Kraljevski život

ZG CUSKV 5 | 60 str.

Chicove avanture u šetnji kroz vrijeme se nastavljaju. Naš omiljeni Meksikanac je ovoga puta, ni kriv ni dužan, uletio usred Francuske revolucije. Upoznaje revolucionare. Hoće li preživjeti? Hoće li promijeniti tijek povijesti? Ili će, pak, završiti na giljotini?

• Kraljevski život - Nemi film
    ZG BOP 42
  • Kraljevski život
    ZG CUSKV 5

• Una vita da re
    ZG COCI 5

• Priča je originalno objavljena u rujnu 2017., Veseli Četvrtak objavljuje ju u travnju 2020., a Ludens u lipnju iste te godine.
  • Na sedmoj stranici stripa, revolucionari izvikuju poznatu uzrečicu iz Francuske revolucije: Liberté, égalité, fraternité (Sloboda, jednakost, bratstvo.)
  • Saznajemo da Chico brka geometriju i geografiju.
  • Iako u regularnoj seriji umetanje stvarnih povijesnih ličnosti može predstavljati problem za kontinuitet, ovdje nije takav slučaj te možemo bez ikakvih problema upoznati mnoge slavne ljude.
  • Na stranici broj 13, Robespierre navodi problem predugog odrubljivanja glave koji će kasnije riješiti giljotina.

Prije nego što krenemo na recenziju, trebamo reći nešto o samom izdanju. Chico u šetnji kroz vrijeme počeo je izlaziti u Italiji 2017. godine. kao mini serijal od šest brojeva. Autor scenarija za svih šest epizoda je Tito Faraci, autor koji je već pisao za Zagora, ali i Texa, Dylan Doga i ostale SBE junake. Na mjestu crtača su se prilično uspješno izmjenjivali: Venturi, Sommacal, Voltolini, Pozza&Corda, Oskar i Piccininno. Šest podjednako simpatičnih crtača za Chicove komične avanuture po vremenu uspješno je dočaralo sve nedaće s kojima se naš prijatelj morao suočiti. Nakon ove mini-edicije usljedili su i sjajni "Korijeni" te "Priče iz Darkwooda" koje još nisam imao priliku pročitati.

Kako se ova edicija bavi Chicovom šetnjom kroz vrijeme, volio bih čitatelje malo upoznati s vremenom u kojem je on završio u ovoj epizodi. Dakle, svatko s osnovnim znanjem iz svjetske povijesti zasigurno zna ponešto o Francuskoj revoluciji. Ipak, ukoliko netko nije upoznat s događajima revolucije, sada će se upoznati. Revolucija je počela zbog velikih društvenih i političkih problema te nejednakosti u Francuskoj onog vremena.
Društvo se djelilo na tri staleža: 1. plemstvo, 2. svećenstvo i 3. građanstvo i seljaštvo. Svaki od tih staleža imao je jednak broj predstavnika u državnoj skupštini, unatoč činjenici da je treći stalež činio gotovo 98% stanovništva. Također, nije se glasalo osobno, već je svaki stalež imao pravo na jedan, zajednički glas. Na taj način, treći stalež nije imao nikakvu mogućnost da išta promijeni jer su se prvi i drugi stalež najčešće slagali zajedno, donosivši odluke na štetu trećeg. Kao da to nije bilo dovoljno, kralja Luja XVI je apsolutno boljelo uho za potrebe svojih podanika (upotrijebio bih drugi izraz, ali ne smijem psovati u recenziji) i živio je raskošnim životom na dvoru sa svojom suprugom Marijom Antoanetom. Nakon neuspješnog pokušaja reforme, kralj saziva skupštinu staleža kako bi odobrili nove poreze. Uskoro se treći stalež pobunio i uz podršku nekih članova drugog, oformio izdvojenu, ustavotvornu skupštinu. Željeli su ukinuti apsolutizam i dati veća prava građanstvu. Uskoro počinje sveopća pobuna i 14.7.1789. pada zloglasna Bastilla i počinje revolucija. Uskoro je donesen novi ustav i legendarna Deklaracija o pravima čovjeka i građanina. Da ne duljim dalje bez potrebe, revolucionari su pobijedili, ali njihov vođa Robespierre je uskoro postao diktator koji vrši teror nad svim svojim protivnicima i neistomišljenicima. Dakle, ciljevi revolucije se nisu baš ispunili i usljedile su daljne komplikacije o kojima bih mogao napisati kraću knjigu.

Maximilien Robespierre (1758.-1794.)
i Kralj Luj Xvi (1754.-1793.)

Ipak, vratimo se Chicu. Sam strip koji recenziram ima svega 60 stranica, pa u njemu i nema baš puno prostora za nolittijansko stvaranje atmosfere i dug uvod. Sve počinje in medias res, Chico upada u plemenitašku kuću neposredno prije no što u nju uđu revolucionari žedni aristokratske krvi. Pod prijetnjom smrti, pridružuje se revolucionarima. Uskoro upoznaje Robespierrea koji, uvidjevši da Chico u sebi ima nekakvih latino elemenata, predlaže da se inflitrira na kraljevski dvor kao vojvoda Delgado koji u sebi nosi karakteristike koje se nikako neće svidjeti Chicu. Dragi čitatelji, očekujte komediju!!!

Moram reći da nisam imao neka velika očekivanja od ovoga, jer što novog možemo dobiti od Chicovog specijala na 60 stranica? Ipak, ostah ugodno iznenađen. Strip pršti žestokim humorom i konstantnim igrama riječi. Odlično je i Faracijevo brutalno karikiranje povijesnih ličnosti. Vidjet ćete o čemu govorim, ako pročitate strip. (obratite pozornost na kraljicu ili na Robespierrea).

Da, kraljice, mislim upravo na Vašu frizuru

Također je sjajno vidjeti to da je Chico ostao vjeran sebi i u drugoj vremenskoj epohi te nije dozvolio smrtnim prijetnjama da utječu na njegovu šašavost i legendarnu proždrljivost. Moram nadodati i da se ne mogu oteti dojmu da je, uz malo maštovitosti autora, Chico u ovoj ediciji mogao upoznati Komandanta Marka ili Velikog Bleka. Trebalo ga je samo poslati u Američki rat za neovisnost. Zamislite kakvu bismo komediju dobili da su odlučili upariti Chica s profesorom Occultisom ili Žalosnom Sovom. Mogao je to biti pravi interedicijski crossover u kojem i Chico dobiva čast da malo mlati Crvene mundire. Ipak, vjerojatno postoji složena situacija vezana uz prava na izdavanje i kreiranje novih epizoda navedenih junaka, pa nismo dobili ništa od toga.

Za crtež ne mogu imati nikakve zamjerke. Oskar sjajno prikazuje komične situacije i njegov blago karikaturalni stil crtanja nekih likova ovdje sjajno paše. Boja sve to podiže na jedan viši nivo. Zaista sam se iskreno nasmijao nekim prizorima. Nadam se da ćemo češće viđati Oskara i na redovnoj seriji. Venturijeva naslovnica je solidna. Odgovara komičnom tonu cijelog stripa i dobro funkcionira u službi priče, iako se prizor prikazan na naslovnici nije dogodio. Odlično je to što su u SBE-u odlučili uzeti različite naslovničare za ove nove, sporedne edicije. Ipak, ne znam kako bih ocijenio samu priču i scenarij. Puno toga se dogodilo na malom broju stranica i radije ću čitati kratak strip pun akcije, nego dug i dosadan strip. Ajde, dobro sam raspoložen i zbog sjajnih šala i igara riječi, dat ću desetku. Možda sam malo preblag u ovoj svojoj prvoj recenziji, ali prema ovakvom stripu ni ne smijemo biti prestrogi. Faraci ovdje nije imao namjeru napisati nekakvo epsko, monumentalno djelo, već nas malo opustiti i nasmijati. Kod mene je položio.

Chico putuje kroz vrijeme

Upravo je smijeh i sposobnost da se nasmijemo i u teškim vremenima, nešto što održava ovu civilizaciju relativno normalnom. Moramo se povremeno nasmijati, pa makar nekim glupim forama. Uz malo humora sve se nedaće mogu lakše prebroditi. Dakle, dragi prijatelji, ako vam je teško, ovaj strip vam neće riješiti probleme, ali će vas zasigurno odvratiti od problema. Bar nakratko. Kao što ovdje Chico putuje kroz vrijeme, mi možemo čitanjem stripa otići u neka prošla, bolja i lakša vremena.

ZG CUSKV 4 Slučajni genij

ZG CUSKV 6 Nijemi prizor

• Qwertz

10, 10, 10, 10

Komedija, sjajna komedija. Neću ništa drugo komentirati, sve je rečeno u recenziji.

P.s. Veliko hvala Spocku i ReemCP-u na pomoći i strpljenju!

03.04.2022
    12:06:00 sati
    Qwertz

7, 8, 8, 9

U početku sam bio protiv ideje da Chico šeta kroz stoljeća i države, ali sam se onda upitao zašto ne bih to prihvatio kad je toliko tog neprihvatljivog u redovnoj seriji? Evo sad ova zadnja priča što će izaći u Italiji i svi Kiki manitui, paralelne dimenzije, goblini, kako li se već nazivaju...

Prednost edicije su i smanjena očekivanja, što nije bio slučaj u onoj "redovnoj" Chicovoj koja mi je, naravno, bolja. Bio sam skeptičan prema 64 stranice, moglo se ovo razvući na 96, ali možda bi tad bilo i "praznog hoda". Valjda autori znaju zašto im je ovo izbor. Kako Qwertz kaže, imamo dinamičnu epizodu sa situacijama u kojima se Chico pokušava okretati kako vjetar puše, ali to što se ne snalazi je pravi odraz zbivanja u toj revoluciji gdje se ne zna tko ko... hmm, koja je takva da njen uspješni vođa poslije, željan moći, i sam postane,na neki način, njena žrtva.

Nemam značajnih zamjerki ni na crtež, siguran sam da je kolor pravi izbor iako sam uvijek radije za c/b.

03.04.2022
    12:43:00 sati

3, 4, 8, 7

Čiko opet u Francuskoj, ovog puta u nešto novije vrijeme. Potencijal likova iz revolucije nije dobro iskorišten, mogla je da se napiše jedna alanfordovska tragikomedija. Umjesto toga imamo dosta klimavu priču bez neke radnje, ništa naročito vrijedno pažnje.

03.04.2022
    14:28:00 sati

4, 4, 8, 9

Edicija za jedno čitanje uglavnom.

03.04.2022
    16:21:00 sati

5, 6, 8, 8

04.04.2022
    06:58:00 sati

4, 3, 8, 10

I uz najbolju volju teško je ovim Čikovim ne-smješnim gegovima dati neku posebnu ocjenu za scenarij, malo je tu smješnoga, ali broj stranica je taman dovoljno kratak da se živci ne pogube i da donekle zadrži čovik pozornost na to. Nekako pamtim da mi je ova štorija bila nešto bolja od prethodnih, pa eto jedna četvora. Crtež je dobar, ali naslovnica mi je baš super, odražava onu sprdanciju koju bi strip trebao imati unutar korica...

04.04.2022
    14:32:00 sati

5, 5, 7, 6

Nakon što me King nagovorio da napišem recenziju za jednu od ovih Chicovih vratolomija kroz vrijeme, premijerna Qwertzova recenzija me potaknula da pročitam i ovu epizodu.
    Dok me avantura s Hunima čak i pozitivno iznenadila, ovdje to nije slučaj. Većinom sam očito prestar za ovu vrstu humora, dok neke duhovito zamišljene fore nisu popraćene karikaturalnim crtežom, a crtež je najbitniji u komičnom stripu.

04.04.2022
    19:37:00 sati

6, 8, 8, 9

Sviđa mi se kako su ovdje prikazali Luja i njegovu kraljicu. …i dalje samo dobra zajebancija.
    06.04.2022
    11:27:00 sati

7, 8, 8, 8

Chico ovaj put završi u vremenu francuske revolucije, usred priprema revolucionara za napad na dvorac Versailles.. Upoznaje Robespierrea, te Luja XVI. i njegovu ženu Mariu Antoanettu.. Nakon niza kolko - tolko komičnih scena, po starom dobrom običaju, opet se izvuče u zadnji čas i nastavlja svoje putovanje u novu epohu.. Ova mi epizoda po ničem nije posebna i ne izdvaja se od ostatka, osim po crtežu.. Oskarov crtež je specifičan i izrazito detaljan.. Podsjeća me na neke stripove iz djetinjstva.. Naslovnica je solidna, u šaljivom stilu, kao i cijeli mini serijal..

12.04.2022
    20:35:00 sati
  • Ukupna ocjena 50%