un genio per caso
    ZG COCI 4

• Miniserijal je u Italiji objavljivan u periodu između lipnja i studenoga 2017.

Ideja o smiješnom i nezgrapnom liku stavljenom uz bok neustrašivom junaku bio je neizostavan izbor za gotovo sve strip junake našeg djetinjstva. Veliki Blek je imao Roddyja i profesora Occultisa, Kapetan Miki Smuka i Salasa, Mali Rendžer Frankiea Bellevana, a Zagor Chica.

Hedonistički debeli mali Meksikanac s čitavim nizom prezimena uletio je u Zagorov svijet prepun uzbuđenja i opasnosti već u prvoj priči “Zasjeda u šumi“, a njihovo čvrsto prijateljstvo zapečaćeno je kroz međusobna spašavanja, i od tada njih dvojica postaju nerazdvojan duo. Guido Nolitta jednom je rekao: “Usprkos mojoj proklamiranoj ljubavi prema Pustolovini, ljubavi koju sam njegovao gledajući na stotine filmova i čitajući na stotine stripova i usprkos mojoj nesumnjivoj želji da ispričam ozbiljne stvari, zbog kojih sam često morao mukotrpno pretraživati po knjižnicama, moram priznati da me izlaganje istinitih povijesnih događaja koštalo prilično muke i strpljenja - nikada se nisam morao previše naprezati da bih ubacio neki komični element. Po mom mišljenju, ni jedna kulminacija radnje, ni jedna nasilna akcija ne bi smjela proći bez komičnog elementa“. I doista, Chico je zadužen za komične scene u koje su nerijetko uključene potrage za slasnim zalogajem, a kada svoj um udruži sa skitnicom Trampyjem, smotanim detektivom Batom Battertonom i luckastim tragačem za blagom Digging Billom, zabava je zagarantirana. Najbolje Zagorove priče počinju sa gegovima gore navedenih likova koji se protežu na nekoliko desetaka stranica, a čak i Druncky Duck, darkwoodski poštar, često zna biti uključen u Chicove šaljive ludorije.

Nolitta je napisao tek jednu priču o Zagorovoj prošlosti, dok je simpatičnom Chicu dao prostora u čak četiri priče u kojima Felipe Cayetano Lopez Martinez y Gonzales, za prijatelje Chico, pred našim očima raščlanjuje svoj život od kolijevke pa do susreta sa Zagorom. U “Chico story“ govori o svome odrastanju u Veracruzu i doživljajima dok je radio kao čistač cipela, glazbenik, toreador i vojnik - sve do izgona u SAD. “Chico Amerikanac“ nam otkriva njegove prve pustolovine na američkom tlu, “Chico Indijanac“ kako su ga usvojili krvožedni Siouxi, “Chico šerif“ nam predstavlja Chica kao provoditelja zakona u Teksasu, a “Fantast Chico“ odvija se u Zagorovoj sadašnjosti i probija prostorne dimenzije i odvodi nas u svemir kako bi se Chico sukobio s opakim Kokodixom. Većina čitatelja smatra ovih pet Nolittinih i Ferrijevih specijala najboljim pričama te edicije, jer kasnije, početkom devedesetih, Moreno Burattiniji piše nove avanture o Chicovoj prošlosti, ali nikada nisu uspjele dostići renome legendarne Nolittine petorke.

Desetak godina nakon posljednjeg Chicova specijala, Moreno Burattini donosi nam novu miniseriju od šest priča s Chicom u glavnoj ulozi. Testopisac svih priča je Tito Faraci, crtači redom; Walter Venturi, Giorgio Sommacal, Stefano Voltolini, Luca Pozza i Luca Corda, Oskar, Giuliano Piccininno, a naslovnice je nacrtao Venturi. I u ovom serijalu je iskorištena dimenzija povratka u prošlost, ali na drukčiji način. Chico više nije traper, detektiv, arheolog, novinar, itd, već putnik kroz vrijeme. Ideja je jednostavna; zahvaljujući majanskoj amajliji profesora MacLeoda, Chico nehotice otvara prolaz kroz vrijeme, a u pokušaju da ga vrati profesor će pokrenuti seriju putovanja koja će Chica odvesti u doba Sokrata i Perikla, Huna, francuskoga kralja Filipa IV. Lijepog, a u ovom četvrtom putovanju kroz vrijeme čekaju nas renesansna Firenca, Leonardo da Vinci, Lorenzo de Medici i Pazzijeva urota.

Temelj je isti kao i u tri prošle priče; Chico stiže u određeno povijesno razdoblje, sprijateljuje se s lokalnim likom, uključuje se u zaplet, a potom biva usisan u novi prostorno vremenski vrtlog, ali ipak nas ovdje scenarij malo iznenađuje na samome početku. Chico nosi svoju uobičajenu odjeću (zaboravio sam vam napomenuti da pri svakom vremenskom skoku Chicova odjeća i govor prilagođuju se tom vremenu), a zahvaljujući šeprtljavosti dvojice MacLeodovih pomoćnika prebačen je u prapovijest, ali se radnja vrlo brzo vraća u vrijeme renesanse u Italiji. Mjesto radnje je Firenca, lokalni lik je slavni slikar i izumitelj Leonardo da Vinci, a zaplet se bazira na uroti oko svrgavanja braće Medici s vlasti od strane obitelji Pazzi. Nakon toga iznenađenja u ovoj priči, baš kao i prethodnima, nema. Povijesni likovi i događaji pokušavaju se bazirati na iskrivljavanju činjenica humorom, ali, nažalost, Faracijev humor je ovdje u velikim problemima. Humora, naime, nema, osim ako vi ne mislite na Chicov nezajažljivi apetit, događanja u Leonardovom ateljeu kada su došli na ideju za ono što mi danas zovemo strip, i zabuna oko Klotilde, koja će, pak, Chica gurnuti u samu srž zavjere Pazzi protiv Medici. Naravno, Faraci i ovdje iskrivljava povijesne činjenice, pa tako, ajmo napisati na simpatičan način, kroz preljub jedne žene, govori o urotnicima koji nisu uspjeli ubiti Lorenza Medicija, a Chica, naravno, stavlja u ulogu nehotičnog heroja i spasitelja. Ne krivim toliko Faracija za nedostatak humora, koliko Burattinijevu ideju za ovaj nepotrebni miniserijal. Chico je jedinstveni lik iz kojeg je najbolje Nolitta znao izvući zdrav humor i prezentirati ga u savršenoj simbiozi sa nizom likova koji se pojavljuju, a takav humor krasi i četiri njegova specijala. Naravno da se Chico istrošio tijekom gotovo šest desetljeća postojanja i niza edicija, pa je teško današnjim scenaristima smišljati sve luđe, zabavnije i smiješnije dogodovštine. Pogotovo je teško onima koji nisu u Zagorovom i Chicovom svijetu proboravili dugi niz godina, a jedan od njih je upravo Tito Faraci. Već sama ideja da Chico bude putnik kroz vrijeme pokazuje jednu količinu nemaštovitosti. Ha, idemo debelog gurnuti u crvotočinu i neka se snalazi sa svojim neduhovitim gegovima i na momente debilnim dijalozima, napisati par hvalospjevnih tekstova i Fb statusa o novom serijalu, možda čitatelji i popuše foru. Kada se samo sjetim da je Guido Nolitta od jedne ideje poput šerifa ili Indijanca znao od Chica napraviti lik koji se uvlači pod kožu, a te se avanture i dan danas čitaju. Teško mi je bilo podnijeti “silovanje“ jednog takvog lika kao što Chico od strane Faracija u ovome bespotrebnom serijalu. Čak i crtež poklopio sa monotonim scenarijem, a jedina svijetla točka je Wenturijeva naslovnica. Već sama ideja da se Chicova figura iskoristi kao Da Vincijev “Vitruvijev čovjek“ je najbolje u svemu ovome bućkurišu putovanja kroz vrijeme.

ZG CUSKV 3 Dvorske nezgode

5, 3, 7, 7

11.10.2019
    01:29:00 sati
  • Ukupna ocjena 34%

3, 3, 4, 4

11.10.2019
    03:08:00 sati

7, 6, 6, 8

Iako ova četvrta epizoda nije loša, ipak se ima osjećaj kako se ponavlja, možda je dobro da je cijeli serijal na šest brojeva limitiran. Onoga trenutka kada scenarista nema više ništa novo da ponudi, bolje se zaustaviti na vrijeme. S obzirom da je ovdje Chico imao susret sa velikim Leonardom, mislim da se moglo više od ove priče izvući. Jedna zanimljivost mi je zapala za oko, a to je kada je Meksikanac ugledao Leonardov crtež za kompjuter, prokomentarisao je nešto kao da je suluda ideja. Chico je već u više navrata imao kontakta sa modernom tehnologijom i kompjuterima, pa bi već na prvi pogled morao to da prepozna. Tu banalnu grešku prepisujem autorima i njihovom, očigledno, ne dovoljnom poznavanju serijala.

11.10.2019
    06:27:00 sati

3, 3, 7, 9

11.10.2019
    09:03:00 sati

3, 3, 7, 9

U prosjeku edicije.

12.10.2019
    15:44:00 sati
  • Ukupna ocjena 50%

5, 5, 5, 5

15.10.2019
    15:50:00 sati

Ukupna ocjena 33%

2, 2, 5, 6

Još gore od prethodne priče, Leonardo je mnogo zanimljiviji materijal za strip nego što je ovdje predstavljen.

27.11.2019
    18:25:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

8, 6, 8, 10

da se pročitat ali se iz ovog moglo izvuć više. Dosta lošije od prethodnog broja sa Filipom lijepim. najbolji dio je onaj u kojem je čiko zamijenio klotildu sa konjem. jako mi je zasmetao dio u kojem čiko ne zna di je Firenca. Čiko je inače u svojoj znatiželji uvijek bio načitan i obrazovan tako da taj dio zamjeram scenaristu, koji kao da ga ne poznaje dovoljno.

28.11.2019
    11:44:00 sati
    adriano

3, 3, 7, 9

Lošije od prethodnih epizoda...
    22.10.2020
    07:34:00 sati

6, 6, 8, 10

Ne toliko dobra, ali ne niti toliko loša epizoda u kojoj Chico prvo završi u prapovijesti među dinosaurima, a zatim u renesansnoj Firenci gdje upoznaje velikog Leonarda da Vincija, te upada u urotu poznatih firentinskih obitelji Medici i Pazzi.. Faraci se ovdje trudio, ali nekako ostaje bljedunjav dojam nakon čitanja.. Vjerojatno zato jer se forsira na nekakvom humoru, ali humora zapravo ni nema.. Crtež nije loš, ima svoje mane (najviše na licima likova), ali da se pročitati.. Naslovnica je vanvremenska - dovoljna je samo ideja da Chico služi Da Vinciju kao model za Vitruvijevog čovjeka, pa da se čitatelj nasmije.. A kamoli kad to vidi nacrtano..

25.10.2020
    13:24:00 sati

• Demoni sjevera