Ljudi iz močvare

ZG EXT 37/38 | 111 str.

Na poziv Pata, prijatelja iz utvrde Henry, Zagor i Chico kreću u potragu za starim traperom Mosesom, koji se radi samo njemu poznatih razloga ove godine nije pojavio u utvrdi da proda svoje kože. Prikupljajući informacije putem, Zagor i Chico mudro zaključuju da je Moses, u želji da se domogne tajanstvenog grada, produžio prema neistraženom i izoliranom močvarnom području na kojemu obitavaju neprijateljski nastrojeni Indijanci plemena Sitka. Puno toga ne štima u cijeloj priči, i prijatelji su primorani produžiti prema ukletom Kamenom gradu, u kojemu, prema indijanskoj legendi, okružen svojim 'željeznim ljudima' stoluje stravični Veliki gospodar koji kida glave!

Ukupna ocjena 33%

Scenarij 1

Crtež 3

Naslovnica 3

S*3

• Dvojnici - Slomljeno koplje - Narod iz močvare - Zagorova osveta
    ZG BBZG 2
  • Slomljeno koplje
    ZG EXT 37
  • Ljudi iz močvare
    ZG EXT 38
  • Slomljeno koplje - Narod iz močvare - Vodopad Belog Konja - Pljačkaši velike reke
    ZG VCBZ 3
  • Slomljeno koplje
    ZG ZS 482
  • Uzavreli grad
    ZG ZS 483

• Tamburi minacciosi
    ZG SI_1 30
  • Il popolo della palude
    ZG SI_1 31
  • Le colline fumanti
    ZG SI_1 32
  • Un salto nel passato
    ZG SI_1 33
  • La fine dei Conde'
    ZG SI_1 34
  • Il popolo della palude
    ZG SR 7
  • Il popolo della palude
    ZG TT 7

• Ova je epizoda, pod rednim brojem 7, u Italiji objavljena u siječnju 1966. godine.
  • Druga (od ukupno sedam) epizoda čiji scenarij potpisuje Gianluigi Bonelli.
  • Ispravan prijevod ove epizode bi trebao glasiti – ''Narod iz močvare''.
  • Indijanci pod imenom Sitke, koji se pojavljuju u ovoj epizodi, su ustvari sa Aljaske.
  • U ovoj je epizodi po prvi puta dotaknuta tema izgubljenih/izoliranih naroda, koji žive bez doticaja sa ostatkom takozvanog civiliziranog svijeta. Kasnije ćemo se susretati sa još nekoliko sličnih 'izgubljenih' naroda, i to u sljedećim epizodama: Zagor br... hmm... recimo samo još mnogo puta...

Što reći, svaki početak je težak, ni ljudima koji su stvarali strip o legendarnom ''Duhu sa sjekirom'' nije bilo lako. U tim sada već davnim danima, kada Zagorovo ime nije izazivalo strahopoštovanje među čitaocima. Guido Nolitta, idejni tvorac Zagorovog lika, ostao je bez inspiracije nakon jedva dvije epizode. Tada je Gallieno Ferri, glavni crtač i autor vizualnog identiteta Zagora preuzeo scenarističko kormilo. U tih nekoliko kratkih epizodica, Ferri je iskoristio oko 50% svih životinja poznatih tadašnjem čovjeku, pa je ostatak ekipe, vjerojatno od straha da se u prvih 10 brojeva ne 'ispucaju' sve životinje, odlučio da veliki Gianluigi Bonelli potpomogne mladim neiskusnim kolegama. Međutim, stvari nisu išle kako su očekivali, jer već u svojoj prvoj epizodi, Gianluigi Bonelli potpuno neočekivano nastavlja sa životinjama – u pitanju su bili vuk i gavran, a u drugoj... pa, u drugoj (which just happens to be this one) bi mu možda bilo pametnije da je nastavio utabanim putevima.

Klikni za uvećanje

Gdje si Blek, da te razbijem k'o beba-zvečku?!

Epizoda je prekrcana glupostima i nelogičnostima, i iako nemilo, moram priznati da taj rani Zagor neodoljivo podsjeća na Velikog Bleka. Sama činjenica da se pojavljuju gore spomenuti izgubljeni narodi nije presudna da se ovu epizodu proglasi glupom, ipak je to bio prvi pokušaj, stoga može proći. Problem je u tome da cijeli broj vrvi od nebuloza koje stvarno vrijeđaju inteligenciju čitatelja. Pokušao sam ih sve popisati ali sam ubrzo shvatio da je to nemoguća misija...

Priča počinje odmah nakon prethodne avanture, kada Zagor i Chico bivaju zamoljeni od strane nadležnih da odu provjeriti što se dešava sa dobrim starim Mosesom, koji ove godine nije došao u utvrdu da proda svoje kože, što je veoma čudno, ako ne i uznemirujuće. Moses je inače jedan od onih klasičnih starih bradatih divljaka-trapera-kožara-pustolova-zaljubljenika u prirodu ala Grizzly Adams, kakvi su u to vrijeme i obitavali po divljim prostranstvima Sjeverne Amerike. Moses je, ničim izazvan, krenuo prema selu Oneida, raspitivajući se o tajanstvenom Kamenom gradu bez da je prethodno ikad išta čuo o njemu. To kasnije u stripu uopće nije objašnjeno, kao ni to kako su mu Indijanci Oneide, koji se boje čitavog tog mjesta, izbjegavaju ga i nerado govore o njemu, uopće i rekli da postoji. Najveći misterij je ipak neobjašnjivi potez starog Mosesa, koji je krenuo u taj grad za kojega nikad prije nije čuo da tamo proda svoje kože, bez da ih je uopće uzeo sa sobom. Kako smo vidjeli, kože su Zagor i Chico pronašli u njegovoj brvnari...

Klikni za uvećanje

Zagor, Chico & Moses, ready to rumble!!

Klikni za uvećanje

Kako ljudima u lice reći da su kukavice, na njihovom jeziku...

Dalje se tu nadovezuje čitava serija gluposti, od toga kako (ili još bolje - zašto) Zagor i Chico sa dva vesla ubijaju šest ratnika Sitka (plus vrača), pa onda oslobodivši starog Mosesa, usred neprijateljskog teritorija stanu pričati priče dok ih Sitke ponovo ne napadnu. Zatim je tu scena u kojoj Zagor uništava pet kanua punih naoružanih Indijanaca, u vodi koja pred okom čitatelja očito mijenja dubinu, jer Zagor čas stoji u njoj do koljena, čas zaranja na dubinu od dva metra. Pa zatim kako trojac, oslobađa sa križa (na kojemu je ostavljen da umre) - Francuza Paula Kennebeca, i pridružuje mu se u pokušaju svrgavanja zlog vojvode De Condea. Imaju pravo, uostalom zašto ne povjerovati nekome koga prvi put u životu vidiš, i pridružiti mu se u osvetničkoj misiji? Pa nije valjda lopov ili ubojica kada ima tako plemenite namjere, zar ne? Radnju je dalje stvarno smiješno uopće i pokušavati shvatiti; sastoji se od suludih borbi mačevima, u oklopima srednjovjekovnog stila, i Chicovog prejedanja i otkrivanja tajnih prolaza po dvorcu. Ah, na kraju, najiritantnije od svega je nonšalantnost kojom scenarist objašnjava cijelu tu priču o izoliranosti Francuza od ostatka svijeta – oni, naime, nisu odvojeni od ostatka svijeta nekakvim nepristupačnim terenom, stijenama, planinama ili štatijaznam već čime, do mjesta na kojem par desetljeća žive izolirano može se komotno stići kanuom i konjima. Prekrasno.

5 stvari koje niste znali o Zagoru:
1) Zagor je stari poliglot - bez problema se sporazumijeva sa francuskim doseljenicima na njihovu jeziku.
2) Zagor je crven u duši – odmah se priključuje Paulu Kennebecu u njegovoj borbi protiv okrutnog tiranina - vojvode De Condea, koji (kako mu je rečeno) tlači siroti puk.
3) Zagor je ultimativni 'šaptač konjima' – za manje od pola dana uhvatio je, pripitomio i spremio za jahanje tri divlja prerijska konja.
4) Zagor se služi neobičnim metodama lova – on je jedini čovjek koji losove lovi tako da ih gađa/udara sjekirom u najtvrđio dio tijela - rogove.
5) Zagor je školovani mačevalac – iako mu se prvi put našlo u ruci, Zagor se besprijekorno služi (i) ovim oružjem.

Kužim da su to bila druga vremena, blabla whatever, ali ovo je jednostavno katastrofa. Dodajte tome i Ferrijev očajni početnički crtež i naslovnicu, i imate jednu od onih epizoda koje je nemoguće čak i prolistati, a kamoli biti tolika budalesina pa ih ići recenzirati...

ZG EXT 37 Slomljeno koplje

ZG EXT 40 Zagorova osveta

• npetros2@htnet-dsl

9, 2, 8, 10

Ma ovo su najluđe priče, bar se pošteno nasmiješ!
    24.12.2007
    19:57:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • zagorovsky

Ukupna ocjena 30%

3, 2, 3, 6

bez komentara
    24.12.2007
    20:35:00 sati
    zagorovsky
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

.,solidno,iako su se trebale izbjeci neke nelogicnosti.,
    24.12.2007
    20:42:00 sati
    Neustrašivi Chico

6, 7, 8, 7

ocjene velike ali epizoda i nije bila tako loša kao što se može pretpostaviti. naravno da ovakav naivan scenarij i nedostaci u njemu ne zaslužuju možda biti na razini ocjena nekih novijih priča ali pošto je epizoda vrlo zabavna i jednostavna ipak sam si dao oduška po pitanju ocjena. na kraju, epizoda mi se svidila i zašto onda ne bi bila i dobro ocjenjena.. crtež još u stvaranju ali vrlo dobar
    24.12.2007
    20:51:00 sati
  • jack 50

5, 4, 6, 7

Podnošljivo, sviđa mi se ideja ove epizode no ovdje se radi o prvim Zagorima pa se tu ne može očekivati neki zaplet.
    24.12.2007
    21:06:00 sati
    jack 50
  • Inferno

4, 4, 5, 5

Hahahaha, koliko SIMPATIČNIH gluposti (posebno ludi Moses koji zabada nos gdje mu nije mjesto). Koliko ćemo samo u buduće imati klišeja o izgubljenim plemenima koja su se skrasila u nekom darkwoodskom šumarku. Zbilja zabavne epizode. Čovjeće, glavni pokretać radnji u ovim epizodama je neki Chicin geg, oliti, Chicina budalaština!!?
    25.12.2007
    00:44:00 sati
    Inferno
  • Curunir

Ukupna ocjena 32%

3, 2, 4, 5

eh, eh, flamboyante... pa što radiš ovim ostalim recenzijama, apsolutno necitljive prema tvojima... imamo novog stinkača, bravo!!
    25.12.2007
    22:45:00 sati
    Curunir
  • mali od palube

7, 7, 10, 8

Jadno! Naslovnice su glupe kao ponoč.
    27.12.2007
    09:50:00 sati
    mali od palube

Ukupna ocjena 31%

2, 2, 4, 7

Kriminalno loša epizoda ali odlična recenzija! Stinky je dobio nasljednika jer nitko na ovako duhovit način nije recenzirao Zagora nakon njega. Svaka čast recenzentu koji je savršeno uskladio način pisanja recenzije sa kvalitetom ove priče. Naime, ovako nešto je idealno za sprdnju i zajebanciju, iako naravno treba priznati da  je epizoda u stvari nečitljiva. Do pojave famoznih Francuza još nekako ali nakon toga radi se o jednoj od najvećih budalaština u Zagoru (a konkurencija u toj disciplini je stvarno strašna) , počevši od Zagorovog savršenog baratanja francuskim jezikom,do "izolacije" Francuza itd. Ajme majko!
    31.12.2007
    20:29:00 sati

Ukupna ocjena 33%

4, 1, 5, 3

Niti jedan scenarist poslije nije uspio dostignuti razinu Gian Luigia Bonellija, jer zadivljujuće je kako netko može napisati tako glupe i dosadne priče da je potrebna ogromna volja za okrenuti svaku sljedeću stranicu. Zagor je već u samom početku pokazao koliko je žilav jer je uspio opstati unatoč ogromnom trudu velikog tate Bonellija u pokušaju uništavanja junaka koji će poslije postati simbol njegove izdavačke kuće. Stvarno mi nije jasno kako je netko mogao ostati vjeran Zagoru nakon sedam njegovih priča od kojih se ne zna koja je lošija.
    13.01.2008
    19:07:00 sati
  • Poncho

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Svašta li ima u tom Darkwoodu. Od vikinga, maja,asteka, francuza, njemaca, praljudi, patuljaka, španjolaca...  Pitanje je odakle Zagor zna francuski? Ta njegova mater je stvarno bila genijalac čak ga je i francusk ipodučavala.
    27.02.2008
    13:23:00 sati
    Poncho

Ukupna ocjena 30%

2, 2, 4, 6

ma, niti sam ovaj strip prolistao, niti ga se sjećam iz djetinjstva, pa zašto onda komentar?e, pa da pohvalim recenziju i autora joj, jako dobro i duhovito
    25.08.2008
    21:59:00 sati
  • vope

4, 4, 7, 10

Al zna ovaj naš svjetioničar oplesti đe treba (nekad i đe ne treba), ovoga puta s pravom. Ova priča vrvi naivnostima, nelogičnostima i graniči se totalnim idiotlukom nažalost i pored činjenice da je stvorena tako davno. Zato pri čitanju ovakvih priča treba privremeno isključiti moždane vijuge i sve će biti OK. Za razliku od priče crtež mi je manje-više OK, volim Ferija u svim fazama, dok su naslovnice ništa manje no maestralne.
    26.08.2008
    21:15:00 sati
    vope
  • Ukupna ocjena 52%

7, 1, 7, 7

Mali plus za pricu jer ako se ne varam to je prvi put da se pominjene neki izgubljeni grad u  Zagorovim stripovim ali je izvedba ocajna.Crtez i naslovnica  su ok
    02.09.2008
    13:17:00 sati
    Bingo

Ukupna ocjena 45%

3, 3, 7, 6

20.01.2009
    19:49:00 sati
  • lwood

Ukupna ocjena 36%

2, 2, 6, 6

pregršt gluposti
    27.05.2009
    21:13:00 sati
    lwood

4, 5, 7, 10

Ako nista drugo, onda barem legendarne naslovnice. Prica odise naivnim periodom ranih sezdesetih.
    10.07.2009
    23:03:00 sati
  • Ukupna ocjena 61%

6, 6, 6, 7

28.12.2010
    11:50:00 sati
    woodchuck
  • Tonka24

7, 6, 6, 7

Meni je prica ok iako dosta traljavo odrađena,upamtio sam je od prije zbog tajnovitosti "novog naroda". Humoristicna je, chichovi gegovi su za iskreno nasmijati se.Ne kazem da ima nelogicnosti ima, ali neke stvari se " opravdaju " npr. voda... moze se zaroniti u metar vode, kako ne moze, uostalom bas sam gledao zagor je tocno izmedu dna i kanua, to dno je par centimetara od zagora nacrtano. Ako se ne generalizira prica je vrlo dobra, citljiva i humoristicna...na kraju dio ljudi ostalo je zivjeti u gradicu, mozda bi se dalo napraviti nekakvu pricu za danasnja vremena.Crtez je ok, Ferri tek u razvitku ali i ovakav je bolji od nekih danasnjih crtaca.Naslovnica je  vrlo dobra.

02.04.2011
    03:32:00 sati
    Tonka24
  • konj87

Ukupna ocjena 37%

3, 1, 6, 7

Loše.

27.06.2011
    04:19:00 sati
    konj87

5, 6, 8, 10

Priča je za 5 jer sam se barem dobro nasmijao.

03.07.2011
    10:39:00 sati
  • Zagor12

Ukupna ocjena 39%

3, 2, 6, 6

Grozno.

07.12.2011
    13:28:00 sati
    Zagor12
  • Duje Belak

Ukupna ocjena 29%

2, 1, 5, 5

E pa ovo najnaivnija epizoda Zagora,  kako ih rješava sa mačem..... za Djecu do 10 godina.

15.04.2012
    08:36:00 sati
    Duje Belak

9, 2, 8, 10

zagor se sluzi svakim oruzjem sekirom,tomahawkom pa cak i macem u okrsaju a la tri musketara

simpaticna epizodica

03.05.2012
    12:35:00 sati
  • Ukupna ocjena 46%

3, 2, 8, 7

Ovo mi je ipak jedna od najlošijh priča početnog razdoblja. Ni Čiko nije na nivoju.

21.05.2012
    11:36:00 sati

Ukupna ocjena 39%

3, 2, 6, 6

Prenaivno...pamtit ću samo dio u kojem Moses tamničaru gurne goruću baklju u gaće.
    24.08.2012
    07:51:00 sati

5, 2, 7, 7

Kod tih izgubljenih gradova uvijek postoji taj paradoks da je sve izolirano a opet nekako nije. Ja se na to neću previše obazirati jer smo Nolitti, Toninelliju i drugim tekstopiscima opraštali ne samo pojavu izgubljenih gradova u kojem žive ljudi s drugačijim običajima nego i gdje su evolucije odlazile u drugom smjeru, gdje je čitava fizika, biologija i kemija drugačija.

U epizodi je početak najtrapaviji, tom Mosesu je nešto puhnulo u glavu i odjednom on ide glavom bez obzira do nekog ukletog grada. A Zagor i Chico odlaze za njim jer nije prodao kože kad i inače, pa je to odmah znak da nešto nije u redu.

Ostalo je manje više ok, narodna pobuna i razvrgavanje diktatora, i jedna pričica o Romeu i Juliji.

06.11.2012
    14:39:00 sati
  • sergej773

10, 2, 7, 9

21.12.2012
    10:59:00 sati
    sergej773
  • PijaniPatak

6, 3, 5, 6

Nema mnogo šta da se kaže o ovom Gianluigijevom uratku osim činjenice da je probio led mnogim drugim žanrovski sličnim. No, “ćale” je imao osećaj za neke stvari. On je od Darkwooda napravio bezvremensku i vanlokacionu dimenziju, tako da ovakvi vremenski skokovi i nisu imali velike potrebe za jakim opravdanjem. Da najbolje objasnim, uzmite i čitajte njegove epizode i pokušajte da se setite u kom delu Amerike se Darkwood nalazi. Nije nemoguće, ali atmosfera epizode ne dopušta da se poklopi sa kasnijom geografskom konkretizacijom. Mračna, svemoguća, čudesna...Na sve strane su patuljci i druge čudne rase, svako malo naiđe se na narod koji iznad poplavljenog tla gradi svoje selo na platformama na granama iako su lako mogli da žive na dobroćudnijem mestu. Sve je oslikano tako da čitalac na svakoj strani očekuje ono nešto, jer u Gianluigijevom Darkwoodu sve je moguće. A o prostoru van njegovih granica, na kojima budeš dočekan najmračnijom mogućom scenografijom, vratolomnom dinamikom narativnog toka i najgušćim živim pljuskom strela i kopalja njenih razjarenih čuvara, da i ne pričamo. Tu počinje nepoznato te piscu ostaje da samo odabere najdraži mu od dimenzionih skokova.

Šta ovde onda imamo? Van granica izolovanog Darkwooda postoji jedan izolovanu golet na kojoj u izolaciji od ostatka sveta jedan narod i dalje živi omeđen srednjovekovnim normama, moralnim i socijalnim, nesvestan da je trenutno možda jedina tačka sveta koja se ne okreće sa ostatkom Zemljine kugle (Nikola Kopernik i Galileo tamo nisu imali nikakvih fanova). Ideja mi je i ko klincu bila totalno opičena ali nimalo dosadna. Čak sam bio ubedio sebe da je tako nešto moguće, pogotovo u svetu bez novina, televizije, kompjutera i mobilnog telefona (da nije bilo Zagora i to bi ih zaobišlo) pa sam čitao sa užitkom, onim istim koji gustiram evo upravo sada kada je prelistavam. Ako preskočimo naivu u krucifikaciji Kenebeka toliko van domašaja grada, bez ikakvih čuvara,Zagorovo iznenadno poznavanje francuskog jezika (italijan je zaboravio da Zagor nije italijan), vreme kad je priča nastala i mnoge druge nagomilane sitnice u scenariju, priča može i da prođe. No, čar nepoznatog sveta traje samo pri ulasku u grad. Kasnije se više selimo u stare crno-bele filmove srednjovekovne tematike (najbliže Robinu Hoodu iz 1922 ) te gušt menja svoj ukus ali ostaje gušt, ako ništa drugo u onom nostalgičnom duhu. Zagor od putnika prvi put postaje borac za ljudska prava prvi put van indijanskog faha, Čiko degustator u duhu kulturološkog obogaćivanja, Moses nejasan povod tako smelom putešestviju (u tolikoj meri da srednjovekovni grad nikada više nismo videli) a led ka nepoznatim svetovima bi jednom za svagda probijen. Sin će znati kako to da iskoristi.

18.03.2013
    18:36:00 sati
    PijaniPatak

Ukupna ocjena 38%

3, 2, 5, 8

Bez sumnje jedna od najdosadnijih početnih epizoda. I jako mi je to što je ovo ustvari produžetak prethodne priče (Slomljeno koplje), a ne zasebna epizoda. Striscia radi svoje. Zagorove poliglotske sposobnosti su mi najbolji dio. Valjda ga je Fitzy naučio i pričati francuski kad tako dobro vlada njime. Bilo bi još i u redu da jezični jaz između junaka i Francuza uopće nije spomenut u stripu, ali nekoliko je puta implicirano da Zagor zna pričati francuski. E da, i ne sviđa mi se kako je Zagor oštar prema Chicu u Gian Luigijevim epizodama. U ovoj mu čak želi rasporiti trbuh nožem iz neke bolesne šale.

Crtež je polu-pušiona. Ova naslovnica je stvarno dobra.

25.07.2013
    16:49:00 sati

Ukupna ocjena 39%

2, 2, 6, 9

Loše, naivno i što je najgore dosadno i naporno za čitanje. Kasnije će biti puno boljih priča sa izgubljenim narodima. Zanimljivo je ponašanje Zagor prema Chicu u ovim prvim epizodama, "začepi ili ćeš dobiti šaku u glavu" hehe. Naslovnica je vrlo dobra ali opet je loše obojana.

25.10.2013
    13:29:00 sati

4, 4, 7, 8

Francuzi iz svog revolucionarskog doba u Zagorovom divljem zapadu.  Jeste naivno, i u momente smijesno, ali to je ovaj rani Zagor, tako da nisam bas previse iznenadjen.  Duke la Conte je zanimljiv lik, kao neki vladar carstva cije je vrijeme isteklo, tako da nisam nimalo iznenadjen da mu je sve ovdje stiglo glave.  Naslovnica nije losa, ali nije na nivou prethodne, niti one koja je prati.  Epizoda koja se procita jednom, i sigurno nikad vise.

01.11.2013
    02:22:00 sati
  • caramba

Ukupna ocjena 40%

2, 2, 7, 7

Epizoda koja je imala koliko-toliko zanimljiv početak, ali ubacivanje Francuza i njihovog vojvode mi je van svake pameti. Zagor živčenjak je totalan promašaj!

27.07.2014
    00:19:00 sati
    caramba

Ukupna ocjena 22%

1, 1, 3, 7

Dobra stara naivna vremena.Ko bi rekao da ćese iz ovakvih epizoda stvoriti legenda?

11.09.2014
    15:53:00 sati

Ukupna ocjena 37%

3, 2, 5, 7

Prenaivno...

21.09.2014
    15:01:00 sati

Ukupna ocjena 25%

1, 1, 6, 1

Sada sam malo zbunjen i nisam siguran što sam to ovdje pročitao; Zagora ili princa Valianta. Mislio sam da je Nestali totem najblesavija epizoda iz tog početnog perioda ali sada vidim da sam se prevario. Vjerojatno je stari Bonelli bio na nekim teškim drogama kada je mogao napisati ovakvu hrpu govana i uvjeriti samoga sebe (a možda i još nekoga) da bi ovo trebao biti Zagor. Čovječe, ovo je toliko očajno da sam se začudio... ne toliko samoj priči nego sebi kako sam je uspio pročitati do kraja. Čisto sumnjam da bi mi to uspjelo da nije bio u pitanju Libellusov kolorac koji zna popraviti dojam kod tih slabijih priča. Ma koga ja to lažem... ovdje nije stvar u popravljanju dojma proizvoda već me je vjerojatno kvaliteta ambalaže natjerala da ustrajem do kraja. Nekada je i govno lakše progutati ako dolazi servirano na zlatnom pladnju.

Teško je shvatiti što se sve ovdje događalo; Moses je ničim izazvan odlučio da ide prodati krzna u Kameni grad (za kojega čak niti ne zna gdje se nalazi) iako je sigurno imao stotinu drugih mjesta koja su pogodnija i bliža za trgovinu, otišao je praznih ruku bez da je ponio i jednu kožu (osim one na sebi), Zagor ga je krenuo tražiti i kada ga je konačno pronašao u onoj močvari umjesto da se svi vrate natrag on uporno ide tražiti jebeni Kameni grad iako je Moses naglasio da bi odustao od potrage zbog straha. Kada su konačno našli taj grad uslijedio je najveći pekmez i kliše koji se mogao upotrijebiti u dotičnom scenariju a o svim nelogičnostima da niti ne govorim. E moj Gian Luigi, tebi nisu bile sve daske dovoljno prikucane pa se poneka izgubila na neravnom putu skrivenog uma. Kakav je to živčenjak postao Zagor da je počeo nožem prijetiti svom najboljem prijatelju zbog potpuno banalne situacije, ako je to trebalo biti smiješno onda je izvedeno sa potpuno pogrešnim pristupom.

Kao završni šlag na ovo govno (jer tu torte nema ni u tragovima) je došla i naslovnica koja je toliko nemaštovita da upravo boli glava. Tu mislim na ovu originalnu gdje se Zagor bori s indijancem jer se ona odnosi na priču iako se to teško može skužiti s obzirom na radnju. Da ne duljim više... najradije bih dao sve jedinice ali ipak ne mogu i crtežu jer posjeduje određenu kvalitetu bez obzira što se i ona zagubi kod ovakvog smeća od priče.

02.10.2014
    18:54:00 sati
  • raic1922

10, 10, 10, 10

U inat svima ;)

11.11.2014
    22:49:00 sati
    raic1922
  • igor 12

Ukupna ocjena 26%

1, 1, 5, 5

loše,loše,jako loše...nelogičnosti na skoro  svakoj stranici stripa.

Zagor tečno govori francuski ko stari Francuz,nevjerojatno...

28.12.2014
    11:24:00 sati
    igor 12
  • Zoroasterixx

6, 4, 7, 6

Ako ništa drugo, ovdje imamo jednu solidnu ideju o izgubljenom gradu, prvi put upotrijebljenu u serijalu, ali scenarij je prepun gluparija i neuvjerljivosti, a i upitno je da Zagor zna francuski i da se zna mačevati. Također, jednom kao pravi bully plaši Chica nožem, drugi put ga diže i baca u kavez, mislim ono, kakav je to najbolji prijatelj? Još jedna slabašna priča iz vrlo slabog perioda.

21.04.2015
    21:30:00 sati
    Zoroasterixx
  • wesskowaz

Ukupna ocjena 38%

3, 3, 5, 5

Sto ne moze niko, moze Zagor.

16.08.2015
    22:36:00 sati
    wesskowaz

5, 4, 7, 9

Ajde, ajde, ne tako strogo sa ocjenama. Meni je ovo igrom slučaja treči put u par godina da čitam epizodu, što je dovoljna garancija da ne idu najniže ocjene, jer njih čuvam samo za one epizode koje ne mogu pročitati više od jednom.

13.03.2016
    22:44:00 sati

Ukupna ocjena 36%

2, 2, 6, 6

Preteča svih epizoda o izgubljenim narodima u zabačenim dijelovima veeelikog Darkwooda i Zagorovoj pomoći pri revolucijama unutar njihovih društava. Nelogičnosti su nabrojane i u recenziji i u komentarima ali eto od mene pozitivne dvice pa nek se gone... Ferri možda malo lošiji nego u prethodnim epizodama

12.12.2016
    19:09:00 sati

5, 5, 8, 10

23.12.2016
    17:16:00 sati

Ukupna ocjena 35%

4, 1, 5, 5

Srećom, ovu dječju naivnost Zagor je brzo prebrodio.

08.06.2019
    11:03:00 sati

7, 6, 8, 7

Sasvim pristojna prica, kao i crtez. Zavrsetak price bezukusan.

Naslovnica odgovara kasnijoj epizodi "Zlatni mac", dok je naslovnica "Ljudi iz mocvare" pripala upravo avanturi sa oskrnavljenim totemom. Zamena. Steta. Ipak ocenu dajem "pravoj" naslovnici.

P.S.

Pesnicenje sa lavom, rvanje sa medvedom i ronjenje sa losom meni ne smetaju, cak mi je to simpaticno. No, macevanje je vec bilo preterano...

05.08.2019
    20:15:00 sati
    Batacele
  • Altairfan

5, 4, 5, 4

Najbolji dio ove priče je  bio kad je Chicio našao onaj tajni prolaz i uspio doći do jela .
    Ali sama priča sa tim narodom tamo negdje u nepristupačnom teritoriju je ipak malo previše naivna , kao i rušenje same vladavine diktature onog vojvode .Previše zbrzano na kraju . Ni crtež me se nije dojmio .

20.06.2020
    11:58:00 sati
    Altairfan